Comisia Europeana a amendat Microsoft cu suma record de 899 milioane euro

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 27 februarie 2008, 13:00 Economie | IT

Comisia Europeana a amendat compania Microsoft cu suma record de 899 milioane euro (1,35 miliarde dolari) pe motiv ca nu a luat in considerare sanctiunile impuse dupa incalcarea legislatiei antitrust, au anuntat reprezentantii CE.

Daca punem la socoteala si amenda din prezent. Executivul UE a amendat Microsoft cu 1,68 miliarde euro pana acum pentru incalcarile legislatiei si pentru ca nu a luat in seama sanctiunile, intr-un mod in care nicio alta companie nu a mai facut-o

"Microsoft este prima companie pe care Comisia a trebuit sa o amendeze pentru ca nu s-a conformat deciziilor antitrust, in cei 50 de ani de politica concurentiala a UE", a spus Comisarul European pentru Concurenta, Neelie Kroes.

Dupa ce Comisia a amendat Microsoft cu 497 milioane euro in 2004, a mai urmat o alta amenda de 280,5 milioane in iulie 2006, deoarece gigantul software nu a respectat cerintele organismelor europene pana la termenul limita de 21 iunie al acelui an.

Comisia a stabilit in 2004, printr-o decizie confirmata anul trecut de justitie, ca Microsoft a refuzat sa dezvaluie concurentei numite informatii privind interoperabilitatea unor aplicatii legate in special de servere.

Disputa a inceput in anul 1998, cand Sun Microsystem a depus o plangere la Comisia Europeana, acuzand Microsoft ca nu ii permite accesul la interfetele tehnice ale sistemului de operare pentru Windows, Sun neputand sa dezvolte astfel produse compatibile cu sistemul de operare Windows.

Comisia Europeana a inceput o investigatie, principala ingrijorare a UE fiind aceea ca, prin legarea Windows Media Player de sistemul de operare Windows, si vanzarea acestor produse la pachet, Microsoft impiedica alti producatori de media playere (precum Sun, Novell, RealTime) sa intre pe piata si sa concureze pe un teren corect.

In martie 2004, Comisia a emis decizia finala hotarand ca Microsoft a abuzat de pozitia sa dominanta de pe piata. Compania a fost obligata la plata unei amenzi de 497 milioane euro.

Microsoft se angaja pe 21 februarie ca va lua masuri pentru ca produsele sale software, printre care si Windows, sa poata lucra mai bine cu produse ale competitorilor, pentru a satisface cerintele Comisiei Europene.. Reprezentantii CE se aratau sceptici, sustinand ca americanii au mai facut in trecut patru anunturi similare.













6336 vizualizari

  • 0 (4 voturi)    
    LINUX (Miercuri, 27 februarie 2008, 14:04)

    Gabriel [anonim]

    Nu mai aruncati banii pe fereastra in bratele lui Bill Gates. In loc de Windows si Internet Explorer mult mai bine (si nu numai financiar ) va descurcati cu Linux si FireFox!
    • +2 (4 voturi)    
      FireFox (Miercuri, 27 februarie 2008, 14:30)

      raulpop [utilizator] i-a raspuns lui Gabriel

      Intre IE si FireFox sunt cam 10 ani, care se cam simt. Apoi fiecare cum crede mai bine.
      • -1 (1 vot)    
        gresita afirmatia (Miercuri, 27 februarie 2008, 15:04)

        eddiep [anonim] i-a raspuns lui raulpop

        Actualul firefox este un derivat Mozilla, care la randul lui se trage din Netscape... care are cam aceeasi varsta ca IE. In concluzie diferenta e ca a metamorfozat in FF.
        Eu votez pentru Opera :) best browser ever.
        • 0 (0 voturi)    
          true (Joi, 28 februarie 2008, 21:23)

          muresan bogdan [anonim] i-a raspuns lui eddiep

          cika opera merge de minune pe pda-uri si smartphones.
      • 0 (0 voturi)    
        Microsoft a cumparat Mozilla Firefox in 2006 (Miercuri, 27 februarie 2008, 15:36)

        Gealy [anonim] i-a raspuns lui raulpop

        Pt cei care nu stiu: Microsoft a cumparat Mozilla pe 23.10.2006. Cine nu crede se poate convinge aici: http://www.msfirefox.com/microsoft-press-releases.html sau aici: http://www.msfirefox.com/microsoft-firefox/index.html
        • +1 (1 vot)    
          prostii (Miercuri, 27 februarie 2008, 16:09)

          razvratitu [anonim] i-a raspuns lui Gealy

          cat de idiot poti sa fii sa crezi asa ceva.....mai nene, mai uita-te si mata putin pe net inainte sa scrii prostii........FIREFOX NU A FOST CUMPARAT NICIODATA DE MICROSOFT!!!!!!!!

          siteul pe care il prezinti e facut asa, la caterinca. da ce sa stie internautul lu' peste.

          lasati-ne, bai, cu asa ceva....si daca nu va pricepeti, numai scrieti fratilor......

          a, de fapt IE nici nu mai exista, a fost cumparat de Mozilla Firefox. si uite dovada acilea :
          http://www.ie7.com Mishto nu?
        • +1 (1 vot)    
          Microsoft NU a cumparat mozilla (Miercuri, 27 februarie 2008, 16:11)

          Stefan [anonim] i-a raspuns lui Gealy

          http://www.itnews.com.au/News/41992,fake-sites-insist-microsoft-bought-firefox.aspx

          Domnule naiv site-ul de care mentionati este un "hoax" adica pacaleala.
      • 0 (2 voturi)    
        Daca va pasa de securitate (Miercuri, 27 februarie 2008, 20:04)

        Razvan007 [utilizator] i-a raspuns lui raulpop

        Nici sa nu va ganditi sa porniti IE. Firefox sau Opera sunt mult peste IE la capitolul securitate.

        @raulpop: ai o cultura 0 in domeniu IT. Firefox este cu 10 ani inaintea IE la capitolul securitate & customizari. Acest browser a pornit de la zero cota de piata si a ajuns la 25% cota de piata mondiala. In unele tari Europene (vezi Finlanda) rata de utilizare a Firefox este de 40%. In Romania, rata de penetrare Firefox este undeva la 30%.

        O asemenea inlocuire pe scara mare a unui produs Microsoft nu s-a mai intamplat niciodata in istoria software. Modul cum s-a impus Firefox este aproape un miracol, iar acest miracol nu a aparut datorita unei masini incredibile de marketing (fundatia Mozilla nu prea are bani de asa ceva) ci pe baza unei calitati exceptionale a produsului.
        • 0 (0 voturi)    
          securitate? (Vineri, 26 octombrie 2012, 7:05)

          arkade [anonim] i-a raspuns lui Razvan007

          eu nu sunt pro microsoft,dar ai incercat vreodata sa te duci la saved passwords in mozila?? Apasa apoi show password. Esti sigur ca securitatea e mai mare? Ce zici de un mic hacker care are grija sa umble exact in cache/coockie sau fisierele pc-ului tau sa iti caute parolele. Sunt tinute in clar. Asa ca,eu voi considera ca nu e corect ce face UE cu Microsoft din 2 motive:
          1. Nu-ti place Windows Media Player,poti cauta Gnome,BS player,VLC player. Daca alti au putut atunci poate si Sun.
          2. Nu-ti place IE poti cauta de buna voie orice alt browser. Acuma e usor pentru ca daca intri pe google,ti se recomanda Chrome,deci e usor.
      • 0 (0 voturi)    
        asa de bine (Joi, 28 februarie 2008, 21:22)

        muresan bogdan [anonim] i-a raspuns lui raulpop

        ... asa de bine se simt cei 10 ani ca unele site-uri (si vorbesc ca si web designer) is dureri de cap pt IE si merg brici pe Firefox. In cazul IE7 trebuie designerul sa se adapteze dupa browser, la firefox.. no problemo. Personal m-am saturat de bagatul pe gat a unor standarde. parerea mea
    • +1 (3 voturi)    
      Vorbesti prostii (Miercuri, 27 februarie 2008, 14:39)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui Gabriel

      Descurca-te tu cu Linux.
      • +1 (1 vot)    
        eu ma descurc (Miercuri, 27 februarie 2008, 15:33)

        Calin [anonim] i-a raspuns lui Alex

        Eu ma descurc....din '98 incoace :>
        De prin 2000, nu mai am nici un alt sistem de operare instalat, in afara de linux. Si la lucru si acasa, si pe desktop si pe laptop
      • +1 (1 vot)    
        hahahaha (Miercuri, 27 februarie 2008, 15:39)

        Lucian [anonim] i-a raspuns lui Alex

        Eu unul ma descurc foarte bine! :p :)) Nu am mai avut WinBlows pe calculator de 2 ani de zile si nu am regretat nici o secunda. In zilele noastre bate windows in aproape orice aspect. Restul sunt mituri care nici macar acum 5 ani nu erau adevarate.
      • 0 (0 voturi)    
        Subscriu si eu (Miercuri, 27 februarie 2008, 20:05)

        Razvan007 [utilizator] i-a raspuns lui Alex

        Acest mesaj este scris de pe Ubuntu Linux.
      • 0 (0 voturi)    
        @ ALEX (Joi, 28 februarie 2008, 16:32)

        Gabriel [anonim] i-a raspuns lui Alex

        Faptul ca tu personal ai dificultati cu Linux nu inseamna nici cum ca e deficitar. Sute de universitati, firme, institute din aceasta lume lucreaza cu Linux si nu doar pentru ca e considerabil mai iefttin ci si pentru ca are multe calitati remarcabile. I-ti aduc aminte doar de probabilitatea de infectare cu virusi, mult mai grava la Windows decat la Linux si la OSX, fie chiar numai pentru faptul ca astazi, in timp ce pentru Windows exista peste 100.000 de virusi, pentru Linux si OSX mai putin de o suta, dar sistemele astea au si o imunitate intrinseca mai buna decat Windows. Bill Gates i-ti trimite aproape saptamanal cateva update-uri care mai corecteaza o noua deficienta de securitate descoperita intre timp si le tot descopera de ani de zile si inca nu le-a terminat!
        • 0 (0 voturi)    
          studiaza un pic pb. inainte de a deschide gura (Vineri, 29 februarie 2008, 12:43)

          Ovidiu [anonim] i-a raspuns lui Gabriel

          E simplu:

          Se cheama raspandire sau popularitate!
          Exemplu:
          Daca esti sofer profesionist si mergi cu masina 300.000 km probabilitatea este mult mai mare sa faci accident decat la un incepator care merge 1.000 de km.

          Respectiv Windows( care are un kernel de OS derivat din unix (ca un IT se fura)) fiind folosit pe majoritatea sistemelor in lume, este mai atacat decat Linux (respect pentru Open Source - desi multor firme se plateste platformele dezvl pe Linux platesti! )

          Daca Linux ar fi mai raspandit, ar exista pe langa o mai mare varietate de softuri si o mai mare varietate de atacuri de securitate.

          Deci, gandeste nu citeste!
  • +1 (1 vot)    
    ok si daca nu platesc? (Miercuri, 27 februarie 2008, 14:17)

    mihai t. [anonim]

    Ce poate sa faca comisia europeana daca totusi Bill nu plateste? Ii retrage produsele de pe piata europeana?
    • +2 (2 voturi)    
      Interesanta intrebare :) (Miercuri, 27 februarie 2008, 14:48)

      Dani [anonim] i-a raspuns lui mihai t.

      Ce vor face utilizatorii daca CE interzice produsele MS pe piata din Europa? Vor fi de acord sa nu mai utilizeze aceste produse?
    • 0 (0 voturi)    
      daca nu platesc... (Miercuri, 27 februarie 2008, 15:58)

      Calin [anonim] i-a raspuns lui mihai t.

      pot sa interzica comercializarea produselor MS (sau macar Windows si Office), desi sunt aproape convins ca nu se va ajunge pana acolo.
  • -1 (3 voturi)    
    subscriu la ce a zis Gabriel (Miercuri, 27 februarie 2008, 14:33)

    andrei [anonim]

    1
  • -1 (1 vot)    
    ma (Miercuri, 27 februarie 2008, 15:22)

    liviu [anonim]

    da d c urati MS pentru ca sunt prea tari?
    lucrati voi cu linux
    makar el (bill gates) a donat banii ...
    da lasa ca e mai bun copilu minune ca p-ala nu-l uraste nimeni
    • +1 (1 vot)    
      Mda (Miercuri, 27 februarie 2008, 17:00)

      Me Again [anonim] i-a raspuns lui liviu

      Microsoft a fost amendat pentru că a încălcat *legea*. Şi da, lucrez cu Linux (nu folosesc alte sisteme de operare) bine-mersi şi acasă şi la muncă. Este net superior Windows.
      • 0 (0 voturi)    
        Asa o fi... (Joi, 28 februarie 2008, 12:19)

        Cristian [anonim] i-a raspuns lui Me Again

        Pai, daca tu il folosesti, atunci chiar ca e mai tare. Auzi, si acasa si la serviciu. Net superior.
        sudo zip it!!
  • +1 (1 vot)    
    Apple (Miercuri, 27 februarie 2008, 16:29)

    Alex [anonim]

    Apple vinde OSX la pachet cu iTunes si QuickTime si alte alea. De de nu e amendata si Apple la fel ca Microsoft?

    Nu tin cu Microsoft, dar as vrea sa se faca dreptate si sa fie amendata Apple pentru OSX si pentru iPod care nu poate fi folosit fara iTunes.

    Si sa fie amendate si toate companiile care vand computere cu un sistem de operare preinstalat in loc sa permita posibilitatea alegerii sistemului.

    Si sa fie amendate si toate companiile telefonice care vand iPhone si alte telefoane codat in loc sa permita alegerea operatorului.
    • +1 (1 vot)    
      using Itunes for Ipod sucks (Miercuri, 27 februarie 2008, 17:12)

      Adrian [anonim] i-a raspuns lui Alex

      using Itunes for Ipod sucks
      e super nasol sa nu poti pune melodii fara itunes
      insa date poti pune :D


      si codarea telefoanelor in anumite retele e deasemenea aiure
      • 0 (0 voturi)    
        te'arunci ca puiu' la muci (Miercuri, 27 februarie 2008, 18:01)

        viomobil [anonim] i-a raspuns lui Adrian

        cu scuzele de rigoare pt limbaju' folosit in subiect tin sa te anunt ca exista o groaza de alte aplicatii (sunt ferm convins ca si pt mac-uri) care iti permit upload-ul pe iPod fara a utiliza iTunes (eu unul le folosesc cu succes); care iTunes nu pot spune ca e o aplicatie super, insa e acceptabila si nu am avut probleme cu ea (cu driverii de iPod pt windows mai degraba)...iar legat de vesnica discutie cu superioritatea linux vs windows, a incercat macar unu' dintre voi sa ia in considerare o confirmare sau nu a mitului? ma indoiesc, si nu din cauza ca nu tine de "mithbusters" treaba asta, ci pt simplul motiv ca si in domeniul asta snobismul si naivitatea unora ii "imping" catre utilizarea unor, fie'mi permisa exagerarea, sisteme de operare exotice (gen linux adica)...daca ponderea utilizatorilor de linux ar creste atunci in mod sigur nu ar mai sta la fel treaba, indiferent ca ar fi vorba de produse comerciale sau open source, pt simplul motiv ca cei care arata acum cu degetul problemele unui anume sistem de operare vor fi pusi in postura de a descoperi "probleme" in produsul mai cautat/vandut...se pot gasi pe google (sau cu alt motor de cautare pt cei care nu suporta ce utilizeaza gloata) o groaza de referiri la acest tip de comportament...in schimb, problema ridicata de alex e intr'adevar ciudata. pt ca pe tanti ue o freaca grija ca e media player inclus in windows (desi nu cred ca majoritatea folosesc media player) si nu ca, dau un exemplu cu care ma confrunt chiar acum, vrea omu' sa'si cumpere un laptop si nu are incotro si trebuie sa foloseasca vista (care culmea are o groaza de lucruri din vechile sisteme de operare rezolvate insa are marele defect ca e extrem de enervant) ca si sistem de operare pt ca nu exista suport pe windows xp...si atunci ajung sa'mi pun intrebarea ca la ce e buna evolutia asta in materie de tehnica din moment ce solutiile open source nu reusesc sa exploateze avansul?
    • 0 (2 voturi)    
      Apple (Miercuri, 27 februarie 2008, 17:40)

      Topinel [anonim] i-a raspuns lui Alex

      La Apple nu se pune problema antitrust, la cota infima de piata pe care o are.
      • +1 (1 vot)    
        Hmm... (Miercuri, 27 februarie 2008, 18:35)

        Cristian [anonim] i-a raspuns lui Topinel

        Cu alte cuvinte, Microsoft este vinovat ca a avut succes si ca isi protejeaza proprietatea intelectuala.
        Uniunea Europeana ia niste decizii cel putin ciudata in privinta Microsoft. In nici un caz pentru protectia consumatorului, ci pentru bunastarea concurentei Microsoft (ar trebui sa fie o legatura intre cele doua, dar eu sincer nu o vad).
        Microsoft s-a conformat cerintelor UE - exista versiuni de XP si Vista fara MediaPlayer - cine le cumpara?? Formatul documentelor Office a fost deschis; Codul ce sta la baza protocoalelor si a sistemelor de operare poate fi accesat in universitati sau chiar si de 3rd party contra cost.
        Dar hai sa ne luam de Microsoft, pentru ca sunt mari, au de unde plati, pentru ca sunt peste tot, pentru ca am avut un BlueScreen acum ceva vreme si am pierdut salvarea de la joc!!! Mama lor, in Linux cum de nu exista BlueScreen?? (sau joc)
        • 0 (2 voturi)    
          Foarte clar (Miercuri, 27 februarie 2008, 20:10)

          Razvan007 [utilizator] i-a raspuns lui Cristian

          Microsoft ESTE vinovata pentru ca a avut succes. Aceasta idee este baza oricarei legislatii anti-trust. Cand succesul este atata de mare incat iti zdrobesti toti concurentii, consumatorul are de pierdut, iar in orice stat normal, consumatorul este mai important decat o corporatie.
          • 0 (2 voturi)    
            Capra vecinului (Joi, 28 februarie 2008, 7:28)

            Alien [anonim] i-a raspuns lui Razvan007

            Cu alte cuvinte sanatoasa mentalitate romaneasca "daca unul se ridica, da-i in cap!" transpusa la nivel european!!! De ce nu finanteaza CE un SO open-source competitiv in loc sa puna piedici? Concurenta exista in conditiile in care exista un produs comparabil. Este ca si cum UE ar amenda toti producatorii de paine pentru ca nu exista alt produs care sa concureze cu paine. Stiu ca analogia este fortata dar CE rivalizeaza cu Comitetul de stat pentru planificare la faza asta! Amendeaza MSFT dar subventioneaza Airbus! Nu sunt un fan MSFT, folosesc in paralel Linux si Vista, daca toate aplicatiile ar fi 100% compatibile as folosi numai Linux, dar asta nu inseamna ca sunt de acord cu protectionisme tembele!
            • 0 (0 voturi)    
              Stai linistit (Joi, 28 februarie 2008, 15:30)

              Razvan (360romania.eu) [anonim] i-a raspuns lui Alien

              Nu este nici o poveste cu capra vecinului, iar despre faza cu datul in cap la romani cred ca este o exagerare. Nici alte natii nu stau mai bine la capitolul asta, deoarece sunt foarte multi oameni invidiosi, iar invidia nu cunoaste bariere de natie.

              In legatura cu subiectul in cauza: nu prea intelegi unde este buba. Microsoft nu este amendata pentru ca a facut Windows. Microsoft a fost amendata deoarece mult timp nu a permis competitiei sa cunoasca detalii "low level" despre sistemul de operare. Microsoft poate folosi sistemul de operare ca pe o arma ca sa castige alte piete fara sa aiba nici un atu in fata competitiei ! Asta este un aspect anti-concurential foarte grav intr-o economie de piata.

              In fine, mai sunt foarte multe de discutat pe subiectul asta, iar timpul preseaza. Eu consider ca cei de la CE si-au facut treaba in chestiunea asta. Daca ai dedica mult timp acestei probleme (nu doar un articol de ziar + comentarii pe hotnews) ma indoiesc ca ai ajunge la concluzii contrare deciziei CE.
        • +1 (1 vot)    
          open protocols (Joi, 28 februarie 2008, 1:28)

          eu [anonim] i-a raspuns lui Cristian

          Microsoft a facut publice acum cateva zile protocoalele de comunicatie fara sa mai fie nevoie de nici un fel de inregistrare sau plata.

          Sunt zeci de mii de pagini de documentatie aici:

          msdn2.microsoft.com/en-us/library/cc216517.aspx
  • +1 (1 vot)    
    consumatorul vs corporatia (Miercuri, 27 februarie 2008, 22:01)

    nicolae [anonim]

    tocmai in ultimul comentariu (Razvan) am gasit adevarul despre cazul Microsoft -consumatorul este mai important decat o corporatie. Suficient de clar.
    • 0 (0 voturi)    
      consumatorul zici?? (Joi, 28 februarie 2008, 10:22)

      Cristian [anonim] i-a raspuns lui nicolae

      Ok, consumatorul. De bine, de rau, Microsoft a ridicat shtacheta. Vorbiti de Linux. Fara provocarea Microsoft, Linux ar fi ramas si acum un sistem de operare pentru elitisti. Perl, Bash si Vi la putere. In schimb Windows a adus computerul pe biroul tuturor. Nu este usor sa vinzi cu 300$ un sistem de operare cand poti folosi n distributii Linux gratis si totusi Microsoft a facut-o.
  • -2 (2 voturi)    
    Mai exista un aspect (Joi, 28 februarie 2008, 0:35)

    manolo [anonim]

    Mai exista un aspect pe care nu il semnaleaza nimeni. 90% din calculatoarele din lume au Windows pe ele, cu sau fara licenta. Windows e un produs al Microsoft, care e o companie americana. Daca arunci o privire in ograda politico-militara a SUA, vei vedea ca au incercat pe orice cai si prin orice mijloace sa isi asigure controlul peste tot pe unde au ajuns ei sau produsele lor.

    Cred ca e clar pentru toata lumea ca Windows are portite prin care FBI, CIA, NSA sau alte agentii pot spiona in voie. Virusii, viermii, troienii si alte forme de malware nu sunt decat o modalitate de a face fum in spatele caruia se poate strecura nevazut cate un programel de spionaj. Iar unii antivirusi de pe piata pot fi controlati de aceleasi agentii si ca urmare nu ii vor detecta.

    Cred ca acesta e adevaratul motiv al reactiei UE. Nu fiti naivi si nu mai credeti in bunele intentii ale guvernului SUA. Ei sunt asemenea unei ciuperci otravitoare: foarte frumos si viu colorata, dar mortala cand o inghiti.
    • +1 (1 vot)    
      Da, asta trebuie sa fie... (Joi, 28 februarie 2008, 10:47)

      Cristian [anonim] i-a raspuns lui manolo

      FBI, Piticii si Alba ca Zapada, toti monitorizeaza preferintele tale erotice cand iti pierzi noaptea pe Internet.
      Acum, seriosi fiind, ar fi mana cereasca, mai manolo, pentru Linux, Apple, Sun, Opera, UE, Nintendo, etc, etc, ca cineva (oricine!!) sa descopere ca Microsoft fura macar o adresa IP fara ca tu, mai manolo mai, sa nu-ti fi dat acordul. Ce sa mai vorbesc de traficul tau pe site-uri neaprobate de BOR.
      Acum, ca sunt virusi, viermi, troieni si alte burieni bine ascunse prin sistem care fac asta este cu totul alta problema. Si nu are legatura nici cu FBI, nici cu Alba ca Zapada, ci cu miliarde de verzisori care se scot anual ilegal din piata underground de (anti)securitate.
      Acum, este Microsoft vinovat pentru asta? Probabil are o mare parte din vina, dar daca IE te intreaba de trei ori inainte daca esti sigur ca vrei sa deschizi BritneyNude.jpg.exe sau cel mai tare screen saver de la ultimul reinstal incoace - Jenna Goes Black.scr si tu ignori orice avertisment pentru o clipa de extaz, atunci iti meriti soarta... ;)
      • 0 (0 voturi)    
        Unde dai si unde crapa (Joi, 28 februarie 2008, 14:15)

        manolo [anonim] i-a raspuns lui Cristian

        Sau in traducere libera, crapa acolo unde il doare pe fiecare (FBI sau preferinte erotice).

        Poate ca te pricepi, explica si altora de ce Microsoft ascunde cu atata inversunare unele detalii tehnice legate de Windows, cand ar avea numai de castigat de pe urma publicarii lor. Fiind lideri autoritari de piata, ar profita de orice inovatie de pe piata. Ca exemplu vezi diversele inventii ale Chrysler. Cine a profitat? General Motors, care a cumparat patentul si avand o cota de piata de 10 ori mai mare a avut de castigat de 10 ori mai mult.

        Raspunsul e simplu: cei de la Microsoft ori sunt incompetenti, ori chiar e ceva de ascuns. Si daca tot nu te-ai lamurit, gandeste-te asa: cand cumperi Windows cumperi o o cutie neagra si habar n-ai ce-i in ea.
        • 0 (0 voturi)    
          Crapa exact unde trebuie... (Joi, 28 februarie 2008, 17:59)

          Cristian [anonim] i-a raspuns lui manolo

          Daca treci peste sarcasmul evident, punctul meu de vedere este foarte clar. Windows este MULT prea popular pentru a mai avea secrete. Orice sistem de protectie a implementat a fost spart sau va fi spart. Nu are legatura cu faptul ca cei din Microsoft sunt prosti ci cu faptul ca sunt destepti si in alta parte. Avantajul Microsoft este ca ei isi tin secretele intr-o companie de 70k angajati, iar cei care isi baga nasul pe unde nu ar trebui sa le fiarba oala sunt dispersati printre cele 450 milioane de utilizatori. Informatia exista, trebuie sa stii doar unde sa cauti. Unii stiu...
  • +1 (1 vot)    
    intrebare (Joi, 28 februarie 2008, 9:25)

    liviu [anonim]

    pe langa faptu ca nu stiu d c ms tre sa dea sursele si alte firme nu... adika pentru masini tehnologia e secreta !!! (vezi scandalul din F1) si pentru soft esto obligat s-o dai...

    am o intrebare
    d c e mai bun linux?
    - interfata e mai farza
    - virusi nu prea are si e mai sigur pe retea e adevarat... DAR
    un cracker ce ar sparge un sistem care-l foloseste 97% din populatie sau unu care-l foloseste 3%?

    daca o sa se inverseze roata la SO sa vedeti ce brese de securitate o sa se gaseasca in linux si ce virusi o sa aiba...
    • 0 (0 voturi)    
      Fara indoiala (Joi, 28 februarie 2008, 14:16)

      manolo [anonim] i-a raspuns lui liviu

      Fara indoiala ca exista brese de securitate. Doar ca se repara in intervale de timp de ordinul zilelor sau chiar orelor. La Microsoft dureaza cateva saptamani, in cel mai bun caz...
      • 0 (0 voturi)    
        hehe... (Joi, 28 februarie 2008, 18:18)

        Cristian [anonim] i-a raspuns lui manolo

        Nu se poate sa fii atat de naiv. Hai sa vedem, Linux - 30 milioane useri, Windows - 450 milioane useri. Unde crezi ca va fi raportata mai rapid o bresa de securitate? Dar hai, nu ma crede pe mine ca am fost rautacios mai devreme. Citeste asta: http://www.csoonline.com/pdf/6_Month_Vista_Vuln_Report.pdf
        Faptul ca Windows are atatia clienti ajuta MS sa descopere problemele mai repede si sa le fixeze mai repede decat orice alt sistem de operare de pe piata. Si cand spun clienti, nu ma refer la tine sau la mine, pentru care MS probabil nu ar da nici doua cepe degerate, ma refer la toate corporatiile care au instalate zeci si sute de mii de licente si care au infinit mai mult de pierdut. De acolo castiga Microsoft si nu isi permite sa dezamageasca (chiar daca uneori o face).
        • -1 (1 vot)    
          Clienti multi, dar ignoranti (Joi, 28 februarie 2008, 18:58)

          manolo [anonim] i-a raspuns lui Cristian

          Spre surprinderea ta, bresa de securitate este raportata mai rapid in lumea open-source si tot mai rapid apare si solutia. Pentru ca intre cei 30 milioane de utilizatori Linux procentul celor avizati e mult mai mare decat intre cei 450 milioane de utilizatori Windows (din care 99,99% nu vad decat interfata grafica - care e intr-adevar bine facuta, nimic de zis). Nu vreau sa te jignesc, dar logica ta e simplista. 1 utlizator priceput face mai mult decat 1.000 de utilizatori ignoranti.

          Eu am inceput sa folosesc Linux in urma cu 7-8 luni. Pe masura ce l-am inteles, am realizat ca e cu 5-10 ani inaintea Windows-ului. Pentru un utilizator crescut sub umbrela Windows, e greu de imaginat cat de inteligent poate fi conceput Linux-ul. Un exemplu analogic este ca si cum ai trece de la Internet Explorer (orice versiune sub 7) la Firefox sau Opera.
          • 0 (0 voturi)    
            Wow! (Joi, 28 februarie 2008, 20:06)

            Cristian [anonim] i-a raspuns lui manolo

            5 - 10 ani! Wow. Si nu Vista Wow, doar Wow!!
            Chiar sunt curios ce ai putut tu sa inveti in cele 7-8 luni sa te dea pe spate chiar asa de tare.
            Cat despre utilizatorii avizati, or fi fost ei la inceputuri, acum s-au inmultit si cred ca si priceperea s-a mai diluat. Nu-mi spune tu mie ca dupa 7-8 luni te-ai apucat sa-ti faci modificari prin Kernel si ai descoperit tu marele bug de securitate. Nu, majoritatea noilor utilizatori s-au mutat doar pt ca este mai "coool" si se cred super avansati in momentul in care au reusit sa-si compileze mplayerul ca sa-si vada filmele de pe partitia de Windows. Hehe..
            Mii de scuze celor pasionati, ca sunt o groaza, iar comunitatea de linuxisti din Romania nu e de neglijat... Dar intre un grup care stagneaza cand moderatorul are intalnire cu fata de la 5 si o corporatie care mananca securitate pe paine, e o mare diferenta.
            • -1 (1 vot)    
              Scuza-ma (Joi, 28 februarie 2008, 21:05)

              manolo [anonim] i-a raspuns lui Cristian

              Nu cred ca ai compilat XP ca sa iti dai seama ca e mai bun decat W95. Dar cine stie, poate ai facut-o. Din momentul in care ai pomenit de "marea realizare" Vista am realizat ca esti un mare expert, mancator de securitate pe paine. Mii de scuze.

              Inchei acest schimb de mesaje deoarece am intalnire cu fata de la 5. Te las sa iti savurezi painica unsa cu securitate pe care alti priceputi din Redmond s-au asigurat ca o ai, ca nu cumva sa visezi ca ai putea trai foarte bine si fara ei (ce sa mai zic de o intalnire cu cineva de sex opus).
          • 0 (0 voturi)    
            Iar in ceea ce priveste ignoranta... (Joi, 28 februarie 2008, 20:20)

            Cristian [anonim] i-a raspuns lui manolo

            .. iti suna cunoscut butonul "Send Error Report"? Poate ca tu aveai dezactivata aceasta optiune, pentru ca esti avansat si nu vrei sa afle MS ca rulezi Windows fara licenta (??!!), dar sunt multi care trimit raportul respectiv. Nu trebuie sa fii prea destept sa raportezi o buba. Mult mai usor decat Bugzilla sau ce alt sistem o folosi Linux. Traiasca Dr. Watson!
            • -1 (1 vot)    
              Habar n-ai (Joi, 28 februarie 2008, 21:09)

              manolo [anonim] i-a raspuns lui Cristian

              Habar n-ai. N-ai pus mana in viata ta pe Linux, dar te crezi atotstiutor. Esti un utilizator de Windows desavarsit. In 7-8 luni abia ai invatat sa faci dublu click, asa ca e firesc sa te miri ca altii au invatat ceva mai mult. Traiasca Microsoft, compania care a facut cei mai multi bani vanzand "r*hat".
  • -2 (2 voturi)    
    asa e (Joi, 28 februarie 2008, 10:42)

    iorgovan [anonim]

    ba!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    berbecilor.....sunteti unu mai prost ca altu!!!
    ala face bani si fara sa va bateti voi capu!!!!!!!
    pana ati scris voi mesajele....a mai facut cateva mii.....
    deci!!!
    gasiti altceva de facut....
    sunteti ca noaptea !!!!!!!
    praf!!!
    unu mai prast ca altu!!!!
    mi-e scarba de voi!!!!!!!
    mai cititi!!!!si dupa aia apucati-va de scris.....!!!!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri