Proiectul NetCity pentru fibra optica in Capitala a fost aprobat de Consiliul General al Municipiului Bucuresti

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 6 martie 2008, 17:53 Economie | IT

Consilierii generali ai municipiului Bucuresti au aprobat contractul de concesiune catre UTI Systems a lucrarilor publice pentru reteaua metropolitana de fibra optica a Capitalei pentru telecomunicatii, cunoscuta sub numele NetCity, proiect de peste 200 milioane euro.

Contractul de concesiune, incheiat de municipalitate cu UTI Systems in august 2007, se intinde pe o durata de 49 de ani. In acest timp, compania va investi peste 200 milioane de euro pentru realizarea infrastructurii de fibra optica, aceasta urmand sa fie inchiriata ulterior firmelor interesate sa ofere servicii consumatorilor prin intermediul retelei subterane.

Contractul de concesiune a retelei de fibra optica din Capitala, incheiat intre municipalitate si UTI Systems, prevede realizarea infrastructurii in subteran, care ar urma sa inlocuiasca structura actuala de comunicatii prin cablu, care foloseste stalpii apartinand Electrica si RATB.

Hotararea de aprobare a contractului de concesiune a fost repinsa, saptamana trecuta, lipsindu-i un singur vot pentru a fi aprobata, in sedinta din 29 februarie.

Contractul de concesiune pentru fibra optica a fost incheiat in 2007, intre municipalitate si compania UTI Systems, printr-un parteneriat public-privat. Astfel, compania UTI Systems ar trebui sa investeasca peste 200 milioane de euro in realizarea retelei metropolitane de fibra optica, pe care ar urma apoi sa o si administreze. Primaria va pune la dispozitie domeniul public pentru constructia retelei si va avea dreptul sa impuna un tarif maximal pentru serviciile oferite de UTI.

Presedintele Asociatiei de Comunicatii prin Cablu (ACC), Radu Petric declara ca proiectul este facut de oameni incompetenti, este nefunctional si va duce la falimentul firmelor de cablu. El sustine ca UTI va detine monopolul si va taxa masiv firmele de cablu, care vor fi impinse spre faliment.

Reprezentantii primariei spun ca nu poate fi vorba de monopol pentru ca muncipalitatea nu interzice firmelor de cablu sa-si construiasca propria retea subterana de fibra optica, insa aceste firme nu o fac din considerente economice.













Intreb BT. Intalnire online: Credite pentru IMM-uri, in 2018. Doi specialisti raspund intrebarilor cititorilor, vineri, de la ora 12:00

Doi specialisti in credite pentru IMM de la Banca Transilvania raspund vineri, 15 decembrie 2017, de la ora 12.00 la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro si HotNews.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT", pe tema creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii - IMM. Daniel Szekely si Marsela Petreus vor raspunde la intrebari pe teme precum planificarea creditarii, la inceputul unui nou an de business, tipuri de credite, in functie de nevoile afacerii, tipuri de garantii.
  • Pune intrebarile folosind formularul de comentarii de pe StartupCafe.ro

3941 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    falimentul e improbabil. (Joi, 6 martie 2008, 18:51)

    SS [anonim]

    Firmele de cablu nu vor da faliment. Orice taxare masiva impusa acestora va ajunge in buzunarele clientilor finali. Nu este primul exemplu de acest gen. Cel mai recent: cazul hipermarketurilor, discutat mult la TV in aceste zile. Este concentrarea unui segment, pe fondul amortelii autoritatilor care ar trebui sa sanctioneze tendintele de monopol. De fapt, nu e amorteala, e complicitate interesata. Pregatiti-va sa platiti mult mai mult pentru internet, in cativa ani.
    Ca sa nu mai spun ca existenta unui unic purtator de semnal digital intr-o capitala are si alte implicatii. Big Brother va functiona cu fibra optica. Stiu, teoria conspiratiei, bla, bla, dar intr-o lume nebuna, paranoia poate fi sanatate curata.
    • 0 (0 voturi)    
      internet (Joi, 6 martie 2008, 19:27)

      Bibicu [anonim] i-a raspuns lui SS

      In cativa ani, internetul wireless va lua amploare si totul se va face prin satelit. Adio cabluri, subterane sau agatate pe stalpi.
      Iar pretul va scadea, cu oferte tinzand spre zero (in acest caz, firmele facand profit din publicitate, adica bagandu-ti pe gat reclame - am citit undeva si previziunea asta infricosatoare).

      In privinta lui Big Brother, el actioneaza indiferent de mijlocul de transport al informatiei. Dar exista o veste buna si in privinta asta: se pare ca se va lua si in EU masura (care exista acum in SUA) de a trece de la IP fix, la IP anonim, care se schimba destul de des.

      Ideea de monopol e insa paguboasa.
      • 0 (0 voturi)    
        Ideea de monopol e... (Joi, 6 martie 2008, 20:01)

        SS [anonim] i-a raspuns lui Bibicu

        Paguboasa pentru useri.
        In schimb: It's official: San Francisco to get free WiFi blanket courtesy of Google / EarthLink.

        http://www.engadget.com/2007/01/06/its-official-san-francisco-to-get-free-wifi-blanket-courtesy-o/

        E din ianuarie 2007, nu stiu daca deja functioneaza asta in San Francisco, dar pentru noi e inca de domeniul SF.
      • 0 (0 voturi)    
        Nope (Joi, 6 martie 2008, 20:49)

        exp [anonim] i-a raspuns lui Bibicu

        Internetul prin satelit e cea mai proasta alegere. Lucrez in domeniu si as instala asa ceva ca ultima alternativa din cauza delay-ului mare si a altor factori dintre care determinant este pretul. Al doilea lucru este ca internetul prin satelit este mai slab calitativ decat retelele terestre de cupru sau fibra optica. Cand te loghezi pe mailul tau de yahoo toata informatia trece prin cabluri submarine de fibra optica care sunt de 5 ori mai rapide decat aceeasi transmisiune prin satelit. Satelitul este bun doar pt video, si deploy nedependent de timp.
        • 0 (0 voturi)    
          dar e de viitor (Joi, 6 martie 2008, 21:17)

          Bibicu [anonim] i-a raspuns lui exp

          E o alegere proasta ACUM, de acord. Dar e de viitor. Cu vremea, calitatea va fi mai buna si pretul mult mai mic. Cand zic "de viitor", ma refer la cativa ani, nu decenii. Adica atat cat le va lua astora sa sape santuri si sa puna cabluri.
          Lucrurile se misca repede si bine in domeniul asta. Nu vezi cat de repede s-a raspandit sistemul GPS? Acum cativa ani era o raritate si costa enorm. Acum oricine isi permite sa aiba asa ceva. Se vinde la supermarket.
          • 0 (0 voturi)    
            Internet satelit (Joi, 6 martie 2008, 22:13)

            Marcel Ionita [utilizator] i-a raspuns lui Bibicu

            Latenta e datorata distantei foarte mari pana la satelit, approx 36.000 KM si a protocolului IP, care pentru trimiterea unui pachet efectiv, se pot efectua mai multe roundtripuri deci practic, daca la nivel fizic tu vrei sa comunici cu yahoo, distanta fizica de parcurs terestru este de 6.000km, pe cand pentru satelit o sa fie > 36.000x2 (Pamant-> satelit -> Pamant) adica un ordin de marime diferenta, ceea ce se traduce daca ai 70ms pe retea terestra cu yahoo - ceea ce este extraordinar, pe satelit o sa fie 700ms cel putin.

            Deci satelitul nu o sa fie niciodata o alternativa buna pentru internet ci doar in zone care nu sunt acoperite cu retea terestra.
          • 0 (0 voturi)    
            poate pentru politicieni (Vineri, 7 martie 2008, 0:31)

            Gogu cbalagiu' [anonim] i-a raspuns lui Bibicu

            Bajatu' ala de mai sus e usor aberant da' cam are dreptate. Se numetse latenta si nu delay dar esate intr-adevar mare. Nu prea are cum sa scada in viitorul apropiat decat daca se gaseste cineva sa bage viteza in lumina. Altfel slabe sanse :) Costurile sunt inca mari pentru ca piata si desi brodcastu' digital a luat ceva amploare, solutia merge doar intr-un sens, in celalalt viteza luminii si citiva alti factori ne cam deranjaza.
            Oricum UTI si guvernantii nu sunt decat niste incompetenti si ne leaga de secolul trecut atat cu tehnologia lor cat si cu manevrele politice. Reteaua metropolitana e o chestie strategica si incompetentele lor nici n-ar trebui sa sa-si dea cu parerea...
            • 0 (0 voturi)    
              lumina (Vineri, 7 martie 2008, 7:26)

              Thheo [anonim] i-a raspuns lui Gogu cbalagiu'

              Undele electromagnetice "calatoresc" cu viteza luminii.. comunicatia cu satelitii este pe baza de astfel de unde, deci nu ai cum sa imbunatatesti. Eventual sa pui niste sateliti pe orbita mai joasa.
              Cand o sa folosim frecvente de 80-90GHz pentru conectarea clientilor finali, atunci se va putea discuta de rate de transfer acceptabile. Deocamdata in 3.5GHz Wi-Maxul din Romania este doar o alternativa la lipsa de infrastructura terestra.. ar fi ultima varianta care mi-as instala-o, pentru ca am nevoie de mai multa viteza.
      • 0 (0 voturi)    
        wireless. Nu inca (Vineri, 7 martie 2008, 11:35)

        George [anonim] i-a raspuns lui Bibicu

        "nternetul wireless va lua amploare..."
        Da, ia ceva amploare insa problema generata de jmenul NetCity ramane.
        Wireless, in urmatorii ani, inseamna wifi, wimax si satelit.

        Wimax e subiect de licentiere, automat inseamna jmen (sau semi-jmen, vezi semi-monopolul pe GSM).

        Wifi are nevoie de fibra aia pentru a lega access-point-urile intre ele. Daca nu, atunci macar legaturi wimax, si iar ajungem la preturi sarite.

        Satelitul inseamna latenta (descrisa mai jos) plus inexistenta canalului uplink (in sus). De la satelit, cu echipament domestic, poti doar sa downloadezi, transferul invers se face pe linii clasice. Pe ideea ca raportul download/upload al userului normal (client de youtube) este de genul 100/1, de la servere vin cativa MB pentru un request de sub 1KB, moment in care downloadul de la satelit se combina cu upload-ul pe o legatura ordinara (la inceputurile chestiei cu satelitul, uplink-ul era pe modem d-ala clasic, 56kbps).
        Si mai e o chestie cu satelitul: adio peering-ul (legatura intre provideri) cu care suntem obisnuiti.
    • +1 (1 vot)    
      precizare (Vineri, 7 martie 2008, 8:28)

      Marasesti [utilizator] i-a raspuns lui SS

      "Firmele de cablu nu vor da faliment. Orice taxare masiva impusa acestora va ajunge in buzunarele clientilor finali."

      Rationament corect dar concluzie falsa. Daca taxa ajunge in buzunarele clientilor, atunci pretul a crescut. Si daca a crescut au scazut clientii.


      "concentrarea unui segment, pe fondul amortelii autoritatilor care ar trebui sa sanctioneze tendintele de monopol"

      Iarasi solutia este proasta. E greu de stiut din avans ce este comportament de monopol si ce este pur simplu optim. Comportamentul de monopol face ca o companie sa fie foarte profitabila ceea ce atrage alte companii pe acelasi segment si in final opreste comportamentul monopolistic.



      Cel mai bun lucru ar fi sa nu se bage primaria sa faca proiecte de genul acesta cu banii nostrii, si sa ii lase pe cei autentic interesati sa le faca pe banii si riscul lor.
  • -1 (1 vot)    
    sa dea faliment! (Joi, 6 martie 2008, 20:04)

    pehash [utilizator]

    wimax pentru net si restul sa dea faliment.. mai inchideti televizoarele alea ca oricum va indobitocesc!

    in alta ordine de idei abia astept sa vad macar un singur bulevard din bucuresti fara fire pe stalpi..
    • 0 (0 voturi)    
      Fire pe stalpi (Joi, 6 martie 2008, 22:18)

      Marcel Ionita [utilizator] i-a raspuns lui pehash

      Cum am mai spus, mai bine roaga-te si tu pentru parcuri, parcari, extinderea retelelor de transport in comun in afara orasului - ma refer in special la metrou, problema spatiilor verzi, praful din Bucuresti, aglomeratia, etc.

      Sunt sute alte prioritati inaintea firelor de pe stalpi, dar asta e, unii nu sunt capabili sa-si dea seama unde traiesc, ce nevoi reale au, etc.

      Asta e doar un contract cu bani publici, pe care tot noi o sa-i platim tiganilor si securistilor aia de la UTI.

      Fuck Romania, Fuck Bucuresti, Fuck incapabilii care ne conduc.
    • 0 (0 voturi)    
      wimax (Joi, 6 martie 2008, 23:45)

      gogu [anonim] i-a raspuns lui pehash

      wimax nu este o tehnologie pt oras, ci pt zonele rurale, iar fibra este fibra. inca nu se poate compara cu nimic, despre satelit, ai download, pt upload iti trebuie ori o linie terestra, ori o instalatie mult prea complexa si mult prea scumpa care sa faca si upload. Mergeti in Japonia, sa vedeti acolo firaraie, la noi nu e nimic.
      • 0 (0 voturi)    
        wimax reloaded (Vineri, 7 martie 2008, 0:36)

        alt gogu [anonim] i-a raspuns lui gogu

        fost la Japonia, da' firaraia alora ie organizata ;) stiu ce spun ca iegzact cu asta am fost :D
        Gurile rele zic ceva de wimax extins care ar merge OK in aglomerari urbane. Oricum am testat wimax in aglomerare (campus) si cam scartiie dac dai in el tare. Pentru comuncatii normale (un mail doua acolo ;D) este insa OK.
  • +1 (1 vot)    
    romaina tot romania (Joi, 6 martie 2008, 20:20)

    gelu [anonim]

    mai stiti firma aia "Romtelecom"? care a primit cadou de la stat cand s-a privatizat inca trei ani de monopol pe telefonie fixa? N-o sa vedeti nici wimax nici sateliti pana nu scoate UTI banul, decat daca va duceti in alt oras sau in alta tara poate.
  • 0 (0 voturi)    
    pericol cabluri atarnand (Joi, 6 martie 2008, 22:04)

    balta alba [anonim]

    Manunchiurile de cabluri ce atarna de stalpi sunt un pericol real pentru viata bucurestenilor.De acest lucru nu vorbeste mai nimeni!.Am vazut zeci de stalpi fisurati, cu armatura dezgolita, inclinati-deci pe punctul de a cadea ,de care atarna zeci de cabluri rds si de la altii.Inafara aspectului deplorabil opriti-va o clipa si priviti pericolul de deasupra voastra!
    Felicitari Consiliului General si primarului Videanu.. Numai pentru acest fapt il voi vota din nou daca va candida...
    • 0 (0 voturi)    
      cabluri (Vineri, 7 martie 2008, 10:27)

      elod [anonim] i-a raspuns lui balta alba

      Trebuie sa vedem treburile in perspectiva: cablurile sustin stalpurile. Chiar daca crapa unul, cele cateva zeci de cabluri il sustin, si are electrica timp sa-l schimbe :p
    • 0 (0 voturi)    
      ai gandit prea repede si deloc (Vineri, 7 martie 2008, 10:37)

      balta neagra [anonim] i-a raspuns lui balta alba

      ai o substanta portocalie in loc de creier si a inceput sa-ti iasa pe nas
  • 0 (0 voturi)    
    asa ne invata si pe noi (Joi, 6 martie 2008, 22:17)

    cicu [anonim]

    spalati banii taticu, dar wireless e la moda peste tot, fibra nu se mai foloseste ca e prea scumpa si are limite
    • +1 (1 vot)    
      defilare spre comunism (Vineri, 7 martie 2008, 2:51)

      Migue [anonim] i-a raspuns lui cicu

      Aceasta este tendinta. Crearea de monopoluri si a unei piete usor de controlat. Controlezi piata ... controlezi masele. Si noi o sa o ducem "virtual" mai bine.Din pacate vom pierde, fara sa realizam ( cei mai multi dintre noi) lucrurile importante. Vom reveni la valoarea noastra de tovarasi ai unei societati pseudo-comuniste sau neo-comuniste. Din pacate copiem ce este mai rau de la "democratiile evoluate".
      Va dau un exemplu: Canada, una dintre tarile cu cel mai inalt standard de viata. Companii de telefonie/tv/internet .... avem Bell si Rogers....si ar mai fi vreo 2 ...dar sunt derivate ale primelor. Bauturi alcolice... in Ontario ... LCBO si Magnota ...prima este de stat ... importa prin intermediul mai multor firme, dar statul controleaza. Si lista poate continua ( nu mai amintesc Microsoft, piata de Real Estate, cele cateva comp de asigurare, sau cele cateva lanturi de supermarketuri, Loblaws, Dominion, "Wal-Mart"). Guvernul controleaza intr-o proportie f.mare. Populatia? O duce bine, se uita la plasme, toti au GPS, cel mai tare computer, un super mortgage ...o piata de consum perfecta. Vacante? 10 zile pe an.Concedii? cel mult unul ... cate poti sa ai cu 10 zile? Unde? prin Cuba sau Dominicana ... all inclusive ... inchisi intr-un resort ( cel putin in Cuba ... nu-i indicat sa iesi)...cu oceanul in fata si hotelul in spate.Subiect preferat de discutii? Starea vremii. Discutia poate continua dar ma opresc aici.Deci cam spre asta ne indreptam. Creem colosii , omoram concurenta si punem belciug populatiei.
      • 0 (0 voturi)    
        insfarsit cineva care gandeste (Miercuri, 12 martie 2008, 6:08)

        marius popoviciu [anonim] i-a raspuns lui Migue

        din pacate sunt putini care mai gandesc relationat la viata reala, toti se lasa angrenati in circurile astea mediatice fara sa se intrebe macar pt ce?! sustin ce spui si e trist ca a trebuit sa scrollez ceva ca sa dau de comentariul tau.
    • 0 (0 voturi)    
      wireless (Vineri, 7 martie 2008, 10:35)

      elod [anonim] i-a raspuns lui cicu

      Si in topicul vechi si aici tot repeta unii care habar n-au aberatia cu sateliti si wireless.

      Wireless-ul nu este pentru mase, si nu este pentru viteze mari (>1Mbps, si multe pps). Pur si simplu nu duce atat de mult.

      In plus, cum am mai spus, wireless-ul are nevoie de reteaua de fibra optica pentru transport.

      Despre material video sa nici nu vorbim pe wireless. Pur si simplu sugruma reteaua.

      Bucuresti-ul va fi o lectie pentru firmele de cablu. Daca nu vor sa le ia UTI retelele de transport si in alte orase, vor trebui sa se miste.
  • 0 (0 voturi)    
    hai sa vedem si partea buna (Vineri, 7 martie 2008, 1:03)

    victor [anonim]

    tot bucurestiul e plin de cabluri nici nu mai vezi cerul hai sa nu mai fim carcotasi si sa vedem ce o sa iasa , eu prefer sa platesc putin mai mult dar sa scapam de cabluri
    • +1 (1 vot)    
      .....si partile rele (Vineri, 7 martie 2008, 7:24)

      nu vreau [anonim] i-a raspuns lui victor

      Tu chiar crezi k o sa platesti putin mai mult??? Eu cred ca o sa platesti mult mai mult. Gandeste-te ca astia trebuie sa isi scoata cei 200 000 E si de unde crezi?? si nu cred eu ca o sa astepte sa ii scoata in 49 de ani cat e contractul ala. Mai ales ca acolo sunt tot felul de "pilosi SRI", care nu stiu de unde sa mai traga un ban. Acolo nu sunt promovati cei care stiu si cei cu pile mai mari, am un prieten cu "pile" acolo si a ajus sefulet destul de repede si nu stie prea multe in domeniu'.

      [Reprezentantii primariei spun ca nu poate fi vorba de monopol pentru ca muncipalitatea nu interzice firmelor de cablu sa-si construiasca propria retea subterana de fibra optica, insa aceste firme nu o fac din considerente economice. ]
      -pai si de ce nu i-au invitat si pe toti "cablisti" sa isi puna cablurile pe sub pamant plateau toti lucrarea la comun dar aveau toti cablurile pe sub pamant, dar nu la noi s-a vrut un monopol si pe comunicatii. Fac pariu ca in cateva luni sau 1-2 ani maxim o sa apara taxa pe cablul de sub pamant care tot din buzunarele noastre o sa fie luat. Astia toti sunt pusi pe luat daca nu v-ati dat seama pana acum. M-a intreb la un eventual scandal cu UTI cate nume din parlament si alte domenii o sa apara.

      Sa traiti bine :p!!!
    • +1 (1 vot)    
      nu prea e parte buna... (Vineri, 7 martie 2008, 8:29)

      Zozo [anonim] i-a raspuns lui victor

      Da, pentru ca tu ai de unde sa platesti mai mult.
  • +2 (2 voturi)    
    mesaj pentru Migue (Vineri, 7 martie 2008, 10:59)

    zabaleta [anonim]

    ai un blog? scrii pe undeva? as vrea sa te mai citesc, imi place si ce scrii si cum scrii.
  • +1 (1 vot)    
    minciuni (Vineri, 7 martie 2008, 11:05)

    alex [anonim]

    Chestia cu primaria care nu impiedica pe nimeni sa-si puna cablurile in subteran e minciuna. Lucrez in domeniu si la trasee noi de canalizatie primaria impune clar ca in cazul in care traseul va coincide cu traseul NET CITY, sa fim obligat sa ne mutam traficul pe reteaua lor cand aceasta va fi functionala. Altfel nu pupam autorizatie.
  • 0 (0 voturi)    
    Coruptia in floare (Vineri, 7 martie 2008, 13:53)

    linu [anonim]

    Ce "comisioane" grase trebuie sa fi impins UTI ca sa agate contractul asta...
  • 0 (0 voturi)    
    civilizat... (Duminică, 9 martie 2008, 9:40)

    din partea mea e f bine [anonim]

    eu stiu doar atat..pe unde am aopucat sa ma plimb (tx god!) nu am vazut cabluri electrice etc ca la circ pe satrda....asa ca tot trebuie ingropat..asa e civilizat ..daca te uiti la noi pe starda vezi cateodata si 50 de cabluri intre 2 stalpi..care din loc in loc atarna ca la circ


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri