Reuters, citand surse, afirma ca oficialii Microsoft au reevaluat oferta de cumparare a Yahoo, facuta pe 31 ianuarie. Principalul motiv: scaderea valorii de piata a Yahoo.

Initial era vorba de 44,6 miliarde de dolari, ceea ce ar fi insemnat un pret de 31 de dolari pentru fiecare actiune Yahoo. Acum, se pare ca Microsoft nu ar mai dori sa ofere decat 42 de miliarde, ceea ce ar echivala cu un pret de aproximativ 29 de dolari pe actiune.

Stiut fiind faptul ca cei de la Yahoo au afirmat initial ca “oferta facuta subevalueaza compania”, sa fie acesta doar un simplu “artificiu” de negociere din partea Microsoft (a carui menire ar fi trezirea din lancezeala a celor de la Yahoo) sau este, intr-adevar, dovada unei gandiri lucide?

Se prea poate sa fie si una, si alta. E clar ca Yahoo “trage de timp” insa, la fel de clara este si posibilitatea ca veniturile/click si cota de piata a Yahoo sa se fi redus. Daca peste toate acestea punem si frustrarea celor de la Microsoft care, desi au oferit initial un premium substantial, de 62%, s-au trezit a fi tratati cu dispret, apare limpede de ce situatia devine din ce in ce mai tensionata.

Stirea a fost publicata dupa inchiderea sesiunii de vineri, 4 aprilie 2008, si s-a soldat cu un picaj “after-hours” al Yahoo de 3,74% la 27,30 dolari pe actiune.

Comenteaza pe blogul lui Moldovan