Google Inc a anuntat un profit peste asteptarile pietei in primul trimestru din 2008, infirmand temerile potrivit carora compania se confrunta cu o criza pe segmentul publicitatii online si faptul ca incetinirea ritmului de crestere a economiei din SUA va afecta grupul, informeaza Reuters. Performantele Google ar putea ajuta Yahoo sa obtina o oferta mai buna de preluare.

"Este clar ca suntem bine pregatiti pentru anul 2008, in ciuda mediului de afaceri actual", a declarat directorul executiv si presedintele Google, Eric Schmidt.

Profitul net in primul trimestru a crescut la 1,31 miliarde dolari, sau 4,12 dolari pe actiune, de la un miliard dolari, sau 3,18 dolari pe actiune acum un an.

Venitul Google a crescut cu 42% la 5,19 miliarde dolari, cu putin peste estimarile analistilor, fata de 64% in aceeasi perioada a anului trecut.

Actiunile Google au urcat cu 18%, la peste 500 de dolari, dupa ce rezultatele financiare au aratat ca Google si-a controlat mai bine costurile si a obtinut, pentru prima oara, venituri mai mari in afara SUA, decat in tara de originie, pe fondul slabiciunii dolarului.

Jim Friedland, analist la But Cowen & Co a spus ca actiunile nu au crescut datorita unor imbunatatiri substantiale ale prognozelor Google, ci datorita faptului ca dificultatile din economie nu au afectat rezultatele companiei, asa cum s-au temut multi.

Performantele Google ar putea determina Yahoo sa caute o majorare a ofertei de preluare de la posibilul cumparator, Microsoft.

"E un semnal ca piata publicitatii online e inca sanatoasa, ceea ce va ajuta Yahoo sa obtina un pret mai bun daca decide sa incheie afacerea cu Microsoft", spune Peter Dunay de la Meridian Equity Partners.

Costurile pentru achizitia spatiilor publicitare online s-au ridicat la 29% din venitul obtinut din publicitate in primul trimestru, fata de 31% acum un an.

Accesarile platite, care arata cat de des acceseaza utilizatorii serviciilor Google spatiile publicitare online ale companiei, au crescut cu 4% fata de trimestrul al patrulea din 2007, si cu 20% fata de acum un an.

Incepand cu luna august 2007, oficialii au declarat ca a existat o campanie de a reduce reclamele care inregistreaza performante slabe, incurajand utilizatorii sa acceseze spatii publicitare mai bine cotate.

Google, numarul unu in randul motoarelor de cautare pe internet, a achizitionat compania de tehnologie DoubleClick in martie anul acesta, contra sumei de 3,4 miliarde dolari.

Achizitia a sporit pozitia Google in fata rivalilor de la Yahoo si Microsoft pe piata de publicitate online preferata in sectorul corporativ.