Nokia, iPod, Facebook sau Nintendo DS sunt marci mai iubite in Marea Britanie decat tabloidul de larga circulatie The Sun sau clubul Manchester United, releva a patra editie a studiului "Brandurile pe care le iubim si brandurile pe care le uram", realizat de agentia Joshua G2 si citat de Brand Republic. Intr-un mod fara precedent, marcile din sectorul tehnologic domina topul preferintelor britanicilor, dar principala explicatie - inovatia, prezenta aici mai mult decat in oricare alt sector, lasa loc si antipatiilor.

Cel mai mare producator de telefonie mobila din lume, Nokia, detine primul loc in topul celor mai iubite marci de catre britanici, in timp ce iPod si reteaua de socializare Facebook si-au adjudecat locurile trei, respectiv cinci. In comparatie, tabloidul The Sun sau echipa de fotbal Manchester United se afla in preferintele britanicilor abia pe locurile 15, respectiv 28.

Facebook - lider la cele mai iubite retele de socializare, pe locul patru la cele mai urate

Inovatia din IT&C aduce insa si nemultumiti. Asa se face ca in randul retelelor de socializare, Facebook este pe primul loc in topul celor mai iubite marci (cu 24,9% voturi), inaintea You Tube, Friends Reunited, My Space si Bebo, dar, in acelasi timp, se afla si pe locul patru in topul celor mai urate marci (potrivit a 7,1% dintre respondenti). Potrivit Brand Republic, acest fapt trimite un semnal de alarma catre marca, reflectand ingrijorarile tot mai mari privind pastrarea intimitatii.

iPod - de prea mult timp pe primul loc

Un caz similar este cel al mp3 player-ului iPod, produs de Apple, care se afla pe primul loc in topul gadget-urilor (potrivit a 27,1% dintre respondenti), surclasand Nintendo DS (19,1%), Sony Walkman (10,6%), Sony PSP (8%) si N-gage (0,1%), dar pe patru la cele mai detestate marci. Explicatia pare a fi data de dominanta mult prea indelungata pe piata, fapt care mai devreme sau mai tarziu starneste o reactie adversa.

The Sun si Manchester United, in primele 10 cele mai urate marci din Marea Britanie

Topul celor mai urate marci de catre britanici este dominat de McDonald's (cu 27,2% voturi), desi oficialii lantului de restaurante fast-food sustin ca, potrivit unui studiu intern, 70% dintre britanicii intervievati au declarat ca vor manca intr-unul din restaurantele companiei cel putin o data pe an.

The Sun, a carui campanie de advertising este "The Sun - il iubim" trezeste pe langa interesul milioanelor de cititori si ura multor altor britanici, fiind plasat pe locul trei in topul celor mai urate marci (cu 22,9% voturi), in timp ce Manchester United se claseaza pe locul sapte (16,7% voturi). Notoria rivalitate dintre cluburile englezesti isi spune si aici cuvantul: acelasi Manchester United detine prima pozitie atat la cele mai iubite branduri din sport, cat si la cele mai urate.

Studiul "Brandurile pe care le iubim si brandurile pe care le uram" a fost realizat online de agentia de publicitate Joshua G2, impreuna cu revista Marketing si gazduit de catre idfactor.