Microsoft a propus ca solutie alternativa cumpararea afacerii de cautare pe internet a Yahoo! si achizitionarea unei participatii minoritare in cadrul companiei, dupa ce a fost aproape de o fuziune completa, a declarat luni pentru Reuters o sursa apropiata discutiilor.

In cadrul acestui acord, Yahoo! va pune in vanzare activele asiatice, printre care participatii minoritare semnificative in cadrul Yahoo! Japonia si a grupului chinez Alibaba, in timp ce Microsoft va cumpara o parte din restul companiei.

Discutiile au fost facute publice duminica de catre cele doua companii, insa ele au refuzat sa precizeze termenii noilor negocieri. La incepututul acestei luni, Microsoft a retras propunerea de a cumpara Yahoo! pentru 47,5 miliarde dolari, echivalent cu 33 dolari/actiune, dupa ce compania de internet a respins oferta, anuntand ca va accepta numai un pret de 37 dolari/actiune.

Daca va fi incheiat, noul acord va duce la formarea unei aliante intre cele doua companii, ce ar putea fi o metoda alternativa de a concura cu Google Inc care, datorita motorului de cautare omniprezent, a devenit o forta in publicitatea online.

Propunerea subliniaza strategia curenta a Microsoft si nu stabileste inca valoarea afacerii de cautare a Yahoo!, potrivit sursei, care nu a putut face declaratii oficiale pentru ca discutiile sunt confidentiale.

Reprezentantii Microsoft si Yahoo! au refuzat sa comenteze.

Sandeep Aggarwal, analist la Collins Stewart, estimeaza valoarea diviziei de publicitate din cautarea pe internet a Yahoo! la 21 miliarde dolari si a activelor internationale la 9,25 miliarde dolari, potrivit unui raport publicat luni.

"Microsoft este interesata in principal de divizia de cautare pe internet a Yahoo!", a precizat Aggarwal, care a adaugat ca Microsoft ar putea cumpara parti din Yahoo! la un pret premium sau ca va prelua integral compania si vinde apoi anumite active.