Compania Microsoft a anuntat ca a lansat un serviciu care recompenseaza financiar clientii care fac cumparaturi online utilizand motorul sau de cautare, afirma Financial Times. Anuntul companiei reprezinta prima demonstratie a planurilor pe care compania le are pentru a lupta impotriva dominatiei celor de la Google pe piata motoarelor de cautare.

Ideea a fost anuntata in urma cu doi ani de catre Bill Gates, insa el nu a dezvaluit atunci ca ea ar fi legata de cumparaturi electronice.

Serviciul, care se numeste Live Search Cashback, este valabil doar in Statele Unite. Recompensele financiare sunt oferite din taxele de publicitate pe care comerciantii ce adera la acest serviciu le platesc Microsoft. Gigantul software nu a anuntat ce parte din aceasta taxa va fi platita clientilor.

Microsoft va incepe sa publice pe pagina sa principala si anunturi publicitare din partea comerciantilor ce recurg la acest serviciu. Microsoft a anuntat ca "13 din primii 40 de retaileri americani" au semnat pentru noul serviciu, incluzand aici Circuit City, Ebay, Home Depot si Barnes&Noble.

Analistii sunt de parere ca daca ideea se va dovedi un succes, ea va putea fi imbratisata de Google si de alte companii ce detin motoare de cautare. Impactul potential al experimentului ar putea, de asemenea, sa nu fie foarte mare, deoarece Microsoft nu detine mai mult de 10% din piata motoarelor de cautare pe internet.

Microsoft Corp. a decis, la inceputul lunii mai, sa-si retraga oferta de 46 de miliarde de dolari pentru achizitionarea Yahoo.Microsoft a luat aceasta decizie in ciuda faptului ca a majorat oferta la 33 de dolari pentru o actiune Yahoo, ceea ce a reprezentat cinci miliarde de dolari in plus la suma initiala (31 de dolari pe actiune oferite in ianuarie).