Peste trei zile

Internetul se va schimba radical, daca regulile legate de domenii se vor modifica

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 23 iunie 2008, 14:04 Economie | IT

Internetul, in fata unei revolutii
Foto: Rompres
Internetul se afla in fata unora dintre cele mai mari schimbari din istoria sa: joi se decide, la Paris, daca orice cuvint sau combinatie de litere poate deveni domeniu de internet (exemple: .popescu, .dragoste, .bucuresti sau .urziceni).

Decizia este asteptata in aceasta saptamina, cu ocazia adunarii generale a ICANN - organizatia care gestioneaza numele de domenii internet. Daca modificarile vor fi aprobate, companiile vor putea sa-si transforme propriile nume in domenii de net, iar persoanele fizice ar putea proceda la fel. Noile reguli ar putea facilita lansarea domeniului .xxx, dupa ani intregi de tergiversari.

"In afara de .com, .net sau .org, cei 1,3 miliarde de utilizatori de internet vor putea, din 2009, sa acceseze adrese generice folosind drept extensii cuvinte comune precum .love, .hate sau .city, sau nume proprii", a declarat luni pentru publicatia franceza Les Echos, citata de Le Monde, presedintele ICANN, Dr. Paul Twomey.

Domeniile top-level sunt in numar limitat si se refera la tari, cum ar fi .uk, sau .it, la comert (.com), organizatii si institutii (.org) sau .net. Potrivit Le Monde, in acest moment exista aproximativ 250 de extensii.

The Internet Corporation for Assigned Names and Numbers (ICANN) este institutia care face regulile pe net, supervizeaza numele de domenii si lucreaza pentru "deschiderea" adreselor de trei ani.

Daca votul va fi favorabil noilor reguli, schimbarile in functionarea internetului vor fi cele mai mari din istoria sa, crede Paul Twomey, presedintele ICANN. "Impactul schimbarilor va fi diferit in diverse parti de pe glob. Insa va permite grupurilor, comunitatilor si companiilor sa-si exprime identitatile online". El spune ca practic internetul se va extinde mult, vor fi noi "proprietati" pe care multi se vor grabi sa le adjudece si sa le foloseasca asa cum vor dori.

ICANN spune ca, teoretic, orice combinatie de litere va putea fi inregistrata ca domeniu nou, insa va exista un proces independent de arbitrare, pentru cei care au obiectii. Comisia de arbitrare poate respinge nume de domenii, pe motive legate de moralitate si de ordine publica. Cei de la ICANN spun ca nu s-a decis cat va costa inregistrarea unui nou domeniu, insa s-ar putea ajunge la cateva mii de dolari, mai scrie BBC.

AFP noteaza ca aceasta liberalizare va genera venituri insemnate pentru ICANN, care incaseaza o anumita suma pentru fiecare adresa web inregistrata.

"Facem asta pentru a ne recupera banii cheltuiti. Deja am cheltuit 10 milioane de dolari pe acest proiect", spune reprezentantul ICANN, care adauga ca o persoana fizica poate sa-si puna numele ca extensie a adresei web, atat timp cat poate demonstra ca are "un plan de afaceri si capacitate tehnica".













Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

8698 vizualizari

  • +4 (6 voturi)    
    N-am inteles nimic (Luni, 23 iunie 2008, 14:21)

    Adrian B [anonim]

    N-are nici un sens ce scrie.
    • +6 (8 voturi)    
      corect (Luni, 23 iunie 2008, 14:38)

      b [anonim] i-a raspuns lui Adrian B

      :)
      Corect, fara cap si fara coada, cine nu e la curent cu ce vrea Icann nu intelege o boaba, nici astia de au scris nu stiu despre ce au scris.
    • +7 (7 voturi)    
      domenii (Luni, 23 iunie 2008, 14:43)

      andyv [anonim] i-a raspuns lui Adrian B

      ai putea avea o adresa de email de tipul :

      gigel@familia.popescu
      • -1 (3 voturi)    
        pana acum (Marţi, 24 iunie 2008, 9:33)

        Vok [utilizator] i-a raspuns lui andyv

        Si pana acum nu puteai ? daca mergi pe un site de inregistrari domenii, nimeni nu iti zicea, daca se poate sau nu. Am si inregistrat cateva domenii, si cum totul este automat, nu prea ai sanse ca cineva sa-l blocheze.
        • +1 (1 vot)    
          pana acum (Marţi, 24 iunie 2008, 14:31)

          festinalente [utilizator] i-a raspuns lui Vok

          pana acum puteai sa ai spre exemplu o adresa de mail de genul gigel@familia.popescu.com sau org sau ro sau cn sau it sau alta extensie
    • +4 (4 voturi)    
      Pai e simplu (Luni, 23 iunie 2008, 16:33)

      Xila [anonim] i-a raspuns lui Adrian B

      Se pune problema de a putea inregistra orice domeniu top level (cum e .com, .ro etc), adica vei putea sa-ti inregistrezi top levelul .adrian si orice va dori sa aiba domeniu care sa se termine cu .adrian sa vina la tine sa te intrebe de sanatate (eventual sa-ti dea si bani).
      • 0 (4 voturi)    
        aha (Luni, 23 iunie 2008, 22:23)

        luc1024 [utilizator] i-a raspuns lui Xila

        acum am inteles si eu.
        articol de 2 bani. bine ca avem comentariile, asa mai intelege lumea ceva
  • +2 (4 voturi)    
    Of course (Luni, 23 iunie 2008, 14:39)

    John Smith [anonim]

    Normal ca nu are sens, pentru ca e tradus cuvant cu cuvant din engleza. Dl. Barza nici macar nu l-a mai citit sa vada despre ce e vorba.
  • +3 (5 voturi)    
    Cam fara sens (Luni, 23 iunie 2008, 14:42)

    na [anonim]

    Ar fi cazul sa scrieti articolul in cunostiinta de cauza, ceea ce a scris autorul aici nu prea are sens. Domenii se pot creea si acum cate vrei.
    Domeniu si domeniu top level nu sunt acelasi lucru, poate ati vrut sa scrieti despre domenii top level.
  • 0 (2 voturi)    
    care e stirea (Luni, 23 iunie 2008, 14:51)

    ana [anonim]

    v-as ruga daca se poate sa fiti mai expliciti ca nici eu nu am inteles nimik:(
  • +3 (3 voturi)    
    aici : (Luni, 23 iunie 2008, 14:56)

    nu conteaza [anonim]

    http://www.icann.org/topics/policy/update-jun08.htm

    sau aici:

    http://news.bbc.co.uk/1/hi/technology/7468855.stm
  • +6 (6 voturi)    
    Detalii (Luni, 23 iunie 2008, 15:02)

    Shhhh [utilizator]

    Ar fi vorba despre adaugarea catorva extensii la actualele adrese de web. Printre acestea ar fi .mobi, .post, .travel, .jobs, .asia, .mail, .tel, .xxx etc...
    fiecare adresandu-se companiilor care ofera servicii in aceasta directie.
    In momentul de fata, o companie are exemplu.com indiferent daca vinde excursii, servicii de telefonie etc...
    Pe viitor fiecare companie va putea sa isi aplice extensia specifica serviciului pe care il ofera. ex: hotnews.news (suna ca draq dar cred ca hot.news e prea greu de luat:))

    Desi este prezentata drept o deschidere de fapt e doar un plus de a lua niste bani... O firma gen Nokia nu va renunta la nokia.com doar pt ca are posibilitatea de a avea nokia.mobi. Presupun ca .com battle e cam pe terminate (adica s-a cam luat tot ce era de luat) si acum au nevoie de un nou bubble. Daca chiar doreau sa "liberalizeze" piata dadeau drumu la orice fel de extensie (de fapt ce extensie? direct nume!)

    Cam despre asta e vorba...
    • +1 (5 voturi)    
      x (Luni, 23 iunie 2008, 16:00)

      SirRaven [utilizator] i-a raspuns lui Shhhh

      Corect. Firmele de inregistrare domenii sa nu mai faca ele un ban "cinstit" din specula la fel de "cinstita" ? :))
    • +3 (5 voturi)    
      Gresesti (Luni, 23 iunie 2008, 17:43)

      zet [anonim] i-a raspuns lui Shhhh

      Este vorba de inregistrarea oricarei extensii, si nu adaugarea catorva extensii. Ce cuvant iti trece prin minte, il poti inregistra ca si extensie (bineinteles, daca nu va fi luat deja!). Asadar, vom avea extensii de tipul: .extensie, .club, .mutu, etc etc. Practic diversitatea de domenii se va transfera la diversitatea de extensii. Articolul e scris anapoda, nush ce tot ii da autorul cu domeniile, domeniile inseamna ceva, extensiile altceva.
    • -1 (1 vot)    
      bine (Marţi, 24 iunie 2008, 6:58)

      cezar jipa [anonim] i-a raspuns lui Shhhh

      Bine ca ne-ai lamurit.
      Articolul o fi el tradus direct din greaca veche ori sanscrita, insa e foarte limpede.
      Si vezi ca, potrivit aceluiasi articol, " teoretic, orice combinatie de litere va putea fi inregistrata ca domeniu nou". Capisci ?!
  • +3 (3 voturi)    
    Greu ... (Luni, 23 iunie 2008, 16:14)

    T [anonim]

    Ce-o fi asa de greu: din ce inteleg eu, vei avea voie sa-ti inregistrezi un domeniu www.civic.honda

    La ora actuala numarul de domenii este limitat (.com, .gov, .tv sau numele de tari, .ro, .de, .it etc)

    De exemplu daca vrei sa iti iei un domeniu in Romania, poti pune ce nume vrei INAINTE DE PUNCT, insa toate adresele de web se vor termina .ro.

    Daca aceste reguli se vor schimba, site-ul www.gsp.ro va putea sa aiba adresa web, de exemplu, www.fotbal.gsp, adica isi vor inregistra propriul nume .gsp ...
  • +3 (5 voturi)    
    eroare in articol (Luni, 23 iunie 2008, 16:24)

    SD [anonim]

    Este Vorba de TLD-uri nu de domenii.

    TLD - ceea ce urmeaza dupa "."

    ex: com, net , org .. etc


    Daca se vor schimba regulile vor putea exista TLD ex: .xxx , . psp , . ibm , .etc ...etc :)
  • +1 (1 vot)    
    mda (Luni, 23 iunie 2008, 17:09)

    liviu [anonim]

    se anunta de mult asta...
    oricum pe utilizatori n-o sai afecteze prea mult adica decat o sa se schimbe denumirile unor siteuri si cam atat
    • 0 (0 voturi)    
      serios? (Marţi, 24 iunie 2008, 11:55)

      marius [anonim] i-a raspuns lui liviu

      Ia incearca tu sa faci un comentariu pe hotnews, iar la adresa de mail scrie eu@suntcelmaidestept.liviu
      si vezi daca reusesti sa il trimiti...
      faptul ca "sa se schimbe denumirile unor siteuri" nu are nimic de-a face cu sutele de mii de aplicatii software care se asteapta sa NU gaseasca cuvantul "liviu" dupa punct.
  • +2 (2 voturi)    
    pregatiti banii :) (Luni, 23 iunie 2008, 22:00)

    V [anonim]

    rezultatul va fi ca un utilizator va putea scrie simplu "nokia" in bara de adresa si va merge. Cu alte cuvinte va exista TLDul nokia.. asta e miza principala. "nokia.com" nu e foarte user-friendly; de ce sa scri "nokia.com" cand tu vrei sa ajungi la "nokia"?
    • +1 (1 vot)    
      asa e (Marţi, 24 iunie 2008, 9:29)

      ZION [utilizator] i-a raspuns lui V

      ai mare dreptate... dar aici s-ar putea sa aiba mult de pierdut motoarele de cautare ;)
    • 0 (0 voturi)    
      asta va fi al doilea pas (Marţi, 24 iunie 2008, 11:57)

      marius [anonim] i-a raspuns lui V

      deocamdata se vrea sa se inlocuiasca "nokia.com" cu "telefoane.nokia"
      tot va trebui sa strecori un punct undeva :)
  • +2 (2 voturi)    
    nu imi place (Luni, 23 iunie 2008, 23:03)

    adrian d. [anonim]

    pai de ce sa scriu nokia si sa ma directioneze la orice nokia, cind eu vreau la site-ul oficial nokia. Poate Gica de la Brasov isi face site cu Nokia si ma directioneaza la el. Mi se pare o aberatie, prefer sa stiu unde merg si sa am o adresa exacta.
    • +1 (1 vot)    
      e asa de simplu (Marţi, 24 iunie 2008, 7:41)

      V [anonim] i-a raspuns lui adrian d.

      "nokia" o sa fie site-ul oficial al Nokia. :) Nu oricine o sa poata inregistra noul domeniu, sigur el va fi castigat de cei de la Nokia.
    • +1 (1 vot)    
      www.blabla (Marţi, 24 iunie 2008, 9:20)

      Danu Barosanu [utilizator] i-a raspuns lui adrian d.

      Tocmai asta-i faza. NU te directioneaza nimeni, ci chiar ala va fi situl oficial daca asta doresc cei de la BlaBla (desigur "blabla" simplu nu va merge decat daca adauga browserul automat "www" sau altceva in fata.
      Insa "www.blabla", "pagina.blabla", "www.www.blabla", "zz.xy.blabla" vor fi perfect functionale (asemenea www.tv, www.www.tv samd)
    • +2 (2 voturi)    
      pericol (Marţi, 24 iunie 2008, 9:30)

      ZION [utilizator] i-a raspuns lui adrian d.

      asa e .... e posibil sa inceapa o isterie a oportunitatilor...
  • +3 (3 voturi)    
    cauatare (Marţi, 24 iunie 2008, 8:40)

    lorean [anonim]

    inaginati-va cat de greu se va face cautarea pentru un anumit site de acum, daca nu ai adresa corecta risti sa cauti ore intregi fara nici un rezultat. Vor fi o gramada de site-uri false, facute doar pentru reclame, numia sa te incurce
  • +2 (2 voturi)    
    intrebare (Marţi, 24 iunie 2008, 9:06)

    gigel betivu' [anonim]

    dar cu scalabililitatea internetului ce faceti, domnule Twomey? ca sa punem palarie pe acceasi Marie se pare ca e usor ...
  • +1 (1 vot)    
    pericol sau nu ? (Marţi, 24 iunie 2008, 9:34)

    ZION [utilizator]

    ... e posibil sa inceapa o isterie a oportunitatilor...
    si e foarte posibil ca motoarele de cautare sa aiba de suferit din cauza acestei schimbari. Dar e posibil si sa fie si un avantaj pentru motoarele de cautare.... sa vedem cine le va mai folosi ....
  • +1 (1 vot)    
    Veste buna (Marţi, 24 iunie 2008, 10:37)

    Victor [anonim]

    In conditiile in care concurenta a dus la un pret pentru hostingul web foarte mic sau 0 - specialitatea google - e de asteptat ca pretul sa scada si la domenii sub 0.9 USD pe an - pretul .info acum - catre un frumos 0.

    Sigur ca o sa fie si piata . bmw sau .poker unde interesul pentru controlul domeniilor top level va fi mare. Cred inca ca utilizatorul final va ava parte de o ieftinire si o diversificare a ofertei in conditiile in care volumul aparitiilor de domenii noi ar creste exploziv.
  • 0 (0 voturi)    
    stiu care va fi urmatorul pas ! :) (Marţi, 24 iunie 2008, 17:09)

    turistul [anonim]

    disparitia totala a extensiilor ! ex ... vasile.popescu@nokia :) ar fi tare, nu ? :)


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri