In primele sase luni ale acestui an, romanii au cheltuit in magazinele online 25 milioane de euro, in crestere cu 60% fata de aceeasi perioada a anului trecut, conform statisticilor RomCard. Cresteri importante s-au inregistrat si la numarul de tranzactii care a ajuns la aproape 300.000, dar si la valoarea medie a unei cumparaturi care a ajuns de la 80 euro anul trecut la 92 euro in prima jumatate a acestui an, a anuntat GECAD ePayment International.

Dintre cele 25 de milioane, 22,3 milioane euro au fost tranzactionate in magazinele online care folosesc solutia ePayment.

Clasamentul principalelor tipuri de produse achizitionate si platite online cu card bancar a ramas neschimbat fata de perioada anterioara: industria telecom, turism&transporturi, in special bilete de avion, si e-tail, la aceasta a treia categorie comercializandu-se foarte bine produsele IT. Pe langa acestea, alte doua segmente au inregistrat cresteri insemnate si au demonstrat ca prezinta potential de crestere in viitorul apropiat: asigurarile online si biletele pentru spectacole si concerte.

„Cresterea vanzarilor online de bilete pentru concerte si spectacole se datoreaza, atat actiunilor culturale de acest tip care in acest an s-au inmultit, cel putin in Bucuresti, dar si numarului mai mare de site-uri care vand online astfel de bilete. In ceea ce priveste asigurarile, piata este favorabila, deoarece segmentul turismului inregistreaza un succes urias in mediul online si oricine calatoreste in strainatate are nevoie de asigurare”, considera Carmen Sebe, CEO GECAD ePayment.

Conform informatiilor din sistemul ePayment, vanzarile online de asigurari, in special asigurari de calatorie, au crescut cu 95% fata de aceeasi perioada a anului trecut, in timp ce vanzarile de bilete la spectacole si concerte au crescut de peste patru ori fata de primele sase luni ale anului 2007.