Ordinul unui judecator american, prin care Google e obligata sa transmita Viacom date detaliate despre ce au urmarit utilizatorii YouTube, i-a scandalizat pe multi din industrie. Acestia spun ca se incalca dreptul la confidentialitate, scrie Reuters. Informatiile vor servi ca dovezi in procesul intentat de Viacom care spune ca YouTube a incalcat masiv drepturile de autor, fiindca pe site au aparut clipuri apartinand Viacom.

Judecatorul Louis Stanton a ordonat joi Google sa transmita Viacom baza de date a YouTube cu numele de useri, liste cu ce au vazut online, cu ce au incarcat pe site si adresele IP.

Voci din piata spun ca hotararea atenteaza la confidentialitate si ameninta sa expuna date foarte personale, incalcand astfel legi mai vechi.

YouTube a spus ca va incerca sa gaseasca o cale de mijloc, sa respecte si cererea justitiei, insa si dreptul utilizatorilor la confidentialitate. Viacom spune ca are nevoie de aceste date pentru a demostra "tipare" ale pirateriei pe internet, subiect care sta in centrul disputei cu Google. Viacom a tinut sa risipeasca temerile si a spus ca nu va ajunge sa identifice utilizatorii individuali. Informatiile vor servi drept dovezi pentru cazul contra YouTube si utilizatorii individuali nu vor avea de suferit.

Google s-a declarat dezamagita ca Viacom a primit dreptul de vedea "istoria" fiecarui utilizator YouTube, ce a vizionat, ce a incarcat pe site, insa va cere Viacom sa respecte confidentialitatea fiecaruia. Google vrea sa "anonimizeze" log-urile, inainte de a le trimite Viacom, pentru a nu mai exista legatura intre datele personale ale unui user si istoria sa pe site-ul de video sharing.

Totusi, victoria Viacom n-a fost totala, pentru ca gigantul media nu a obtinut codul sursa al motorului de cautare de pe YouTube si nici codul aplicatiei de identificare video care permite gestionarea cererilor de retragere de pe site a continuturilor piratate.

Viacom, proprietar al studiourilor Paramount and MTV Networks, spune ca pe YouTube au fost postate circa 160.000 de clipuri care ii apartineau si nu ar avea ce cauta pe site fara acordul sau. Clipurile au fost vizionate de circa 1,5 miliarde de ori. Viacom spune ca a pierdut, in timp ce YouTube a castigat din publicitate, "pe spatele" unor clipuri care nu-i apartineau.