Vanzarile de laptop-uri cu unitati de disc Blu-ray vor creste puternic anul acesta in tara, cu peste 100%, ajutate si de faptul ca aceasta tehnologie devine tot mai populara, mai ales ca in magazinele romanesti oferta de filme pe acest format creste, au spus reprezentantii Sony, la evenimentul de prezentare a doua noi serii ale notebook-ului Sony Vaio.

Sony a vandut intr-un an de la lansarea laptop-urilor Vaio in Romania, vara trecuta, circa 3.800 de unitati, dintre care 25-30% au fost cu disc Blu-ray. Sony estimeaza ca a avut circa 80% din piata totala a laptop-urilor cu Blu-ray. "Acum un an de zile aproape ca nu aveam deloc Blu-ray, ca piata cred ca va fi usor sa se dubleze aceasta cifra, dar e greu de spus la cat se va ajunge, pentru ca totul depinde de ce va face si concurenta", a spus Lia Burghelea - Vaio Business Development Manager Sony South East Europe (SSEE).

Reprezentantii Sony au spus ca in medie, un laptop Sony cu disc Blu-ray costa cu circa 500 de lei mai mult decat unul clasic, cu DVD, insa au adaugat ca in gama sunt si laptop-uri care permit si scrierea de discuri Blu-ray.

Avantajul tehnologiei Blu-ray, spun cei de la Sony, este ca ruleaza discuri Blu-Ray cu calitate mai buna a imaginii, dar si ca poti scrie, daca ai unitate corespunzatoare, discuri de 25 sau 50 GB. In plus, si la noi apar tot mai multe filme in format Blu-ray, iar asta ajuta piata si ii determina pe tot mai multi sa cumpere astfel de laptop-uri.

Ei au adaugat ca tehnologia Blu-ray nu mai e ceva iesit din comun in occident, iar incet incet ea va deveni ceva obisnuit si la noi.

La baza tehnologiei Blu-ray stau laserele albastre care au lungimi de unde mai scurte decat laserele rosii folosite la DVD-urile clasice. Laserele albastre dau noilor discuri avantajul de a stoca de cinci ori mai multe date. Primele playere-le cu Blu-ray au fost lansate pe plan mondial la jumatatea lui 2006, iar tehnologia este extrem de populara pe consolele de jocuri Sony Playstation. Printre marcile de laptop-uri care ofera Blu-ray pe piata romaneasca se numara Acer si MSI.

Sony a lansat marti in Romania doua serii de notebook-uri, FW, proiectata pentru divertisment, si seria Z, destinata segmentului de afaceri. La seria FW, preturile variaza intre 3.700 si 5.600 lei, in timp ce pretul laptop-ului de business este de 7.700 lei.

Sony estimeaza ca vanzarile sale pe segmentul de laptop-uri vor creste cu peste 80% in perioada iulie 2007 - iulie 2008 si vor ajunge la 7.000 de unitati, ceea ce le va da 2% din piata totala. Tinta pe termen mediu, de cativa ani, este atingerea unei cote de 5%.