Sase furnizori de internet din Marea Britanie vor colabora cu reprezentantii industriei muzicale, pentru reducerea pirateriei online

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 24 iulie 2008, 11:27 Economie | IT

Sase dintre cei mai mari furnizori de internet din Marea Britanie s-au inteles cu reprezentantii industriei muzicale pentru a demara un plan de reducere a cantitatii de muzica descarcata ilegal de pe net. Conform intelegerii, negociate de guvern, cei care descarca ilegal muzica de pe net vor primi acasa scrisori de atentionare, scrie BBC. Industria muzicala vrea ca cei care descarca multa muzica si ignora in mod repetat averttismentele sa ramana fara internet, dar providerii nu sunt de acord.

Cele sase firme care au semnat sunt BT, Virgin, Orange, Tiscali, BSkyB si Carphone Warehouse. Ele se angajeaza ca vor colabora pentru reducerea semnificativa a cantitatii de muzica descarcata ilegal. In plus, acesti furnizori vor dezvolta si servicii prin care melodiile vor putea fi descarcate legal, insa contra cost.

Companiile Virgin si BT au trimis in ultimele saptamani scrisori unor clienti care au descarcat cantitati record de muzica.

Asociatia reprezentativa pentru industria muzicala din UK, British Phonographic Industry, insista ca cei care - dupa trei avertismente - continua download-urile ilagale de pe net, sa ramana fara conexiune, insa providerii nu sunt de acord sa faca politie cu clientii lor.

In ultimul an se estimeaza ca 6,5 milioane de britanici au descarcat ilegal muzica de pe net. Circa 95% din download-urile de muzica sunt ilegale. Reprezentantii autoritatilor iau in calcul instituirea unei taxe anuale de circa 40 - 60 de dolari, care sa fie platita de fiecare utilizator de internet in banda larga, in schimbul dreptului de a descarca oricata muzica ar dori, scrie The Independent. Cotidianul adauga ca in aceasta vara vor fi trimise cam 12.000 de scrissori, catre clienti care sunt extrem de activi in descarcarea ilegala de muzica.

Se estimeaza ca scrisorile de avertisment ii vor determina pe multi sa renunte la activitatile ilegale. Ca alternative, furnizorii ar putea fi obligati sa dezvaluie identitatea celor care descarca foarte multa muzica, insa providerii avertizeaza ca tactica e scumpa. Furnizorii ar mai putea fi obligati sa instaleze si filtre care sa impiedice download-urile.













Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

648 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    de bun simt (Joi, 24 iulie 2008, 11:38)

    kin3zu78 [utilizator]

    Mi se pare de bun simt sa impui o taxa anuala si sa poti downloada orice muzica iti doresti . Bineinteles numai celor care isi exprima acordul. Decat sa platesti 4-10 euro pentru albumul unui artist ( unde nu gasesti de obicei decat 1 sau 2 melodii mai acatarii ) mai bine dai un 50-100 euro / an si descarci ce doresti. Incasarile artisitlor vor urca mult mai mult si vor fi multumiti si fanii , care nu vor mai trebui sa aloce bugete destul de impresionante pentru a putea cumpara produsele plus ca nici nu va mai fi fortat sa treaca de limita legalitatii.
  • +2 (2 voturi)    
    Cea mai mare prostie. (Joi, 24 iulie 2008, 11:41)

    Alin [anonim]

    Cred ca mult mai eficient pentru muzicieni ar fi sa dea muzica gratis, de foarte buna calitate , pe internet. Banii s-ar scoate din publicitate. E timpul pentru aceasta reforma.
    In caz contrar vor circula melodiile lor pe CD-uri. E un ideal de neatins. Cu aceasta strategie vor pierde banii din publicitate dar vor pierde si banii de pe CD pentru ca oricum nu ar creste vanzarile.
    • +2 (2 voturi)    
      asa este (Joi, 24 iulie 2008, 12:10)

      dan [anonim] i-a raspuns lui Alin

      Total de acord cu Alin. Artistii si casele de discuri ar trebui sa se orienteze spre alte moduri de a face bani, atita timp cit exista torrenti (sa-i vad eu pe ei cum ma depisteaza pe mine si imi trimit scrisoare de avertizare) pirateria nu poate fi stopata si problema nu este doar la tarile sarace gen Romania ci este extinsa la nivel global.
      • +1 (1 vot)    
        d'acord cu cei de sus (Joi, 24 iulie 2008, 12:56)

        Robie [anonim] i-a raspuns lui dan

        Da si eu subscriu la ce at-i zis. Oricum muzica n-ai cum sa o opresti sa fie piratata. Apar rip-uri de la radio si tot n-au vanzarile la care se asteapta artistii. Ei sa-si ia banii din concerte ca de asta sunt platiti cu sume astronomice si vin cu toate ifosele de snobi imbacsiti prin hotelurile unde se cazeaza.
  • +2 (2 voturi)    
    Dreptul la intimitate? (Joi, 24 iulie 2008, 14:21)

    666 [utilizator]

    Cum rămâne cu asta?
    Eu ştiu că visul tuturor stalinilor din toate timpurile a fost să ştie tot şi toate despre norod şi nerozi.
    Dar de ce să-şi permită furnizorul de internet - sau oricine altcineva - să-mi monitorizeze mie facerile de la mine de acasă? Asta ar presupune o intruziune deplină în intimitatea mea - simpla verificare a traficului pe zi sau pe lună nu poate releva cu precizie fişierele pe care le descarc/încarc pe host-uri sau P2P. Iar înregistrarea exactă a ceea ce fac eu de la PC e fix o imagine de celulă de puşcărie.

    Sper că n-o să se materializeze proiectul ăsta aberant.
  • +2 (2 voturi)    
    cantareti astia treb sa revina la Origini (Joi, 24 iulie 2008, 14:50)

    Kpax [utilizator]

    Asa cum isi castigau existenta inainte sa ,apara mediile de inregistrare asa ar trebui sa isi castige existenta si acum si anume numai CAND PRESTEAZA in concerte !
    Oricum isi iau drepturi de autor de la televiziuni , radio etc ...
    Si filesharingul este o comunicare intre persoane , cooperare ...ce mai suntem pe vremea lui ceasescu cand faceam schimb de casete?? , nu tehnnologia avanseaza ...acum putem face schimb de stickuri USB cu muzica si asta nu mai au cum sa o verifice !!

    Dar oricum URMARIREA TRANSFERULUI
    DE DATE SE NUMESTE:
    VIOLAREA CORESPONDENTEI !!!
    SI SE PEDEPSESTE !!
  • +1 (1 vot)    
    ? (Joi, 24 iulie 2008, 14:54)

    gicutu123 [utilizator]

    Dupa ce isi dau seama ca e muzica? De exemplu, cu bittorrent ar trebui sa fie cam imposibil sa-ti dai seama ce reprezinta stream-ul respectiv. Poate fac trafic mare pentru ca imi iau documentatie si imagini de linux (hm...zilnic...:P)
  • +1 (1 vot)    
    Copyright, schmopyright (Joi, 24 iulie 2008, 15:25)

    mind police [utilizator]

    Reglementarile astea noi inseamna ca atunci cand eu ii dau cu imprumut vecinului CD-ul care l-am cumparat legal de la magazin e violare de copyright? Cati ani de ocna o sa fac pentru asta? Lacomia stabimii din industria muzicala nu e egalata decat de incompetenta lor in a se adapta noii ere digitale.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version