In incercarea de a mai sterge efectele negative lasate de esecul discutiilor cu Yahoo!, Microsoft a anuntat semnarea unui acord prin care isi plaseaza serviciul de cautare pe site-ul de socializare Facebook, impreuna cu publicitate legata de cautarea pe Internet, scrie Financial Times.

Daca va atrage mai mult trafic pe Internet search, Microsoft va spori eficienta tehnologiei de cautare si va putea sa creeze reclame mai relevante pentru utilizatori, lucru pe care l-ar fi reusit si semnand o intelegere cu Yahoo!, crede Steve Ballmer, CEO la Microsoft.

Intelegerea vine intr-un moment important si pentru Facebook, care recent a depasit MySpace, devenind cel mai mare site de socializare, dupa numarul de utilizatori. Facebook vrea sa dovedeasca faptul ca isi poate diversifica sursele de venit si poate justifica asteptarile pe care piata le are.

Din aceasta toamna, cei 90 de milioane de utilizatori ai Facebook pot face cautari cu ajutorul tehnologiei Microsoft, iar acordul este o extindere a colaborarii dintre cele doua companii. In octombrie anul trecut Microsoft a platit 240 milioane dolari pentru 1,6% din actiunile Facebook, ceea ce inseamna ca intreg capitalul social era evaluat la 15 miliarde dolari. Continut publicitar furnizat de Microsoft este prezent deja pe Facebook si va ajuta site-ul sa obtina venituri importante. Surse citate de FT spun ca site-ul de socializare estimeaza vanzari de circa 350 milioane dolari anul acesta, mai mult decat dublu in comparatie cu 2007.

Facebook, creat in 2004 de Mark Zuckerberg, student la Harvard, este unul dintre cele mai mari site-uri de socializare si a devenit celebru prin cresterea accelerata a numarului de utilizatori si prin loialitatea lor.