Fosti angajati ai Google pun bazele Cuil.com, un nou motor de cautare

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Luni, 28 iulie 2008, 14:27 Economie | IT

Cuil, un nou motor de cautare
Foto: Cuil.com
Un nou motor de cautare denumit Cuil se pregateste de lansare si se vrea a fi un concurent puternic pentru Google in domeniul cautarilor pe net, anunta Reuters. Proiectul a fost dezvoltat de cativa fosti angajati ai Google si se spune ca ar fi mai "cuprinzator" si ca ar oferi utilizatorului "rezultate mai relevante".

Cuil Inc (pronuntat in limba engleza "cool") va oferi un nou serviciu de cautare la adresa www.cuil.com, despre care fondatorii proiectului spun ca poate idexa mai repede si mai ieftin o mai mare "bucata" din web decat Google.

"Descoperirile noastre in tehnologiile de cautare ne-au permis sa indexam mult mai mult din Internet si sa plasam aproape tot web-ul la discretia utilizatorului", a declarat Tom Costello, co-fondator al Cuil, citat de Reuters.

"Este timpul pentru un rival, dar sa fii in competitie cu Google nu e un lucru usor, asa cum va poate spune si Microsoft", a declarat Danny Sullivan, redactorul-sef al Search Engine Land.

Cuil a indexat pana acum aproape 120 de miliarde de pagini web, de trei ori mai mult decat se spune ca ar avea Google indexat, iar oficialii Cuil Inc au declarat ca au cheltuit doar 5 milioane de dolari pentru a realiza acest lucru.

Cuil a fost fondat de un grup de pioneri in domeniul cautarilor pe net. Tom Costello a construit un prototip de Web Funtain pentru IBM, iar sotia sa, Anna Patterson, a fost arhitectul indexului de pagini web TeraGoogle.

Initial, Cuil a fost optimizat pentru limba engleza-americana, dar compania planuieste sa ofere utilizatorilor posibilitatea de a selecta cele mai importante limbi europene pentru cautarile lor, informeaza Reuters.













Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

9620 vizualizari

  • +1 (5 voturi)    
    este un fisssssssssss (Luni, 28 iulie 2008, 14:45)

    Ovidiu [anonim]

    Mai au mult pana la performantele google:

    Personal nu ma intereseaza ca imi da un raspuns mai repede daca hitul care il cautam este pe pagina 32, cand la Google este a 3 intrare, pagina 1.
    :))

    Mai au mult de lucrat la el.
    Doamne ajuta sa ajunga ceva: cum au reusit FireFoxul sa inlocuiasca IE-ul, de ce nu...

    Dar acum este fisssssssssssssssss
    • 0 (4 voturi)    
      vorbesti prostii (Luni, 28 iulie 2008, 15:08)

      Dragos [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu

      cei de la Firefox nu au reusit sa inlocuiasca Internet Explorer-ul.. .> 20 % foloseste Firefox.. ;) keep walking
      • 0 (0 voturi)    
        mai vezi si tu niste statistici de anul asta (Luni, 28 iulie 2008, 16:34)

        tar [anonim] i-a raspuns lui Dragos

        FF a ajuns la 41% la nivel global in iunie 2008 si peste 600 mil de download-uri.

        IE7 e doar la 27% iar utilizatorii de IE6 nu prea fac upgrade la IE7.
        • 0 (0 voturi)    
          Te inseli (Luni, 28 iulie 2008, 18:35)

          Alex [anonim] i-a raspuns lui tar

          Te inseli amice.
          Defapt Firefox are 19% si IE are 73%.

          Cand vine vorba de versiuni, IE7 are 46% , si IE6 are 26%.Firefox 2 are 16% si Firefox 3 are 2.3%.

          Astea sunt statistici de luna asta luate de la cea mai mare companie de statistici.

          http://marketshare.hitslink.com/report.aspx?qprid=2
      • 0 (0 voturi)    
        ciudat (Luni, 28 iulie 2008, 17:10)

        ginel [anonim] i-a raspuns lui Dragos

        Ca eu am vb cu diferiti prieteni care au site-uri mari prin state si spun ca ff si ie sunt pe la 40% cam la egalitate.
    • -4 (6 voturi)    
      nu (Luni, 28 iulie 2008, 15:31)

      Marius [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu

      nu au reusit sa il inlocuiasca si nici nu vor reusi
      • +3 (3 voturi)    
        poate nu m-am exprimat corect (Luni, 28 iulie 2008, 16:47)

        Ovidiu [anonim] i-a raspuns lui Marius

        Intradevar ce am scris nu este 100% corect, mai degraba:
        daca cineva care desi are IE pe comp moca integrat in OS isi da jos si FF-ul, eu zic ca e de rau pt IE.
        Si statistic vb aici de multe download-uri de FF.

        Oricum, ideea este de concurenta, pt ca doar noi avem de castigat.

        Uita-te la Leopardul marului si la MS Vista Fiasco Edition.
        Cum s-a ajuns la un produs asa de bun la Apple? CONCURENTA! ( :)) ei au tacut si au facut)
        • 0 (0 voturi)    
          the silent apple =)) (Luni, 28 iulie 2008, 22:40)

          ADI [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu

          Apple a facut orice dar de tacut nu a tacut.
          • 0 (0 voturi)    
            nu conteaza (Miercuri, 30 iulie 2008, 23:47)

            anonim [anonim] i-a raspuns lui ADI

            Nu conteaza ..va certati degeaba .. firecox ii da lectii lu` IE !!
    • -2 (2 voturi)    
      Firefox? (Marţi, 29 iulie 2008, 10:13)

      m [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu

      Mi-am instalat FF 3 si in afara de faptul ca de-abia se mishca rashnitza, dupa un update n-a mai pornit deloc. Asa ca, I am back with microsux ie oricat de mult imi displace. Mai au de lucrat baietii
  • -2 (4 voturi)    
    Dezamagit (Luni, 28 iulie 2008, 14:50)

    Farfuridi Branzovenescu [anonim]

    La 120 de miliarde de pagini web mi-am gasit numele doar in 11 referinte.
    La Google, de trei ori mai putine pagini, am gasit 2440 de referinte catre numele meu.
    Mai indexati, baieti, mai indexati!
  • 0 (4 voturi)    
    Cuil (Luni, 28 iulie 2008, 14:56)

    bobo [anonim]

    L-am pus sa se caute singur (cautare dupa "cuil") si nu apare listat nici pe pagina a 5-a. Ai zice ca un motor de cautare e in stare sa-si indexeze cat mai prioritar propriul homepage. Plus ca rezultatele sunt afisate intr-un mod care pe mine ma ameteste.
    • +1 (3 voturi)    
      asa e! (Luni, 28 iulie 2008, 15:28)

      Horatius [anonim] i-a raspuns lui bobo

      Dacă cauți "cuil" sau "cuil search engine" bate câmpii. În schimb dacă îl cauți pe Google, ai foarte multe rezultate. Iar modul de afișare a rezultatelor nu cred că va avea succes, fiind mai greu de parcurs: 3-4 coloane aranjate într-un fel care generează mai multe pagini de rezultate față de lista de rezultate afișată de google.
    • 0 (0 voturi)    
      x (Luni, 28 iulie 2008, 20:05)

      SirRaven [utilizator] i-a raspuns lui bobo

      Corect. Google se gaseste si pe sine si pe Cuil, ca prima intrare, iar Cuil gaseste pe Google ca prima intrare (logic), insa Cuil pe Cuil nu gaseste (adica n-am eu rabdare sa caut pagina in care apare).

      Multi pot face un search engine, dar page ranking-ul este mai greu de facut. ;)
  • -2 (2 voturi)    
    E zero (Luni, 28 iulie 2008, 15:17)

    Zero [anonim]

    Incercati sa cautati "Romania" - 0 rezultate
    • 0 (2 voturi)    
      . (Luni, 28 iulie 2008, 19:52)

      Mda [utilizator] i-a raspuns lui Zero

      pe cine ar interesa romania?
      oricum, apare in rezultate.
  • +2 (4 voturi)    
    uncool cuil (Luni, 28 iulie 2008, 15:20)

    tUDOR [anonim]

    daca tot arata atat de dragut ca design m-am gandit sa il incerc si eu.
    am cautat numele unei companii daneze, a carei adresa o cautam.

    rezultatul?
    CUIL : We didn’t find any results for “..............

    GOOGLE: 1 - 10 van circa 2.730 voor ...

    cred ca stiu asupra carui motor ma voi decide data viitoare..
  • 0 (2 voturi)    
    varza cu carne (Luni, 28 iulie 2008, 15:20)

    schmoukiz [anonim]

    In conditiile in care introduci o cautare de genul "nume_de_domeniu.ro" si iti spune ca n-a gasit nimic, desi site-ul are jde pagini indexate in Google, nu poti sa ai mari pretentii. La o alta cautare, printre rezultate (toate irelevante, comparate cu Google) imi returneaza intai si intai pagini care se creeaza automat (gen Technorati), ba mai mult, unele nici nu mai exista intre timp.
  • 0 (2 voturi)    
    Multa reclama pe degeaba (Luni, 28 iulie 2008, 15:39)

    mihai [anonim]

    In afara de design nu-i bun de nimic.
    • 0 (0 voturi)    
      RE: multa reclama pe degeaba (Marţi, 29 iulie 2008, 11:19)

      Danu Barosanu [utilizator] i-a raspuns lui mihai

      Cum adica "in afara de design"? Pai nici macar designul nu este bun.
      Acesta ar trebui sa fie cat mai simplu (asa cum este la Google, Yahoo, Live Search, Ask) pt ca utilizatorul sa caute rapid printre rezultate.
  • -1 (3 voturi)    
    cacarica (Luni, 28 iulie 2008, 16:10)

    zoloft [anonim]

    daca astia au impresia ca un motor de cautare se faureste peste noapte si o sa aibe un succes enorm se insala amarnic; niste diletanti care proabil au fost dati afara de la Gogle ca nu erau competitivi.
  • -2 (2 voturi)    
    404 (Luni, 28 iulie 2008, 16:21)

    adi [anonim]

    Nu l'am putut accesa direct, dar l'am gasit in arhiva Google. lol..
  • 0 (0 voturi)    
    este foarte slab (Luni, 28 iulie 2008, 16:30)

    mihai [anonim]

    Mai slab chiar decat MSN
  • 0 (0 voturi)    
    Fac progrese baietii (Luni, 28 iulie 2008, 16:35)

    Antisoft [anonim]

    "12,000,000 results for Romania"
    Cineva spunea mai sus ca nu a gasit nimic pt. Romania.
    • 0 (0 voturi)    
      Mie 36,132,334 results for Romania. (Marţi, 29 iulie 2008, 13:17)

      Alin [anonim] i-a raspuns lui Antisoft

      Inseamana ca progreseaza foarte rapid.
  • 0 (0 voturi)    
    cuil (Luni, 28 iulie 2008, 16:39)

    cautatorul [anonim]

    Am cautat "new york zip" si n-am obtinut nici un rezultat.

    In schimb Google si-a facut treaba ca de obicei.

    Pentru un search engine care cica a indexat de trei ori mai multe pagini decat Google este suspect sa nu gaseasca macar o pagina care sa-mi dea niste zip-uri de NY.

    Ciudat.
  • 0 (0 voturi)    
    sa mai asteptam... (Luni, 28 iulie 2008, 17:02)

    guest [anonim]

    1. sa ne aducem aminte daca cineva dadea sanse pt google cu niste ani in urma, cand a fost lansat, pe vremea cand Yahoo era on the top.

    2. sa ne gandim totusi ca acest cuil.com are doar cateva ore de la lansare ...

    3. sa ne gandim ca cei care au creeat cuil.com nu sint niste incepatori in domeniu si au in spate o investitie de 33 mil USD in acest proiect
  • 0 (0 voturi)    
    Avetzi 'tzintica rabdare (Luni, 28 iulie 2008, 17:20)

    Radu [anonim]

    De-abia i-au dat drumul... Au cateva ore de functionare.
    Felicitari Hotnews pentru "prspetzimea" stirii.
  • +1 (1 vot)    
    mamaliga (Luni, 28 iulie 2008, 18:02)

    pofticiosu' [anonim]

    http://www.google.ro/search?hl=ro&q=mamaliga&btnG=C%C4%83utare+Google&meta=

    326.000 pentru mamaliga

    http://www.cuil.com/search?q=mamaliga&sl=long

    We didn’t find any results for “mamaliga”
    • +3 (3 voturi)    
      a explodat mamaliga (Luni, 28 iulie 2008, 19:48)

      corbul [anonim] i-a raspuns lui pofticiosu'

      pe cuil gasesc
      107,301 results for mamaliga
      cred ca abia au inceput sa indexeze mamaligile
    • 0 (0 voturi)    
      . (Luni, 28 iulie 2008, 19:54)

      Mda [utilizator] i-a raspuns lui pofticiosu'

      cauta rahat, nu mamaliga :)
  • -1 (1 vot)    
    nu stiu ce sa spun... (Luni, 28 iulie 2008, 20:03)

    Marcel [anonim]

    ... ca design pare ok, desi inca nu ma pot obisnui cu felul in care sunt afisate rezultatele...

    La capitolul rezultate sunt dezamagit... nu mi se pare ca prezinta "rezultate mai relevante", ci dimpotriva, ma abrambureste aiurea....
  • -1 (1 vot)    
    e ok (Marţi, 29 iulie 2008, 0:10)

    Cavalerul Tolstoi [anonim]

    Fraţilor, drept să vă spun mi se pare drăguţ ca design, îmi place felul în care afişează rezultatele, e şi ceva negru pe acolo deci ochii nu-mi mai obosesc la fel de mult, etc..
    În schimb mă deranjează pentru că nu pot căuta doar imagini referitoare la cuvântul cheie, am doar site-urile şi fotografiile de pe el. Sau n-am reuşit să depistez cum?
    Sper să le reuşească, eventual să introducă şi opţiunea despre care vă spuneam.
    Toate cele bune!
  • 0 (0 voturi)    
    problema (Marţi, 29 iulie 2008, 4:24)

    calugaru' vaxile [anonim]

    e la ordinea aparitiei.

    incercati un experiment. "biroul electoral central". guglezeu are in primele hit-uri paginile bec de la alegeri. cuki ala da ca cele mai bune matchuri ceva de pe wordpress. abia al optulea rezultat (daca citesc de la stanga la dreapta si de jos in sus) e de la referendum 2007. aledzerile locale nici nu apar pe primele doo pajini de rezultate.
  • 0 (0 voturi)    
    ma baieti (Marţi, 29 iulie 2008, 9:59)

    festinalente [utilizator]

    vad ca discutia a degenerat de la motor de cautare la browser :))
    vai cum e =))
  • 0 (0 voturi)    
    nu prea cititi (Marţi, 29 iulie 2008, 10:49)

    iocan [anonim]

    voi ori nu cititi bine ori e prea devreme :D .scrie clar in articol: "Un nou motor de cautare denumit Cuil se pregateste de lansare ", deci, practic nu e in final....anyway google ramane google :D
  • 0 (0 voturi)    
    cuil.ro (Marţi, 29 iulie 2008, 11:52)

    Adi Stan [anonim]

    si deja domeniul cuil.ro a fost cumparat...
    detalii aici:
    http://blog.adistan.ro/29.07.2008.cuilcom-cuilro.html
  • 0 (0 voturi)    
    Screw Google (Marţi, 29 iulie 2008, 19:15)

    marshall [anonim]

    Eu sper ca o sa rastoarne Google motoru asta nou, cu toate ca l-am testat si mai e de lucrat la el...da nu se stie.
    Cat despre browsere, luati-va Firefox si lasati-l naibii de IE ca e varza si merge greu!
    Numai bine!
  • 0 (0 voturi)    
    cuil.ro ?! (Miercuri, 30 iulie 2008, 3:19)

    Oliviu Radulescu [anonim]

    oricum nu are ce face cu domeniul, ca o sa ii bata avocatii de la cuil la usa si va trebui sa il cedeze !

    please visit www.techconsult.ro, Best Web Hosting
    • 0 (0 voturi)    
      ce avocati?? (Miercuri, 6 august 2008, 23:30)

      alex [anonim] i-a raspuns lui Oliviu Radulescu

      ce avocati mai omule??? daca eu faceam cuil.ro inaintea lor nu au niciun drept sa mi-l ia asa. vor trebui sa cumpere domeniul daca a fost facut de altcineva. nu se ia asa cu japca. pai ce lege ar mai fi aia?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri