O femeie din Marea Britanie, amendata pentru piraterie online, in urma plangerii unui producator de jocuri

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 19 august 2008, 12:32 Economie | IT

O femeie din Marea Britanie, care a pus la comun un joc video ce putea fi descarcat de oricine online prin retea,  trebuie sa plateasca despagubiri de 16.000 de lire sterline producatorului jocului, conform unei hotarari a justitiei, scrie BBC. E posibil ca mii de britanici care pun la dispozitia utilizatorilor diferite jocuri sa ajunga si ei in justitie.

Femeia acuzata a facut file-sharing cu jocul Dream Pinball 3D produs de Topware Interactive. Alte trei persoane care au facut acelasi lucru asteapta decizia justitiei.

Un avocat al companiei care a produs jocul spune ca despagubirile sunt insemnate si ar trebui sa fie un avertisment pentru cei care pun in mod curent jocuri pe retele. El a adaugat ca se stiu datele a mii de oameni care au facut file-sharing.

Pe retelele de file-sharing, fisierele puse "la comun" se afla pe calculatoarele utilizatorilor iar cei care doresc sa descarce muzica, jocurile sau filmele le pot lua de la cine doresc.

Topware Interactive si-a inceput campania anti-piraterie acum mai bine de un an, iar justitia a obligat 18 furnizori de net sa dea datele celor suspectati de piraterie.

Firma a trimis apoi 500 de scrisori catre persoane care faceau file-sharing cu jocul produs de ea. In acestea, utilizatorilor li se cerea sa plateasca 300 de lire, suma reparatorie ce ar fi evitat actiunea in justitie.

Lupta impotriva pirateriei s-a intetit in iulie, cand sase dintre cei mai mari furnizori de internet din Marea Britanie s-au inteles cu reprezentantii industriei muzicale pentru a demara un plan de reducere a cantitatii de muzica descarcata ilegal de pe net. Conform intelegerii, negociate de guvern, cei care descarca ilegal muzica de pe net vor primi acasa scrisori de atentionare. Industria muzicala vrea ca cei care descarca multa muzica si ignora in mod repetat avertismentele sa ramana fara internet, dar providerii nu sunt de acord.











1675 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    OK (Marţi, 19 august 2008, 13:25)

    666 [utilizator]

    Normal că nu sunt de acord.
    Micile reţele de cartier pot reînvia oricând.

    Britanoizii n-au auzit că "sharing is caring"?
  • 0 (0 voturi)    
    corect (Marţi, 19 august 2008, 13:25)

    cristi [anonim]

    folosesti ce nu este al tau, trebuie sa si platesti. poate ca sunt preturi mari, poate ca unele lucruri nu sunt accesibile dar nu este un motiv sa furi. e adevarat ca e foarte usor sa furi continut digital, mult mai usor decat sa furi o masina dar pana la urma care este diferenta? omul are nevoie de informatie, informatia trebuie sa fie gratuita. ia priviti cati oameni nu au acces la apa potabila http://www.worldometers.info/ro/. dupa ce priviti un pic statisticile hai sa discutam un pic despre ceea ce au nevoie oamenii. download-urile ilegale sunt un moft cu care ne-am invatat si nu e bine deloc. maine poimaine o sa ne dorim si o sa luptam sa obtinem acces liber oriunde pe planeta. la revedere proprietate privata. e bine, e rau ramane de vazut dar se pare ca avand prea multa libertate avem prea putina intimitate.
    • +1 (1 vot)    
      Totusi (Marţi, 19 august 2008, 15:04)

      Adrian [anonim] i-a raspuns lui cristi

      Nu pot fi pe deplin de acord cu tine.
      Sa iti explic de ce.

      Vorbesti despre FURT. Cine fura? Si ce fura ?
      Continut digital?

      Nu are legatura FURTUL, cu descarcarea de pe internet a unor programe puse la sharing de terte persoane.

      Putem vorbi de furt, atunci cand intri prin efractie in anumite sisteme si retele private si extragi de acolo fara autorizatie,continut.Abia atunci e furt.


      Ca ghita cumpara un joc,un program sau sistem de operare ori un album de muzica si dupa aia il pune la share pe net sa il descarce toata lumea,este e alta poveste,dar FURT nu poate fi numit nici daca te dai peste cap.

      E adevarat, cei care impart cu altii produsul pe care l-au cumparat,incalca niste drepturi ale producatorului cu care au fost de acord prin simpla cumparare,dar de aici pana la INFRACTIUNEA de furt,e un drum lung.

      In concluzie, descarcarea de materiale din retelele de sharing de pe internet ramane (si este) o simpla descarcare,iar furtul unei masini, ramane ceea ce este, adica un furt.Metoda prin care proprietarul a fost deposedat de proprietate.
      • 0 (0 voturi)    
        si totusi (Marţi, 19 august 2008, 16:19)

        cristi [anonim] i-a raspuns lui Adrian

        daca eu fur o masina si ti-o dau tie gratis tu in ce postura esti? inocent si proaspat proprietar de masina? nu prea. cand te duci sa inmatriculezi masina te ia politia pe sus. descarcarea ilegala de continut digital e greu de urmarit, de aici dilema legata de a fi sau a nu fi furt. hotul neprins e negustor cinstit. daca eu vad un film descarcat de pe internet nu mai merg si la cinema si nici nu imi cumpar dvd-ul asa ca am furat ceva, acel bilet sau acel dvd, nu crezi?
        • 0 (0 voturi)    
          gresit (Miercuri, 20 august 2008, 14:19)

          iorga eduard catalin [anonim] i-a raspuns lui cristi

          Si eu daca cumpar o masina si ti-o dau tie sa o folosesti ??? Ar trebui sa vina skoda sau cei de la dacia sa iti ceara alti bani ??!!!
      • 0 (0 voturi)    
        si totusi (Marţi, 19 august 2008, 16:19)

        cristi [anonim] i-a raspuns lui Adrian

        daca eu fur o masina si ti-o dau tie gratis tu in ce postura esti? inocent si proaspat proprietar de masina? nu prea. cand te duci sa inmatriculezi masina te ia politia pe sus. descarcarea ilegala de continut digital e greu de urmarit, de aici dilema legata de a fi sau a nu fi furt. hotul neprins e negustor cinstit. daca eu vad un film descarcat de pe internet nu mai merg si la cinema si nici nu imi cumpar dvd-ul asa ca am furat ceva, acel bilet sau acel dvd, nu crezi?
    • 0 (0 voturi)    
      un pic complicat (Marţi, 19 august 2008, 16:09)

      olandezu [anonim] i-a raspuns lui cristi

      Daca eu cumpar o carte si o imprumut unui prieten sa o citeasca, e furt? Daca o copiez si ii dau imprumut prietunului meu copia sa o citeasca, e furt? Daca e o carte electronica si ii dau o copie prietenului meu sa citeasca, e furt?

      daca eu cumpar o paine si iti dau si tie, e furt?

      "folosesti ce nu este al tau" spui. Tocmai, este al meu si iti dau si tie ;) Cred ca problemele sunt ceva mai complicate.
      • 0 (0 voturi)    
        intr-adevar (Marţi, 19 august 2008, 16:52)

        ion [anonim] i-a raspuns lui olandezu

        Nu poate fi calificat drept furt in nici un caz daca faci file sharing in special daca ai dat bani pe acel ceva. Problema care apare aici ii mai grava. Mi se pare destul de grav ca providerii de internet furnizeaza informatii despre clientii lor. Problema este de fapt ca realizatorii produselor care sunt piratate vin cu o armata de avocati care ar face orice pentru bani si omul obisnuit pana la urma este scos vinovat. La ce s-a expus aici in nici un caz nu este vorba de piraterie. Saracul om nu a avut bani de un avocat serios si a iesit vinovat creandu-se si un precedent periculos
        Cat despre Romania pirateria este in floare si din cauza preturilor exagerate cu care poti cumpara ceva in mod legal in primul rand si in al doilea rand cele mai multe produse apar cu mult dupa data lor de lansare
      • 0 (0 voturi)    
        licenta (Marţi, 19 august 2008, 16:57)

        cristi [anonim] i-a raspuns lui olandezu

        este furt daca licenta unui program sugereaza acest lucru, este furt daca pe dvd scrie pentru uz personal. crezi sau nu crezi nu mereu dupa ce cumperi un lucru faci ce vrei cu el. il folosesti conform politicii firmei care il vinde. si fiecare persoana care citeste aceste mesaje stie la ce ma refer. e furt sa ai seria lost pe computer si sa o dai si altor persoane, e furt sa ai instalat windows fara licenta, sau photoshop, sau acad. e furt si nimic altceva doar ca ne place sa scaldam ideea ca bitii sunt gratuiti. spatiul de stocare e gratuit dar ceea ce stochezi de multe ori trebuie platit. ai licenta pe paine? nu ai, asa ca faci ce vrei cu ea. la carti daca citesti o sa vezi la multe dintre ele pe una din primele pagini scrie ca nu ai voie sa preiei partial sau integral text din carte decat cu acordul editurii? faptul ca nu se pedepseste acest lucru nu inseamna ca nu exista reguli in aceasta privinta. sa faci o copie dupa o carte e furt. nu stiai? pai cine stie, ies bani oricum asa ca oamenii nu se sesizeaza. oamenii se sesizeaza doar dupa ce au pierderi financiare.
        • 0 (0 voturi)    
          totusi (Marţi, 19 august 2008, 20:41)

          olandezu [anonim] i-a raspuns lui cristi

          Cristi, lucrez si eu in IT si stiu foarte bine care sunt problemele. Ca si producator de software, ma pazesc si cum pot mai bine de pirati :) Chestia este, asa cum am zis mai inainte: este ceva mai complicat.

          O reglementare care nu poate fi aplicata in realitate este una proasta.

          Pe cartea aia care ti-o dau tie s-o citesti, poate sa tot scrie ca nu am dreptul s-a citesc decat eu. Ce facem, sotia trebuie sa cumpere si ea una ca sa o citeasca? Copii mei, trebuie sa cumpere si ei cartea? Si daca spui ca da, cum faci enforcement la reglementarea asta? Daca spui ca nu, ca e OK sa citesca sotia si copii, pot sa citeasca si prietenii cartea pe care am cumparat-o? Da, nu? De ce?

          In sfarsit, ca sa protejezi niste drepturi ale cuiva, e necesar si normal sa calci in picioare drepturile tuturor? E normal sa ceri providerilor de internet sa verifice traficul? Cum ar fi ca posta sa fie obligata sa sa scaneze toata corespondenta ca sa gaseasca eventual teroristi? Ai fi de acord? Unde tragem linia?
    • 0 (0 voturi)    
      Furtul (Miercuri, 20 august 2008, 0:40)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui cristi

      Draga cristi, despre ce vb tu acolo nu e nici in nici un caz furt. Sa-ti demonstrez de ce. In codul penal ar tarii noastre scrie asa: "Art. 208. – Furtul

      Luarea unui bun MOBIL din posesia sau detentia altuia, fara consimtamântul acestuia, în scopul de a si-l însusi pe nedrept, se pedepseste cu închisoare de la unu la 12 ani." Bun mobil inseamna orice il poti pipai sau lua in mana si cara unde vrei tu. Aici nu intra programele, muzica digitala, jocurile puse la share si altele.
  • 0 (0 voturi)    
    ???? (Marţi, 19 august 2008, 13:32)

    gigel [anonim]

    Din cate imi amintesc era altfel stirea si e ceva mai veche (1 sapt). Ca o englezoaica a castigat un proces contra RIAA si v-a trebui sa primeasca 108 000 $. si nu era despre jocuri, era despre muzica.
    link catre articol:
    http://www.hackaday.com/2008/08/14/riaa-pays-out-108-000-to-p2p-lawsuit-defendant/
    sau confund eu??
    • 0 (0 voturi)    
      confunzi tu :) (Marţi, 19 august 2008, 14:26)

      horea [anonim] i-a raspuns lui gigel

      aici ii stirea pe bbc, de azi:
      http://news.bbc.co.uk/1/hi/technology/7568642.stm
  • -2 (2 voturi)    
    Poate tine in Anglia. (Marţi, 19 august 2008, 14:49)

    Alin [anonim]

    Pentru a verifica stirea m-am dus pe www.bbc.co.uk. Ce m-a uimit este nu ca i-a dat amenda ci data in care a inceput procesul. Procesul a fost intentat pe 14iulie si acum, dupa o luna, au terminat cu judecata. Pai la noi n-ar fi suportat regimul de judecata, s-ar fi amanat la pastele cailor, un judecator l-ar fi condamnat la inchisoare pe viata pe producatorul jocului, altul ar fi dat aceeasi sentinta pentru persoana care a uploadat jocul, si intr-un final, 10 ani mai tarziu, statul le-ar fi dat bani la amandoi daca judecatorii ar fi fost unsi sau i-ar fi bagat la inchisoare pe amandoi daca judecatorii n-ar fi scos nimic din afacere. Incep sa cred ca singura solutie ca lucrurile sa mai mearga la noi ar fi, chit ca asta presupune si incetarea existentei mele, o puternica bomba nucleara, urmata de repopulare dupa 1-2 mii de ani.
    In ceea ce priveste hackuiala, bine i-a facut aleia, deoarece a si fost avertizata in prealabil.
  • 0 (0 voturi)    
    Asta nu e stire pentru romani!! (Miercuri, 20 august 2008, 14:20)

    qrotiec [anonim]

    Pai asta nu e stire pentru Romania! Eu personal nu cred ca sunt mai mult de 100 de calculatoare la noi in tzara fara ceva piratat pe ele asa ca ce mai conteaza, la noi ar trebui sa amendeze din start orice utilizator de calculator.Ceva de genu, sa vina americanii cu ceva avioane si sa arunce cu fluturasi de amenzi peste noi


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version