Microsoft a anuntat ca a ajuns la un acord cu compania de cercetare pe internet Greenfield Online si o va cumpara pentru 486 milioane dolari, scrie Wall Street Journal. Greenfield face sondaje in randul consumatorilor pe internet si are intre clienti companii importante. Greenfield detine si Ciao, unul dintre cele mai mari portaluri de shopping din Europa. Tranzactia va ajuta Microsoft sa aiba acces la date legate de consumatori, lucru ce ii va fi util in viitoarele servicii online.

Cotidianul scrie ca Microsoft, dupa ce a esuat in tentativa de a prelua Yahoo!, trebuie sa se multumeasca cu achizitii de companii mai mici. Greenfield Online face sondaje pe net in randul diferitelor categorii profesionale si are clienti companii care doresc sa afle preferintele clientilor. Microsoft a platit 17,5 dolari pe actiune pentru compania listata la bursa Nasdaq.

Greenfield Online are operatiuni extinse in Europa si detine un portal numit Ciao care permite clientilor sa scrie despre diferite produse si servicii. Site-ul este unul dintre cele mai populare pe segmentul de shopping, sediul central al Ciao GmbH fiind la Munchen, insa exista si un birou la Timisoara.

Tranzactia face parte din planul Microsoft de a crea servicii online care sa determine firmele care vor sa-si plaseze reclamele la Google, sa vina la Microsoft.

In trimestrul doi al anului curent, Greenfield a inregistrat vanzari de 36 milioane dolari si un venit net putin peste doua milioane dolari.