Presa internationala: Google Chrome redeschide batalia browserelor web

de V.O.     HotNews.ro
Marţi, 2 septembrie 2008, 18:28 Economie | IT

Lansarea Chrome, noul internet browser anuntat de Google, reprezinta o amenintare directa la adresa Microsoft, sunt de acord multe dintre cele mai prestigioase publicatii si agentii de presa internationale. Acestea se concentreaza asupra efectelor pe care Google Chrome le va avea asupra rivalitatii dintre Microsoft si Google, abordare preferata chiar si de unele dintre publicatiile de specialitate, interesate, de obicei, sa stabileasca ce e nou, ce e bun sau mai putin bun in cazul unor astfel de lansari.

Ce scrie presa internationala:

New York Times: "Razboiul browserelor reincepe. De data aceasta, oponentul Microsoft este Google, un rival familiar (...) Dar Google nu trebuie sa castige razboiul browserelor. Din punct de vedere strategic, deschiderea unui nou front impotriva Microsoft o forteaza sa aloce resurse pentru a apara francizele sale."

Financial Times: "Google va lansa propriul sau browser Internet in cel mai direct atac de pana acum la adresa dominatiei Microsoft in domeniul software-ului pentru PC-uri. Lansarea noului browser, cunoscut drept Google Chrome, va pune compania fata in fata cu browserul Microsoft, Internet Explorer, dominant pe piata, care este folosit, potrivit estimarilor, de circa trei sferturi dintre utilizatorii de internet".

CNet News: "In lumea media-playerelor, iPod a condus in pofida faptului ca Microsoft a intervenit cu o alternativa buna, dar nu suficient de buna. Firefox a reusit sa castige 20% din piata dupa ani de lupta, 72% dintre utilizatorii de internet folosind inca Internet Explorer. Vor renunta acestia, ca printr-o vraja, la Internet Explorer doar pentru ca si Google a intrat in hora? Putin probabil".

AFP: "Chrome este ultima arma a Google in tentativa sa de a deveni leader in toate domeniile legate de internet. Ultimul mare razboi al browserelor a fost castigat de Microsoft cand aceasta companie a invins Netscape Navigator, in anii '90."

Associated Press / Forbes: Miscarea Google nu ar trebui sa fie vazuta drept o tentativa de a smulge o felie de piata de la Internet Explorer, browserul Microsoft Corp, potrivit analistului Jim Friedland de la Cowen&Co.. Friedland crede ca principalul scop al Google in ceea ce priveste noul browser, denumit Chrome, este sa sustina dezvoltarea si inovatia in zona motoarelor de cautare. Daca Internet Explorer sau Firefox adopta noile caracteristici ale Chrome, Google va iesi in fata, iar importanta sistemului de operare, temelia puterii Microsoft, va scadea".

Los Angeles Times: "In incercarea de a domina nu numai ce fac oamenii pe internet, ci si felul in care acestia trec de la un site la altul, Google Inc. planuieste sa lanseze astazi un browser care sa concureze cu Internet Explorer sau Firefox."

The Guardian: "Potrivit unor analisti, Chrome, anuntat concomitent cu noile servicii Google de comunicatii video dupa modelul YouTube, ar putea prelua atat din cota de piata a Internet Explorer-ului lui Microsoft, cat si din cea a altor browsere, precum Opera sau Firefox".













Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

4048 vizualizari

  • 0 (2 voturi)    
    GOOGLE (Marţi, 2 septembrie 2008, 18:54)

    andrey [anonim]

    Google rullz! degeba produci pc-ri in plan fizic , in planul virtual al internetului trebuie sa conduci ,de aceea Google e peste ca valoare de Microsoft
    • 0 (2 voturi)    
      Microsoft nu produce PC-uri (Marţi, 2 septembrie 2008, 19:19)

      florin227 [anonim] i-a raspuns lui andrey

      Microsoft nu produce PC-uri si are o valoare de piata de cateva ori mai mare decat Google
      • 0 (0 voturi)    
        ... (Marţi, 2 septembrie 2008, 22:52)

        Opposite [utilizator] i-a raspuns lui florin227

        Corect florin227: ti-am dat un punct ca sa fie vizibil mesajul tau ca se pare ca un mincinos care habar n-are ce spune ti-a dat un minus - vezi andrey.

        Acum scriu mesajul asta de pe Google Chrome pe care l-am instalat acu 15 minute. Primul lucru care-mi lipseste este speed dial de la Opera si al doilea, faptul ca nu exista inca flash player pentru Chrome.

        Mai e cale lunga pana cand Chrome o sa aiba o cota importanta din piata dar inceputul e promitator. E un browser impresionant prin viteza (are o viteza mai mare decat Opera) si aria pe care se desfasoara pagina de internet cred ca e cea mai mare de pana acum, by default.
        • 0 (0 voturi)    
          flash exista (Miercuri, 3 septembrie 2008, 10:22)

          adrian [anonim] i-a raspuns lui Opposite

          eu mi-am instalat flashul deci exista
        • 0 (0 voturi)    
          chill... (Miercuri, 3 septembrie 2008, 12:37)

          mircea [anonim] i-a raspuns lui Opposite

          e doar o versiune beta.. nu te agita inainte devreme
  • +1 (3 voturi)    
    Si Firefox ? (Marţi, 2 septembrie 2008, 19:46)

    altu [anonim]

    Nu stiu de ce articolul se axeaza pe atacul asupra Microsoft. Daca ati fi avut curiozitatea sa intrati pe site-ul oficial al W3, consortiul de reglementare a standardelor web, ati fi putut vedea statisticile oficiale prin care cel mai popular browser NU E INTERNET EXPLORER CI FIREFOX 2 cu 43 % din utilizatorii de internet. Pe locul 2 este Explorer 7 cu 26 % , iar pe 3 se afla IE 6 cu 24 %. Doar cumulate, cele doua versiuni ale explorerului detroneaza cu putin firefoxul. Iar Firefox tocmai a lansat versiunea 3, care cu siguranta va mai fura din utilizatorii Explorerului. Deci Microsoft are de multa vreme probleme la acest capitol, concurenta nu apare o data cu google, si terenul a fost pierdut de mult.

    Pentru statisticile oficiale :
    http://www.w3schools.com/browsers/browsers_stats.asp

    Ati putea sa va documentati mai mult cand scrieti niste articole de genu asta , nu sa luati de bun tot ce gasiti pe net, doar de dragu de a pune cele doua mari nume din IT unul langa altul.
    • 0 (0 voturi)    
      hmm (Marţi, 2 septembrie 2008, 21:36)

      Danny [anonim] i-a raspuns lui altu

      Ar fi trebuit ca tu sa te interesezi mai bine inainte de a posta, statisticele prezentate de W3 sunt doar valabile pentru siteurile detinute de ei. In general datele difera de la o sursa la alta, referitor la IE- de la 68% la 80%-, dar o medie acceptata de toata lumea e o utilizare de 75% a IE
    • 0 (0 voturi)    
      depinde... (Marţi, 2 septembrie 2008, 21:53)

      ioio [anonim] i-a raspuns lui altu

      depinde la ce arie geografica va referiti...
      daca vorbim de europa, aveti dreptate... daca vorbiti de restul lumii gresiti...
      si in in plus IE inseamna IE5+IE6+IE7 ceea ce inseamna peste 50%
    • 0 (0 voturi)    
      not so fast.. (Marţi, 2 septembrie 2008, 22:16)

      Alecs Allexa [anonim] i-a raspuns lui altu

      Nu stiu cat de serios e www.w3schools.com, site-ul la care ne trimiti. In orice caz nu justifica termenul de "oficial" - e un .com nu o agentie guvernamentala, fiindca atunci s-ar incheia in .gov. Poate fi foarte serios insa. Nu ma pricep.

      Ceea ce stiu ca New York Times e o sursa de incredere, si daca te uiti pe articolul lor dedicat lui Chrome -la care face trimitere si hotnews, de altfel, ai sa gasesti cu totul un alt raport intre IE si Firefox.

      Deci lucrurile nu sunt atat de simple..
    • 0 (0 voturi)    
      IE peste Firefox (Marţi, 2 septembrie 2008, 22:16)

      gigel [anonim] i-a raspuns lui altu

      Aiurea. Eu folosesc IE6 pentru ca am win2000, si nu pot instala IE7. Deci cota IE se calculeaza adunind valorile tuturor versiunilor existente, si nu separat.
    • -1 (1 vot)    
      Si tu esti foarte bine documentat? (Marţi, 2 septembrie 2008, 22:53)

      daniel [anonim] i-a raspuns lui altu

      faptul ca trimiti un link nu inseamna nimic. Google a inceput sa o ia in freza in ultima vreme si ti-o spune un programator. Arunca o privire la ce produce Google. singurul scop e doar acela de a concura cu Microsoft. Niciodata nu va ajunge la valoarea microsoft si la ce face microsoft. Oricat e criticat microsoft tot produsele lor sunt folosite cel mai mult. De ce? s-a trezit si google sa faca un browser de internet. Ei si, care e schema. Poate nu stiti dar produsele google (software) sunt inca destul de proaste pt ca ei sunt inca la un nivel foarte mic in ceea ce priveste software-ul. Poate in timp vor ajunge sa depaseasca microsoft dar ganditi-va cati ani de experienta are microsoft in spate.
      O ultima idee, uitati-va in urma si o sa vedeti ca tot ce si-a propus microsoft pana la urma a realizat.
      • 0 (0 voturi)    
        domnule programator (Miercuri, 3 septembrie 2008, 16:34)

        ginel [anonim] i-a raspuns lui daniel

        Ia baga un ochi la google calendars si google docs folosind chrome si dupa aia tine lectii despre cai verzi pe pereti.
        Engine-ul de javascript din chrome e impresionant.
    • 0 (0 voturi)    
      Statistic irelevant (Marţi, 2 septembrie 2008, 23:55)

      Informatu' [anonim] i-a raspuns lui altu

      Acelea sunt statisticile de pe site-urile w3c, vizitate in general de profesionisti ai Internetului. Ia sa vezi pe Myspace cum se schimba macazul ...
    • 0 (0 voturi)    
      Re: Si firefox (Miercuri, 3 septembrie 2008, 0:18)

      fruini [anonim] i-a raspuns lui altu

      Citeste cu atentie pagina cu statisticile 'oficiale'. Acele statistici se refera la log-urile w3scools si alte cateva surse. Majoritatea vizitatorilor w3schools sunt dezvoltatori web, si intr-adevar folosesc in proportie de aproape 50%, FF. Cota de piata se calculeaza pentru totalitatea utilizatorilor, obisnuiti, pe orice server web, si este: IE 70-80%, FF-20%, s.a.
    • 0 (0 voturi)    
      IE vs Firefox vs Google Chrome (Miercuri, 3 septembrie 2008, 10:08)

      Katrina [utilizator] i-a raspuns lui altu

      Legat de statisticile prezentate, dupa cum amintea si Danny, sunt total irelevante avand in vedere ca sunt efectuate pe baza vizetelor pe siteurile w3 (unde majoritatea utilizatorilor sunt developeri sau cel putin au cunostinte peste medie in privinta utilizari unui PC) Cunosc o multime de persoane care prefera sa utilizeze IE din simplu fapt ca e inclus in Windows si nu necesita un download si install.
      Nu cred ca google Chrome va avea un succes notabil in randul acestor persoane. Cred ca noul browser se va bate cu Firefox si nu cu IE.

      "W3Schools is a website for people with an interest for web technologies. These people are more interested in using alternative browsers than the average user. The average user tends to use Internet Explorer, since it comes preinstalled with Windows. Most do not seek out other browsers.

      These facts indicate that the browser figures above are not 100% realistic. Other web sites have statistics showing that Internet Explorer is used by at least 80% of the users."
  • 0 (0 voturi)    
    Download (Marţi, 2 septembrie 2008, 20:15)

    666 [utilizator]

    Cică de aici:

    http://gears.google.com/

    Să fie într-un ceas bun!
  • 0 (0 voturi)    
    ion (Marţi, 2 septembrie 2008, 20:25)

    ion [anonim]

    Toti ati dat statistici gresite.

    Nu conteaza cine are cota mai mare de piata. Important e ca utilizatorul sa faca browsing in siguranta si fiabil.

    Vezi testele Acid2,3. car despre ce va scoate google
    nu va fii asa de impresionant. Sa va asteptati la aplicatii
    simple care iti fac treaba cat mai bine intr-un mod
    simplu.
  • 0 (0 voturi)    
    Tre sa glumesti (Marţi, 2 septembrie 2008, 20:27)

    andrey [anonim]

    Tre sa glumesti florine ,pbabil ai gasit pe google nijte comparari din anul 2003-2005 ...de atunci google a explodat,in primavara acestui an Google a depasit microsoftul.

    4 din top 10 siteuri de pe net apartin lui google si 21 din top 50 apartin lu google ...be serious
  • 0 (0 voturi)    
    Bati cimpii (Marţi, 2 septembrie 2008, 20:27)

    Licuriciul [anonim]

    Statistici oficiale mai as, orice posesor de site ia statistica de la botu calului, adica direct de la vizitatori, si arata asa:

    Internet Explorer - 65%
    Firefox - 28%
    Opera - 6%
    Safari, Mozila - sub 1%

    Pot exista variatii mici in functie de profilul site-ului.
  • -1 (1 vot)    
    blablabla (Marţi, 2 septembrie 2008, 21:49)

    toro [anonim]

    Cand o sa iasa vreun concurent la DirectX, poate ca o sa stranute cineva din Redmond. Pana atunci asta e duelul orbilor.
  • 0 (0 voturi)    
    duc lipsa de detector (Marţi, 2 septembrie 2008, 22:07)

    ala bala [anonim]

    bine frate ca s-a lansat, dar de unde se descarca, caci orice bag in google numai blabla gasesc si siteul e offline
  • 0 (0 voturi)    
    DOWNLOAD (Marţi, 2 septembrie 2008, 22:13)

    666 [utilizator]

    http://www.google.com/chrome/eula.html
  • 0 (0 voturi)    
    :( (Marţi, 2 septembrie 2008, 22:46)

    666 [utilizator]

    "The application failed to initialize properly (0xc0000005). Click OK to terminate the application." - de 6 ori, dupa 6 descărcări.
    Apoi o pagină întunecată care zice "Of, nu mai merge! Ceva a mers prost la afişarea acestei pagini Web. Pentru a continua, apăsaţi pe Reîncărcaţi sau vizitaţi altă pagină" - numai că nimic nu funcţionează.

    Nu arata defel bine. La mine :(
    • 0 (0 voturi)    
      RIP (Miercuri, 3 septembrie 2008, 10:26)

      fss [anonim] i-a raspuns lui 666

      Imi pare rau sa-ti spun dar eroarea asta e cel mai des provocata de hardware busit, si adicatelea aici ne referim la RAM.
      Nu fac misto, am avut-o si eu pe calcul mai vechi si in general la jocuri se intampla, imediat dupa lansare cand abia pornisem calculatorul, dupa ce am schimbat modulele de memorie am scapat ca prin minune.
      Sanatate
  • 0 (0 voturi)    
    .... (Marţi, 2 septembrie 2008, 23:15)

    Opposite [utilizator]

    Ah si Google Chrome are mod incognito asta inseamna ca paginile nu se salveaza in history si nici cookies-urile de la ele. Vedeti voi utilitatea. ;)
  • 0 (0 voturi)    
    @altu (Marţi, 2 septembrie 2008, 23:56)

    burebista [anonim]

    Daca ai avea treaba cu programarea web ai sti probabil ca in lumea reala lucrurile stau altfel decat pe site la w3schools
    Acele statistici se refera la cei care acceseaza respectivul site. Intr-adevar din cei pasionati de web programming 43% ar putea folosi Firefox.
    Poate fi un soc pentru tine, dar nu toti utilizatorii de browsere sunt interesati de programarea web, si de aici si diferenta de procente...
  • 0 (0 voturi)    
    super rapid! (Miercuri, 3 septembrie 2008, 0:26)

    ddd [anonim]

    Il rulez acum. Este super rapid! In 6 luni nici n-o sa mai auzim de IE.
    Daca astia scot si sistem de operare atunci sa stiti ca o era a apus.
    • 0 (0 voturi)    
      incorect (Miercuri, 3 septembrie 2008, 10:29)

      gicu [anonim] i-a raspuns lui ddd

      Dominatia IE-ului se datoreaza in principal utilizatorilor din firme, unde majoritatea nu au drepturi de administrare pe calculatoarele de la munca si sunt obligati sa foloseasca IE-ul pentru ca nu pot si nici departamentul IT nu da voie sa se instaleze alte programe pe calculatoare.
  • 0 (0 voturi)    
    merge brici! (Miercuri, 3 septembrie 2008, 7:26)

    curios [anonim]

    L am instalat si sunt impresionat de stabilitatea si, mai ales, de viteza nou;lui browser. Bravo google!
    • 0 (0 voturi)    
      De acord (Miercuri, 3 septembrie 2008, 10:29)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui curios

      Aceasta este si parerea mea. Super browser.
      Se pare ca nu iti trebuie experienta in software cum spunea un programator mai sus, ci mai degraba inovare si creativitate, iar Chrome este cel mai revolutionar browser.
      Si inca ceva... Beta-ul 8 de la MS este plin de bug-uri la tot pasul. Chrome a adus ceva nou si in acelasi timp e cel mai stabil si mai rapid pe care l-am folosit.
      Parerea mea!
    • 0 (0 voturi)    
      Cum se activeaza (Miercuri, 3 septembrie 2008, 10:34)

      activex [anonim] i-a raspuns lui curios

      Cum activez activex in el, imi trebuie pentru www.logmein.com, altfel abia se misca.

      Multumesc
  • 0 (0 voturi)    
    .... (Miercuri, 3 septembrie 2008, 11:04)

    festinalente [anonim]

    ce imi place... nimeni nu zice nimic de performantele browserului ci abereaza despre popularitate.
  • 0 (0 voturi)    
    nou browser google (Miercuri, 3 septembrie 2008, 11:08)

    cristi [anonim]

    sa fie mai util ca opera, mai rapid ca safari, si cu mai multe pluginuri ca firefox? nu cred, dar nu l am testat inca!
  • 0 (0 voturi)    
    google chrome (Miercuri, 3 septembrie 2008, 12:01)

    mushasi [anonim]

    e super tare ,paginile se incarca foarte repede,imi palce designu foarte simplu e super tare :)
  • 0 (0 voturi)    
    Google's EULA sucks (Miercuri, 3 septembrie 2008, 13:11)

    VladS [anonim]

    A fost cineva curios sa citeasca licenta la google chrome la punctul 11?

    Ceva e putred acolo:

    "11. Licenţa de conţinut de la dvs.

    11.1 Dvs. păstraţi drepturile de copiere şi orice alte drepturi pe care le deţineţi deja asupra Conţinutului pe care îl trimiteţi, postaţi sau afişaţi în cadrul sau prin intermediul Serviciilor. Prin trimiterea, postarea sau afişarea conţinutului, dvs. acordaţi Google o licenţă permanentă, irevocabilă, valabilă oriunde în lume, gratuită şi neexclusivă de a reproduce, adapta, modifica, traduce, publica, reprezenta public, expune public şi distribui orice Conţinut pe care îl trimiteţi, postaţi sau afişaţi în cadrul sau prin intermediul Serviciilor. Această licenţă este pentru singurul scop de a permite Google să expună, distribuie şi să promoveze Serviciile şi poate fi revocată pentru anumite Servicii, după cum este definit în Termenii adiţionali ai acelor Servicii.

    11.2 Sunteţi de acord că această licenţă include un drept pentru Google de a pune astfel de Conţinut la dispoziţia altor companii, organizaţii sau persoane individuale cu care Google are relaţii pentru furnizarea de servicii de distribuţie şi de a utiliza astfel de Conţinut în legătură cu furnizarea acelor servicii."

    Mai multe pe acest subiect:
    http://tapthehive.com/discuss/This_Post_Not_Made_In_Chrome_Google_s_EULA_Sucks
    • 0 (0 voturi)    
      inacceptabil (Miercuri, 3 septembrie 2008, 14:14)

      ??? [anonim] i-a raspuns lui VladS

      La fel au "scapat" si Adobe prin serviciul lor online de Photoshop, numai ca si-au cerut scuze si au scos "eroarea" din EULA. Sa vedem ce zice google, pana atunci la revedere placuta, ma intorc la IE 6 si fac ceva pe browserele lor.
      • 0 (0 voturi)    
        google chrome (Miercuri, 3 septembrie 2008, 15:40)

        gdgf [anonim] i-a raspuns lui ???

        browserul este dupa umila mea parere peste asteptari si cu putina slefuiala ar putea lejer depasi consacratul internet explorer...
  • 0 (0 voturi)    
    la subiect (Miercuri, 3 septembrie 2008, 14:46)

    Ileana Cosanzeaza [anonim]

    Vreau sa o fac cu google pe 4 biti ;)
  • 0 (0 voturi)    
    google chrome (Miercuri, 3 septembrie 2008, 16:56)

    browser [anonim]

    deocamdata chrome arata bn, atat. pentru cineva care nu stie cu ce se mananca un browser si nu are nici o pretentie decat sa se holbeze aiurea la pagini de net e super tare. pentru ceilalti beta`ul lansat nu e decat un jeg de browser care nu stie nimik altcv decat "by default" fara sa poti sa ii aduci vreo mare modificare...
  • 0 (0 voturi)    
    chrome, wellcome! (Miercuri, 3 septembrie 2008, 17:02)

    flo [anonim]

    Il testez de cateva zeci de minute si pare in regula. Pe sistemul de la birou e mult mai bun decat mozilla, care papa mult.
  • 0 (0 voturi)    
    si favorites unde sunt? (Miercuri, 3 septembrie 2008, 18:12)

    stefan [anonim]

    Am instalat Chrome-ul dar nu vad decat o pagina simpla in care pot sa introduc adresa web cautata. nu a reusit sa preia favoritele din IE, si nici nu imi pot crea asa ceva.

    Concluzia, un browser simplu util doar pt. navigare, in nici un caz pt. gestionarea si ordonarea site-urilor de interes.

    cat despre viteza.. chiar si pt. incarcarea lui hotnews a "sezut" ceva la "macinat"
  • 0 (0 voturi)    
    Firefox rules (Miercuri, 3 septembrie 2008, 20:35)

    Cata [anonim]

    Daca mai sunt in jur de 70% din utilizatori care folosesc IE, atunci inseamna ca acesta este procentul idiotilor. Imi aduc aminte cand foloseam IE, nu puteam sa vizitez nici o pagina mai suspecta si ma incarcam de spyware, virusi, orice. Pur si simplu IE inghite tot ce gaseste pe net, bun sau rau. Sigur, se poate umbla in setari si dupa vreo 30 de minute il faci putin mai sigur, dar daca nu te pricepi nici 3 zile nu iti sunt de ajuns sa-i dai de cap. Firefox a invins IE categoric in ceea ce priveste siguranta. Cred ca Chrome e bun pentru ca ataca IE din alta directie, adica idiotii vor avea un motiv bun sa il descarce: viteza APARENT mai mare. In realitate viteza e ok cu orice browser daca nu ai un computer din antichitate.
  • 0 (0 voturi)    
    este ilegal!! (Joi, 4 septembrie 2008, 16:50)

    prokop [anonim]

    a citit cineva acordul de licenţiere pentru chrome??

    Condiţii de furnizare a serviciilor pentru Google Chrome
    ...
    11. Licenţa de conţinut de la dvs.

    11.1 Dvs. păstraţi drepturile de copiere şi orice alte drepturi pe care le deţineţi deja asupra Conţinutului pe care îl trimiteţi, postaţi sau afişaţi în cadrul sau prin intermediul Serviciilor. Prin trimiterea, postarea sau afişarea conţinutului, dvs. acordaţi Google o licenţă permanentă, irevocabilă, valabilă oriunde în lume, gratuită şi neexclusivă de a reproduce, adapta, modifica, traduce, publica, reprezenta public, expune public şi distribui orice Conţinut pe care îl trimiteţi, postaţi sau afişaţi în cadrul sau prin intermediul Serviciilor. Această licenţă este pentru singurul scop de a permite Google să expună, distribuie şi să promoveze Serviciile şi poate fi revocată pentru anumite Servicii, după cum este definit în Termenii adiţionali ai acelor Servicii.

    no comment
  • 0 (0 voturi)    
    impresii (Joi, 4 septembrie 2008, 23:29)

    cristi [anonim]

    Comparatie Chrome cu Firefox (IE nu merita adus in discutie prea mult )

    1.Javascript merge mai repede:
    Asa e. Cu http://code.google.com/apis/v8/run.html, e un benchmark de Javascript general: IE->33, Ffx3.0->122, Chrome->1252 (su cat mai mare indexul cu atat mai bine).
    Asta din cauza ca V8 Engine (facut de danezi nu de Google!) are deja just-in-time compiler, deci JS nu mai e interpretat ci compilat si apoi rulat.
    Insa: la aceeasi chestie lucreaza si Mozilla: http://news.cnet.com/8301-1001_3-10023723-92.html si va fi disponibil in Ffx3.1.
    Daca e sa credem benchmark-ul, este de 20-40 ori mai rapid decat SpiderMonkey (actualul javascript engine din Ffx3.0) => va fi de 2-4 ori mai rapid decat V8 din Chrome. In plus va avea si threading in Javascript!

    2.Consumul de memorie: lucrati mai mult cu chrome si firefox in paralel(aceleasi site-uri), o ora doua, si pe urma uitati-va la memoria consumata (luati processexplorer-ul de la sysinternals). S-ar putea sa aveti o surpriza cand adunati memoria consumata de toate taburile lui chrome.

    3.Nu va deranjeaza ca aduna date despre ce faceti in el? Cititi ce drepturi acordati lui Google cand ii folositi Chrome-ul
  • 0 (0 voturi)    
    Articolul asta e o prostie (Joi, 4 septembrie 2008, 23:52)

    Andrei [anonim]

    IE e sub firefox oricum o dai, odata cu versiunea mai arata a browser totusi. Este cel mai folosit nu din cauza ca e cel mai bun ci din cauza ca vine implicit cu Windowsul. Cei carora nu le pasa ce program folosesc ca sa navigheze folosesc IE, cei carora le pasa si au o idee cu ce se mananca calculatoarele si netul folosesc Firefox sau altceva in afara de IE(oricum iti trebuie putin interes ca sa-l schimbi, la urma urmei cu toate poti sa vezi 98% dintre siteuri foarte bine). Deci cei care folosesc IE vor folosi IE si in continuare indiferent de chrome sau de orice alt browser, pentru ca celor care folosesc IE, NU LE PASA. Deci Chrome oricat si-ar dori(si se vede ca-si doreste, vezi 1click installer), N-ARE CUM sa fie competitor al IE(din simplul motiv ca trebuie sa faci un minim efort sa-l instalezi, fapt ce nu intra in obisnuintele unui utilizator IE) ci doar al celorlalte browsere, in special firefox pentru ca are cea mai mare cota de piata dupa IE. Iar W3 e o treaba serioasa, ei sunt organizatia care mentine standardele web adica xhtml, xml, etc. Fara ei, probabil paginile s-ar incarca de cel putin 5 ori mai greu indiferent de browser si ar arata mai urat si total diferit in functie de browser(din lipsa de standard). Si bineinteles ca nu e organizatie guvernamentala pentru ca webul nu e al niciunui guvern, e o retea la urma urmei, fiecare detine nodul pe care l-a pus in retea, iar de legaturi se ocupa ISP-isti care iarasi sunt mii si nu sunt de stat. asta apropo de ce zicea Alecs Alexa mai sus.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri