LIVE TEXT UPDATE: Politica 2.0: Sfatul lui Christian Passin pentru politicienii cu blog

de Alex Mihaileanu     Subiectiv
Marţi, 30 septembrie 2008, 11:56 Economie | IT

Politica 2.0: Sfatul lui Christian Passin pentru politicienii cu blog

Daca sinteti de parere ca puteti transmite un mesaj relevant prin intermediul unui blog, daca aveti blog, puneti mina si scrieti voi. Si asigurati-va ca nu scrie secretara, caz in care doar voi veti avea de pierdut! Daca scrie secretara, mai bine nu mai tineti un blog!

Scurt si cuprinzator.


Politica 2.0: Ralf Guldenzopf, Blueberry Consulting

Cititi mai jos o traducere (si adaptare) a unui fragment din discursul lui Ralf Guldenzopf:

Pe internet, toti sintem invitati in casa unui candidat.

De ce a fost nevoie sa mobilizam electoratul? In Germania, oamenii nu mai intra in partide, nu mai merg la vot. In 2005, am facut un studiu in rindul oamenilor, daca sint interesati sa se implice in campanii. Zece milioane de oameni au raspuns favorabil, dintre care peste 4 milioane pentru partidul nostru.

Oamenii vor sa se implice in ceva ce e important pentru ei, dar nu vor sa vorbeasca despre politica. Asa ca am incercat sa dam oamenilor un spatiu de exprimare, prin urmare am apelat la internet. Trebuia ca in pozele de campanie sa apara oameni cu simbolurile partidului nostru. Ne trebuia un punct de pornire.

Am stabilit ca sint sase pasi care trebuie urmariti: recrutare, inregistrare informatii, pregatirea voluntarilor, actiunea, amintirea si raportarea la oameni (transmiterea rezultatelor, adus multumiri). Daca e sa il citam pe Ed Grefe, oamenii s-au saturat sa asculte, vor sa vorbeasca, de aceea internetul estea cea mai buna forma de media.

Noi am gresit, comparativ cu campania lui Obama, pentru ca nu am scos in evidenta interactiunea cu publicul. Nu am avut video, nu am avut invitatia la implicare pusa la vedere.

Urmatorul pe lista este Christian Passin, Manager pentru Europa de SE al Academiei Politice a Partidului Popular din Austria.


Politica 2.0: Politicienii si ratingul - Mircea Geoana, Robert Turcescu, Ludovic Orban

A inceput dezbaterea despre politicienii care fac rating, moderator Adrian Ursu, redactor-sef la Cotidianul.

    Meseria noastra, odata cu aparitia internetului, s-a modificat. Reporterul de teren incepe sa dispara. Meseria asta s-a schimbat radical.
    Robert Turcescu

Mda. A mai spus citeva chestii, dar le-am ratat pentru ca scriam textul anterior. Oricum, multa lume a avut de comentat in jurul meu. Turcescu spune ca a refuzat sa se faca un saltimbanc la TV pentru mai mult rating, insa tonu-i agresiv e cam ca nuca-n perete. E o revolta impotriva nimic. Sint de acord cu ce spune, dar e prea nervos si mult prea tifnos, iar asta nu poate decit sa il faca antipatic in situatia data.

A mai vorbit Mircea Geoana inaintea lui Turcescu. Concluzia lui este ca presa se tabloidizeaza, ceea ce conduce catre consolidarea rolului internetului, iar cine nu va intelege acest lucru va avea doar de pierdut.

Ludovic Orban e de parere ca politicienii vor face din ce in ce mai putina audienta. “Trebuie sa te intrebi de ce deschid televizorul romanii”, tot mai putin pentru talkshow-uri politice. Din punctul lui de vedere, romanii sint tot mai dezinteresati, mai ales in contextul in care au de unde alege si altceva, respectiv entertainment.

    Mi-am deschis un blog. M-am speriat, realmente, de avalansa de injuraturi. Inteleg ca sint antipatii, dar exista o agresivitate, chiar un dezechilibru psihic al unora dintre cei care participa la aceasta forma de comunicare. Practic, o face din placerea de a se defula, de a lansa acuzatii sau critici. Nu vin sa intrebe, ci sa se isi verse nervii. Vine unul sa intrebe cind va fi gata autostrada Transilvania si mai bine de o suta care injura.

Sint de acord cu omul, cred ca toti ne lovim de problema asta. Are dreptate, oamenii nu stiu sa argumenteze sau le este prea lene, prin urmare e mai simplu sa injure. Dar nu vreau sa intru din nou in discutia asta.

    La un congres intern, am fost votat si am cistigat [nu ma intrebati ce, ca nu stiu, n-am prins partea asta - n.m.]. Dupa vot, vine la mine o domnisoara, imi da o felicitare, ma imbratiseaza. O intreb de ce m-a votat si imi spune ca i-a placut culoarea cravatei. Nu cred ca ar trebui sa votam dupa culoarea cravatei, ci ar trebui sa ne exercitam acest drept fundamental ca atare.

Eh, si cu ocazia asta ni s-a confirmat si cum votam, nu-i asa?

Dezbaterea a fost deschisa de catre Corina Dragotescu. A spus niste chestii destepte din care n-am retinut decit fragmente de idei pe care nu le pot reproduce (din cauza ca scriam textul precedent). Acum vorbeste Cozmin Gusa. Pina acum, din punctul meu de vedere, n-a spus nimic demn de mentionat. Chiar nu cred ca intereseaza pe nimeni despre educatia publicurilor din Romania pe care ba le poti, ba nu le poti educa.

Prefer sa ies la tutun si revin la urmatoarea dezbatere.


Politica 2.0: Vladimir Pasti, cel mai bun discurs de pina acum

Desi a vorbit inainte de Bogdan Naumovici, n-am apucat sa public ce a spus Vladimir Pasti, sociolog si analist politic. Pe scurt, este singurul care a vorbit cit se poate de coerent si care s-a incadrat perfect in timp. Iar ideile despre marketingul politic extrase de la el sint cit se poate de pertinente.

Potrivit lui Pasti, marketingul politic se substituie politicului. Practic, un pic mai teoretic, marketingul politic este rezultatul a trei factori:

1. Are o atitudine pragmatica.

Adica merge pe principiul “daca pot convinge lumea sa cumpere detergentul X, de ce n-as putea sa conving oamenii sa il aleaga si pe candidatul Y?

2. Se bazeaza pe legenda care spune ca politicienii cistiga datorita tehnicilor de marketing politic.

Daca pierde alegerile, cauza nu este discursul politic prost, ci este strict vina consilierilor.

3. Are o ideologie foarte nedemocratica, ce afirma ca toata lumea are dreptul de a vota, dar nu toti oamenii sint egal-competenti sa aleaga.

Astfel, oamenii pot vota si ii pot convinge pe altii sa voteze un anumit candidat, dar nu in functie de miza politica, ci in functie de tehnici de marketing, de “afis”.

Pasti mai spune ca exista tendinta, in rindul politicienilor, de a incerca sa joace rolurile eroilor din reclame sau a personajelor din povesti, pe principiul “cumperi doua, a treia e gratis”: daca votezi partidul X, primesti politica Y (ex: o marire de pensie, o autostrada etc.).  Un exemplu concret este campania pentru primaria capitalei, care s-a bazat pe aspectele tehnice.

Din 1990 si pina acum, am trecut printr-un proces prin care partidele au trecut de la prezentarea ideologiei la un tip de legitimare prin birocratie. Astfel, liderul ajunge sa nu mai depinda de electorat, ci de partidul care ii stringe voturile. Adica se creeaza terenul pentru marketing politc si, astfel, apare si ruptura dintre oamenii politici si populatie.


Politica 2.0: Bogdan Naumovici vorbeste despre rezultatele campaniei online pentru Cozmin Gusa

Bogdan Naumovici isi incepe prezentarea cu statistici. In mai, categoria “Politica” in trafic.ro era pe locul 29, cu vreo 700.000 de unici, comparativ cu 6 milioane la categoria “Divertisment”, chestie care arata interesul utilizatorilor de internet fata de politica. Exemplifica prin numarul de comentarii pe citeva bloguri, in urma intilnirii dintre bloggeri si politicieni, care a avut loc in Club A.

Dupa Dacia Sandero si Prajitura Casei, potrivit MediaCafe, campania lui Cozmin Gusa a fost a treia ca rezultate dintre cele desfasurate pe Yahoo! Messenger. Rezultatul? 9 milioane de vizualizari, din care 30.000 de click-uri si doar 5,9% voturi.

Bogdan Naumovici spune ca tinerii sint dezamagiti de politicieni, motiv pentru care nici nu sint interesati sa mearga la vot. Nu e vina lor, este vina politicienilor ca nu sint interesati de politica. Tinerii se duc pe youtube. Nu se va schimba nimic daca nu voteaza tinerii. Ei nu pierd nimic, continua sa isi imparta ce au ei de impartit.

Si o replica misto: Daca internetul exista din anii ‘80, Ceausescu ar fi murit de batrinete, va jur!

Nu in ultimul rind, Naumovici spune asa: “Sint sigur ca alegerile vor putea fi cistigate pe net. Atunci cind se va vota pe net!”


Politica 2.0: Dumitru Bortun nu stie cu ce se maninca internetul si comunicarea online

Presedintele Juriului de Onoare al Asociatiei Romane de Relatii Publice, Dumitru Bortun, incearca o prezentare. Problema este ca nu a spus mai nimic pina acum. Vorbeste ca un profesor universitar - “care este”, de altfel - si e un pic plictisitor.

Singura chestie demna de retinut este citatul din Adriana Saftoiu, care spunea mai devreme ca “romanii care stau pe internet nu voteaza, cei care voteaza nu intra pe internet”. Ah, si este de acord cu Adriana Saftoiu, cind spune ca pustii de azi, sub 18 ani, dar care se dau pe net, sint alegatorii de miine. Cred ca trebuie dezvoltat acest tip de comunicare, dar nu cred ca trebuie sa ne facem iluzii ca vom cistiga alegerile prin ele.

Bortun inca nu realizeaza ca se inseala. El este convins ca, din experienta sa de pina acum, poate face previziuni. Astfel, el crede ca internetul nu face socializare, ci desocializeaza si ca nu e in stare sa “urneasca” lumea. Dumitru Bortun scapa din vedere taman exemplul concret al campaniei lui Traian Basescu. Bortun uita reactiile pe care le-au avut romanii in cazul referendumului.

Eu inteleg ca domnul Bortun este conferentiar la Facultatea de Comunicare si Relatii Publice de la SNSPA, dar chiar n-are nicio treaba cu noile forme de media. Se contrazice pe masura ce incepe sa traga concluzii.

PRECIZARE: Inainte de Bortun a mai vorbit si Gheoghe Teodorescu, Directorul INSOMAR. A citit de pe o coala de hirtie, n-am reusit sa prind nimic.


Politica 2.0: Comunicarea politica. Reguli si exceptii - Phil Noble


Dupa vreo doua minute de introducere a evenimentului, sustinuta de Dragos Stanca, si alte 10 minute de introducere de la Emil Hurezeanu, vorbeste Phil Noble.

“Tehnologia e minunata, dar nu e perfecta. It’s taking you a lot“, isi incepe Noble speech-ul, anuntind ca prima oara cind a trecut prin Romania, in 1976, pe vremea cind avea “parul lung si umbla cu rucsacul in spate”, nu se gindea ca alegerile pot fi extrem de influentate de ceea ce urma sa fie numit internet.

The Internet is some thing fundamentally different. It will change our world the same way as the invention of the printing press and the coming of the industrial age. Bill Gates

Citatul de mai sus, spune Noble, este principiul dupa care s-a ghidat, la fel cum altii au drept carte de capatii Biblia.

Acum 20 de ani nu existau telefoane mobile, acum are jumatate din populatia globului, este o revolutie a comunicarii ce ar trebui luata in seama. “The power of the internet increases every 2 years”, il citeaza pe Gordon Moore, unul dintre fondatorii Intel.

In ceea ce priveste campania electorala din SUA, Noble spune ca cea a lui Obama este unica, nu a mai existat ala ceva. Practic, e o combinatie perfecta a cinci factori: un mesaj corect (big change, real change), un candidat “corect” si potrivit (are poveste: este un negru, nu este un candidat traditional - daca ar fi fost 1946, iar UK ar fi ales o femeie cu parul alb, al carei nume de familie este Hitler… ei bine, cam asta este diferenta), momentul potrivit, adversarul potrivit si tehnologia potrivita.

Spre deosebire de ce conta pina acum intr-o campanie traditionala, mai nou, nu sint importanti doar banii, aparitiile in presa, sondajele si sustinerea traditionala. Mai nou, conteaza ce trafic are site-ul tau, recomandarile pe care le primesti (ex: Oprah i-a facut lobby lui Obama), lista de prieteni de pe site-urile de socializare etc.

A strins patru milioane de dolari in urma unei actiuni de donare. Practic, oamenii erau invitati sa doneze cite 250 de dolari pentru a intra pe o lista din care se alegeau, aleatoriu, patru nume. Cei patru urmau sa ia cina cu Obama si familia sa.

Un alt exemplu de actiune de masa a fost stringerea celor 75.000 de oameni prezenti la ultima conventie, cu conditia sa doneze minimum cinci dolari. Oamenii au fost foarte interesati, dovada si numarul celor care au participat, deloc de neglijat.

Voter Generated Content este un nou concept aparut ca urmare a campaniei lui Obama si, de altfel, un nou trend in ceea ce priveste campaniilor politice. Exemplu sta un desen realizat de un sustinator, devenit ulterior viral. Ideea a fost preluata si de alti sustinatori, care au adaugat pe poza candidatului cite un cuvint care, din punctul lor de vedere, reprezenta ceea ce isi doreau de la Obama. Nici concurenta nu s-a lasat mai prejos, ajungind sa parodieze acest gen de actiune, semn ca a avut succes.

Noble spune ca se simte ca si cum ar avea reactia unei prostitutate de 65 de ani care s-a indragostit de un client, adaugind, in final:

    You are the people who are leading this revolution.

In mare, asta a fost prezentarea lui Phil Noble. Practic, a reusit sa expuna, pe scurt, cum ar trebui sa se deruleze o campanie electorala de succes si a facut sumarul strategiei online pusa in practica in campania lui Barack Obama.

Citeste si comenteaza pe Subiectiv.













Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ce voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

557 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi