Flamingo International, unul dintre cei mai importanti retaileri de electronice si IT&C din Romania, estimeaza ca piata de notebook-uri si PC-uri va atinge valoarea de 500 milioane lei in a doua jumatate a anului 2008, vanzarile de notebook-uri urmand sa atinga 300 milioane lei, iar cele de PC–uri valoarea de 200 milioane lei in aceasta perioada.

“Evolutia vanzarilor de notebook-uri de pana acum, dar si tendinta generala a clientilor de a inlocui desktop-urile cu notebook-urile, ne face increzatori sa estimam ca in a doua jumatate a anului segmentul de notebook-uri va mentine un ritm al vanzarilor mai mare fata de cel al PC-urilor. Astfel, luand in considerare faptul ca ne apropiem de sezonul de varf, ne asteptam ca in aceasta perioada vanzarile de notebook-uri sa atinga un avans valoric de aproximativ 60% comparativ cu sistemele desktop”, crede Jiri Rizek, CEO Flamingo International.

Potrivit reprezentantilor companiei, cele mai solicitate branduri pe acest segment de produse vor fi in continuare HP, Fujitsu Siemens Acer si Toshiba.

In ceea ce priveste vanzarile Grupului Flamingo, reprezentantii companiei se asteata ca in a doua jumatate a anului acesta sa atinga o cota de peste 10% din valoarea totala a pietei locale de notebook-uri si PC-uri. In ultimele doua luni, Flamingo International a atins o cota de piata de 9.5% pe segmentul de notebook-uri, in timp ce pe segmentul de PC-uri retaierul a inregistrat o cota de piata de 9%.