Studiu ANC: Numarul magazinelor online functionale va creste anual cu 50% pana in 2011
„Putem estima ca piata de comert electronic inregistreaza in acest moment o valoare de 250 de milioane de euro, iar reprezentantii magazinelor online, citati in acest studiu, apreciaza ca in urmatorii doi ani volumul vanzarilor online va atinge valoarea de un miliard de euro, fara a lua in calcul si serviciile, adica turismul sau plata facturilor", spune Liviu Nistoran, presedintele ANC.
Conform studiului privind comertul electronic, in prezent, in Romania, exista aproximativ 900 de magazine online active, cele mai multe oferind la vanzare produse din sfera tehnologiei si comunicatiilor. Jocurile pentru calculator, jucariile, florile, ceasurile si biletele la diverse spectacole se comercializeaza in 30% din magazinele online din Romania. Cartea si informatia se vand in doar 10% din totalul magazinelor si acelasi procent din totalul magazinelor se ocupa de vestimentatie si moda. In momentul de fata, aproape 5% din totalul site-urilor care functioneaza in Romania sunt destinate activitatilor de comert electronic.
In 2007 s-au lansat magazine care comercializeaza laptopuri, produse de papetarie, retelistica, software, jucarii, auto, incaltaminte, audio, video sau muzica. In 2008 se observa o tendinta de crestere a numarului magazinelor specializate in comercializarea de produse precum computere, telefoane, filme, arta, produse industriale, auto si imbracaminte. Studiul apreciaza ca pentru 2008-2009 produsele din domeniul tehnologiei informatiei vor domina vitrinele online.
Studiul arata ca 72% dintre cei care au cumparat online in ultimele 12 luni au revenit pentru a achizitiona noi produse, ceea ce inseamna ca au fost multumiti si au devenit clienti fideli ai respectivelor magazine. Doar 21% dintre respondenti au declarat ca au avut probleme cu magazinele online.
Dintre cumparatorii online, majoritatea respondentilor achizitioneaza produse IT&C. 26% dintre respondenti declara chiar ca au cheltuit peste 2.000 de lei in magazinele online romanesti de IT&C pe parcursul ultimului an. Media veniturilor celor care au declarat ca nu fac cumparaturi online este 1.072 lei/luna, in timp ce media venturilor lunare ale cumparatorilor online este de 1.945 lei.
Studiul a fost comandat de ANC si a fost realizat de Link 2 eCommerce, a costat aproximativ 6.000 de euro si a avut 6.095 de respondenti din randul utilizatorilor online si 51 din randul magazinelor online.

FOTOGALERIE O frumoasă casă de lângă biserica Sfântul Iosif din București a fost pusă la pământ / Autorizația a fost dată în 2019 de Primăria Capitalei
Coronavirus în România: Aproape 4.000 de cazuri noi în ultima zi / 81 decese, 985 persoane în stare gravă
Primăria Capitalei a plătit circa 40 milioane lei pentru Asociațiile de Dezvoltare Intercomunitară înființate de administrația Firea pentru ”îmbunătățirea” serviciilor publice în București-Ilfov și delegarea lor către companiile municipale
În ce situații ar trebui ministrul să-și delege atribuțiile / Cîțu: Când nu poți să ajungi la ședința de Guvern / Orban: Nu e corect ca un ministru chiar să nu mai semneze
ANALIZĂ Cât de pline sunt parcările Primăriei Capitalei după creșterea tarifului la 10 lei/oră și ce cheltuieli cu salariile vs încasări a însemnat transferul serviciului la compania municipală
Noi reglementari ale ANRE pentru schimbarea furnizorului de energie: Consumatorii casnici vor trebui să comunice indexul / Ofertele trebuie să arate din ce este compus prețul
Cand cei mai tari retaileri de electronice anunta scaderi in vanzari sau chiar falimente, ai nostri prognozeaza cresteri.
Ia de aici, Circuit City e un fel de tata lui emag + mediagalaxy la un loc care tocmai anunta falimentul in US:
http://money.cnn.com/2008/11/10/news/companies/circuit_city/index.htm?cnn=yes
E adevarat ca emag-ul a pornit ca firma online dar acum are si magazin de prezentare. E imposibil in zile noastre daca ai un magazin IT sa nu ai si un site pe care poti comanda.
Aproppo CCity nu a dat faliment e in porces de restructurare, e adev ca aproape a disparut dar nu de tot.