Comerciantul de produse electronice si IT&C Flamingo International a raportat pentru primele noua luni din acest an o pierdere neta de 3,68 milioane lei (circa un milion de euro), desi afacerile companiei au sporit de aproape trei ori, arata datele financiare transmise, miercuri, Bursei si citate de NewsIn. Retailerul sustine ca vanzarile au fost afectate de criza financiara si de masurile BNR de restrictionare a creditarii si ca va amana deschiderea anumitor magazine cu pana la doi ani de zile.

In primele trei trimestre din 2007, Flamingo obtinuse un castig net de 6,72 milioane lei. Afacerile companiei au ajuns la 728,34 milioane lei (200,09 milioane euro) in primele noua luni din an, in crestere de 2,7 ori fata de nivelul cifrei de afaceri din intervalul similar de anul trecut, de 271,22 milioane lei.

Deschiderea anumitor magazine amanata cu doi ani

Pe fondul crizei internationale, dar si a masurilor de restrictionare a creditarii luate de Banca Nationala a Romaniei, retailerul IT&C a anuntat miercuri, intr-un comunicat de presa, ca va amana deschiderea anumitor magazine cu pana la doi ani.

"Piata este instabila la momentul actual din cauza crizei financiare, dar si a reglementarilor referitoare la creditare impuse de Banca Nationala a Romaniei, aceste elemente afectandu-ne vanzarile (...) La ora actuala, evaluam activitatile noastre din 2009, care vor avea impact in special asupra deschiderii de noi magazine. Aceste lucruri nu trebuie interpretate ca o schimbare, ci doar ca o amanare de 1-2 ani”, a declarat Jiri Rizek, directorul executiv al Flamingo International.

Anul acesta retailerul s-a concentrat pe consolidarea si extinderea retelei Flanco World care, la finalul lunii septembrie 2008, numara 22 unitati, comparativ cu 18 unitati operate la finalul anului 2007 si intentioneaza ca pana la finalul anului acesta sa mai deschida 7 magazine Flanco World la nivel national.