Centrul Bucurestiului va fi reprezentat in curand in lumea virtuala Second Life. Utilizatorii vor putea face plimbari virtuale pe langa Ateneu, vor putea participa la evenimente si ar putea pe viitor sa faca shopping si in mall, daca marile companii se vor arata interesate de idee, a spus Aura Tatu, dezvoltator la Chase Corp, in cadrul evenimentului RoCS (Romanian Computer Show) care se desfasoara intre 18 si 20 noiembrie.

In Second Life, Bucurestiul va fi practic o insula de 65.000 metri patrati in care vor fi reprezentate cateva cladiri importante din zona Piata Revolutiei - Ateneu. Machetele 3D au fost create plecand de la poze ale cladirilor, exterioarele trebuie sa dea senzatia de realitate, iar interioarele sunt adaptate mediului online specific jocului Second Life.

Bucurestiul virtual va putea fi accesat la sfarsitul lui noiembrie, va fi popularizat pe blogurile internationale iar Ziua Nationala va fi sarbatorita si in Capitala virtuala din Second Life, unde va fi zapada si cu siguranta vor fi si brazi impodobiti.

Pe viitor, daca proiectul va parea interesant pentru companii, in Bucurestiul virtual din Second Life vor exista si magazine unde clientii ar putea vedea 3D cum arata anumite produse care exista pe piata "reala".

Bucurestiul "plutitor" din Second Life, spune Aura Tatu, e gandit ca un spatiu pentru socializare, pentru distractie, fiindca numai daca se intampla mereu ceva poate fi crescut numarul de vizitatori. Trebuie mentionat ca tehnic este posibila prezenta simultana a 100 - 150 de oameni in orasul virtual, fiindca peste acest numar pot aparea probleme tehnice.

In Bucurestiul virtual e prezent si Muzeul National de Arta in care a fost recreata o colectie de picturi romanesti, in ideea de a-i multumi si pe cei interesati de arta, dar si pe utilizatorii din alte tari care pot vedea tablouri romanesti intr-un mod insolit.

Echipa de colaboratori care a contribuit voluntar la realizarea proiectului se gandeste sa recreeze si alte locuri de referinta din tara, cum ar fi castelul Bran sau Delta Dunarii.

Second Life e vazut de foarte multi ca fiind un joc, desi spre deosebire de jocurile video, nu exista o anumita misiune ce trebuie indeplinita, ci fiecare poate face ce vrea, interactionand cu alti utilizatori care intra din toate colturile lumii.

Pentru multi, Second Life nu mai este de mult un simplu joc. Sunt oameni care si-au abandonat job-urile din viata reala pentru a face bani reali din vanzarea de obiecte virtuale in Second Life.

Ar fi de spus ca Second Life a fost subiectul unor stiri sumbre in ultima vreme. Exista oameni care si-au stricat casniciile din cauza ca si-au prins partenerul de viata la "flirt" pe Second Life. Au fost si amenintari cu moartea, au fost si procese, insa - desi SL poate crea dependenta, totul depinde de puterea utilizatorului de a spune stop la timp.

In orice caz, Second Life e un mod de socializare mult mai interesant decat simplul chat. Pe plan mondial exista circa 16 milioane de conturi la Second Life, iar despre numarul exact al romanilor e greu de spus, insa se estimeaza ca sunt cam 40-50.000 de conturi initiate din tara noastra.

Second Life, creat de Linden Lab, a fost lansat in 2003, dar anul trecut s-a dezvoltat puternic dupa ce un numar de branduri cunoscute au decis sa deschida reprezentante in mediul virtual. Datele arata ca 60-70.000 de oameni sunt online simultan in SL pe plan mondial. SUA are cel mai mare numar de utilizatori, dar Germania, Italia si Franta sunt tari care stau bine la acest capitol.