Studiu: Cumparatorii de electronice vor cat mai multe produse wireless, internet peste tot si ar fi dispusi sa plateasca mai mult pentru aparate "verzi"

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 8 ianuarie 2009, 12:49 Economie | IT

Cumparatorii de produse electronice vor cat mai multe aparate cu capacitati wireless, doresc sa dispuna de internet peste tot si vor sa aiba un control cat mai mare asupra produselor pe care le cumpara, arata un studiu al Consumer Electronics Association (CEA), facut public la targul de IT&C CES din Las Vegas. Studiul mai arata ca tot mai multi clienti sunt dispusi sa plateasca in plus pentru produse cu un impact minim asupra mediului, insa cumparatorii sunt sceptici cand un anumit producator sustine ca un produs este "verde" si vor mai multe informatii in acest sens, noteaza BBC.

Studiul a identificat cateva tendinte in randul cumparatorilor de gadget-uri. Oamneii vor cat mai multe produse cu capacitati wireless si vor sa poata accesa internetul cu aproape orice produs. O alta tendinta este dorinta de a avea un control cat mai mare asupra unui produs, spre exemplu la computere clientii nu se mai multumesc doar cu mouse-ul si tastele ci vor tot mai mult sa-l poata controla cu vocea sau prin gesturi.

O tendinta interesanta tine de interesul crescut pe care clientii il acorda produselor cu minim impact asupra mediului. Oamenii incep sa fie interesati de produsele "verzi" si sunt dispusi sa plateasca in plus chiar si cu pana la 15% pentru acestea.

Totusi, oamenii sunt sceptici cand un producator sustine ca vinde produse ecologice. Oamenii vor mai multe informatii in care sa le explice ce atribute fac ca respectivul produs sa fie "verde". Pericolul este ca multi clienti devin confuzi dupa ce vad ca tot mai multe firme sustin ca produsele lor au impact nesemnificativ asupra mediului.

Realizatorii studiului spun ca actuala criza va incetini cresterea vanzarilor de electronice, insa nu o va elimina. Oamenii vor cheltui mai putin pentru tehnologie, insa nu cu mult, fiindca ei nu o vad ca pe un lux, ci ca necesitate.

Vor fi produse pentru care cererea va fi enorm de mare in viitor. Prinntre ele se numara televizoarele ultra-subtiri cu tehnologia OLED, mini-laptop-uri, sisteme de navigatie pentru masini dar si MP3 - playere wireless.













Material sustinut de Siemens

"Comorile" detinute de primarii: cum pot fi folosite marile baze de date pentru a imbunatati serviciile oferite cetatenilor. Studiu de caz City Pulse

Brasovul si orasul Aarhus din Danemarca au luat parte timp de trei ani la un proiect inedit de cercetare - City Pulse, finantat de Uniunea Europeana. Pe scurt, scopul proiectului a fost sa colecteze si sa coreleze cat mai multe date despre cele doua orase, iar pe baza acestora primariile sau companiile sa dezvolte aplicatii gratuite care sa imbunatateasca serviciile oferite cetatenilor.

626 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    e de inteles (Joi, 8 ianuarie 2009, 17:09)

    Catelu [anonim]

    Reticenta fata de produsele prezentate drept verzi e usor de inteles pentru oricine vede reclama la Lexus RX400 hibrid. O magaoaie care consuma 15l/100km in oras apare acolo drept cel mai bun prieten al naturii.
    • 0 (0 voturi)    
      stimabile (Vineri, 9 ianuarie 2009, 12:32)

      Michel Renault [anonim] i-a raspuns lui Catelu

      chiar e verde fata de Ford-ul sau GMC-ul care "papa" 40 - 50 l / 100 km
      Se vede ca nu au fost in State... ;-)


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri