Un "vierme" informatic de Windows a infectat peste 8,9 milioane calculatoare - Romania e in topul celor mai afectate tari

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Vineri, 16 ianuarie 2009, 18:34 Economie | IT

Peste 8000 de IP-uri infectate, in Romania
Foto: F-Secure
Un virus de tip "worm" (vierme) care ataca sistemul Windows si se raspandeste la nivelul retelelor informatice slab securizate, a stick-urilor de memorie si a calculatoarelor fara ultimele update-uri de securitate a reusit sa infecteze peste 3,5 milioane de calculatoare, informeaza BBC, citand date prezentate miercuri de firma de securitate F-Secure. Romania se afla in primele 10 tari cu cele mai multe adrese IP infectate. Intr-un comunicat emis vineri, F-Secure anunta ca in prezent sunt peste 8,9 milioane de calculatoare lovite de acest virus. Si BitDefender avertizeaza vineri asupra acestui virus.

Virusul, cunoscut sub nume precum Conficker, Downadup sau Kido, a fost pentru prima data descoperit in octombrie 2008. Desi Microsoft a scos "un patch" pentru a rezolva problemele cauzate de acest virus, numarul calculatoarelor infectate a depasit miercuri 3,5 milioane, iar potrivit datelor prezentate astazi de F-Secure, in prezent sunt peste 8,9 milioane de calculatoare infectate. Expertii avertizeaza ca pentru a se proteja, utilizatorii ar trebui sa aiba o solutie anti-virus updatata si ca trebuie sa instaleze patch-ul MS08-067 al celor de la Microsoft.

Romania, pe locul 9 mondial in topul tarilor afectate de acest virus

Conform statisticilor F-Secure, Romania se afla marti (13 ianuarie) pe locul noua in lume in topul tarilor cu cele mai multe adrese IP afectate de acest virus. Primele trei pozitii erau ocupate de China, Brazilia si Rusia.

Si BitDefender, producatorul local de solutii de securitate informatica, a atentionat vineri intr-un comunicat asupra problemelor cauzate de acest virus, care a reaparut in piata sub o versiune imbunatatita.

Mai multe detalii tehnice aici.













Jurnal din Israel

FOTOGALERIE Israel pe repede inainte: kit de informatii pentru o calatorie reusita

De la nord la sud, Israelul are putin peste 400 de kilometri, iar de la est la vest, putin peste 100. E printre putinele tari ale lumii in care, in aceeasi zi, poti face si baie in mare si ski la munte. E taramul miracolelor si al sperantelor, tara sfanta a pelerinilor, teritoriu complet liber si dezinhibat pentru hedonistii de pretutindeni. Ca vrei sa te regasesti spiritual sau ca vrei sa gasesti energia unor petreceri fantastice, mergi in Israel. O sa capeti ce cauti si, uneori, chiar mai mult decat atat.

16798 vizualizari

  • 0 (18 voturi)    
    solutia (Vineri, 16 ianuarie 2009, 18:59)

    bill gates [anonim]

    solutia e UBUNTU datorita caruia windows va deveni in scurt timp istorie. roubuntu.blogspot.com
    • 0 (8 voturi)    
      ubuntu (Vineri, 16 ianuarie 2009, 19:17)

      alpha [utilizator] i-a raspuns lui bill gates

      asa s-a zis si de Linux dar degeaba.cata vreme aplicatiile "third patry" sunt realizate pe platforme windows degeaba.utilizatorii nu vor renunta la jocuri complexe,office universal compatibil si alte smecherii doar ca sa ingroape windows.
      • +3 (5 voturi)    
        pai... (Vineri, 16 ianuarie 2009, 19:35)

        tot bill [anonim] i-a raspuns lui alpha

        UBUNTU e... Linux. in rest ai dreptate... deocamdata. se poate recurge si la Winw/Qemu pt. rezolvarea acestei "probleme". e insa f. simplu sa folosesti 2SO. UBUNTU pt. net, iar cu timpul si altceva.
      • 0 (0 voturi)    
        sau... (Vineri, 23 ianuarie 2009, 9:02)

        Mucarici [anonim] i-a raspuns lui alpha

        Ia-ți PS2/3/Xbox pentru joace. E mai ieftin și mult mai performant. Plus ca merg joacele pe plasma aia de 82" pe care ai putea s-o iei.

        Cei care folose(x) windows iși merita soarta. Windows=sex neprotejat. Fun but short.
    • -2 (12 voturi)    
      ubuntu? (Vineri, 16 ianuarie 2009, 19:54)

      Vlad [anonim] i-a raspuns lui bill gates

      Ia pune mana si logheaza-te cu root, si scrie asa:

      cd /
      rm -rf * .bak

      dupa care mai vorbim de ubuntu si de scuritate (hint, e un spatiu intre * si .bak).

      Cum poti sa traiesti pe un sistem de operare pe care shell-ul expandeaza wildcard-urile, in loc sa le expandeze aplicatiile? "Argument list too long" iti suna cunoscut?

      Sau pe un sistem pe care nu exista notiunea de mostenire a permisiunilor si ownership-ului de la directorul parinte, chestie suportata de novel netware de zeci de ani, nu mai vorbim de NTFS?

      Pana la urma problema e simpla, daca un sistem de operare e popular, tentatia de a scrie malware dedicat acestuia creste.

      Asa ca eu zic sa nu te bucuri daca ubuntu al tau va deveni popular. Automat va devenit target pentru autorii de malware.

      Si ca idee, linux-ul avea 2.2% market share pentru calculatoare personale (deci nu servere) in 2003, azi are 3.8%.

      In ritmul asta de crestere de 0.3% pe an o sa ajungeti la market share-ul de 90% al Windows-ului prin anul 2300.
      • +1 (5 voturi)    
        CORECT (Vineri, 16 ianuarie 2009, 20:45)

        bill gates [anonim] i-a raspuns lui Vlad

        traiesc pe un so de 3 ani FARA VREO PROBL. DE SECURITATE. dar ai dreptate, activitatea malware e direct proportionala cu popularitatea so. securitatea unui linux consta in principal in sistemul de arhivare al aplicatiilor (multiverse, universe...) si in lipsa (deocamdata) de troieni si alte rame. rata de crestere a UBUNTU a fost in ultimul an cu mult peste orice competitor al Win. sa nu uitam ca asa a inceput si firefox care structural este asemanator.
      • +3 (7 voturi)    
        aaa (Vineri, 16 ianuarie 2009, 21:28)

        aaa [anonim] i-a raspuns lui Vlad

        ia dute pe si selecteaza C:\Windows si apoi delete dupa care mai vb de securitate windows.


        ceea ce spui cu acolo poti sa o treci doar la prostie omeneasca.


        un om destept nu se logheaza niciodata cu root ( doar in cazuri cand nu se poate altfel, eventual) ci da un sudo cand are nevoie
        • 0 (4 voturi)    
          . (Vineri, 16 ianuarie 2009, 22:02)

          Mda [utilizator] i-a raspuns lui aaa

          da' ce te pricepi =))
        • +1 (1 vot)    
          pai (Sâmbătă, 17 ianuarie 2009, 20:29)

          gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui aaa

          ia logheaza-te si tu in windows fara drepturi de admin si sterge c:\windows sa vezi ca nu poti. Eterna discutie, win vs linux. Ce nu intelegi este ca windows are niste avantaje si niste dezavantaje iar avantajele il fac sa fie m ai popular, fie ca-ti place tie sau nu.
      • 0 (4 voturi)    
        hint (Vineri, 16 ianuarie 2009, 21:56)

        Capsunaru. [anonim] i-a raspuns lui Vlad

        incerca sa folosesti backspace..
        rm -rf *\ .bak

        Totul este invers ca la windoze..

        mostenirea.. tu mostenesti o casa de la mama si vrei sa fie in continuare pe numele mamei. E de discutat aici.. eu sint pt cum este acum.

        Cu popularitatea ai dreptate.
        • 0 (0 voturi)    
          cu mostenirea (Sâmbătă, 17 ianuarie 2009, 20:32)

          gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui Capsunaru.

          cu mostenirea nu e bun exemplul tau. Uite cum e de fapt cu ce poti compara drepturile:
          eu am un teren unde lumea poate veni sa-si puna cortu in weekend. E terenu meu si te las sa stai cu cortu acolo cat vrei tu. Dar e al meu daca nu facem vreun act ceva in care sa-ti dau dreptul de unica folosinta care sa nu-mi mai dea mie voi sa-ti zic "ia-ti cortu si du-te".
          Uite-asa ar trebui sa fie si drepturile
      • +1 (1 vot)    
        Revizorul (Vineri, 16 ianuarie 2009, 22:01)

        cava [anonim] i-a raspuns lui Vlad

        Mr Valceanu,

        Chiar ai impresia ca motivul popularitatii windows-ului fata de linux e felul in care expandeaza elemente de cmd line de shell?

        In rest, ai dreptate in buna masura.
    • +4 (6 voturi)    
      Ubuntu = Linux for dummies (Vineri, 16 ianuarie 2009, 20:34)

      KA [anonim] i-a raspuns lui bill gates

      O solutie care chiar functioneaza este Apple si Mac OS X.
    • 0 (6 voturi)    
      ubuntu e o mizerie :) (Vineri, 16 ianuarie 2009, 23:23)

      gigi b [anonim] i-a raspuns lui bill gates

      oricum chestia cu windowsu varza la securitate si linuxul cel secure e cat se poate de umflata: conform Zone-h, numai in ultima saptamana au fost hack-uite peste 16.000 site-uri din toata lumea: peste 75% din ele ruleau linugz, in timp ce win nici 20%.... concluzia: daca esti plopist oricum nu scapi :)
      • +4 (4 voturi)    
        aaa (Sâmbătă, 17 ianuarie 2009, 0:27)

        aaa [anonim] i-a raspuns lui gigi b

        Faptul ca sunt foarte multe site-uri hack-uite nu tine de sistemul de operare (linux, windows, whatever) si de faptul ca respectivii care au facut site-ul nu au o treaba cu programarea web si astfel permit sql injection, xss, etc.

        Vb aia daca ai un ferrari nu poti sa te astepti sa mearga cum trebuie daca ii pui benzina indoita
    • 0 (0 voturi)    
      solutia !?? (Sâmbătă, 17 ianuarie 2009, 7:54)

      fmoise [anonim] i-a raspuns lui bill gates

      Sunt zeci de organizatii care isi conduc analizoarele automate de laborator prin calculatoare care ruleaza WINDOWS. Pe langa programele de control, normal ca oamenii mai folosesc pe ele Office si altele (servicii de retea etc.). Din 1990 incoace NU am gasit NCI UN ANALIZOR AUTOMAT DE LABORATOR care sa fie condus altfel decat prin solutii MicroSoft (acum: Win 80%, DOS 20%). Si la fel este si afara. Deci daca Windows e indeajuns de bun pentru a ajuta la procesarea a mii de analize medicale pe zi (si asta la cate un singur mare laborator din Bucuresti, din Iasi sau din Cluj)...
      • 0 (0 voturi)    
        mai sa fie (Sâmbătă, 24 ianuarie 2009, 19:05)

        Alexe [anonim] i-a raspuns lui fmoise

        Warza ! Daca nu ai vazut tu insemana ca n sunt ?
        Mai umbla, mai studiaza, mi surubareaza.
        Depinde de nivelul de utilizare. piata e acaparata de chestii ieeftine, SOFT FURAT, "tradus" samd.
        Au ramas pe WIn din cauza bazelor de date acces.
        Pana si unele bancometa eu windoza pe ele.

        Aplicatiile cu adevarat critice sunt facute pe procesoare RISC cu SO propriu si personal.
        Windoza denota nepricepere in programare si consum inutil de resurse. ( si energie electrica pana la urma).
        E la fel cu GPS-urile cu WinCE versus chestiile dedicate si real adevarate de la GArmin de exemplu. Cand o sa vad un Chart Plotter facut de Mio, trec si la Windows.
    • -1 (3 voturi)    
      l33t? (Sâmbătă, 17 ianuarie 2009, 16:05)

      10100111001.b [anonim] i-a raspuns lui bill gates

      Tot marketingul asta viral cu "Linux e solutia" e o mare gogoasa.

      Faptul ca exista cu mult mai putin malware pentru Linux decat pentru Windows nu denota o calitate mai ridicata a sistemului. Proportia pur si simplu oglindeste, ba chiar exacerbeaza, raportul dintre cotele de utilizare ale celor doua OS-uri. In plus, e vorba si de nivelul de complexitate, care din nou e mult mai ridicat la Windows, si care face ascunderea unui viermisor mult mai lejera.

      Linux a fost si va ramane o alegere pentru cei, relativ putini, care au deja o anumita dexteritate in utilizarea calculatorului si care, chiar si sub Windows, ar fi stiut sa se protejeze si nu ar fi cazut in capcanele hackerilor.
  • +1 (9 voturi)    
    Hackeri din toate tarili,uniti-va! (Vineri, 16 ianuarie 2009, 19:04)

    mielu [anonim]

    Este o mare vrajeala, astia mor de foame de cand au fost scosi antivirusi free. Eu nu am nici un antivirus si n-am probleme. Fac tranzactii din card pe site-uri,de peste 4 ani si nik.
    • 0 (2 voturi)    
      Corect (Vineri, 16 ianuarie 2009, 21:59)

      Capsunaru [anonim] i-a raspuns lui mielu

      daca stii sa te feresti cit de cit adica sa nu dai click pe tot ce misca esti relativ okay.
      Nu pot sa inteleg ce interes are cineva care face un virus/troian care nu face nimic doar incetineste computerul.
      La categoria asta intra si maj antivirusilor care mai mult incetinesc computerul decit gasesc virusi.
      Multi din minunatii virusi sint probabil scosi chiar de colaboratori din umbra ai respectivelor firme.
      • 0 (4 voturi)    
        Asta e si parerea mea (Vineri, 16 ianuarie 2009, 23:09)

        mielu [anonim] i-a raspuns lui Capsunaru

        Eu zic asa:cel ce stie sa faca un antivirus nu se poate sa reziste tentatiei de a face un virus!
    • 0 (0 voturi)    
      de unde stii? (Duminică, 18 ianuarie 2009, 13:28)

      levi [anonim] i-a raspuns lui mielu

      ca nu ai virusi,daca nu rulezi nici un program antivirus?
      • 0 (0 voturi)    
        n-am (Miercuri, 21 ianuarie 2009, 21:00)

        mielu [anonim] i-a raspuns lui levi

        Am metodele mele de a detecta daca am virusi sau troieni in calculator. Sa fii sigur ca imi iau masuri de precautie, dar fara sa am instalat efectiv nici un antivirus. Daca nu ma crezi iti pot arata oricand PC-ul. Ala zicea:invatati,invatati... iar eu asta am facut.
    • 0 (0 voturi)    
      Zen (Joi, 22 ianuarie 2009, 15:58)

      Hackerii mei root-urile sus ! [anonim] i-a raspuns lui mielu

      Prietene, de unde stii ca nu ai nici un virus, nici un worm, nici un spyware daca nu ai nimic care sa-i detecteze ? :)
  • +7 (9 voturi)    
    Antivirus BitDefender. (Vineri, 16 ianuarie 2009, 19:05)

    Didi [anonim]

    Nu mai recomandati solutii antivirus BitDefender.Cu un astfel de produs mi-am blocat trei calculatoare.Am solicitat asistenta de la firma producatoare,asa cum scrie in licenta si nu am primit de la ei nici macar o confirmare ca luat cunostinta de solicitarile mele.Traim in Romania.Bine ca am reusit sa mai pacalim un client.Mai sanatos este un vierme pe care macar nu dai bani.Feriti-va de magarus(BitDefender).G.Serbanescu
  • 0 (4 voturi)    
    antivirus (Vineri, 16 ianuarie 2009, 19:14)

    alpha [utilizator]

    un antivirus si un firewall sunt chestiuni elementare de securitate pe net.evident nu programe tip bitdefender care "mananca" resurse en gros cu rezultate discutabile.de ani de zile no 1 e NOD 32,urmat de Kasperski
  • +1 (11 voturi)    
    Windoze? (Vineri, 16 ianuarie 2009, 19:23)

    Jean Cel Mare [anonim]

    Un "vierme" informatic de Windows???
    Exista cumva si pentru Mac sau Linux?
    E un fel de pleonasm in exprimare, "Windoze" este de departe cel mai prost sistem de operare si nu este decat o chestiune de timp pana cand lumea va intelege acest lucru. Daca tot sunt bani de cheltuiala, de ce nu Mac OS? Sau Linux ca e gratis, zicea cineva mai devreme. Nu exista virusi pe sistemele acestea.
    • 0 (4 voturi)    
      Linux (Vineri, 16 ianuarie 2009, 19:53)

      io [anonim] i-a raspuns lui Jean Cel Mare

      Sitemele Linux nu sunt atacate pentru ca nu prezinta interes prin numarul mic. Daca ai o versiune Linux vei observa ca si acestea au actualizari. In viitor sistemele Microsoft vor imprumuta si chiar imprumuta din Unix/Linux. Multe probleme apar datorita proastei utilizari a sistemelor. Multi folosesc conturi de administrator pentru lucrul curent si navigare pe Internet.
      • +3 (5 voturi)    
        aaa (Vineri, 16 ianuarie 2009, 21:35)

        aaa [anonim] i-a raspuns lui io

        Sistemele linux nu sunt atacate de virusi pentru ca nu prea ai cum sa faci virusi pentru linux.

        Peste 50% din servere din lume ruleaza linux, unix.

        Sunt mai multi virusi, malware, etc pe windows si din cauza naivitatii utilizatorilor.
        (iti spune ceva fraza? apasa aici si castigi automat 1 mil dolari!!!)
    • +3 (9 voturi)    
      taci jeane (Vineri, 16 ianuarie 2009, 20:05)

      burebista [anonim] i-a raspuns lui Jean Cel Mare

      Te pomenesti ca esti unul din hackerii care au vazut un OS2 intr-un apple shop si s-a gandit sa se dea rotund.
      Pentru utilizatorul roman mac-urile sunt o alternativa doar daca au bani sa cumpere toate aplicatiile. Numarul programelor free e insignifiant.
      Pentru utilizatorul de rand (roman, chinez sau portorican) orice varianta de linux e imposibil de utilizat. Sigur ca ar putea cineva sa ii instaleze un X si sa ii spuna 'uite poze', dar cam atat.
      95% din timp il petrec intr-un linux si nici nu's utilizator care sa nu aiba habar ce e un calculator.
      Cele mai multe chestii sunt un chin de care m-as lipsi cu placere. Instalarea unei imprimante obosite, configurarea unui monitor mai special, folosirea unui device bluetooth etc.
      Cand stai cateva zile incercand fara succes sa instalezi niste chestii care dureaza 10 minute in windows iti cam vine sa pocnesti 'hackeri' care trambiteaza cat de prost e windowsul.
      • +3 (3 voturi)    
        e OS X (X = 10) si nu OS/2 (Vineri, 16 ianuarie 2009, 20:49)

        KA [anonim] i-a raspuns lui burebista

        Burebista, sunt mai multe programe free pe Mac decat ai crede. Firefox, Openoffice, messengere si alea alea se gasesc si pe Mac. Si multe multe altele. In rest, softuri piratate se gasesc la fel ca si pt Windows. MS Office for Mac, cam orice produs Adobe, etc. De parca home userul tipic de Windows le cumpara (vorbesc de situatia din RO). E adevarat ca hardware-ul e muuuult mai scump decat un PC obisnuit dar e calitate. In plus primesti un sistem de operare decent, stabil, care mai si arata bine. E o placere sa-l folosesti. Nu ofera solutie pentru toate problemele pentru care ofera Windowsul, dar poate mult mai multe decat Linuxul (in sensul ca sunt mult mai multe softuri pentu el). In rest sunt de acord cu ce ziceai despre Linux. Din pacate (sau poate nu) Linux nu este o alternativa reala pt utilizare desktop, desi s-a imbunatatit mult si in aceasta directie in ultimii ani. Asta zic eu, care mi-am castigat banii ceva vreme administrand servere Linux.
        • +3 (3 voturi)    
          aaa (Vineri, 16 ianuarie 2009, 21:16)

          aaa [anonim] i-a raspuns lui KA

          "Linux nu este o alternativa reala pt utilizare desktop"

          Ba este. Ai tot ce vrei. (Grafica, multimedia, office, etc)

          Daca elimini jocurile din ecuatie ce iti ramane din windows?

          Multi ar renunta la windows dar mai raman la el din cauza la 'sa mai fac o joaca'
          • 0 (4 voturi)    
            O scurta lista... (Vineri, 16 ianuarie 2009, 21:55)

            KA [anonim] i-a raspuns lui aaa

            ...cu cateva chestii ce pot face in Windows si nu pot face in Linux, pe calculatorul meu, numai daca schimb hardware-ul (ceea ce nu vreau sa fac momentan) sau ma apuc de scris drivere:
            - sa folosesc tunerul TV (desi este recunoscut de Linux, nu functioneaza corect) - solutia: sa-mi iau un tuner care merge pe Linux.
            - sa-mi sincronizez telefonul (agenda, calendar - doar atat) cu un program gen office pe Linux. Solutia: nu stiu, exista vreun model de telefon si soft (chiar si non-free!!!) care poate sa faca asta pe Linux?
            - sa deschid si sa salvez documente Microsoft office. Sa nu-mi zici de open office, la documente basic merge, dar la multe chestii se da peste cap. Unii mai folosesc si Visio.
            - sa folosesc webcamul. Da stiu, solutia e sa-mi iau alt webcam care merge cu Linux.
            - sa folosesc un server Exchange. Asta imi da angajatorul meu, n-am ce face. Clientul trebuia sa fie 100% compatibil cu office si exchange, ca doar nu toti colegii mei folosesc Linux.
            - sa folosesc site-uri (prost facute) care merg numai cu IE. (ok merge cu virtualizare, dar aia tot windows e. ar mai fi wine, un pain in the ass de configurat, si stiu cel putin un site care merge numai pe IE, dar nu merge pe IE in Wine: BT24 internet banking).

            Doar atat, pentru inceput.
            • +1 (1 vot)    
              si apropo... (Vineri, 16 ianuarie 2009, 22:09)

              KA [anonim] i-a raspuns lui KA

              ... ai observat ca nici n-am mentionat cuvantul "jocuri"?
            • +1 (1 vot)    
              aaa (Sâmbătă, 17 ianuarie 2009, 0:51)

              aaa [anonim] i-a raspuns lui KA

              Despre faptul ca un site merge numai pe un browser sau altul nu e vina sistemului de operare ci e vina kkt de echipa care a facut acel site.

              Si apoi si programe care merg pe linux si nu merg pe windows.

              Daca un program nu merge pe un sistem de operare sau altul asta nu inseamna neaparat ca celalalt e naspha sau super naspha.

              Nu conteaza atata timp cat reusesti sa iti faci treaba.

              Daca vrei sa faci programare windows faci pe windows, nu incerci pe linux,etc si te intrebi de ce nu merge, etc sau programare in linux si te intrebi de ce nu merge pe windows.

              Adica daca cumperi benzina musai trebuie sa ia masina pe benzina, daca cumperi motorina musai trebuie sa ai masina pe motorina...
            • +1 (1 vot)    
              RE: o scurta lista (Sâmbătă, 17 ianuarie 2009, 1:47)

              soferul [utilizator] i-a raspuns lui KA

              Cam tot ce spui tu acolo se rezuma la:

              "Nu-mi iau masina cu motor Diesel fiindca nu pot baga benzina in ea."
            • 0 (0 voturi)    
              add-on Firefox (Sâmbătă, 17 ianuarie 2009, 11:07)

              PaulR [utilizator] i-a raspuns lui KA

              KA pentru BT24 eu am instalat un add-on la Firefox: IE Tab. Astfel pot deschide BT24 in Firefox sau orice alte siteuri care merg doar (sau se vad altfe) in IE. Incearca-l.
              • 0 (0 voturi)    
                RE: add-on Firefox (Marţi, 20 ianuarie 2009, 15:22)

                soferul [utilizator] i-a raspuns lui PaulR

                IE tab iti utilizeaza chiar... IE. Exact!
      • 0 (2 voturi)    
        aaa (Vineri, 16 ianuarie 2009, 21:12)

        aaa [anonim] i-a raspuns lui burebista

        la inceput au fost tv-uri cu 2-3 butoane si toata lumea era fericita...

        acum sunt tv-uri cu mult mai multe butoane (sau deloc) si cu telecomenzi cu fel de fel de fel de functii (search automat, memorare preferinte in functie de canal, etc,)
        si lumea se intreaba cum dracu le utilizeaza si incep sa injure si spun ca pe vechi era mai bine

        tragi singur concluziile
        • +2 (2 voturi)    
          huh? (Vineri, 16 ianuarie 2009, 22:41)

          burebista [anonim] i-a raspuns lui aaa

          N-are nicio noima ce zici tu stimabile...
          Asadar linuxul e televizorul ala cu multe butoane iar windowsul e cel cu 3, iar eu plang dupa ala cu 3 pentru ca sunt nostalgic?

          Ca sa fac o analogie pe intelesul tau...
          Windowsul e o masina de serie pe care o poate conduce oricine are permis.
          Nu e cea mai rapida, nici cea mai rezistenta, nici cea mai eleganta, dar isi face treaba. Se mai strica, ti-o mai fura, te mai enerveaza, dar asa cum e, e a ta si merge.

          Linuxul e ca un dragster, iti vine pe bucati si daca esti un mecanic foarte bun il poti face sa mearga cu viteza foarte mare pe o pista de incercare, ba chiar il poti face sa si arate ca o masina de serie (dar pentru asta iti trebuie nervi de otel, si foarte multa pricepere)

          In final vine un 'hacker' si spune 'bai fraiere, tu stii ca 99% dintre masinile furate sunt de serie?'

          Normal, nu prea exista hoti de dragstere...

          Si uite asa, desi bootez rar in windows, am ajuns sa il apar...
      • 0 (0 voturi)    
        Linux (Sâmbătă, 17 ianuarie 2009, 11:16)

        PaulR [utilizator] i-a raspuns lui burebista

        Din pacate tind sa iti dau dreptate. Am incercat sa fac trecere spre Linux. Pana acum am incercat vreo 6-7 distributii dar sunt cam dezamagit. Vroiam un desktop functionabil care sa imi recunoasca toate componenetele hardware. Inteleg ca foarte multi ii fac reclama (si sunt argumente in favoare Linuxului) dar daca pentru a instala un amarat de driver trebuie sa caut o solutie jumatate de zi pe net dupa care sa scriu o pagina intreaga de comenzi in consola (si sa primesc o eroare pe la mijlocul operatiei) atunci mai bine pauza. Programatorii de Linux ar trebui sa il faca mai user friendly in ceea ce priveste instalarea driverelor. Cred ca aceasta lipsa ar trebui rezolvata cu prioritate in fata dezvoltarilor de aplicatii eye-candy. Pana sa vezi eye-candy trebuie sa iti mearga sistemul.
  • +1 (1 vot)    
    Autorun.inf ca cel creat de vierme (Vineri, 16 ianuarie 2009, 19:46)

    Un haxor [anonim]

    Am gasit pe site-ul de mai jos Autorun.inf ca cel creat de viermele downadup :D
    Nici un antivirus nu le interpreteaza corect.
    Autorul nu are nici o legatura cu cel care a creat viermele, doar a facut o noua implementare a unei super idei.

    thenkr.blogspot.com
  • +1 (5 voturi)    
    Treceti pe Linux oameni buni (Vineri, 16 ianuarie 2009, 20:18)

    Cypress [anonim]

    Cu toti banii dati de userii aia infectati si tot de caca le e sistemul de operare. Ce curios ca noua, astora cu Linux, ni se falfaie...:))
  • +1 (1 vot)    
    OS X (Vineri, 16 ianuarie 2009, 20:28)

    florin iaru [anonim]

    In OS X nu ai nevoie sa "instalezi" imprimantele, calculatorul le vede (de fapt, sistemul de operare). N-ai nici registri, nici nu te scremi cu reinstalarile.
    Se zice ca OS X nu are mare raspindire (9,5%, totusi) din sisteme, dar, chiar si asa, de 7 ani, nici macar un virus? Hai, putin curaj!
    Pentru burebista: ma asteptam sa ai mai multte cunostinte decit prejudecati, dar nu ma mir. Cei care nu stiu sau nu se pricep ii dau inainte cu lipsa softurilor sau cu banii multi. Ce bine e sa dai din gura cu constiinta superioritatii fataliste! Aia cu OS2 mi-a placut mult! Tu sa fii sanatos!
    Iar fanaticii Windows ar fi gata sa spuna ca e bine ca sint virusi!
    • 0 (0 voturi)    
      OSX e Unix (Vineri, 16 ianuarie 2009, 22:24)

      Budd [anonim] i-a raspuns lui florin iaru

      Cam asta este. Darwin are la baza BSD . Sursele Darwin se pot da jos (daca vrei) oricand. Am 3 Mac-uri dintre care un PPC vechi de aproape 10 ani (un G4 Quicksilver). Fluiera cu Leopard. N-are absolut niciun rost sa-l schimb. N-am Windows in casa dar nu pentru ca sunt impotriva MS.Chiar nu am nevoie la ce fac. Plus ca la munca totul e MS. Culmea este ca ceea ce vindem are core software open source.
    • 0 (0 voturi)    
      os x (Luni, 27 aprilie 2009, 4:20)

      Sorin [anonim] i-a raspuns lui florin iaru

      Asculta amice nu toata lumea are mii de dolari sa dea pe un Mac , iar in legatura cu virusii pentru Mac os x , mai da pe gogule , si dupa aceea sa vorbesti (apropo MAC os x ul este unix based , asa caaa...) !!! .
  • +1 (1 vot)    
    al citelea virus oare? (Vineri, 16 ianuarie 2009, 20:37)

    free your PC [anonim]

    Mai jos e o stire cu fraieri pacalit de SMS-uri. Cam asa e si cu virusii.
  • +1 (3 voturi)    
    pentru Burebista... (Vineri, 16 ianuarie 2009, 20:53)

    Jean Cel Mare [utilizator]

    Baiete, te-ai cam aprins! E clar ca nu poate nimeni sa emita o parere fara sa nu fie vre-un destept "Gica Contra" pe langa...
    Pentru curiozitatea ta, lucrez pe Mac din 2002 si sunt sigur ca iti vine greu sa instalezi "ceva" in Linux...
    "Taci" si esti...sunt cuvinte care-mi spun despre tine ca nu stii sa te adresezi intr-o conversatie particulara cu o persoana despre care nu stii nimic. Apropos, sunt inginer de sunet si nu locuiesc in Romania, nu haker si lucrez in aplicatiile de sunet de la Apple cum spuneam din 2002 iar in opinia mea Mac OS X este cel mai bun sistem de operare existent, indiferent ca nu este atacat din cauza numarului mic de "mac-uri" deocamdata (aprox 8%), sau din oricare alt motiv. Nu sunt virusi pe Mac! Dar nu e pentru toata lumea. Ai dreptate aici!

    Te salut!
    • 0 (4 voturi)    
      Domnului Jean Cel Mare (Vineri, 16 ianuarie 2009, 22:52)

      burebista [anonim] i-a raspuns lui Jean Cel Mare

      Domnule Jean Cel Mare, cand ati hotarat sa emiteti urmatoarea fraza "E un fel de pleonasm in exprimare, "Windoze" este de departe cel mai prost sistem de operare si nu este decat o chestiune de timp pana cand lumea va intelege acest lucru", ati renuntat la orice fel de circumstante atentuante ati fi putut primi 'by default'.
      Dumneata, inginer de sunet si ne-'haker' pari a fi la curent cu dedesubturile sistemelor de operare daca lucrand cu aplicatiile de sunet de la Apple ai dedus ca 'windoze' e 'de departe cel mai prost sistem de operare'.
      Cel mai prost de unde? Din tara, din lume, din tara unde lucrezi dumneata (alta decat romania)?
      Cel mai prost dintre toate sistemele de operare de la origini si pana in prezent?

      In fine, mi-a facut placere sa dau peste cineva atat de informat ca dumneavoastra domnule jean cel mare.
      • 0 (2 voturi)    
        eu tot nu am inteles (Sâmbătă, 17 ianuarie 2009, 0:07)

        fag [anonim] i-a raspuns lui burebista

        eu tot nu am inteles ce face virusul asta.ce sa ne speriem degeaba.imi distruge de ex programele freeware?
        • +1 (1 vot)    
          :) (Sâmbătă, 17 ianuarie 2009, 3:24)

          Cristian [anonim] i-a raspuns lui fag

          Deocamdata se raspandeste. In afara de faptul ca iti blocheaza accesul la Windows Update si previne majoritatea antivirusilor sa-si actualizeze semnaturile, mare lucru nu iti strica. Deocamdata. Dar nici masina nu mai este a ta cata vreme esti conectat la Internet. Sa mai stranga cateva milioane de noduri (au ajuns la 9 mil dupa FSecure), apoi "reteaua" se va vinde pe bani grei. Heh, atunci sa vezi prapad... :) Milioane de calculatoare cu securitatea la pamant vor incepe sa descarce tot ce e mai nenorocit in materie de virusi, troieni, viermi si alte oratanii. Popupuri, parole furate, conturi pradate, SPAM, DDOS, porn, clickuri pe reclame, etc.

          Si ca sa-ti raspund la intrebare, nu, nu iti va distruge nimic. Ce interes ar avea? Important pentru ei este calculatorul tau - l-ar proteja chiar si de tine... ;)
          • 0 (0 voturi)    
            care este solutia? (Marţi, 3 martie 2009, 18:33)

            elena [anonim] i-a raspuns lui Cristian

            am si eu acest "vierme". intrebarea este cum scap de el? acum am antivirus dar nu pot sa-i fac update din cauza virusului care nu ma lasa. singura solutie este sa reinstalez windows-ul? abia l-am reinstalat de o saptamana...
    • 0 (0 voturi)    
      sunt virusi pe mac (Duminică, 18 ianuarie 2009, 13:40)

      levi [anonim] i-a raspuns lui Jean Cel Mare

      OSX.RSPlug.A
  • -2 (2 voturi)    
    viermi? (Vineri, 16 ianuarie 2009, 21:10)

    worm [anonim]

    Gaura neagra , etc!Mi-am pus preservativu!l
  • -2 (4 voturi)    
    Computer sau Ordinator (Vineri, 16 ianuarie 2009, 21:19)

    Dan F [anonim]

    Imi este greu sa cred ca in tara celui ce a inventat cibernetica (Romania) virusii electronici afecteaza calculatoare in loc de COMPUTERE. Cine perpetueaza aceasta confuzie grosolana si de ce mai nimeni cu influenta nu o corecteaza? Foloseam calculatorul pentru operatii aritmetice exclusiv si computerul pentru cu totul altceva. Mai mult programul oricarui computer are inclus si un program de calculator.
  • 0 (0 voturi)    
    aaa (Sâmbătă, 17 ianuarie 2009, 1:21)

    aaa [anonim]

    Ideea cu OS-urile este ca daca poti sa faci ceva intr-un OS si in celalalt nu, atunci folosesti OS-ul in care poti sa folosesti acel ceva, nu incerci sa faci sa merga in cel care initial nu iti merge si apoi ca la final tot sa nu poti sa faci sa iti mearga si sa zic ca os-ul e naspha.

    Daca o haina iti este mica atunci nu o porti,
    daca iti este mare la fel nu o porti.

    Intotdeauna trebuie sa te imbraci cu ce iti vine.
  • 0 (0 voturi)    
    hmm (Sâmbătă, 17 ianuarie 2009, 2:33)

    ciupe [anonim]

    daca din primele 14 tari nu faci nici 200.000 de calcuri ... cum s-a ajuns la 2.3 milioane ? de unde restu ?
  • -1 (3 voturi)    
    BitDefender (Sâmbătă, 17 ianuarie 2009, 4:26)

    marian [anonim]

    Tocmai am devirusat o retea de 10 calculatoare infestate cu cateva sute de virusi, troieni, spyware, bla -bla. Fisierele contaminate au fost de ordinul miilor - reteaua a fost neprotejata cateva luni bune. Pe doua dintre sisteme nu se mai putea face absolut nimic - nici macar nu mai intrau in safe-mode - se resetau. Iar acum functioneaza perfect fara sa fi fost reinstalate ! Cum ? BitDefender Antivirus - cea mai amarata versiune, la 3 lei legatura. E prima data cand vad sisteme varza inviate din morti. Incredibil cat de buni pot sa fie cei de la BitDefender. Pacat ca depun eforturi uriase pentru a repara ce strica alti programatori dobitoci, care construiesc acesti virusi. Iar astia care va dati cu stangu-n dreptu' si nu puteti sa instalati un antivirus amarat si sa puneti un sistem pe picioare, lasati comentariile si jucati-va in continuare ultimele titluri piratate - e ceea ce faceti cel mai bine.
    • +1 (1 vot)    
      aaaaaaaaa (Duminică, 18 ianuarie 2009, 13:10)

      GOGu [anonim] i-a raspuns lui marian

      Bine ca te-ai gandit tu sa ne impartasesti revelatia asta. Sunt convins ca nu ai nici o treaba cu produsul BDf in sine. Si acum ca zici tu, sunt convins ca toate celelalte produse AV sunt de c***t, indiferent de ce spun benchmarkurile din afara.
  • -4 (4 voturi)    
    PERICOL!!!!!! (Sâmbătă, 17 ianuarie 2009, 8:37)

    JAGUARUL [anonim]

    E VORBA DE VIRUSUL "BOC,UDREA,VIDEANU ETC."CARE A INVADAT ROMANIA:))
    O SA AJUNGEM PE LOCUL 1 SIGURRRRRRRR
  • 0 (0 voturi)    
    pentru Burebista... (Sâmbătă, 17 ianuarie 2009, 10:33)

    Jean Cel Mare [utilizator]

    Maestre, e clar ca tu trebuie sa ai ultimul cuvant asa ca n-are rost conversatia asta, cineva avea dreptate mai devreme, ai cam multe prejudecati pentru cateva comentarii legate de o stire. Daca am zis cel mai prost, era vorba de virusii despre care tot vorbim aici si nu de alte treburi. Dar ma rog, iti multumesc ca ai revenit la un ton civilizat. Placerea este de partea mea. Eu am acasa un iMac din aluminiu de toata frumusetea iar la studio lucrez pe un super Mac Pro. Crede-ma este foarte misto sa lucrezi pe asa ceva. Daca vei dori sa discutam despre Apple, imi va face placere oricand.
    Fara ironie, iti doresc o zi buna si treci mai des cu comentariile pe Hotnews, dar fara prejudecati!
    Salut.
  • 0 (0 voturi)    
    WINDOWS (Luni, 26 ianuarie 2009, 21:25)

    3abc.110mb.com [anonim]

    Acest virus se instaleaza in sistem cu ajutorul AUTOMATIC UPDATES! Daca vrei sa nu fii atacat de ,,vierme'' dezactiveaza AUTOMATIC UPDATES-ul!
  • 0 (0 voturi)    
    virus (Vineri, 13 februarie 2009, 16:47)

    Ionel [anonim]

    Nu se instaleaza cu automatic updates; Ms are patch pt vulnerabilitatea respectiva de prin noimbrie, puneti-va ultimele patchuri, face bine
    Sa va spun si ce face, intr-o retea cu active directory, calculatorul infectat incearca parole pentru diversi useri, fapt ce duce la blocarea conturilor respective - > telefon la help desk:)
  • 0 (0 voturi)    
    Multumesc ! (Vineri, 30 iulie 2010, 11:52)

    Mocan daniel [anonim]

    Excelent Articol .... am reusit sa scap insfarsit de acest virus :X 10x :X
    MS


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică