Intalnire online

Bogdan Dumitru: Criza ne va orienta mai puternic spre calitate si eficienta

de Redactia     HotNews.ro
Marţi, 17 februarie 2009, 14:00 Economie | IT

Bogdan Dumitru
Marti, 17 februarie, in redactia HotNews.ro s-a aflat unul din cei mai titrati programatori din Romania. Bogdan Dumitru este omul care, la 33 de ani, se poate lauda ca a facut din BitDefender unul din cele mai cautate pachete de securitate, concurent al unor softuri celebre precum Norton sau Kaspersky. El a discutat online cu cititorii HotNews.ro.
  • Intalnirea s-a incheiat

Bogdan Dumitru conduce echipa softului dezvoltat de firma lui Florin Talpes, Softwin, in calitate de Chief Technology Officer, si dincolo de succesul comercial al softului, a dus echipa BitDefender de la 3 oameni in 2007, la peste 200 in 2009.

El a dialogat cu cititorii HotNews.ro despre principalele amenintari de securitate din ultimii ani si despre ce inseamna sa gestionezi un produs competitiv la nivel mondial.

Biografie pe MediaPedia.ro

Nota redactiei: Pentru a pastra coerenta si relevanta discutiei, nu vom valida comentariile care nu se refera la temele anuntate, care nu contin intrebari sau care constau in atacuri la persoana.


Citeste mai multe despre   






Întrebari puse de cititorii HotNews.ro:


  • Întrebarea nr. 1 gica

    cum comentati activitatea lui "unu" legate de nivelul de securitate a datelor clientilor BitDefender?
    exceptie, eroare sau neprofesionalism?

    • Bogdan Dumitru

      Cred ca toate trei. Cu accent pe neprofesionalism. Lucrurile ar fi trebuit sa decurga asa: au gasit o problema pe unul din site-urile partenere, ne raporteaza problema, o rezolvam si apoi publica articolul, cu mentiunea ca problema a fost deja rezolvata.

  • Întrebarea nr. 2 alex

    1.Cat de competenti sunt hackerii din Romania comparativ cu cei din alte tari?
    2.Cat de greu poate fi spart un site cu o securitate de nivel mediu ?(Nu vreau sa m-apuc de asa ceva,sunt doar curios :) ).

    • Bogdan Dumitru

      1. foarte competenti la prima vedere :)
      2. la o a doua vedere, mai amanuntita, nu sunt foarte competenti decat in a genera ceea ce se numesc hype-uri sau buzz-uri.

      cat despre cat de usor poate fi spart un site cu securitate de nivel mediu, raspunsul presupun ca este: destul de usor daca e facut de oameni competenti :) (vezi punctul 2 de mai sus)

  • Întrebarea nr. 3 Eko

    Buna,
    De ce apar incompatiblitati intre antivirusul dvs. si programul sus-amintit? NU exista nicio solutie! De ce nu putem personaliza instalarea (in engleza, NU in romana) la antivirusii din reviste (XtremPC, Chip)?

    Multumesc mult,

    Eko

    • Bogdan Dumitru

      Nu stiu sa-ti raspund in acest moment de ce apar probleme intre BitDefender si Garena dar am comunicat problema colegilor mei de la testare si o sa revenim cu un raspuns pe kb.bitdefender.com

      Legat de personalizarea produsului in reviste: foarte buna intrebarea o sa le transmit colegilor de la marketing. Acceasi problema o am si eu cu diverse programele care se incapataneaza sa se instaleze in romana cand eu vreau in engleza si e frustrant.

  • Întrebarea nr. 4 viorelbidirel

    Sunteti printre fericitii programatori din Romania care lucreaza intr-un domeniu atat de special, exclusivist si foarte mediatizat, biografia se potriveste cu a multor programatori din aceeasi generatie. Sunt sigur ca facultatea nu era un impediment pentru interviul cu Microsoft , ci probabil faptul ca nu aveati un CV _oficial_ foarte bogat la data respectiva. Am subliniat oficial, intelegand angajari la firme cunoscute, etc.
    Vreau sa va intreb, mai lucrati efectiv ca programator?
    Mult succes!

    • Bogdan Dumitru

      Da, mai programez din cand in cand sa nu ruginesc :) Pe langa asta ma ajuta sa inteleg mai bine ce e nou, ma ajuta in 'negocierea' termenelor de livrare cu echipele cu care lucrez. Pe langa toate astea, inca imi place sa mai programez.

  • Întrebarea nr. 5 Frobenius

    Ieftin si mare. Cit de mare? Cit mai mare. Daca tot a scazut pretul memoriilor si al procesoarelor poate fi si mare. Intrebari: mai optimizeaza cineva in lumea asta? de ce nu se poate face actualizarea produsului (2009 - licenta) fara furnizarea unei adrese de e-mail (inregistrare pe site)? daca RAV ar fi continuat BitDefender ar fi fost oare mai bun?

    • Bogdan Dumitru

      Da, noi optimizam si anul trecut am facut-o destul de bine atat la capitolul consum memorie cat si la capitolul viteza. Afirmatia se poate valida studiind ultimul test facut de AV-Comparatives.org legat de performanta.

      Daca RAV ar fi continuat in forma initiala (el continua si acum in curtea Microsoft) cu siguranta BitDefender ar fi fost macar la fel de bun ca acum. Concurenta cu RAV era benefica. Imi aduc aminte de intalniri la bere cu Adrian Marinescu, Costin Raiu (doi oameni extraordinari din echipa RAV) in care discutam ce a mai facut fiecare.

  • Întrebarea nr. 6 Mind

    Cum comentati decurgerea modului de identificare a virusilor la Bitdefender prin cumpararea a mai multori licente de antivirus si identificarea virusilor in o masina virtuala cu antivirusii cumparati daca este sau nu antivirus?

    • Bogdan Dumitru

      Una din marile probleme in industria AV este 'ce nume sa primeasca un anumit malware'. Au existat tot timpul probleme plecand de la simplu fapt ca fiecare companie AV numea un virus dupa un criteriu intern. Acest lucru a creat mereu confuzie in media. Una dintre masurile luate de comunitatea AV a fost sa stabileasca un model comun de denumire a malware-ului. Dar nu a avut asa de mult succes. In concluzie fiecare firma AV are nevoie sa stie cum este numit un anumit malware de catre concurenta atunci cand urmeaza sa puna o semnatura. Pentru asa ceva sunt folosite produsele concurente de catre orice laborator AV in lume.

  • Întrebarea nr. 7 Free your PC

    Cit la suta credeti ca este ponderea de virusi facuti de companiile care produc softuri antivirus?

    • Bogdan Dumitru

      0%

  • Întrebarea nr. 8 Alin

    Cum se poate ca, pentru toate programele antivirus, sa se gaseasca variante "sparte" pe net? Nu puteti sau nu vreti sa blocati aceste versiuni? Intrebarea se refere, indirect, la toate programele care necesita licenta si, implicit, plata.

    • Bogdan Dumitru

      Nu toti programatorii destepti lucreaza la companii de securitate. In concluzie sunt oameni destepti si cu mult timp liber (care nu lucreaza la companii de securitate) care sparg protectia programelor din pasiune. Este o incercare pentru ei! Si se pot castiga si bani din asta.

  • Întrebarea nr. 9 gimini

    Salut!

    In primul rand, felicitari. BitDefender e un produs foarte bun, eu l-am folosit catva timp, desi acum am trecut pe alti antivirusi, ceea ce nu inseamna ca nu l-as mai folosi.

    1. Exista intentia de a lansa o varianta free, destinata utilizatorilor casnici si largirii bazei de utilizatori, asa cum au Avast si AVG?

    2. La ce se lucreaza acum, pe langa depistarea de noi virusi?

    Multumesc

    • Bogdan Dumitru

      1. avem deja o versiune gratuita pe care urmeaza sa o extindem cu noi functionalitati.

      2. pe scurt: antispam, blog security, cloud computing, detectie proactiva si muuulte altele.

  • Întrebarea nr. 10 Vali

    Buna ziua,

    As dori sa va intreb daca, si cand anume intentionati sa elaborati si o versiune a suitei pentru Mac OS X?

    Argumente ar fi destule:
    1. portarea sistemului de operare mai sus amintit pe platforme Intel, ceea ce a dus la ...
    2. un grad de utilizare si o popularitate exponential crescute,
    3. procentul utilizatorilor Mac in Romania a crescut simtitor, ca sa nu mai vorbim de cel la nivel mondial,
    4. pe cale de consecinta programele de tip malware / spyware / trojan / virus / etc pentru Mac au crescut in numar si grad de periculozitate,
    5. piata de soft pentru Mac este in crestere constanta si sustinuta deja de mai bine de doi ani.

    Personal nu mai folosesc sisteme win32/64 de ani buni (cam de cand Apple a trecut pe Intel), iar Linux
    mi-a marcat doar perioada adolescentei rebele... In prezent folosesc exclusiv Mac OS, atat personal cat si la munca, si as fi deosebit de interesat de un produs tip BitDefender pentru respectivul sistem de operare.

    Va multumesc pentru timpul acordat raspunzand acestei intrebari.
    Toate cele bune!

    • Bogdan Dumitru

      produsul pentru Mac este gata de a intra in beta. In curand o sa-l poti testa.

  • Întrebarea nr. 11 DANYEL 2009

    1.Am probat in diverse situatii BitDefender atit variante oficiale(trial) cit si variante piratate(lucrez in domeniul securitate IT).Am incercat pentru variantele piratate sa gasesc locatia de unde se actualizeaza dar de cele mai multe ori nu am gasit decit un proxy.Troianul cu care vin de obicei acesti antivirusi pirat, deschide portile altor tipuri de malware,si ca totul sa fie complet, mai creeaza si un utilizator cu drepturi de
    administrator.Cit despre varianta oficiala ma declar multumit,poate concura cu succes cu ce am instalat in cele doua sisteme Windows.Personal utilizez
    Kaspersky de mult timp,dar nu sunt un fan al unui anumit tip de antivirus,securitatea informatica
    nu consta doar in capacitatile antivirus/firewall.
    2.Exista o conceptie unica la nivelul producatorilor de antivirus in privinta combaterii altei categorii de malware

    -exploit- care pe zi ce trece se dovedesc tot mai sofisticati(consider ?
    3.Puteti lansa o varianta de BitDefender pentru Linux in shell(freeware)?

    • Bogdan Dumitru

      2. da, fiecare producator AV a implementat mecanismele de detectie si eliminare dupa 'retete' proprii.

      3. exista la noi pe site :)

  • Întrebarea nr. 12 DANYEL 2009

    4.Cum comentati aparitia unui alt tip de malware destul de sofisticat si foarte "promitator"(evilgrade varianta
    demo)ce reuseste sa substituie cu succes actualizarile automate la citeva programe.Acesta se utilizeaza impreuna cu diversi exploit si substituie cu succes pagina de actualizare a
    respectivului program,introducind astfel in sistemul
    victima diversi troieni, etc.Avind in vedere obiceiul celor de la Microsoft de a nu permite actualizarea sistemului decit in cazul cind este activata actualizarea automata(aici ma refer la utilizatorii obisnuiti,cu putina experienta se poate actualiza sistemul si altfel,in Windows 7 beta se intimpla la fel),precum si alte programe care au acelasi obicei(personal am dezactivat actualizarile automate atit acasa cit si unde lucrez ).Din punctul meu de vedere ,cred ca deja a aparut varianta full care probabil are in dotare si un soft de distrugere/substituire antivirus/firewall si probabil costa o gramada de € in underground.Varianta demo a aparut in iulie-septembrie 2008 .Amenintarea este destul de grava avind in vedere erorile de conceptie si nu provine de la erori de programare (iar antivirusul nu este vinovat cu nimic aici!).
    Va multumesc !Danyel ,Spania
    PS.HOTNEWS dupa cum vezi sunt doar intrebari legate de specialitate ,si nu barbologie ,nu inteleg cum altii pot posta texte de + 2000 caractere si altii nu!

    • Bogdan Dumitru

      evilgrade nu aduce nimic nou. trojan.banker foloseste tehnici similare cu evilgrade de ceva vreme.

  • Întrebarea nr. 13 Mihai Sandulescu

    Softwin dezvolta in anul 1997 produsul numit AVX. In echipa celor care l-au realizat atunci se numarau Gabriel-Eugen Paslaru, Serban Mendelssohn, Liana Cecal, Gabriel Topala, Manuel Cracea, Doina Neagu, Ion Radoslovescu, Stefan Diaconescu.
    De altfel, Gabriel Topala a dezvoltat intre anii 93'-96' un produs numit AV, foarte bun la depistarea virusilor care circulau in acea perioada. Acesta cred ca a fost si principalul motiv pentru care Softwin l-a angajat in echipa de dezvoltare. Era o persoana cu experienta care venea sa dea viatza unui produs.

    1. In prezentarea facuta cred ca sunt niste inadvertente.
    In primul rand sunt mai mult de 3 persoane, cat sunt mentionate in articol ca ar fi lucrat in 1997. Apoi numele dumneavoastra nici nu apare, intre cei care au lucrat la AVX.
    Produsul AVX a suferit un rebranding ulterior si a fost redenumit in BitDefender.
    2. Prezenta dumneavoastra aici are cumva drept rol de a imbunatati imaginea companiei pentru atragerea de noi talente?

    • Bogdan Dumitru

      Mihai

      In articol sunt doua mici inadvertente pe care vreau sa le explic tot de dragul adevarului:
      - nu este vorba de anul 2007 ci de 1997. In toamna lui 1997 cand am venit la AVX (un proiect in cadrul SOFTWIN) aici lucrau trei oameni: Serban Mendelssohn, Cristi Posea si Marius Gheorghescu. AVX era la versiune 3.0 daca-mi aduc bine aminte. Toti cei metionati de tine au lucrat la versiunile anterioare AVX, toti niste oameni extaordinari dealtfel.
      - daca numele meu apare sau nu, nu cred ca este relevant. De altfel nici titlul prezentului articol nu este relevant in sensul ca cel care a creeat (a avut ideea si a sustinut-o) este Florin Talpes. Noi, cei de la tehnic ne-am ocupat de 'cum' sa implementam ideea asta.

      Rolul meu aici este sa raspund la intrebari, sa arat ca si in Romania se poate face un produs solid, sa sustin BitDefender, sa multumesc oamenilor pentru felicitari si da, sa atragem cat mai multe talente :)

  • Întrebarea nr. 14 mondeac

    Exista vreo metoda de update centralizat la nivelul Wndows Vista? Din cate a costatat BD Management Console nu suporta acest sistem de operare.

    • Bogdan Dumitru

      BD Management Console suporta Vista32/64 la fel si clientul.

  • Întrebarea nr. 15 ionel cj

    va salut.
    felicitari pentru evolutia produsului in ultimul an .
    am si eu 2 intrebari:

    1.as dori sa stiu ce tehnologii sunt implicate in dezvoltarea produsului (limbaje de programare, frameworkuri, toolkits, etc) si daca exista parti importante dezvoltate in assembler.

    2.fiind un produs competitiv, aceasta se datoreaza sunt convins si unei organizari f bune a procesului de project management.
    as dori sa stiu daca folositi metodologii agile (scrum,...) si/sau care este parerea dvs despre acestea.

    multumesc,
    ionel daniel.

    • Bogdan Dumitru

      Multumim!

      1. pe scurt: foarte multe. parti in assembler nu mai sunt din considerente de portabilitate.

      2. bineinteles ca managementul este esential. agile este pe gustul nostru. chiar de curand am facut schimbari in cadrul echipei tehnice in ideea de a imbunatati procesele si a ne pastra agilitatea :)

  • Întrebarea nr. 16 Cosmin Neagu

    Ce ti-a stirnit interesul pentru virusi ?
    Ce te-a determinat sa urmezi domeniul AV ?
    Si daca ai putea sa ne spui cite ceva despre inceputurile AV-urilor.

    Multumesc
    Cosmin

    • Bogdan Dumitru

      Salut Cosmin,

      Am uitat ce mi-a starnit interesul: cred ca prin 95 m-am infectat cu un virus: HI. De atunci a inceput cosmarul :)

      inceputurile AV-urilor: good old times :) E foarte mult de povestit pe subiectul asta si cadrul recomandat pentru astfel de discutie implica si bere.

  • Întrebarea nr. 17 Florin

    Cum credeti ca va influenta actuala criza, sectorul IT din Romania, acum si pe viitor?
    Multumesc!

    • Bogdan Dumitru

      Florin,

      Cred ca in bine ne va afecta criza. O orientare mai puternica spre calitate si eficienta.

  • Întrebarea nr. 18 Gabi

    Ati avut oferte de la companii din strainatate si daca da de ce nu ati plecat?
    Ce credeti ca trebuie facut pentru ca programatorii talentati sa nu mai plece din tara?

    • Bogdan Dumitru

      Gabi,

      Nu am plecat pentru ca-mi place aici, acasa :)

      Cat despre ce se poate face, au fost mii de discutii pe tema: ce poate face statul, guvernul, politicianul roman. Din pacate majoritatea proiectelor au ramas la stadiu de discutie.

  • Întrebarea nr. 19 necker

    Cum comentati faptul ca multe dintre pc-urile infectate cu win32.downadup aveau instalat produsul BitDfender, care, in pofida motorului de scanare heuristica, nu a reusit detectarea acestui virus deosebit de agresiv. Crezi ca autorul virusului este un fost angajat al unei companii de securitate sau al uneia producatoare de solutii antivirus?

    • Bogdan Dumitru

      Downadup a luat prin surprindere multe companii AV inclusiv BitDefender. Ca atare am creat un 'removal tool' care sa permita detectia si dezinfectarea, urmand sa facem modifficarile necesare in produs pentru a combate tehnicile Downadup in viitor.

  • Întrebarea nr. 20 cosmin

    1. Ce parere ai despre afirmatiile dlui Radu Georgescu, presedinte ANIS(si seful unei companii ce odata era direct concurenta cu BitDefender) din ultimele luni?
    2. Se ingramadesc programatorii americani sa vina in romania?
    3. Ce parere ai despre "mercenarii" din IT? Te consideri unul? daca nu, de ce?
    4. Crezi ca ar fi cazul unui sindicat al programatorilor? daca tot exista o asociatie a producatorilor de software

    Succes mai departe!

    Multumesc,
    Cosmin

    • Bogdan Dumitru

      Salut Cosmin,

      1. Sustinute de argumente.

      2. Nu stiu daca se ingramadesc programatorii americani sa vina in Romania dar la BitDefender nu am primit multe astfel de CV-uri. Sunt romani care au lucrat in afara si au ales sa revina in Romania. La BitDefender avem patru colegi ce au urmat traseul asta.

      3. Un rau necesar. Nu ma consider un mercenar.

  • Întrebarea nr. 21 sica

    Salut.

    Mai este posibila aparitia si dezvoltarea unor virusi care sa produca pe langa probleme software si defectiuni hardware? Care ar fi raspunsul av-ului dvs. in acest caz ?

    HC 90 IC-FELIX :)) vremuri de vremuri

    • Bogdan Dumitru

      Cred ca da, cel putin in teorie. Raspunsul BitDefender in cazul asta trebuie sa fie: BitDefender a detectat un malware si l-a eliminat.

  • Întrebarea nr. 22 Furcan

    Credeti ca influenta americana care a inceput sa se faca simtita companie din ultimii 2-3 ani indreapta BitDefender intr-o directie buna ? Cum caracterizati atmosfera din interiorul echipelor BitDefender in acest moment ? Mai ales comparand cu perioada in care partea "politica" era mai putin pregnanta in companie ?

    • Bogdan Dumitru

      Il stiu pe furcan, nu ar pune el intrebarea asta :)

  • Întrebarea nr. 23 george

    Un tanar din familia noastra lucreaza de 10 ani in domeniul IT in SUA (cu faculttatea facuta acolo), in ultimii ani in domeniul securitatii IT a unor banci, San Diego. Credeti ca si-ar putea trimite CV -ul pt a gasi un post aici, fiind dorit de familie?

    • Bogdan Dumitru

      Normal! jobs@bitdefender.com

  • Întrebarea nr. 24 Geo

    Buna ziua, domnule Dumitru.
    In primul rand, felicitari pentru produsul pe care il dezvoltati in cadrul Bitdefender si pentru ca ne duceti renumele peste hotare. As vrea sa stiu care este ingredientul "secret" prin care reusiti sa mentineti un produs performant in topul alegerilor pentru end-useri?

    • Bogdan Dumitru

      Geo,

      O sa sune corporatist ce zic dar asta e: pasiunea si implicarea oamenilor din echipa.

  • Întrebarea nr. 25 Stefan

    Cum comentati rezultatele financiare ale BitDefender din ultimii 2-3 ani ? Credeti ca motivatia si pasiunea pot avea un impact financiar intr-o companie cum este Bitdefender si intr-o companie de IT in general, sau este de ajuns un planning riguros pentru a atinge bune rezultate financiare ?

    • Bogdan Dumitru

      Stefan,

      Cu scuzele de rigoare, nu le pot comenta.

  • Întrebarea nr. 26 add

    De ce pretul produsului este mai mic in statele unite decat in romania?

    • Bogdan Dumitru

      BitDefender isi stabileste pretul in functiile conditiile concrete ale fiecarei piete. In US nu exista TVA.

  • Întrebarea nr. 27 Whiteleif

    De ce sunt create programe antivirus in loc sa se dezvolte programe ce "ingheata" HDD? Evident, este mai simplu sa restartezi calculatorul decat sa canstati ca inca nu exista update cu antivirusul de care ai nevoie. Sau tocmai pe acest lucru se bazeaza firmele ce produc programe antivirus?

    • Bogdan Dumitru

      Whiteleif,

      Nu am inteles exact ideea ta. Poate imi explici pe mail mai multe, pare interesant ce spui.








Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

9657 vizualizari

  • securitate (Luni, 16 februarie 2009, 17:56)

    gica [anonim]

    cum comentati activitatea lui "unu" legate de nivelul de securitate a datelor clientilor BitDefender?
    exceptie, eroare sau neprofesionalism?
    • raspuns (Marţi, 17 februarie 2009, 14:02)

      Bogdan Dumitru [hotnews.ro] i-a raspuns lui gica

      Cred ca toate trei. Cu accent pe neprofesionalism. Lucrurile ar fi trebuit sa decurga asa: au gasit o problema pe unul din site-urile partenere, ne raporteaza problema, o rezolvam si apoi publica articolul, cu mentiunea ca problema a fost deja rezolvata.
  • Hackerii (Luni, 16 februarie 2009, 19:18)

    alex [anonim]

    1.Cat de competenti sunt hackerii din Romania comparativ cu cei din alte tari?
    2.Cat de greu poate fi spart un site cu o securitate de nivel mediu ?(Nu vreau sa m-apuc de asa ceva,sunt doar curios :) ).
    • raspuns (Marţi, 17 februarie 2009, 14:05)

      Bogdan Dumitru [hotnews.ro] i-a raspuns lui alex

      1. foarte competenti la prima vedere :)
      2. la o a doua vedere, mai amanuntita, nu sunt foarte competenti decat in a genera ceea ce se numesc hype-uri sau buzz-uri.

      cat despre cat de usor poate fi spart un site cu securitate de nivel mediu, raspunsul presupun ca este: destul de usor daca e facut de oameni competenti :) (vezi punctul 2 de mai sus)
  • Garena si BitDefender (Luni, 16 februarie 2009, 19:29)

    Eko [anonim]

    Buna,
    De ce apar incompatiblitati intre antivirusul dvs. si programul sus-amintit? NU exista nicio solutie! De ce nu putem personaliza instalarea (in engleza, NU in romana) la antivirusii din reviste (XtremPC, Chip)?

    Multumesc mult,

    Eko
    • raspuns (Marţi, 17 februarie 2009, 14:08)

      Bogdan Dumitru [hotnews.ro] i-a raspuns lui Eko

      Nu stiu sa-ti raspund in acest moment de ce apar probleme intre BitDefender si Garena dar am comunicat problema colegilor mei de la testare si o sa revenim cu un raspuns pe kb.bitdefender.com

      Legat de personalizarea produsului in reviste: foarte buna intrebarea o sa le transmit colegilor de la marketing. Acceasi problema o am si eu cu diverse programele care se incapataneaza sa se instaleze in romana cand eu vreau in engleza si e frustrant.
  • felicitari! (Luni, 16 februarie 2009, 19:56)

    viorelbidirel [utilizator]

    Sunteti printre fericitii programatori din Romania care lucreaza intr-un domeniu atat de special, exclusivist si foarte mediatizat, biografia se potriveste cu a multor programatori din aceeasi generatie. Sunt sigur ca facultatea nu era un impediment pentru interviul cu Microsoft , ci probabil faptul ca nu aveati un CV _oficial_ foarte bogat la data respectiva. Am subliniat oficial, intelegand angajari la firme cunoscute, etc.
    Vreau sa va intreb, mai lucrati efectiv ca programator?
    Mult succes!
    • raspuns (Marţi, 17 februarie 2009, 14:11)

      Bogdan Dumitru [hotnews.ro] i-a raspuns lui viorelbidirel

      Da, mai programez din cand in cand sa nu ruginesc :) Pe langa asta ma ajuta sa inteleg mai bine ce e nou, ma ajuta in 'negocierea' termenelor de livrare cu echipele cu care lucrez. Pe langa toate astea, inca imi place sa mai programez.
  • Mare, tot mai mare, si mai mare (Luni, 16 februarie 2009, 19:57)

    Frobenius [anonim]

    Ieftin si mare. Cit de mare? Cit mai mare. Daca tot a scazut pretul memoriilor si al procesoarelor poate fi si mare. Intrebari: mai optimizeaza cineva in lumea asta? de ce nu se poate face actualizarea produsului (2009 - licenta) fara furnizarea unei adrese de e-mail (inregistrare pe site)? daca RAV ar fi continuat BitDefender ar fi fost oare mai bun?
    • raspuns (Marţi, 17 februarie 2009, 14:16)

      Bogdan Dumitru [hotnews.ro] i-a raspuns lui Frobenius

      Da, noi optimizam si anul trecut am facut-o destul de bine atat la capitolul consum memorie cat si la capitolul viteza. Afirmatia se poate valida studiind ultimul test facut de AV-Comparatives.org legat de performanta.

      Daca RAV ar fi continuat in forma initiala (el continua si acum in curtea Microsoft) cu siguranta BitDefender ar fi fost macar la fel de bun ca acum. Concurenta cu RAV era benefica. Imi aduc aminte de intalniri la bere cu Adrian Marinescu, Costin Raiu (doi oameni extraordinari din echipa RAV) in care discutam ce a mai facut fiecare.
  • Modul de detectare a virusilor (Luni, 16 februarie 2009, 20:02)

    Mind [anonim]

    Cum comentati decurgerea modului de identificare a virusilor la Bitdefender prin cumpararea a mai multori licente de antivirus si identificarea virusilor in o masina virtuala cu antivirusii cumparati daca este sau nu antivirus?
    • raspuns (Marţi, 17 februarie 2009, 14:22)

      Bogdan Dumitru [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mind

      Una din marile probleme in industria AV este 'ce nume sa primeasca un anumit malware'. Au existat tot timpul probleme plecand de la simplu fapt ca fiecare companie AV numea un virus dupa un criteriu intern. Acest lucru a creat mereu confuzie in media. Una dintre masurile luate de comunitatea AV a fost sa stabileasca un model comun de denumire a malware-ului. Dar nu a avut asa de mult succes. In concluzie fiecare firma AV are nevoie sa stie cum este numit un anumit malware de catre concurenta atunci cand urmeaza sa puna o semnatura. Pentru asa ceva sunt folosite produsele concurente de catre orice laborator AV in lume.
  • :) (Luni, 16 februarie 2009, 20:27)

    owl [anonim]

    Va rog sa comentati:
    1. Este "binecunoscut" printre utilizatori ca bidefender este mare consumator de resurse.

    2.De foarte multe ori licentele din chip pentru bitdefender n-au functionat. De prea multe ori. Am ajuns sa cred ca e intentionat.

    3. Am descoperit un bug, mi s-a trimis ceva de corectat care evident nu functiona. Cel de la tehnic n-a inteles ca era vorba de bug. S-a reparat totusi la a doua tura, dar am ramas fara antivirus mai bine de 10 zile. (n-am avut eu timp, apoi ei, apoi eu...)

    3. Chiar si acum, interfata e neprietenoasa (si ma pricep, stiu ce spun... ).

    4. Chiar si acum, scanarea periodica a sistemului e deranjanta

    Cu toate astea, cat timp va fi functional, pe unul din cele 3 computere pe care le am va fi in permanenta instalat. E totusi un brand romanesc, pe care vreau sa-l urmaresc.
    Succes.
  • procent (Luni, 16 februarie 2009, 20:45)

    Free your PC [anonim]

    Cit la suta credeti ca este ponderea de virusi facuti de companiile care produc softuri antivirus?
  • Free sau platit? (Luni, 16 februarie 2009, 21:19)

    Alin [anonim]

    Cum se poate ca, pentru toate programele antivirus, sa se gaseasca variante "sparte" pe net? Nu puteti sau nu vreti sa blocati aceste versiuni? Intrebarea se refere, indirect, la toate programele care necesita licenta si, implicit, plata.
    • raspuns (Marţi, 17 februarie 2009, 14:39)

      Bogdan Dumitru [hotnews.ro] i-a raspuns lui Alin

      Nu toti programatorii destepti lucreaza la companii de securitate. In concluzie sunt oameni destepti si cu mult timp liber (care nu lucreaza la companii de securitate) care sparg protectia programelor din pasiune. Este o incercare pentru ei! Si se pot castiga si bani din asta.
  • cateva intrebari (Luni, 16 februarie 2009, 21:43)

    gimini [utilizator]

    Salut!

    In primul rand, felicitari. BitDefender e un produs foarte bun, eu l-am folosit catva timp, desi acum am trecut pe alti antivirusi, ceea ce nu inseamna ca nu l-as mai folosi.

    1. Exista intentia de a lansa o varianta free, destinata utilizatorilor casnici si largirii bazei de utilizatori, asa cum au Avast si AVG?

    2. La ce se lucreaza acum, pe langa depistarea de noi virusi?

    Multumesc
    • raspuns (Marţi, 17 februarie 2009, 14:41)

      Bogdan Dumitru [hotnews.ro] i-a raspuns lui gimini

      1. avem deja o versiune gratuita pe care urmeaza sa o extindem cu noi functionalitati.

      2. pe scurt: antispam, blog security, cloud computing, detectie proactiva si muuulte altele.
  • rolul companiei private in combaterea e-crime (Luni, 16 februarie 2009, 21:45)

    cteodor [anonim]

    Salut Bogdan,

    Fiind intre liderii tehnici cu cuvant greu in interiorul BD si in bransa AV, cum vezi tu rolul companiei in combaterea e-infractionalitatii din Romania? Este pentru voi o dilema, etica, de imagine, sau de cultura organizationala?

    Cum expertiza tehnica a BD este respectabila, eu unul mi-as dori sa aud de o implicare mai mare in corectarea asimilarii noastre cu China, Cambogia sau nomansland cand vine vorba de asa-zisii haxori.

    --499881372524L
  • Mac OS X... ? (Luni, 16 februarie 2009, 21:58)

    Vali [anonim]

    Buna ziua,

    As dori sa va intreb daca, si cand anume intentionati sa elaborati si o versiune a suitei pentru Mac OS X?

    Argumente ar fi destule:
    1. portarea sistemului de operare mai sus amintit pe platforme Intel, ceea ce a dus la ...
    2. un grad de utilizare si o popularitate exponential crescute,
    3. procentul utilizatorilor Mac in Romania a crescut simtitor, ca sa nu mai vorbim de cel la nivel mondial,
    4. pe cale de consecinta programele de tip malware / spyware / trojan / virus / etc pentru Mac au crescut in numar si grad de periculozitate,
    5. piata de soft pentru Mac este in crestere constanta si sustinuta deja de mai bine de doi ani.

    Personal nu mai folosesc sisteme win32/64 de ani buni (cam de cand Apple a trecut pe Intel), iar Linux
    mi-a marcat doar perioada adolescentei rebele... In prezent folosesc exclusiv Mac OS, atat personal cat si la munca, si as fi deosebit de interesat de un produs tip BitDefender pentru respectivul sistem de operare.

    Va multumesc pentru timpul acordat raspunzand acestei intrebari.
    Toate cele bune!
    • raspuns (Marţi, 17 februarie 2009, 14:44)

      Bogdan Dumitru [hotnews.ro] i-a raspuns lui Vali

      produsul pentru Mac este gata de a intra in beta. In curand o sa-l poti testa.
  • Sincere felicitari! (Luni, 16 februarie 2009, 23:01)

    DANYEL 2009 [anonim]

    1.Am probat in diverse situatii BitDefender atit variante oficiale(trial) cit si variante piratate(lucrez in domeniul securitate IT).Am incercat pentru variantele piratate sa gasesc locatia de unde se actualizeaza dar de cele mai multe ori nu am gasit decit un proxy.Troianul cu care vin de obicei acesti antivirusi pirat, deschide portile altor tipuri de malware,si ca totul sa fie complet, mai creeaza si un utilizator cu drepturi de
    administrator.Cit despre varianta oficiala ma declar multumit,poate concura cu succes cu ce am instalat in cele doua sisteme Windows.Personal utilizez
    Kaspersky de mult timp,dar nu sunt un fan al unui anumit tip de antivirus,securitatea informatica
    nu consta doar in capacitatile antivirus/firewall.
    2.Exista o conceptie unica la nivelul producatorilor de antivirus in privinta combaterii altei categorii de malware

    -exploit- care pe zi ce trece se dovedesc tot mai sofisticati(consider ?
    3.Puteti lansa o varianta de BitDefender pentru Linux in shell(freeware)?
    • raspuns (Marţi, 17 februarie 2009, 14:46)

      Bogdan Dumitru [hotnews.ro] i-a raspuns lui DANYEL 2009

      2. da, fiecare producator AV a implementat mecanismele de detectie si eliminare dupa 'retete' proprii.

      3. exista la noi pe site :)
  • CONTINUARE (Luni, 16 februarie 2009, 23:04)

    DANYEL 2009 [anonim]

    4.Cum comentati aparitia unui alt tip de malware destul de sofisticat si foarte "promitator"(evilgrade varianta
    demo)ce reuseste sa substituie cu succes actualizarile automate la citeva programe.Acesta se utilizeaza impreuna cu diversi exploit si substituie cu succes pagina de actualizare a
    respectivului program,introducind astfel in sistemul
    victima diversi troieni, etc.Avind in vedere obiceiul celor de la Microsoft de a nu permite actualizarea sistemului decit in cazul cind este activata actualizarea automata(aici ma refer la utilizatorii obisnuiti,cu putina experienta se poate actualiza sistemul si altfel,in Windows 7 beta se intimpla la fel),precum si alte programe care au acelasi obicei(personal am dezactivat actualizarile automate atit acasa cit si unde lucrez ).Din punctul meu de vedere ,cred ca deja a aparut varianta full care probabil are in dotare si un soft de distrugere/substituire antivirus/firewall si probabil costa o gramada de € in underground.Varianta demo a aparut in iulie-septembrie 2008 .Amenintarea este destul de grava avind in vedere erorile de conceptie si nu provine de la erori de programare (iar antivirusul nu este vinovat cu nimic aici!).
    Va multumesc !Danyel ,Spania
    PS.HOTNEWS dupa cum vezi sunt doar intrebari legate de specialitate ,si nu barbologie ,nu inteleg cum altii pot posta texte de + 2000 caractere si altii nu!
    • raspuns (Marţi, 17 februarie 2009, 14:47)

      Bogdan Dumitru [hotnews.ro] i-a raspuns lui DANYEL 2009

      evilgrade nu aduce nimic nou. trojan.banker foloseste tehnici similare cu evilgrade de ceva vreme.
  • de dragul adevarului (Luni, 16 februarie 2009, 23:08)

    Mihai Sandulescu [anonim]

    Softwin dezvolta in anul 1997 produsul numit AVX. In echipa celor care l-au realizat atunci se numarau Gabriel-Eugen Paslaru, Serban Mendelssohn, Liana Cecal, Gabriel Topala, Manuel Cracea, Doina Neagu, Ion Radoslovescu, Stefan Diaconescu.
    De altfel, Gabriel Topala a dezvoltat intre anii 93'-96' un produs numit AV, foarte bun la depistarea virusilor care circulau in acea perioada. Acesta cred ca a fost si principalul motiv pentru care Softwin l-a angajat in echipa de dezvoltare. Era o persoana cu experienta care venea sa dea viatza unui produs.

    1. In prezentarea facuta cred ca sunt niste inadvertente.
    In primul rand sunt mai mult de 3 persoane, cat sunt mentionate in articol ca ar fi lucrat in 1997. Apoi numele dumneavoastra nici nu apare, intre cei care au lucrat la AVX.
    Produsul AVX a suferit un rebranding ulterior si a fost redenumit in BitDefender.
    2. Prezenta dumneavoastra aici are cumva drept rol de a imbunatati imaginea companiei pentru atragerea de noi talente?
    • raspuns (Marţi, 17 februarie 2009, 15:01)

      Bogdan Dumitru [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mihai Sandulescu

      Mihai

      In articol sunt doua mici inadvertente pe care vreau sa le explic tot de dragul adevarului:
      - nu este vorba de anul 2007 ci de 1997. In toamna lui 1997 cand am venit la AVX (un proiect in cadrul SOFTWIN) aici lucrau trei oameni: Serban Mendelssohn, Cristi Posea si Marius Gheorghescu. AVX era la versiune 3.0 daca-mi aduc bine aminte. Toti cei metionati de tine au lucrat la versiunile anterioare AVX, toti niste oameni extaordinari dealtfel.
      - daca numele meu apare sau nu, nu cred ca este relevant. De altfel nici titlul prezentului articol nu este relevant in sensul ca cel care a creeat (a avut ideea si a sustinut-o) este Florin Talpes. Noi, cei de la tehnic ne-am ocupat de 'cum' sa implementam ideea asta.

      Rolul meu aici este sa raspund la intrebari, sa arat ca si in Romania se poate face un produs solid, sa sustin BitDefender, sa multumesc oamenilor pentru felicitari si da, sa atragem cat mai multe talente :)
  • Update centralizat (Luni, 16 februarie 2009, 23:46)

    mondeac [anonim]

    Exista vreo metoda de update centralizat la nivelul Wndows Vista? Din cate a costatat BD Management Console nu suporta acest sistem de operare.
    • raspuns (Marţi, 17 februarie 2009, 15:02)

      Bogdan Dumitru [hotnews.ro] i-a raspuns lui mondeac

      BD Management Console suporta Vista32/64 la fel si clientul.
  • A (Luni, 16 februarie 2009, 23:55)

    Adrian [anonim]

    Legat de securitatea sistemului tind sa cred ca majoritatea firmelor din bransa se ocupa si cu popularea spatiului virtual cu virusi, nu numai oamenii frustrati sau care vor sa arate vulnerabilitati ale sistemelor.Legat de produsul BD pot spune ca ai nevoie de calculator doar pentru a rula aplicatia .. consuma cat un mamut, pe viitor totusi ceva variante free pentru utilizatorul obisnuit ?
  • tehnologii implicate (Marţi, 17 februarie 2009, 0:01)

    ionel cj [anonim]

    va salut.
    felicitari pentru evolutia produsului in ultimul an .
    am si eu 2 intrebari:

    1.as dori sa stiu ce tehnologii sunt implicate in dezvoltarea produsului (limbaje de programare, frameworkuri, toolkits, etc) si daca exista parti importante dezvoltate in assembler.

    2.fiind un produs competitiv, aceasta se datoreaza sunt convins si unei organizari f bune a procesului de project management.
    as dori sa stiu daca folositi metodologii agile (scrum,...) si/sau care este parerea dvs despre acestea.

    multumesc,
    ionel daniel.
    • raspuns (Marţi, 17 februarie 2009, 15:07)

      Bogdan Dumitru [hotnews.ro] i-a raspuns lui ionel cj

      Multumim!

      1. pe scurt: foarte multe. parti in assembler nu mai sunt din considerente de portabilitate.

      2. bineinteles ca managementul este esential. agile este pe gustul nostru. chiar de curand am facut schimbari in cadrul echipei tehnice in ideea de a imbunatati procesele si a ne pastra agilitatea :)
  • succes (Marţi, 17 februarie 2009, 2:11)

    monica [anonim]

    ce v-a tinut in Romania, ce va mai tine inca? cum intelegeti succesul?
  • Inceputuri (Marţi, 17 februarie 2009, 5:29)

    Cosmin Neagu [anonim]

    Ce ti-a stirnit interesul pentru virusi ?
    Ce te-a determinat sa urmezi domeniul AV ?
    Si daca ai putea sa ne spui cite ceva despre inceputurile AV-urilor.

    Multumesc
    Cosmin
    • raspuns (Marţi, 17 februarie 2009, 15:10)

      Bogdan Dumitru [hotnews.ro] i-a raspuns lui Cosmin Neagu

      Salut Cosmin,

      Am uitat ce mi-a starnit interesul: cred ca prin 95 m-am infectat cu un virus: HI. De atunci a inceput cosmarul :)

      inceputurile AV-urilor: good old times :) E foarte mult de povestit pe subiectul asta si cadrul recomandat pentru astfel de discutie implica si bere.
  • Achizitii (Marţi, 17 februarie 2009, 8:44)

    Victor [anonim]

    As dori, pe cat posibil, sa aflu parerea dvs despre achizitia timpurie a RAV de catre Microsoft si daca ati fost pus vreodata in situatia de a refuza o preluare a companiei. (si daca da, de ce ati facut acest lucru)

    Va multumesc!
  • Criza in IT?! (Marţi, 17 februarie 2009, 9:04)

    Florin [anonim]

    Cum credeti ca va influenta actuala criza, sectorul IT din Romania, acum si pe viitor?
    Multumesc!
    • raspuns (Marţi, 17 februarie 2009, 15:11)

      Bogdan Dumitru [hotnews.ro] i-a raspuns lui Florin

      Florin,

      Cred ca in bine ne va afecta criza. O orientare mai puternica spre calitate si eficienta.
  • Plecarea programatorilor din Romania (Marţi, 17 februarie 2009, 9:25)

    Gabi [anonim]

    Ati avut oferte de la companii din strainatate si daca da de ce nu ati plecat?
    Ce credeti ca trebuie facut pentru ca programatorii talentati sa nu mai plece din tara?
    • raspuns (Marţi, 17 februarie 2009, 15:15)

      Bogdan Dumitru [hotnews.ro] i-a raspuns lui Gabi

      Gabi,

      Nu am plecat pentru ca-mi place aici, acasa :)

      Cat despre ce se poate face, au fost mii de discutii pe tema: ce poate face statul, guvernul, politicianul roman. Din pacate majoritatea proiectelor au ramas la stadiu de discutie.
  • Bitdefender (Marţi, 17 februarie 2009, 9:42)

    Horia [anonim]

    Felicitari in primul rand pentru faptul ca aratati in afara tarii ca romanii pot face si altceva in afara de infractiuni.
    La obiect acum: Cand se va implica mai mult echipa dumneavoastra in transformarea produsului Bitdefender intr-un program mai compatbil cu sistemele de operare si care sa cosnume cat mai putine resurse? Degeaba are eficacitate in lupta impotriva "intrusilor" daca el cauzeaza o sumedenie de incompatibilitati si probleme cu softurile deja instalate in computer. Exemplu personal: atat pe Vista 32, Vista 64 si XP 32 SP1, perfect configurate numai Bitdefender imi bloca sistematic calculatorul si cerea foarte multe resurse. De ce mananca atatea resurse incat pana si presedintele Romaniei, care are acest pordus, a spus ca asteapta o groaza de timp sa se incarce sistemul de operare de cand a instalat Bitdefender?
  • BitDefender (Marţi, 17 februarie 2009, 9:49)

    Razvan [anonim]

    Bravo, ideea a fost foarte buna si produsul e unul din putinele soft-uri romanesti recunoscute pe plan interantional. Dar, odata cu recunoasterea, exigentele cresc...asa ca nu pot sa nu intreb de ce este BitDefenderul un asa de mare consumator de resurse...am testat multe prgrame antivirus si BitDefender-ul este cam la acelasi nivel cu Norton la consumul de resurse...Kasperky, McAffee, sau Nod32 mi se par mult mai "light", oferind aceeasi functionalitate. Sincer, am ales Nod32 si pentru ca este mai ieftin si ruleaza practic "invizibil" din punct de vedere al resurselor.
  • Antivirus BD (Marţi, 17 februarie 2009, 9:49)

    necker [anonim]

    Cum comentati faptul ca multe dintre pc-urile infectate cu win32.downadup aveau instalat produsul BitDfender, care, in pofida motorului de scanare heuristica, nu a reusit detectarea acestui virus deosebit de agresiv. Crezi ca autorul virusului este un fost angajat al unei companii de securitate sau al uneia producatoare de solutii antivirus?
    • raspuns (Marţi, 17 februarie 2009, 15:20)

      Bogdan Dumitru [hotnews.ro] i-a raspuns lui necker

      Downadup a luat prin surprindere multe companii AV inclusiv BitDefender. Ca atare am creat un 'removal tool' care sa permita detectia si dezinfectarea, urmand sa facem modifficarile necesare in produs pentru a combate tehnicile Downadup in viitor.
  • utilizator BitDefender Internet Security 2009 (Marţi, 17 februarie 2009, 9:52)

    Gabriel, Deva [anonim]

    In primul rand felicitari pentru realizarea unui produs software romanesc competitiv.
    La actualul loc de munca, dupa mai multe solicitari am reusit achizitionarea unui antivirus: Internet Security 2009, din pacate nu o versiune server.
    1. Partile care mi-au dat de lucru:
    - configurarea firewall-ului, care blocheaza implicit resurse de retea (ex. imprimanta retea), fiind necesara interventia admin. de retea, si nu a unui utilizator comun.
    - conflictul cu alte produse antivirus, in special Norton, pentru care am cautat un utilitar pentru dezintalarea completa a acestuia
    - nu exista posibilitatea opririi protectiei din interfata grafica, trebuie sa intrii in safe mode, eventual sa opresti ceva procese
    - functionarea mai greoaie a sistemului comparativ cu alte produse AV: Kaspersky, Eset NOD32
    - interfata, dupa parearea mea, nu este prea intuitiva
    - documentatia este relativ greoaie si nu prezinta studii de caz
    - nu am gasit si versiuni pt. win98
    O problema suparatoare este obligativitatea crearii unui cont fara de care nu poti actualizarea semnaturilor, chair daca ai licentele achizitionate, mai ales dupa ce a fost demonstrata vulnerabilitatea SQL injection la www.bitdefender.com ( vezi HakersBlog).
    2. Partile care mi-au placut mult:
    - CD-ul bootabil (cu Linux) - iti poti configura conexiunea la retea, si prin intermediul "shell"-ului poti actualiza semnaturile si poti scana sistemul. Chiar m-a ajutat!
    - se pot scana si foldere partajate din retea
    Referitor la cele prezentate mai sus, exsita preocupari concrete pentru remediarea celor mentionate?
    Multumesc,
    Gabriel Nitu
  • cateva intrebari (Marţi, 17 februarie 2009, 10:53)

    cosmin [anonim]

    1. Ce parere ai despre afirmatiile dlui Radu Georgescu, presedinte ANIS(si seful unei companii ce odata era direct concurenta cu BitDefender) din ultimele luni?
    2. Se ingramadesc programatorii americani sa vina in romania?
    3. Ce parere ai despre "mercenarii" din IT? Te consideri unul? daca nu, de ce?
    4. Crezi ca ar fi cazul unui sindicat al programatorilor? daca tot exista o asociatie a producatorilor de software

    Succes mai departe!

    Multumesc,
    Cosmin
    • raspuns (Marţi, 17 februarie 2009, 15:25)

      Bogdan Dumitru [hotnews.ro] i-a raspuns lui cosmin

      Salut Cosmin,

      1. Sustinute de argumente.

      2. Nu stiu daca se ingramadesc programatorii americani sa vina in Romania dar la BitDefender nu am primit multe astfel de CV-uri. Sunt romani care au lucrat in afara si au ales sa revina in Romania. La BitDefender avem patru colegi ce au urmat traseul asta.

      3. Un rau necesar. Nu ma consider un mercenar.
  • Pret (Marţi, 17 februarie 2009, 11:38)

    Anonim [anonim]

    Chiar astazi am vrut sa-mi cumpar o licenta de BD Internet Security (dar costa 45E + TVA). sincer mi se pare un picusor cam scump (in conditiile in care majoritatea solutiilor concurente costa putin pest $40 - nu euro, TVA inclus - ceea ce inseamna o diferenta de aproape 100 lei).
    ce argumente aduceti dvs (ca si dezvoltator) pentru a ma convinge sa cumpar solutia BD si nu NOD32, sau McAfee sau Kaspersky.
    dupa raspunsul dat, ma voi hotara la ce solutie voi alege.

    Multumesc, si mult success in continuare
  • Virusi periculosi... (Marţi, 17 februarie 2009, 11:43)

    sica [anonim]

    Salut.

    Mai este posibila aparitia si dezvoltarea unor virusi care sa produca pe langa probleme software si defectiuni hardware? Care ar fi raspunsul av-ului dvs. in acest caz ?

    HC 90 IC-FELIX :)) vremuri de vremuri
    • raspuns (Marţi, 17 februarie 2009, 15:33)

      Bogdan Dumitru [hotnews.ro] i-a raspuns lui sica

      Cred ca da, cel putin in teorie. Raspunsul BitDefender in cazul asta trebuie sa fie: BitDefender a detectat un malware si l-a eliminat.
  • Politica distruge pasiunea ? (Marţi, 17 februarie 2009, 11:50)

    Furcan [anonim]

    Credeti ca influenta americana care a inceput sa se faca simtita companie din ultimii 2-3 ani indreapta BitDefender intr-o directie buna ? Cum caracterizati atmosfera din interiorul echipelor BitDefender in acest moment ? Mai ales comparand cu perioada in care partea "politica" era mai putin pregnanta in companie ?
    • raspuns (Marţi, 17 februarie 2009, 15:37)

      Bogdan Dumitru [hotnews.ro] i-a raspuns lui Furcan

      Il stiu pe furcan, nu ar pune el intrebarea asta :)
  • 2 probleme (Marţi, 17 februarie 2009, 12:36)

    Marilena Micu [anonim]

    1. de ce nu se poate achizitiona o licenta pentru un singur calculator personal pentru acasa - exista o licenta numai pentru 3 calculatoare ? am incercat asta cu cei de la ultrapro si mi-au spus ca licentele "OEM" sunt date numai cu sisteme noi. unde nu inteleg eu ? sau poate n-au inteles ei ?
    2. de ce nu se mai pot download-a actualizarile manuale de pe site ? s-au scos sau nu stiu sa le actualizez eu.
    vreau sa fiu in regula (cu licenta) fiindca sunt client bitdefender de multa vreme.
  • Transfer (Marţi, 17 februarie 2009, 12:40)

    george [anonim]

    Un tanar din familia noastra lucreaza de 10 ani in domeniul IT in SUA (cu faculttatea facuta acolo), in ultimii ani in domeniul securitatii IT a unor banci, San Diego. Credeti ca si-ar putea trimite CV -ul pt a gasi un post aici, fiind dorit de familie?
    • raspuns (Marţi, 17 februarie 2009, 15:41)

      Bogdan Dumitru [hotnews.ro] i-a raspuns lui george

      Normal! jobs@bitdefender.com
  • Reteta succesului (Marţi, 17 februarie 2009, 12:46)

    Geo [anonim]

    Buna ziua, domnule Dumitru.
    In primul rand, felicitari pentru produsul pe care il dezvoltati in cadrul Bitdefender si pentru ca ne duceti renumele peste hotare. As vrea sa stiu care este ingredientul "secret" prin care reusiti sa mentineti un produs performant in topul alegerilor pentru end-useri?
    • raspuns (Marţi, 17 februarie 2009, 15:43)

      Bogdan Dumitru [hotnews.ro] i-a raspuns lui Geo

      Geo,

      O sa sune corporatist ce zic dar asta e: pasiunea si implicarea oamenilor din echipa.
  • Management (Marţi, 17 februarie 2009, 12:53)

    Stefan [anonim]

    Cum comentati rezultatele financiare ale BitDefender din ultimii 2-3 ani ? Credeti ca motivatia si pasiunea pot avea un impact financiar intr-o companie cum este Bitdefender si intr-o companie de IT in general, sau este de ajuns un planning riguros pentru a atinge bune rezultate financiare ?
    • raspuns (Marţi, 17 februarie 2009, 15:44)

      Bogdan Dumitru [hotnews.ro] i-a raspuns lui Stefan

      Stefan,

      Cu scuzele de rigoare, nu le pot comenta.
  • pret (Marţi, 17 februarie 2009, 13:03)

    add [anonim]

    De ce pretul produsului este mai mic in statele unite decat in romania?
    • raspuns (Marţi, 17 februarie 2009, 15:48)

      Bogdan Dumitru [hotnews.ro] i-a raspuns lui add

      BitDefender isi stabileste pretul in functiile conditiile concrete ale fiecarei piete. In US nu exista TVA.
  • Program antivirus (Marţi, 17 februarie 2009, 13:22)

    Whiteleif [anonim]

    De ce sunt create programe antivirus in loc sa se dezvolte programe ce "ingheata" HDD? Evident, este mai simplu sa restartezi calculatorul decat sa canstati ca inca nu exista update cu antivirusul de care ai nevoie. Sau tocmai pe acest lucru se bazeaza firmele ce produc programe antivirus?
    • raspuns (Marţi, 17 februarie 2009, 15:47)

      Bogdan Dumitru [hotnews.ro] i-a raspuns lui Whiteleif

      Whiteleif,

      Nu am inteles exact ideea ta. Poate imi explici pe mail mai multe, pare interesant ce spui.
      • deep freeze (Marţi, 17 februarie 2009, 15:55)

        ionut [anonim] i-a raspuns lui Bogdan Dumitru

        foarte probabil se refera la programe in genul Deep Freeze :D
  • Linux (Marţi, 17 februarie 2009, 13:57)

    linux [anonim]

    Personal folosesc Linux de ceva vreme pe 2 masini ( laptop + desktiop ) si nu am nici o problema cu malware pana acum.
    Din cate stiu eu practic nu exista nici virusi nici antivirusi pentru acest OS.

    Credeti ca totusi este necesar un antivirus pe aceste OS-uri ? Exista posibilitatea teoretica de a fi infectat ?
  • Utilitate AV (Marţi, 17 februarie 2009, 14:00)

    Ionel [anonim]

    Salut,

    Din 2000 pana prin 2006 nu am folosit nici un AV, fiind conectat la diverse retele si apoi la ISP-isti mai mari. Nu am avut niciodata nici un virus. Din 2006 pana in prezent mi-am pus un AV free care deasemenea nu mi-a gasit nici un virus nici la scanare on-demand, nici on-access. Practic nu am fost supus nici unui pericol timp de 8 ani.

    Nu neg ca exista o nevoie pentru solutii Enterprise, dar te rog sa-mi raspunzi la urmatoarea intrebare:

    Care crezi ca este utilitatea unui AV pentru o persoana fizica cu o experienta peste medie de utilizare intensinva de aplicatii client-server sau peer-to-peer?
  • O intrebare simpla (Marţi, 17 februarie 2009, 14:10)

    Ovidiu [anonim]

    Unde credeti ca se va opri totul ? Care credeti ca va fi ultimul feature realizat de BitDefender si cand se va realiza el ?
  • Trend? (Marţi, 17 februarie 2009, 14:29)

    IPSPFPT [anonim]

    Acum cincisprezece ani era Michelangelo. Acum sunt un milion de virusi cu nume ciudate care se raspandesc prin e-mail. Ce va fi peste zece ani? Ce fel de probleme de securitate?

    PS: Felicitari ptr BitDefender!
  • AV (Marţi, 17 februarie 2009, 14:53)

    Eol [anonim]

    Eu nu am folosit niciodata Bit Deferder dar as fi tentat sa il incerc
    As dori sa intreb de ce nu se poate crea un antivirus care sa recunoasca automat un nou virus ce apare fara a fi nevoie sa faci yilnic celebrele UpDAte-uri care in unele cazuri incetinesc excesiv calculatoarele?
  • devirusare (Marţi, 17 februarie 2009, 14:58)

    Cristina Vaida [anonim]

    Buna, exista vreun removal tools pentru Trojan. Autorun.AET, Trojan. Generic, Worm.Generic.42158. Mentionez ca am instalat pe servere Bitdef for File Server si pe statii Bitdef Client Professional 8. Problema este ca trebuie sters ce este in carantina zilnic, pe servere. Am dat doar cateva exemple din semnaturile de virusi gasite. Am contactat si echipa de suport de la BitDefender, dar probabil ca nu au gasit o solutie.
    Precizez ca este vorba de reteaua existenta in cadrul institutiei la care lucrez.

    Mersi si astept raspuns!
  • :-) (Marţi, 17 februarie 2009, 15:13)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Vă salut şi eu, am fost prins în altă parte până acum.
  • Vista şi Windows Defender (Marţi, 17 februarie 2009, 15:20)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Mă bag şi eu cu o întrebare mai de ageamiu, ca să spunem lucruri interesante şi pentru publicul larg. Cât de sigur e să stai pe Vista numai cu Windows Defender? Am avut aşa ceva vreo doi ani pe un laptop şi nu am avut probleme cu viruşii. E drept că laptopul se plimba mai ales pe site-uri celebre, Gmail, nytimes.com şi tot restul.
    • securitate windows defender (Marţi, 17 februarie 2009, 18:45)

      Danut [anonim] i-a raspuns lui Iulian Comanescu

      :) Eu cred ca in cazul tau raspunsul este simplu:
      - atata timp cat nu te duci la curve ai sanse destul de mici sa te imolnavesti de boli venerice.
      Regula asta se aplica si in cazul claculatoarelor :)

      Raspunzand tehnic la intrebare securitatea este o chestie relativa.... te poti infecta cu 10 firewall-uri si antivirus instalat si tot felul de programele si reguli de securitate. Cel mai mare risc in cazul virusilor este momentul in care apar pentru ca atunci nici un AV sau programel de securitate nu stie de el.
      In rest ce pot sa zic de defenderul de la windows decat ca este un soft de securitate medie.
  • Bitdefender (Marţi, 17 februarie 2009, 15:27)

    alex [anonim]

    Salut Bogdan,

    Ma intrebam daca in evolutia BitDefender, in special pe plan international, un rol critic nu l-au avut si echipele comerciale. Sunt multe produse tehnice exceptionale in Romania dar care nu reusesc sa iasa in afara.

    Si prin echipe comerciale nu ma refer la Florin Talpes, de care aminteai tu mai sus si pe care l-am vazut implicat in evolutia companiei doar in media in ultimele luni.

    Cum vezi implicarea echipelor comerciale? Exista oameni de care lumea ar trebui sa stie?

    Multumesc,
    Alex
  • Virusul "pavarotti" (Marţi, 17 februarie 2009, 15:30)

    Emil [anonim]

    Credeti ca virusul "Pavarotti" care distrugea inimile fetelor in camin 6 Martie, pe cand dvs. erati student, poate fi detectat de BitDefender ?
    Mult succes in continare, Bogdan.
  • Unde vezi BitDefender peste 5-10 ani? (Marţi, 17 februarie 2009, 15:30)

    ioana [anonim]

    Felicitari pentru inovatie!
    Unde vezi BitDefender peste 5-10 ani?

    Ioana
  • Sistemul de invatamant (Marţi, 17 februarie 2009, 15:33)

    gabi onut [anonim]

    Credeti ca sistemul de invatamant este structurat astfel incat ,mai ales in inbformatica, tineri sa poata avea un viitor in domeniul programarii , IT ?
    Care este limajul de programare cu care lucrati cel mai mult ?
  • Evolutia pe piata job-urilor (Marţi, 17 februarie 2009, 15:42)

    Thorus [anonim]

    Salut

    Avind in vedere ca psiho-manipularea din mass media cu privire la asa zisa "criza" de locuri de munca are un efect negativ nefast asupra multor dintre angajati fiind o sperietoare fara acoperire am 3 intrebari:
    1.Va puteti permite sa blocati angajari pe anumite posturi ?
    2. Care este tendinta de evolutie atit profesionala cit si financiara din compania pe care o conduci ?
    3. Cit crezi ca va mai dura pina se va reintra in normalitatea de dinainte de a incepe presa toata propaganda impotriva angajatilor din IT ?
  • reality (Marţi, 17 februarie 2009, 15:44)

    Mihnea [anonim]

    Salut,

    Nu inteleg de ce majoritatea persoanelor din IT promoveaza si sustin un mit al lucratorului in IT. Dumneavoastra de ce faceti asta ?

    De ce prezentati numai fata frumoasa a actiunii ? Gen programatorul care lucreaza din greu, lupta cu hackerii, etc ?
  • Suntem pe sfârşite (Marţi, 17 februarie 2009, 15:49)

    Iulian Comanescu [hotnews.ro]

    Discuţia se apropie de sfârşit, ne cerem scuze că Bogdan nu poate răspunde la toate întrebările. Mă bucur că s-au strâns aici oameni care ştiu atâtea despre viruşi şi programe de securitate.
  • Cam atat (Marţi, 17 februarie 2009, 15:51)

    Bogdan Dumitru [hotnews.ro]

    Nu mai am timp se pare. Multumesc mult si ne mai auzim!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri