De ce uram departamentul tehnic?

de Dragos Manac     HotNews.ro
Duminică, 1 martie 2009, 10:31 Economie | IT

O sa raspund direct, ca sa nu va chinuiti sa cititi articolul pana la sfarsit: Pentru ca nu-l intelegem!


Cunoasteti drama fabricii de biscuiti? Niciodata nu va reusi sa angajeze un profesionist ca sa fie IT Manager, director la departamentul informatic compus din doi oameni sau CIO (cum vreti sa-i spuneti). Versiunea extinsa a dramei: nu e vorba doar despre fabrica de biscuiti. Cu cateva exceptii notabile, nicio companie mica sau medie nu poate atrage profesionisti IT. Nu e vorba de bani si nici de HR nefunctional. Explicatia e simpla: un profesionist IT nu vine sa lucreze intr-o fabrica de biscuiti. Va merge sa se angajeze intr-un mamut comercial, intr-o banca, intr-un telco sau la o companie mica de profil, deoarece doar acolo poate invata, poate evolua si poate avea provocari legate de meseria sa. O fabrica, un comerciant, chiar si o institutie media mica, vor avea mereu probleme pentru ca vor atrage doar oameni cu pregatire slaba sau medie care se instaleaza linistiti in starea de confort, indiferent cat de mult sunt platiti.


Cunoasteti drama departamentului contabil? Niciodata nu vor reusi sa aiba o relatie buna cu baietii de la tehnic, pentru ca aparent IT-stii sunt batuti in cap, impertinenti si incapabili sa rezolve problemele departamentului contabil. Nu am intalnit pana acum o firma in care sa nu existe o astfel de ura interdepartamentala mocnita.


Deci IT-ul nu va functiona niciodata bine intr-o firma mica? Ba da, va functiona. Doar ca, pentru a avea un departament IT eficient, managementul trebuie sa-i inteleaga rolul, structura si oamenii.


Rolul - aparent evident, este acela de a oferi suportul necesar pentru desfasurarea activitatii care produce bani. E important ca cei de la tehnic sa inteleaga ca au un rol de suport si ca firma functioneaza pentru a produce bani, nu de dragul tehnologiei. E la fel de important ca managementul sa realizeze ca nu trebuie sa cada in capcana tehnologiei-inutilizabile-mancatoare-de-bani, ci sa eficientizeze activitatea folosind tehnologia.


Citeste restul articolului si comenteaza pe blogul lui Dragos Manac.



Citeste mai multe despre   












Jurnal din Israel

FOTOGALERIE Israel pe repede inainte: kit de informatii pentru o calatorie reusita

De la nord la sud, Israelul are putin peste 400 de kilometri, iar de la est la vest, putin peste 100. E printre putinele tari ale lumii in care, in aceeasi zi, poti face si baie in mare si ski la munte. E taramul miracolelor si al sperantelor, tara sfanta a pelerinilor, teritoriu complet liber si dezinhibat pentru hedonistii de pretutindeni. Ca vrei sa te regasesti spiritual sau ca vrei sa gasesti energia unor petreceri fantastice, mergi in Israel. O sa capeti ce cauti si, uneori, chiar mai mult decat atat.

2425 vizualizari

  • -3 (3 voturi)    
    Cosmar sau vis frumos ?! (Duminică, 1 martie 2009, 11:00)

    john [anonim]

    Gasirea unui suport extern care sa rezolve la primul telefon("prima secunda") toata suita de probleme care apar intro organizatie a carui numar de echipamente IT depaseste 50+(aici includem inclusiv infrastructura (cablare...)..)baze de date, servere AD, MAIL, routere, diverse SO , PC-uri, PDA-uRI, VPN-uri,..., iar nr. de utilizatori 50+ ESTE UN VIS PE CARE DE MULT DORIM SA-L REALIZAM !! Dar de ce ? Ptr . a transfera RESPONSABILITATILE ptr. care am fost angajati ALTORA ?! ESTE CONTRAR FISEI POSTULUI ?!. fisa care are cel putin 3 sau poate chiar 5 pg. de atributii, sarcini, responsabilitati ! EX. IN CAZUL imprimantelor de retea timpul cel mai scurt de interventie la o problema "minora" a fost 2 zile, iar cel mai lung de 1 luna !!!!! ASADAR, VISUL ACESTA AL NOSTRU IT-istilor SE POATE USOR TRANSFORMA IN REALITATE INTRUN COSMAR !!!!!
    • +1 (1 vot)    
      frustrat? (Duminică, 1 martie 2009, 12:53)

      Vreju [anonim] i-a raspuns lui john

      Mi se pare ca esti teribil de frustrat. Ti-a afectat cu ceva jobul acea firma? Au fost adusi ca nu reuseai sa tii situatia sub control? E doar vina lor acum? Suna cunoscut :))
      • 0 (0 voturi)    
        Frustare VIRTUALA ...?? Ciudat...:)) (Duminică, 1 martie 2009, 23:22)

        john [anonim] i-a raspuns lui Vreju

        Firma este ok, chiar ff cunoascuta. am incheiat contract cu ea in urma unor licitatii si prezentari ff serioase, dar si daca aceasta doreste sa intervina cat mai repede la o ora de varf (sa spunem 14-15) tot nu reuseste sa ajunga pana la ora 15 , iar daca ajunge , stam peste program ....
        • 0 (0 voturi)    
          Hai sa nu ne mai ascundem dupa deget (Luni, 2 martie 2009, 13:49)

          Ovidiu [anonim] i-a raspuns lui john

          Am terminat IT si ASE aproape in paralel, deci stiu cu ce se mananca abele profesii.

          In timp ce la electonica plecam naucit de cap incercand sa pricep macar un sfert din ce insira profesorul pe tabla, la ASE dadeam din cap raspunsul la probleme inainte ca profesoara sa termine de scris enunturile.

          Evident, spre nedumerirea tipica a colegelor ase-iste viitoare contabile experte in solitaire... :)

          Asa ca hai sa vedem de fapt cine pe cine nu intelege si cine nu se poate cobora sau ridica la nivelul cui...

          Iar despre cum sunt remunerati cei de la IT chiar si in multinationalele cu pretentii hai sa nu mai discutam, ca deja devine penibil. De multe ori si secretarele ajungeau sa aibe salariu mai bun, ca sa nu mai vorbim de ultimul amarat de sef de birou care nici sa-si scrie un cd singur nu reusea.
  • -2 (4 voturi)    
    'bai, vere' (Duminică, 1 martie 2009, 13:02)

    florin [anonim]

    Lasati discutiile astea despre departamente in firme etc. Probabil ca asa e prin zona noastra, insa prin alte tari nu e chiar asa.

    S-au inmultit blogurile in ziua de azi, ceva de necrezut. Si 99% din ele povestesc numai chestii neinteresante, insa nu asta e problema. Problema e ca ocupati spatiul vizibil pentru toata lumea, exact cum era si este cu manelele. Cine critica maneaua primeste replica: nu-ti place,nu asculta! Da, de acord, dar ce ma fac daca nu am ce sa ascult altceva in spatiul public (tv, radio etc.)?

    Cam asa si cu blogurile astea, faceti-va un portal al vostru, pe tari, pe continente, si lasati site-urile de stiri in pace. Numai chestii terne se discuta pe bloguri, jumatate din ele par fortate ca, na, omul trebuie sa puna ceva acolo...
  • 0 (0 voturi)    
    A trecut Sf. Valentin... (Duminică, 1 martie 2009, 22:58)

    Hubabaeba [anonim]

    Domnule Dragos, ca sa te linistesti...
    Lucrez la o multinationala care plateste foarte bine, insa cei de la "IT tehnic" sunt tot niste incompetenti (desi potential ar avea). Ca sa iti aduca un cablu le trebuie o zi. Tot atat le trebuie sa iti configureze reteaua. Daca le zic ca imi trebuie un timp de acces mai scurt prin server imi spun ca nu se poate (cred ca nu le-a placut terminologia, ca nu sunt retelist). Solutia pentru orice problema sw este imaginea standard...Ce mai, dupa ce freaca menta toata ziua mai sunt si cu nasul pe sus. Deci stai tu linistit, peste tot e ca la fabrica de biscuiti.
    • 0 (0 voturi)    
      Nu-i asa ca esti contabil... (Luni, 2 martie 2009, 11:35)

      un it-ist suparat foc [anonim] i-a raspuns lui Hubabaeba

      expert in YM ?? De ce a durat o zi sa-ti aduca un cablu?? Raspuns: Nu exista cablu pe stoc. Cand am vrut sa cumpar cablu mi-am dat seama ca facturile la magazin nu sunt platite de 3 luni. Cash in firma nu exista, iar contabilul are zuma deschis si YM deci nu poate fi deranjat. Dupa ce te rogi de magazin sa-ti dea cablu te trezesti cu un telefon de la contabil in care iti zice ca programul nu e bun pentru ca 1+1 = 2 sa vreo alta intrebare logica. Apoi iti dai seama ca filtru de cafea din contabilitate trebuie sa fie exact in priza unde era switch-ul(in terminologia neretelista: aparatul ala ce bifurca reteaua) de obicei. Intre timp stai sa resetezi un calculator prin telefon pana sa iti dai seama ca interlocutorul tau nu stie diferenta intre monitor si unitate. Si uite asa iti primesti cablul dupa o zi. Probabil esti nervos ca te-a deranjat de la vreun mahjong cand ti-a instalat cablul.
      • 0 (0 voturi)    
        it (Miercuri, 4 martie 2009, 18:05)

        ca bine zici [anonim] i-a raspuns lui un it-ist suparat foc

        Eu lucrez in domeniu IT si fetele de la contabilitate sunt super meseriase. O sa dau doar doua exemple:

        1. se ia lumina, ups-urile incep sa "urle", vine o colega si zice: " ce sa fac ca tot tauie ups-ul ala si nu ii gasesc butonul sa il opresc"
        Raspuns la misto: "scoate-l din priza!."
        Pleaca colega se intoarce: "Faceti misto de mine, l-am scos si tot tauie!!!!"

        2. colega de la contabilitate: "vino pana la mine la calculator ca nu mai merge!!!!"
        Ma duc si constat monitorul stins pt ca langa el era o cana de cafea care prin impingere cu tastatura a apasat butonul de power al monitorului.
        Si faza asta s-a repetat cu diferite persoane de la contabilitate de mai multe ori in decurs de 2 saptamani!!!!

        Trageti singur concluzii dar cum zicea si cel de mai sus e greu sa rezolvi o problema reala intr-o zi cand te lovesi de alte 100 de probleme de genul celor expuse de mine.
      • 0 (0 voturi)    
        Admin retea? (Miercuri, 11 martie 2009, 11:23)

        Mihai [anonim] i-a raspuns lui un it-ist suparat foc

        Inseamna ca nu au un admin de retea competent daca pot sa stea pe mess si jocuri :)))


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă