Google a introdus, saptamana aceasta, publicitate in cadrul rezultatelor cautarilor in cadrul agregatorului sau de stiri, Google News, serviciul fiind deocamdata disponibil numai in Statele Unite.

Anuntul privind introducerea publicitatii pe Google News a fost facut, miercuri, pe blogul oficial al agregatorului de stiri.

"Acest lucru inseamna ca, atunci cand se va efectua o cautare avand termenii iPhone sau Kindle in cadrul Google News, publicitatea va fi afisata alaturi de rezultatele cautarii, in acelasi fel ca si la cautarile normale pe Google", a explicat Josh Cohen, unul dintre coordonatorii proiectului.

Astfel, o cautare care are ca termen de referinta "Kindle" va conduce atat la articolele de presa referitoare la e-book-ul de la Amazon, dar si catre "legaturi sponsorizate" catre site-ul fabricantului sau produse concurente, cum ar fi cele comercializate pe piata de Sony.

Google a promis ca va continua "sa exploreze modul de a atrage publicitate relevanta pentru utilizatorii sai, dar care sa fie benefica si pentru editori".

Perspectiva pentru o companie de a afisa publicitate pe un site atat de frecventat precum Google News si speranta ca internautii sa acceseze anumite legaturi sponsorizate va face din Google un concurent si mai de temut pentru presa scrisa.

Serviciul nu este disponibil pentru moment decat pe serviciul Google News din Statele Unite. Disponibil in limba engleza, motorul de cautare afiseaza articole provenite de la circa 4.500 de surse de informare din intreaha lume, furnizand legaturi catre site-urile de pe care provin acestea.

Potrivit Google, articolele afisate in cadrul rezultatelor cautarilor sunt selectionate "de computere care evalueaza, intre altele, cu ce frecventa si pe ce site-uri apare o informatie online".