Microsoft nu va mai comercializa din iunie DVD-uri cu enciclopedia Encarta, iar din octombrie va inchide si site-urile, pentru ca lumea s-a schimbat, iar utilizatorii cauta altfel informatiile, preferand sa apeleze la Wikipedia, scrie The New York Times. Encarta a aparut in 1993 si ani buni a fost o referinta la capitolul enciclopedii, insa in ultimul timp nu a mai putut tine pasul cu Wikipedia care se actualizeaza mult mai repede si e net superioara la cantitatea de continut.

Conform companiei de cercetare Hitwise, in ianuarie, in SUA, Wikipedia avea o cota de 97% pe piata enciclopediilor online, iar Encarta, doar 1,27%. Microsoft si-a dat seama ca nu poate tine pasul si a decis ca din iunie sa nu mai comercializeze DVD-uri Encarta, iar in octombrie va renunta si la site-uri, cu exceptia editiei japoneze care va merge pana in decembrie.

Microsoft nu mentioneaza numele Wikipedia, insa spune ca renunta la Encarta fiindca oamenii cauta si consuma altfel informatiile fata de anii trecuti.

Encarta are si o varianta online care ofera acces gratuit la o selectie de articole, iar contra cost la un numar mai mare. Totusi, daca Wikipedia, la care pot contribui mii de persoane, are milioane de articole, Encarta are doar 42.000, desi a incercat sa se modernizeze, dar nu sificient.

Encarta s-a lansat pe CD in 1993 cand a dat o puternica lovitura enciclopediilor clasice, precum Britannica, fata de care avea de partea sa grafica si alte elemente multimedia. Declinul a inceput dupa ce motorul de cautare Google si mai ales enciclopedia Wikipedia au devenit moduri mult mai populare si mai usoare de a gasi informatia dorita.