Traficul pe internet in Suedia a scazut cu o treime dupa intrarea in vigoare a unei noi legi anti-piraterie

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 3 aprilie 2009, 11:07 Economie | IT

Traficul pe internet a scazut cu 33% in Suedia in prima zi  dupa ce la 1 aprilie a intrat in vigoare o lege anti-piraterie care permite companiilor care se simt lezate sa afle cine a pus la comun ilegal pe internet material protejat de drepturi de autor si sa cheme oamenii in justitie, noteaza BBC. Parerile sunt impartite in Suedia, sunt voci care spun ca legea e abuziva, dar si altii care spun ca era si timpul sa intre in vigoare.

Noua lege permite detinatorilor de drepturi de autor sa afle IP-urile celor care fac file-sharing de materiale cu copyright. Legea are la baza o directiva europeana si isi propune sa actioneze in special asupra celor care fac file sharing pentru cantitati extrem de mari de date protejate de drepturi de autor.

Christian Engstrom, vicepresedinte la Swedish Pirate Party spune ca traficul a scazut cu o treime in prima zi a aplicarii legii, dar e de asteptat ca el sa creasca in viitor, mai ales ca multi isi vor modifica setarile se securitate, pentru a putea descarca fisiere anonim.

Engstrom spune ca unii se vor speria si vor renunta la descarcarea de fisiere in mod ilegal. Totusi, se estimeaza ca sunt doua milioane de utilizatori care pun fisiere la comun, iar daca 1.000 ar fi pedepsiti, inseamna ca sansele unui om de a fi luat in colimator sunt minime.

Asociatia Editurilor din Suedia a luat deja atitudine si va chema in judecata persoane care fac file sharing cu audio books. Asociatia spune ca nu va chema in justitie persoane care au descarcat foarte putin, dar vrea sa ia urma celor care detin cantitati mari de materiale ilegale, cum ar fi o persoana care detine 3.000 de carti audio.


Citeste mai multe despre   












Jurnal din Israel​

​FOTOGALERIE Tel Aviv: plaje, muzici si trupuri

Greu sa gasesti in lume un oras care petrece mai mult, care se odihneste mai seren. Un New York pe Malul Mediteranei, un colt de Europa sofisticata in Orientul Mijlociu, o destinatie de plaja excelenta, un oras in care noptile de distractie se continua si dupa ce se crapa de ziua. Oameni pe longboard-uri colorate coboara spre faleza orasului, de multe ori purtand doar o pereche de pantaloni scurti. Esti in inima civilizatiei est-mediteraneene, cu hedonismul ei milenar, cu cultul inca pastrat al corpurilor frumoase, cu o senzualitate subtila, dar neascunsa.

2116 vizualizari

  • +1 (5 voturi)    
    E Dictatura (Vineri, 3 aprilie 2009, 12:37)

    eu [anonim]

    NU vedeti ? UE va dicta tot? Sub pretextu acestei legi se vor lua de acei oameni care sharuie filme despre sistem, gen zeitgeist, "obama deceprtion" etc..

    Nu uitati de legea data la noi in care vede ce site vizitezi... Sunt in stare sa iti creeze un profil.. cu tot ce faci.. iar daca esti deranjant trimit mascatii pe tine !!!

    Cred ca George Orwell cu "1984" ar fi dezamagit ca nu a putut anticipa la ce nivel de tiranie se va ajunge.

    Acum e momentu sa iesim... nu mai incolo cand va fi prea tarziu..

    NU vedeti al Londra ce se intampla? Protestezi ? Pun gorilele(militia) pe tine... Vin cumva sa te intrbe de ce protestezi ? NU.. au agenda lor si atat... masa nu conteaza !
    • 0 (4 voturi)    
      oare? (Vineri, 3 aprilie 2009, 13:18)

      cristi [anonim] i-a raspuns lui eu

      1. Zeitgeist este gratuit, se poate descarca de pe internet fara probleme.
      2. Nu pot zice ca e normal sa fie preturi aberante la dvd-uri cu filme, muzica si/sau soft dar nu e normal nici ce fac oamenii acasa. Sub pretextul ca nu prea pot fi prinsi, fura ca in codru. Daca legislatia ar fi flexibila aceeasi oameni ti-ar putea fura masina sau poate chiar mai mult ti-ar fura din casa cu tine in casa.
      • -1 (3 voturi)    
        si? (Vineri, 3 aprilie 2009, 14:14)

        un alt "eu" [anonim] i-a raspuns lui cristi

        N-ar fi mai normal si pragmatic sa platim o taxa x la furnizorul de acces internet pentru dreptul de autor?!... In schimb sa poti descarca ce vrei si cum vrei?...

        Pe motivul luptei anti-pirataj se pot ajunge la exagerari mari... Sa ne bucuram cit timp mai putem descarca pe Youtube "Zeitgeist"... Ca putem ajunge la situatia in care filmul "deranjeaza", site-ul deranjeaza, si ajunge pe o lista neagra .

        Scriu din Franta , unde tocmai s-a votat o lege anti-pirataj... aberanta!...
        ps oamenii "fura ca in codru"... V-ati pus vreodata intrebarea pe cine fura cu adevarat? Pe artisti sau pe marii afaceristi din domeniul artistic?!... (Artistii independenti se descurca foarte bine in ciuda piratajului...)
        • +1 (1 vot)    
          jos comunismul (Vineri, 3 aprilie 2009, 16:03)

          I [utilizator] i-a raspuns lui un alt "eu"

          nu, nu e normal. asa e taxa pentru drepturi de autor care o platesc firmele in ro. Te suna sa platesti desi tu nu consumi nimic de la ei. Trebuie sa platesti pentru ce primesti. Daca pui taxa, o sa se gaseasca unii care o sa vrea o taxa mai mare... si tot asa. Isi baga fiecare mana in buzunarul mei cat de adanc il lasa inima!
          Primesti acces la retea, atunci asta platesti. Altfel ne transformam intr-un stat socialisto-comunist cum e si fr de altfel. Deocamdata industia nu e lovita de piraterie. Cand va fi lovita o sa apara falimente. Eu n-am auzit de nici unul pana acuma.
    • +1 (3 voturi)    
      am trimis prea repede mesajul precedent (Vineri, 3 aprilie 2009, 13:28)

      cristi [anonim] i-a raspuns lui eu

      3. Cred ca exista o perceptie gresita la oameni, suntem disperati sa fim la moda. Ai vazut filmul ala, ai ascultat albumul ala, ai citit cartea aia etc. Evident ca totul trebuie facut inprimele zile ale aparitiei. Cealalta latura este de a acumula. Bai am 20 de dvd-uri cu muzica etc. Sa le luam pe rand. Unu la mana la soft si muzica daca le cumperi dupa un an de zile sunt mult mai ieftine, apar oferte etc. La soft in special jocuri dupa 2-3 ani de zile sunt aproape gratis cand se face sold out. In al doilea rand pe un dvd incap cam 1100 melodii. Pe 20 de dvd-uri incap 22000 de melodii. In mare daca o melodie are 3 minute inseamna 1100 ore de muzica care inseamna aproximativ 45 de zile. De carti nu mai zic etc. Oamenii in general au informatii pe pc desi nu le vor folosi niciodata sau nu e posibil sa le foloseasca din lipsa de timp. Dar important e sa ai pentru ca ...? Pentru ca ce? Pentru ca asa face toata lumea. :)
      • 0 (2 voturi)    
        Ok, atunci,,, (Vineri, 3 aprilie 2009, 14:08)

        bubu [anonim] i-a raspuns lui cristi

        Daca e asa cum zici tu, atunci ce pierderi reclama toate organizatiile astea anti-piraterie ? fiindca e evident ca nici daca ar fi imposibil download-ul, respectivii tot n-ar cumpara aceste materiale.
        Hai sa studiem un pic situatia: cumpar un dvd. il ascult. daca nu-mi place, imi da cineva banii inapoi pe el ? si atunci de ce sa dau bani pe ceva ce poate nu-mi place ? fanii adevarati vor cumpara oricum materialele originale si vor merge la concerte. Mai greu e sa-ti faci fani adevarati, ca artist. E mult mai usor sa arunci niste gunoaie pe piata si apoi sa pretinzi drepturi de autor de la oricine aude din intamplare zgomotele pe care le produci - vezi initiativa tembelilor care vor sa pretinda drepturi de autor soferilor de taxi care pun cd-uri in masina clientilor lor.
        Sa vorbim si despre soft. Orice soft vine cu celebrul EULA in care, printre altele esti avertizat ca firma nu-si asuma nici o raspundere pentru emanatiile sale... Si atunci eu de ce sa-i platesc sume astronomice ? Daca se angajeaza sa-mi plateasca si ei despagubiri in cazul in care sufar vreo paguba datorata unui bug din softul lor, atunci mai putem sta de vorba. Normal ar fi ca banii firmelor producatoare sa vina din asistenta tehnica, din traininguri, cursuri si eventual personalizari ale softului, pentru clienti specifici... Au aparut destule firme care produc soft open-source si traiesc bine din asta. In realitate e vorba pur si simplu de lacomie dusa la extrem, dincolo de orice limite... Ar mai fi multe de spus dar ma incearca un lejer sentiment de scarba...
      • 0 (2 voturi)    
        Ce valori se trasmit cu adevarat? (Vineri, 3 aprilie 2009, 14:51)

        warchild [anonim] i-a raspuns lui cristi

        intr-un mod ciudat in lumea asta - actorii, muzicienii si jucatorii de fotbal castiga cei mai multi bani in lumea asta! ce anume produc oamenii astia pentru a avea atat de mult? produc ceva durabil si care foloseste la dezvoltarea acestei societati? NU! atunci de ce dracu castiga atat de multi bani? cineva scrie o prostie gen codul lui da vinci si se vinde ca painea calda - autorul castiga o groaza de bani din prostia altora si nu a produs absolut nimic! pe de alta parte un laureat al premiului nobel castiga pentru o activitate serioasa un million de dolari sau euro si omul ala a produs in timpul intregii vieti lucruri care au schimbar si care schimba si acum lumea! La ce folosesc acesti muzicieni fotbalisti si actori banii pe care ii cstiga? ajuta cumva populatiile lumii a treia? ajuta cumva la eradicare nu stiu carei boli in africa? NU ISI CUMPARA CASE MASINI ALCOOL DROGURI SI PARASUTE! excelent rezultat din drepturile de autor! la mai mare eu unul nu vreau sa subscriu la acest lucru!
        • +1 (1 vot)    
          corect (Vineri, 3 aprilie 2009, 15:46)

          cristi [anonim] i-a raspuns lui warchild

          Inteleg pe deplin ceea ce spui si sunt perfect de acord. Eu doar incercam sa atrag atentia ca pana la urma ceea ce se intampla la ora actuala este furt. Ca ne incalzim noi cu ideea ca sunt preturi aberante este partea a doua. Daca vrem cu adevarat sa taxam pe cineva ca a pus un pret prea mare pe acel produs nu mai cumparam acel produs, nu cred ca e corect sa furam acel produs pentru simplul motiv ca e prea scump. Societatea are destule lacune asa cum e si discutia ar putea continua la nesfarsit, dupa cum spuneau mai sus alte persoane poate interveni cenzura, castigurile se pot face si din alceva dar ideea in sine este furt. Daca eu vreau sa vand o carte scrisa de mine cu 1000 de lei e treaba mea. Cine nu e de acord cu pretul nu o cumpara si gata. Dar nu imi pare un comportament normal sa scriu o carte care o vand cu 1000 de lei si toata lumea o fura pentru ca e prea scumpa. Asa mie imi pare ca de sarbatori cresc preturile la alimente, cu toate acestea nu fur alimente. Cred ca platesc o factura prea mare la utilitati, la asigurari, taxe etc. dar nu e un motiv suficient sa ma apuc sa fur.
        • +1 (1 vot)    
          continuare (Vineri, 3 aprilie 2009, 15:54)

          cristi [anonim] i-a raspuns lui warchild

          Parerea mea sincera este ca omul nu trebuie incurajat sa obtina ceva prin mijloace neloiale daca la randul sau pare nedreptatit. Daca un om va inseala increderea si va fura bani, multi bani sa zicem si sunteti pusi in situatia de a-i face foarte mult rau poate chiar omor si nimeni nu va prinde ce faceti? Sper sa nu va treaca prin cap ca e bine ca acel om sa moara ca imi pare sincer rau de astfel de ganduri. Ideea e sa nu raspunzi cu un rau (a fura nu e un lucru bun) la un alt rau (preturi exorbitatea pentru niste chestii efemere si partial inutile). Nu lucrez la nici o companie multimedia etc., e doar o parere a unui om care crede ca solutia in romania de exemplu nu este omorarea parlamentarilor ci mai degraba prezenta 0 la vot. Simulacru de democratie pe care il avem la ora actuala nu ma reprezinta.
  • +1 (1 vot)    
    IN CURAND (Vineri, 3 aprilie 2009, 16:05)

    Kult [anonim]

    .adica in 17 APRILIE se va da verdictul si pentru ..Pirate Bay. Cred ca decizia de azi (..) va cantari f. mult pentru deciza din 17 Aprilie.
    La noi, se va relua in curand operatiunea Gramofonul....In orase din Transilvania au (re)inceput descinderile. Asa ca...formatati, formatati, formatati.

    P2P au lansat deja insa softuri noi pentru ..Privatiune.
    Fiecare se apara cum poate. Gugle stie...
  • 0 (0 voturi)    
    dubios (Sâmbătă, 4 aprilie 2009, 20:36)

    adrian [anonim]

    Informatia este singurul lucru infinit din univers. Pot copia o melodie de unspe miliarde de ori si o pot sterge de unspe miliarde de ori dupa care o pot copia iar si tot asa. Intrebare:
    De ce sa platesc pentru ea? Ok, cand cumpar un cd sau downloadez un program de pe internet nu cumpar de fapt informatia de pe el. Cumpar cum ar veni munca oamenilor care l-au produs. Insa, spre deosebire de informatie, aceasta munca este limitata. Asa ca, de ce pot ei sa-mi vanda mie un numar infinit de bucati? Din punctul meu de vedere ceea ce ar trebui de fapt o companie sa primeasca pentru produsul ei este o remuneratie direct proportionala cu efortul depus. Cum ar veni, un fel de plafon al sumei maxime pe care o poate primi ca urmare a scrierii unui soft, realizarii unui film, etc. Prietene, ai facut windowsul. Bun. Meriti un miliard sa zicem. Dar dupa aceea devine gratis. Sunt de acord, ceea ce spun poate parea comunist; si poate ca si este. Cred sincer ca profitul ar trebui limitat. Nu zicem nimeni sa nu fii bogat daca muncesti si esti priceput. Da mai ho ma!!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi