Asesoft Distribution a preluat 51% din actiunile retailerului online eMAG, se arata intr-un comunicat comun emis de cele doua companii, fara a fi precizata valoarea tranzactiei. Potrivit lui Radu Apostolescu, directorul de marketing si cofondator al eMAG, acordul dintre cele doua companii este unul strict financiar, fiecare urmand a-si continua independent linia proprie de business si a-si pastra focusul pe piata pe care activeaza: Asesoft pe distributie si eMAG pe cea de retail online.

"Asa cum se intampla mereu in viata, solutiile sunt mai aproape de noi decat credem. Dupa mai bine de un an de discutii chiar si cu investitori externi, am decis sa mergem alaturi de un partener care s-a aflat foarte aproape de noi in ultimii sapte ani", a mai precizat Radu Apostolescu.

Conform reprezentantilor celor doua companii, pozitia financiara solida obtinuta de eMAG in urma capitalizarii reprezinta pentru furnizori garantia unui canal sigur de vanzare si promovare a produselor iar pentru clienti siguranta unui retailer cu o calitate din ce in ce mai buna a serviciilor oferite.

"Nu o sa favorizam eMAG ca si client al Asesoft, o sa sprijinim in continuare toti partenerii Asesoft. eMAG reprezinta sub 10% din vanzarile Asesoft, eMAG vinde peste 15.000 produse de la peste 500 de producatori in timp ce Asesoft vinde aproximativ 2.000 de produse de la 50 producatori", a declarat Razvan Ziemba, director executiv al Asesoft.

Sinergiile logistice intre eMAG si Asesoft care se vor concretiza mai usor acum vor fi baza construirii platformei de comert online eMAG la care sa aiba acces in egala masura orice distribuitor si comerciant, pe modelul Amazon.com.

Razvan Ziemba, Asesoft: Daca se vor mai ivi oportunitati, care chiar sa merite poate vom mai face un efort

Contactat de HotNews.ro, directorul executiv al Asesoft a tinut sa precizeze doar ca desi nu crede ca vor mai face o alta achizitie in acest an, totusi, daca vor exista oportunitati care sa merite Asesoft este dispusa sa mai cumpere.

"Nu cred ca vom mai face alte achizitii in acest an, dat fiind faptul ca aceasta este deja a doua, dupa ce am preluat luna trecuta partea de distributie a Flamingo, dar daca se vor ivi oportunitati, le vom analiza si daca chiar merita poate vom mai face un efort", a declarat pentru HotNews.ro Razvan Ziemba, director executiv al Asesoft.

Luna trecuta, Flamingo International, al doilea retailer de produse electronice, electrocasnice si IT&C de pe piata din Romania, a anuntat directionarea unui numar de contracte detinute de divizia de distributie, catre Asesoft Distribution.

Radu Apostolescu, eMAG: Nu este o fuziune intre cele doua companii

Contactat de HotNews.ro, Radu Apostolescu, cofondatorul eMAG, nu a dorit sa mentioneze valoarea tranzactiei, precizand insa ca nu este vorba de o fuziune intre cele doua companii.

"Va fi un consiliu de administratie majoritar Asesoft, dar nu este o fuziune intre cele doua companii, fiecare urmand a avea conduceri separate. In urma tranzactiei, Asesoft detine 51% din actiuni, iar restul de 49% este detinut in proportii egale de ceilalti actionari. Sunt doua firme independente, fiecare cu piata lor, cu obiective diferite, iar a favoriza una dintre parti am considerat ca ar fi cea mai mare greseala", a spus Radu Apostolescu.

Razvan Ziemba a precizat ca restul de 49% dintre actiuni este detinut in prezent in proportii egale de Radu Apostolescu, Dan Teodorescu si Bogdan Vlad.

eMAG are momentan circa 180 de angajati si nu vor exista disponibilizari

Radu Apostolescu a mai precizat ca in prezent eMAG are circa 180 de angajati si ca nu se vor face disponibilizari in urma tranzactiei.

"In prezent avem circa 180 de angajati si nu vor exista schimbari in structura organigramei sau organizatiei in urma acestei tranzactii. Nu avem in plan sa mai vindem actiuni, in conditiile in care compania are acum o pozitie solida", a mai spus Apostolescu.

In privinta vanzarilor in scadere din piata, cofondatorul eMAG spera ca situatia s-ar putea redresa in urmatoarele 2-3 luni.

"Au existat scaderi ale vanzarilor si probleme sunt in toata piata, poate in comertul online chiar mai putine. Cred ca s-a ajuns pe fundul scaderii, daca se poate spune asa, si speram ca in 2-3 luni sa reinceapa cresterea. Oricum mai jos de atat nu cred sa se ajunga", a explicat Apostolescu.

Lansat in 2001 ca un magazin online de sisteme de calcul si produse de birotica, eMAG se numara printre creatorii pietei de comert electronic din Romania, avand potrivit informatiilor de pe site-ul propriu o echipa de 300 de angajati la sfarsitul lui octombrie 2008.

Distribuitorul IT Asesoft a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 127 milioane dolari, in crestere cu 22% fata de anul anterior, iar pentru 2009 isi propune afaceri de 130 milioane dolari. Compania de distributie IT are o baza de clienti formata din peste 1.000 reselleri activi si este furnizor important al retelelor de retail locale.