Microsoft va prezenta saptamana viitoare motorul de cautare Kumo de la care asteapta venituri importante din publicitate, in lupta cu Google, noteaza presa internationala. Compania a spus ca motorul de cautare va oferi rezultate extrem de relevante, divizate pe categorii, insa presa noteaza ca Google si Yahoo si-au imbunatatit si ele cautarile in ultima vreme si au un avans semnificativ. Nu se stie data de la care noul motor de cautare va fi disponibil pentru public.

Microsoft testeaza de ceva timp motorul de cautare cunoscut sub numele de cod Kumo si spune ca rezultatele cautarii vor fi impartite pe categorii, pentru ca utilizatorul sa gaseasca mai usor exact ce cauta. Spre exemplu, daca se cauta un anumit produs, intr-un meniu din stanga ecranului vor fi afisate fotografii cu el, site-urile producatorilor, cronici ale celor care au folosit produsul, dar si locuri de unde il poti cumpara.

Insa Google, care domina piata motoarelor de cautare si Yahoo, care ocupa locul secund la mare distanta, au imbunatatit foarte recent modul in care filtreaza rezultatele cautarii in incercarea de a "ghici" cat mai bine intentiile utilizatorilor,

Microsoft stie ca trebuie sa castige teren in segmentul motoarelor de cautare unde se pot face bani mai multi decat cu e-mail-urile sau cu serviciile de mesageri instant. Spre exemplu, in aprilie, in SUA Google avea peste 60% din piata motoarelor de cautare, Yahoo avea peste 15%, iar Microsoft sub 10%.

Diferenta fata de Google e imensa "Cand un competitor ajunge la un astfel de grad de dominanta cum se intampla cu Google, e aproape imposibil sa-l mai prinzi" spune Rob Enderle, analist at Enderle Group din California, citat de Bloomberg. El a adaugat ca este un test si ramane de vazut daca Microsoft mai poate repeta minunile de la inceputurile sale cand a ajuns sa domine piete pe care a intrat ca outsider.