Reorientarea targului IT&C CERF exclusiv spre oamenii de business a diminuat de 15 ori numarul vizitatorilor

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 9 iunie 2009, 16:26 Economie | IT

Targul CERF a fost vizitat de 4.000 de oameni
Foto: HotNews.ro
Targul de IT&C CERF, desfasurat la Bucuresti trei zile, saptamana trecuta, a fost vizitat de 4.000 de persoane, valoare de aproape 15 ori mai mica fata de anul trecut, cand evenimentul era destinat si publicului larg, nu doar companiilor, a anuntat firma organizatoare, Expotek. CERF-ul si-a pierdut din stralucire, iar standurile pompoase au disparut, din cauza caderii segmentului de retail, spun organizatorii, care insa se arata multumiti de editia 2009.

“Peste 20% dintre companiile participante la editia din acest an a CERF au participat in premiera, iar companiile din Taiwan au avut cea mai puternica prezenta dintre toate evenimentele de profil din Europa de Sud-Est. Mai mult, companii precum Microsoft, Dell, IBM, Kaspersky Lab si G Data Software au participat in premiera la CERF sau dupa o absenta de 10 ani. Aceste elemente si multe altele arata ca evenimentul a fost unul de succes”, spune Dan Voicu, directorul general al firmei organizatoare.

In perioada 3-5 iunie, CERF 2009 a fost vizitat de 4.000 de persoane, majoritatea facand parte din segmentul de business. Cel mai mare flux de vizitatori a fost in a doua zi a evenimentului, si anume 2.000 de persoane. Expotek se astepta la undeva intre 3.000 si 5.000 de vizitatori la inceputul CERF, tinta fiind atinsa. Biletul de intrare a fost 30 de lei. Anul trecut targul fusese vizitat de 55.000 de persoane.

"Vizitatorii din acest an se incadreaza in doua categorii: segmentul de management interesat de valoarea adaugata pe care o poate aduce tehnologia afacerii lor si tinerii pasionati de tehnologie care sunt interesati de tot ce este nou in domeniu", mai spune firma organizatoare.

Printre cele mai interesante gadget-uri prezente s-au numarat masa interactiva Surface a Microsoft, primul netbook de business al Dell si noile laptop-uri ultraportabile eXpertBook de la Maguay.

In orice caz, CERF-ul de anul acesta a fost cu totul schimbat. Standurile pompoase pline de lumina si culoare au lipsit, la fel si muzica si hostesele sumar imbracate.

Dar chiar si daca nu venea criza, CERF-ul avea nevoie de o schimbare de concept, pentru ca si clientul se informeaza altfel, iar targul devenea depasit.

"Nu mai este balciul din anii anteriori. Era cumva un targ de produs. Ei bine, au aparut atatea comentarii pe internet despre produse, atatea magazine in care produsele se gasesc, incat CERF nu-si mai avea rostul in formatul acela de anul trecut", declara la inceputul CERF-ului Dan Voicu, pentru Hotnews.ro.


Citeste mai multe despre   












Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

1282 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    Jenant (Marţi, 9 iunie 2009, 16:35)

    Vizitator [anonim]

    CERF este jenant. Organizatorii astia se multumesc cu putin.
  • +2 (2 voturi)    
    tristete mare (Marţi, 9 iunie 2009, 16:41)

    gica [anonim]

    Tristete mare la CERF mai le lipsea mortul! cel mai slab eveniment posibil un dezastru total
  • -1 (3 voturi)    
    excelenta editie (Marţi, 9 iunie 2009, 16:55)

    Dragos Manac [anonim]

    In sfarsit cei de la CERF au reusit sa se incadreze pe drumul cel bun. Au disparut oamenii pliantelor si cautatorii de gratis, ramanand un eveniment B2B solid. Prezenta delegatiei taiwaneze a dat si un aer de international. Prima editie de CERF la care pot spune ca am putut sa fac fac business si ma bucur ca nu am renuntat sa ma duc chiar in acest an. Felicitari!
    • +1 (1 vot)    
      oare? (Marţi, 9 iunie 2009, 17:20)

      Bogdan [anonim] i-a raspuns lui Dragos Manac

      Am fost la Technology Forum in prima zi. Momente jenante la sosirea d-lui ministru, cand cele cateva notabilitati care il insoteau nu stiau pe unde sa se aseze in sala. greseala de protocol. a terminat speech-ul d-l ministru, a plecat urmat de grupul masiv de ziaristi si apropiati. in sala mai erau vreo 18-20 persoane. unii citeau ziarul (exact "oamenii pliantelor si cautatorii de gratis", in asteptarea pauzei de cafea), o parte isi urmareau colegii din panel (cei care stateau pe canapele cu lumina in ochi ca la Secu), iar minoritatea o reprezentau cativa clienti. cativa din cei 20! btw, d-l de la EMC nu o sa uite nici el experienta asta, cu siguranta! iar intrebarile de dupa fiecare prezentare au facut, ca intotdeauna, deliciul!

      taiwanezii nu stiau ce se intampla cu ei, ce cauta pe acolo! la ditamai spatiul/standul organizat (nu incape discutie, au fost sponsorul principal al editiei din acest an!) au luat o tzeapa care nu o vor uita asa usor.

      programul de prezentari cu subiecte amestecate in cele trei zile... e vai mama lor! cu cine l-or fi facut, cine i-o fi consiliat, ca a fost o 'tzesatura' de prezentari Microsoft-IBM-EMC (companii convocate sau chiar au fost convinse ca va fi un succes?).

      bref: fantoma lui IFABO bantuie! dar IFABO parca avea mai multa 'vână'...
    • +2 (2 voturi)    
      Propaganda comunista (Marţi, 9 iunie 2009, 17:22)

      Gica [anonim] i-a raspuns lui Dragos Manac

      Cerf-ul trage sa moara, asta e adevarul, nicio companie mare nu a mai fost dispusa sa plateasca chiriile aberant de mari, nu a fost prezentata nicio noutate, a fost un eveniment anost in care cei de la standuri s-au privit unii pe altii. Pur si simplu nu mai intereseaza pe nimeni si probabil acesta e ultima editie inainte de declararea decesului oficial.
    • 0 (0 voturi)    
      Re:excelenta editie (Marţi, 9 iunie 2009, 18:38)

      Ioana [anonim] i-a raspuns lui Dragos Manac

      Nu m-a dat pe spate editia de anul asta, dar am reusit sa gasesc cateva carti de business pe care le nu le gaseam pe raft de obicei, am aflat cu surprindere ca Dell face mai mult decat laptop-uri si ca EMC face mai mult decat content management.
      Oricum, in afara de cei 3-4 mari "grei", restul au fost firme de umplutura.. exceptand cazul improbabil in care erai in cautare de o solutie de ERP/CRM/ttM de mana a 2-a.
  • +2 (2 voturi)    
    cerf? (Marţi, 9 iunie 2009, 17:05)

    eeeuuuu [utilizator]

    care cerf? anul asta n-a fost decat o gluma proasta cu numele asta! o farsa, unde, inafara de calculatorul-masa, cam nefunctional dupa parerea mea, si invizibilui (pentru vizitatori) laptop ramanesc, se imparteau premii care n-aveau nimic de-a face cu it-ul (zaruri pentru jocuri erotice si inele cu vibrator pentru organul genital masculin). asa ca, mai intreb odata: a existat anul acesta (2009) un targ de it denumit cerf?
  • +2 (2 voturi)    
    excelenta editie adresata bisnitarilor (Marţi, 9 iunie 2009, 17:14)

    solidstate [anonim]

    S-a dorit a fi o editie ascunsa ochiului public mai ales ca au participat taiwanezii. Nu cumva sa vada mireanul diferenta de pret intre sursa si magazin. Acum ca toata lumea are card si internet li se cam strica ploile. A fost atat de bine ascunsa ca majoritatea specialistilor n-au aflat ca s-ar fi organizat - nu ca ar fi contat dupa esecurile rasunatoare din ultimii ani.
  • +2 (2 voturi)    
    Afara-i vopsit gardul... (Marţi, 9 iunie 2009, 17:54)

    Barbu M. [utilizator]

    Sa nu uitam ca au fost platiti cu bani grei niscaiva oameni "mari" din blogosfera, pentru a-i "consilia" pe partea de PR dar nici macar greii n-au fost in stare sa parfumeze mortul din sicriu. CERF-ul o fi atras prin hostese, dar erau cateva companii ce chiar reuseau sa educe clientii pe care nu-i vedeau altfel (a se vedea anul trecut, pe partea de multimedia si foto).
    Altfel spus, atrageai oamenii prin show iar apoi aratai unei mase mari la ce esti tu bun.
    Anul asta ce s-a intamplat? Expozantii erau speriati deja de "criza", au taiat din bugete si organizatorii rupti de realitate au marsat in continuare pe preturi infioratoare. Multi expozanti au dat cu flit, iar cei putini ramasi au dat din umeri si au renuntat si ei; cine a mai ramas ar fi trebuit sa fie platit din greu, macar pentru pastrat brand-ul.
    Ca sa nu mai spunem ca s-a anuntat restrangerea numita jenant "B2B" d'abia cu doua-trei saptamani inainte.
    CERF, fie-tzi tzarana usoara!
  • +1 (1 vot)    
    Strategia marmotei (Marţi, 9 iunie 2009, 20:23)

    Gigel [anonim]

    Mda sigur strugurii sunt acri.

    CERF a (s)cazut constant in ultimii ani din punct de vedere a calitatii, si umbla zvonul ca alegerea orientarii catre sectorul business to business (B2B) nu e o "strategie" gandita de organizatori, ci rezultatul absentei anuntate a firmelor si in special a marilor retraileri (Flamingo, UltraPro...).
    Si cred ca e adevarat, din cate citisem initial B2B urma sa fie una dintre sectiune din targ, alaturi de cea destinata publicului larg.
  • +2 (2 voturi)    
    CERF-ul rusinii (Marţi, 9 iunie 2009, 21:21)

    costin [anonim]

    Cea mai slaba editie CERF din toate timpurile a avut loc in 2009! Asa numitii "organizatori" ar trebui sa-si dea demisia pentru ca au aruncat o lumina complet incorecta, nefavorabila si ireala fata de unul din cele mai dinamice domenii ale economiei romanesti! Lipsa de spatiu, lipsa de expozanti majori (nici macar autoritatile romane nu au mai avut stand!), lipsa de manifestari, un covor rosu ca pe vremuri si afisoare digitale, m-am frecat la ochi, nu-mi venea sa cred ca ne-am intors in urma cu 20 de ani. RUSINE organizatorilor!
  • 0 (0 voturi)    
    Covorul rosu, festivitate si propaganda. Atat! (Miercuri, 10 iunie 2009, 14:51)

    Barbu M. [utilizator]

    Festivitatea de deschidere mi-aduce aminte de vremurile cand nea Nicu venea sa joace hora cand se mai deschidea o statie de metrou. Evident, presa de atunci nu arata decat pozele STAS din Eroilor... Daca stau sa ma gandesc, chiar ca nu s-a schimbat nimic.

    Si exista o chestie care *dovedeste* ca asa-numita reorientare B2B a venit dupa ce aproape toti potentialii expozanti au zis "pleaca mah d'aci" individului ce a venit sa ceara sume absurde pentru participare. Chestia: CERF 2009 a fost anuntat cu surle si trambite ca loc in care consumatorul sa se imprieteneasca cu tehnologia. Pac-tzac, cu doua saptamani inainte, pe site-ul oficial apare o stire ca "se concentreaza" pe B2B; voiau sa faca asta aproape pe sest... Intr-o lume normala Expotek ar fi fost desfiintzat a doua zi.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică