Yahoo! Inc., proprietarul celui de-al doilea motor de cautare ca popularitate, a anuntat marti un profit net in crestere de 141,4 milioane dolari pentru al doilea trimestru. Pentru trimestrul urmator, se estimeaza insa ca vanzarile vor scadea, pe fondul reducerii bugetelor pentru publicitate, informeaza Bloomberg.

In aceeasi perioada a anului trecut, compania inregistrase un profit net de 131,2 milioane dolari.

Pentru trimestrul al treilea 2009, Yahoo! mizeaza pe vanzari in suma de 1,45-1,55 miliarde dolari, pe fondul unei scaderi drastice a cheltuielilor pentru publicitatea online si cu o competitie acerba din partea Google Inc., care detine cel mai popular motor de cautare.

Compania a incercat sa isi mareasca profitul prin disponibilizari si inchiderea unora dintre paginile de internet detinute. In plus, Yahoo! va veni curand cu un set major de modificari pentru pagina de start, pentru ca aceasta sa devina mai relevanta pentru utilizatori, dar si in ideea de a creste veniturile din publicitate. O serie de aplicatii vor putea fi accesate fara a parasi pagina Yahoo!, accesul la retelele de socializare va fi mai simplu, iar din toamna modificarile vor putea fi vazute de toti utilizatorii pe plan mondial.