Dupa multe discutii, zvonuri si rasturnari de situatie Microsoft si Yahoo! au batut palma pentru un parteneriat pe 10 ani in domeniul web search si publicitate prin intermediul motoarelor de cautare. Yahoo! va integra motorul de cautare Bing pe site-urile sale si estimeaza ca va castiga anual jumatate de miliard de dolari prin acest parteneriat si va mai economisi alte 200 milioane

Acordul va permite noului motor Bing al Microsoft sa castige cota de piata ajungand la mult mai multi utilizatori, iar Yahoo! va gestiona partea de publicitate.

Seful Yahoo! - Carol Bartz prezinta acordul ca fiind unul care va aduce o noua era de inovatie si dezvoltare pentru internet.

Acordul va trebui aprobat si de autoritatile din domeniul concurentei, dar practic combina tehnologia Microsoft in domeniul cautarii pe internet cu forta Yahoo! in segmentul publicitate online. Cele doua companii incearca sa concureze cu Google care a luat un avans consistent pe partea de cautare pe internet.

Microsoft spune ca intelegerea va oferi experiente mult mai placute celor care vor utiliza Bing si estimeaza ca motorul de cautare va deveni un concurent serios pentru Google.

Acordul se rezuma la cautarea pe internet si la impartirea veniturile din publicitatea derivata din cautare, iar companiile isi vor pastra autonomia pentru restul domeniilor in care activeaza, cum ar fi e-mail sau mesagerie instant.

Potrivit comunicatului comun transmis miercuri de cele doua companii, Microsoft si Yahoo! se asteapta ca acordul sa fie atent analizat de catre autoritatile de reglementare, finalizarea acestuia fiind estimata pentru inceputul lui 2010. Implementarea deplina a acordului este asteptata in termen de doi ani de la obtinerea tuturor aprobarilor autoritatilor de reglementare.

In SUA, Google are 65% din piata motoarelor de cautare, Yahoo! detine sub 20%, iar Microsoft cam 8%

Discutiile dintre cele doua companii au inceput acum aproape doi ani si de atunci s-a scris enorm despre modul in care ele vor colabora.

In luna mai 2008 Microsoft a retras oferta nesolicitata de 47,5 miliarde dolari de cumparare a Yahoo!. Microsoft a incercat apoi achizitionarea afacerii de cautare pe internet a Yahoo!, in dorinta de a mai micsora distanta fata de liderul pietei, Google, fara a se ajunge insa la un acord pe aceasta tema.