Facebook, cea mai mare retea de socializare online din lume, a anuntat ca va cumpara FriendFeed, un start-up similar cu site-ul de microblogging Twitter, care permite utilizatorilor sa schimbe informatii pe internet in timp real, informeaza Reuters. Valoarea tranzactiei nu a fost anuntata, insa cel mai important castig pentru Facebook il reprezinta echipa FriendFeed, formata din fosti ingineri Google.

Serviciul FriendFeed este similar, desi mai putin popular, cu Twitter, site-ul de microblogging pe care Facebook a incercat sa-l cumpere cu 500 milioane dolari in 2008, conform unor surse apropiate afacerii.

Termenii acordului nu au fost dezvaluiti, dar Facebook a spus ca, pentru moment, FriendFeed va opera ca si pana acum, in conditiile in care cele doua echipe stabilesc planurile pe termen lung.

"Marele castig al Facebook in aceasta achizitie este talentul ingineresc al FriendFeed, mai degraba decat produsul in sine, care a strans suficiente aprecieri, insa este cu mult mai putin popular decat Twitter. Baietii astia stiu cum sa construiasca aplicatii sociale accesibile", sustine Jeremiah Owyang, analist in cadrul companiei de cercetare Forrester Research.

Conform PC Advisor, FriendFeed a fost creata in 2007 de catre patru fosti angajati Google, printre acestia numarandu-se Paul Buchheit, inginerul din spatele Gmail si autorul motto-ului informal al Google "Don't be evil" si Bret Taylor, un fost manager de produse in cadrul Google care a lansat Google Maps.

Reteaua de socializare Facebook are in prezent peste 250 de milioane de utilizatori activi la nivel mondial, oficialii companiei asteptand o crestere a veniturilor cu 70% in 2009.