Valoarea comertului electronic cu plata online cu card bancar in primele noua luni ale anului a fost de 69,5 milioane euro, in crestere cu 75% fata de aceeasi perioada din 2008, conform RomCard. Numarul de tranzactii inregistrate in ianuarie-septembrie 2009 a fost de aproximativ 886.000, aproape dublu fata de primele noua luni din 2008. Prin platforma ePayment a Gecad, au fost derulate 784.000 de tranzactii, cu o valoare totala de peste 65 milioane euro.

„Dinamica ultimelor luni ne arata ca intr-adevar comertul electronic romanesc mai are loc de crestere, chiar si in perioade economice mai dificile. Mai mult, aceasta evolutie atesta faptul ca romanii au devenit din ce in ce mai familiarizati cu cumparaturile online si, prin urmare, ne asteptam ca la finalul lui 2009 bilantul sa arate astfel: 93 milioane euro tranzactionati, 1.200.000 de tranzactii”, declara Marin Mitroi, director general al RomCard.

„Pana in prezent, comertul electronic cu plata prin card bancar s-a dovedit a fi unul dintre domeniile foarte putin afectate de perioada dificila prin care economia romaneasca trece (...) Ne asteptam ca magazinele online cliente sa deruleze prin ePayment tranzactii de peste 80 milioane euro in 2009”, spune Carmen Sebe, CEO GECAD ePayment.

Al treilea trimestru al anului a adus pentru magazinele ce utilizeaza ePayment o crestere a volumului de plati prin card bancar de 7% fata de perioada aprilie-iunie 2009. Valoarea medie a tranzactiei a avut o evolutie ascendenta in 2009, ajungand in al treilea trimestru la 88 euro, fata de un minim de 77 euro inregistrat in primele 3 luni ale anului. Per total, in primele 3 trimestre din 2009, s-a inregistrat o medie de 83 de euro pe tranzactie, ajungandu-se la aproximativ aceeasi valoare medie a anului 2008, respectiv de 84 euro pe tranzactie.

Analiza informatiilor oferite de platforma de comert electronic ePayment releva faptul ca, in ultimele 3 luni, niciun domeniu nu a inregistrat o crestere spectaculoasa, insa este demn de remarcat faptul ca in domeniul eTail IT s-a oprit scaderea observata in prima jumatate a anului, in trimestrul trei inregistrandu-se chiar o crestere cu 13% a numarului de tranzactii fata de trimestrul anterior. In schimb, domeniul de eTail non-IT a inregistrat scaderi la numarul de comenzi platite cu cardul online.

Produsele si serviciile preferate de romani in trimestrul al treilea al acestui an au fost cele din domeniul telecom (facturi, cartele prepay, telefoane, accesorii), urmate de pachetele turistice si biletele de avion. Pe pozitia a treia se situeaza serviciile (asigurari, anunturi publicitate, servicii diverse).