Compania Google va realiza parteneriate cu cateva dintre cele mai mari case de discuri si va introduce un nou serviciu ce va facilita gasirea, ascultarea mostrelor si cumpararea melodiilor online, au declarat surse pentru Reuters.

Industria muzicala a inregistrarilor, care se confrunta cu o scadere drastica a vanzarilor, spera sa se redreseze popularizandu-si produsele cu ajutorul cunoscutului motor de cautare.

iLike si LaLa vor facilita aceast serviciu, care va permite afisarea melodiilor pe Google, impreuna cu un buton pentru "cumparare". Astfel, se va reduce numarul de pasi pe care un fan trebuie sa ii parcurga pentru a cumpara melodiile sale preferate online. Dupa ce vor accesa butonul pentru "cumparare", utilizatorii vor fi trimisi la diferite site-uri precum Amazon.com sau iTunes Music Store, de unde pot cumpara muzica.

LaLa si iLike vor demara noul serviciu pe 28 octombrie, potrivit surselor, carora nu li s-a permis sa discute public despre acest subiect inainte de lansarea oficiala.

In acest parteneriat sunt implicate mai multe case de discuri, printre care si Vivendi's Universal Music Group, Sony Music Entertainment, Warner Music Group si EMI Music. Casele de discuri sunt convinse ca, daca faciliteaza accesul la muzica, vor obtine o crestere a pietei digitale. Aceasta piata este dominata la ora actuala de iTunes, care detine 70% din vanzari.

In plus, Universal Music si Sony Music vor realiza si un parteneriat cu YouTube pentru a realiza un serviciu de videoclipuri muzicale denumit Vevo, care ar putea fi lansat in decembrie.