Cota de piata Windows 7 in Romania, net superioara unor tari precum Germania si Franta

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 28 octombrie 2009, 20:00 Economie | IT

Rata de adoptie a noului sistem de operare Windows 7 al Microsoft este in Romania si alte tari din Est net superioara statelor mari din Occident, arata un studiu facut de NetApplications si redat de eWeek. Windows 7 s-a lansat pe 22 octombrie, iar reprezentantii Microsoft Romania spun ca feedback-ul a fost mult peste asteptari. Interesant e ca Windows 7 contine si Internet Explorer 8, fiindca CE nu a trimis oficial actele prin care cere introducerea unui "ecran de alegere" pentru ca utilizatori sa decida ce browser vor sa instaleze.

Studiul NetApplications a fost prezentat pe 22 octombrie si se refera la cota de piata a Windows 7 inaintea lansarii oficiale, cota construita analizand numarul versiunilor de test (release candidate) instalate, raportat la numarul total de computere. Conform datelor NetApplications cota de piata la nivel mondial e de 2%, iar in Europa cele mai mari rate de adoptie a noului sistem sunt in Slovenia si Lituania, peste 6%. Alte patru tari au o rata de peste 5,6%: Estonia, Belarus, Romania si Letonia, in timp ce Germania are o rata de numai 2,4%.

Tudor Galos, seful diviziei Windows la Microsoft Romania explica procentele mult mai bune ale Estului prin faptul ca aceasta regiune este "foarte orientata tehnologic". Versiunea in engleza a Windows 7 a fost lansata pe 22 octombrie, iar cea in romana se va vinde din 31 octombrie. Variantele test (release candidate) sunt disponibile de peste patru luni pentru descarcare gratuita.

Microsoft spune ca feedback-ul de dupa lansarea oficiala a fost extrem de pozitiv, iar criticile putine " Crticile au fost legate de niste componente punctuale, dar fara diagnostic care sa arate de ce au aparut (...) Sunt intr-adevar multe discutii in legatura cu integrarea anumitor aplicatii mai vechi, dar majoritatea suporta Windows 7, deci nu prea au de unde sa apara probleme", spune seful diviziei Windows.

Interesant e ca Windows 7 vine la pachet doar cu Internet Explorer 8, deoarece Comisia Europeana nu a trimis inca oficial hartiile prin care cere instalarea acelui "ecran de alegere" (ballot screen) din care utilizatorul poate alege ce browsere doreste sa instaleze. Cei de la Microsoft spun ca in momentul cand cererea oficiala va sosi exista mijloacele tehnice pentru schimbare.

CE a cerut Microsoft sa nu mai "lege" Internet Explorer de Windows pentru a oferi clientilor dreptul de a alege ce browser doresc sa foloseasca. Microsoft a fost de acord si ramane ca masura sa fie pusa in practica, iar in momentul instalarii sistemului, utilizatorul sa poata alege cu ce va "naviga" pe web.

eWeek citeaza un studiu IDC care estimeaza ca pana la finalul anului viitor se vor fi vandut 177 milioane de licente Windows 7 pe plan mondial, dintre care 50 de milioane in Europa.


Citeste mai multe despre   












Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

2688 vizualizari

  • +5 (5 voturi)    
    Ca de obicei statisticile (Miercuri, 28 octombrie 2009, 20:33)

    ALex [anonim]

    Pot fi intelese in diferite moduri. Aici este vorba de versiuni "RC", asadar nu despre calculatoare de productie. Nu stiu cati dintre dvs care ati avut Win 7 RC l-ati instalat pe computerul principal. Asta nu ne spune nimic referitor la cat de multi dintre utilizatori vor migra calculatoarele de baza pe noua platforma.

    Eu personal am Win 7 de mai bine de o luna, versiune RTM (finala), prin programul MSDN, si imediat dupa ce am instalat-o pe un calculator de test am migrat toate sistemele pe Windows 7 fara probleme si sunt foarte multumit. Insa acesta sunt eu - mereu lucrez cu ultimele versiuni de Visual Studio, etc si nu platesc licente (program de cercetare), insa pentru o firma cu sute de statii este muuult mai problematica migrarea.

    Iar in final, sunt convins ca statistic in Romania ponderea de migrare va fi mare, insa in majoritate bazata pe instalari ilegale. Asadar ce masuram? Venituri catre Microsoft sau pierderi?
    • +1 (1 vot)    
      Bineinteles ca e mai bun (Miercuri, 28 octombrie 2009, 21:54)

      ac [utilizator] i-a raspuns lui ALex

      Si eu il am instalat Ultimat 64 (MAPS license) de citeva luni si nu am avut absolut nici o problema. Migrarea nu e problematica. Din cite stiu e mai ieftin (220 usd) decit Vista (250 usd): http://arstechnica.com/microsoft/news/2009/06/windows-7-pricing-announced-cheaper-than-vista.ars
      • +1 (1 vot)    
        Wrong Price (Joi, 29 octombrie 2009, 9:20)

        Danut [anonim] i-a raspuns lui ac

        Cred ca tu traiesti in alta tara si nu in Romania.
        Pretul pentru Romania este : http://www.emag.ro/Promotie_Windows_7_Retail--promo10748?ref=promo_win7

        Preturile sunt in euro si nu in USD si sunt duble ca in USA si cu mult mai mari ca Vista.
        • +1 (1 vot)    
          Nu te pune nimeni sa cumperi din RO (Joi, 29 octombrie 2009, 11:52)

          ac [utilizator] i-a raspuns lui Danut

          http://www.amazon.com/Microsoft-Windows-7-Ultimate-Upgrade/dp/B002DHLV8S/ref=sr_1_2?ie=UTF8&s=software&qid=1256809887&sr=8-2

          Normal ca aici se pune EUR in loc de USD, se mai pune adaos 50% si mai bagam si TVA. Normal ca iese dublu.
          • -1 (1 vot)    
            Amazon nu primeste comenzi din Romania (Joi, 29 octombrie 2009, 13:21)

            Ratone [anonim] i-a raspuns lui ac

            (prea multi hackeri)
            • 0 (0 voturi)    
              Mai incearca. (Joi, 29 octombrie 2009, 17:41)

              ac [utilizator] i-a raspuns lui Ratone

              Se poate.
              • 0 (0 voturi)    
                Nu merge - vezi link: (Vineri, 30 octombrie 2009, 9:55)

                Ratone [anonim] i-a raspuns lui ac

                http://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeId=596184#restrict

                Restrictions

                The following items can be shipped to almost all destinations outside the U.S.:

                * books*
                * DVDs
                * music
                * VHS videos

                Additionally, some consumer electronics, health and personal care, home and garden, jewelry, pet supplies, shoes, software, sporting goods, tools, video games, and watches can be shipped to the following countries:

                Australia, Austria, Belgium, Brazil, Canada, Chile, Czech Republic, Denmark, Finland, France, Germany, Hong Kong, Hungary, India, Ireland, Italy, Japan, Luxembourg, Malaysia, Mexico, Netherlands, New Zealand, Norway, Philippines, Portugal, Poland, Saudi Arabia, Singapore, South Africa, Spain, Sweden, Switzerland, Taiwan, Thailand, United Arab Emirates, United Kingdom
                • +1 (1 vot)    
                  Ok, atunci de la MS direct (Vineri, 30 octombrie 2009, 12:01)

                  ac [utilizator] i-a raspuns lui Ratone

                  http://store.microsoft.com/microsoft/Windows-7-Ultimate-Upgrade/product/592F5AF5?WT.mc_id=winonline_shop_ULTupgrade

                  Shopping Cart
                  Windows 7 Ultimate Upgrade
                  Quantity: 1
                  Delivery Options: Download
                  $219.99

                  Download direct cred ca merge.
                  • +1 (1 vot)    
                    AMAZON.CO.UK (Miercuri, 4 noiembrie 2009, 15:12)

                    gazpefoc [anonim] i-a raspuns lui ac

                    Amazon din SUA nu vinde in Romania, insa Amazon din UK, (nu alte magazine listate pe site) vinde absolut orice in Romania si Bulgaria. Au fost adaugate acum cateva luni in lista. Eu mi-am si cumparat de la ei si pentru niste DVD-uri a durat 3 zile livrarea.
    • 0 (0 voturi)    
      ...subscriu... (Miercuri, 28 octombrie 2009, 22:05)

      MauriceX [anonim] i-a raspuns lui ALex

      in mare cu cele enumerate de tine, ALex, insa acest articol se incadreaza la categoria: hai sa hranim/prostim cat mai bine oile. Nu contest ca pe un hardware de ultima generatie, acest "Vista optimizat" se misca foarte bine, insa parca nu as irosi resurse hardware si materiale, pentru cazuri ultra simple cum ar fi editare texte, completare tabele. In corporatii poate (doar poate) is va gasi locul, ramane sa vedem.. si abia apoi sa ne dam cu parerea despre rata de adoptie a noului OS, si sa facem estimari pe cota de piata.
      Numai bine, si la cat mai putin Win 7 necesar!
      • +1 (1 vot)    
        inca eclipsat de Vista? (Joi, 29 octombrie 2009, 11:25)

        sly [anonim] i-a raspuns lui MauriceX

        No offence, cred ca esti inca eclipsat de vechiul experiment Vista. Win 7 e bomboana din virful tortului.
        Ai fi surprins sa constati ca Win 7 se misca mai bien decat XP... chiar si pe statii vechi.
        Problematic, pe astfel de statii, poate fi suportul grafic pentru ca nu exista drivere.
        Dar o experienta mult mai tragica o poti resimii cu Linux cu kernel mai vechi care pur si simplu refuza sa iti recunoasca HDD-ul SATA si multe alte deliciuri. :D
        • 0 (0 voturi)    
          Ma faci sa rad (Joi, 29 octombrie 2009, 13:22)

          Ratone [anonim] i-a raspuns lui sly

          Rulez un Linux Debian cu desktop la alegere, arhitectura 64 biti si bineinteles harddisk SATA. E ca fulgerul!
          • 0 (0 voturi)    
            linux (Joi, 29 octombrie 2009, 18:20)

            clasa a IX- a nu ?? [anonim] i-a raspuns lui Ratone

            asa si ?? adevarat la tine merge, la mine merge pe 1 PC din 3, mai merge la vreo cateva sute de utilizatori - mii poate - dar incercat pe multe alte sisteme nu vrea... Esti si tu un destept, lumea incepe si se termina cu tine, nu-i asa ?? continua sa razi..
    • 0 (0 voturi)    
      ... (Miercuri, 28 octombrie 2009, 23:51)

      Aph [anonim] i-a raspuns lui ALex

      Sunt sigur ca Windows 7, deja foarte laudat, va atinge vanzari record mai ales dinspre companiile mari care in marea lor majoritate au decis sa stea cu XP pana trece nenorocirea Vista. Si cum de la ei vine grosul, Microsoft se poate lafai ca banul intra...
      • 0 (0 voturi)    
        Aveti perfecta dreptate (Joi, 29 octombrie 2009, 3:45)

        ALex [anonim] i-a raspuns lui Aph

        Sunt multe companii care vor sari peste Vista direct la 7.
  • -2 (2 voturi)    
    adoptie (Miercuri, 28 octombrie 2009, 21:03)

    brando [anonim]

    Da! Si eu am adoptat Mac acum 2 ani si n-am remuscari!
    Keep on goin' Bill or Steve!
  • -3 (3 voturi)    
    Rata mare in Est, mica in Vest (Miercuri, 28 octombrie 2009, 22:10)

    curiosul [anonim]

    Nu vreau sa declansez flame-uri, dar Linux-ul l-ati incercat? In tarile vestice deja s-a pus problema reducerii cheltuielilor in administratia publica deci migratia a inceput dar spre Open Source (Linux, OpenOffice etc). Eu personal, dpdv al Windows-ului m-am oprit (cred ca definitiv) la XP iar in mod curent utilizez un fork Ubuntu, Ultimate Edition 2.0. O seara buna.
    • 0 (0 voturi)    
      Un carcotas (Joi, 29 octombrie 2009, 3:32)

      ALex [anonim] i-a raspuns lui curiosul

      Articolul era despre Win 7, dar ca de obicei lanseaza polemici de tipul "care sistem de operare e mai bun". Raspunsul ei bine nu exista, pentru ca depinde mult de ceea ce faci, de ce stii, de cu ce esti obisnuit. De asta de exemplu Airbus face cockpit-urile la avioane in mod asemanator: obisnuinta inseamna mai putin timp pierdut cu antrenamentele. Eu am 3 sisteme de operare pe compul meu: OSX 10.6 Snow Leopard, Fedora 11 si Windows 7. Fiecare are avantaje si dezavantaje. De exemplu, nu poti intr-o firma sa faci bine AAA pe routere Cisco folosind ca baza un server Radius pe OsX. Tot solutia proprietara Cisco Takacs e mai buna, chiar daca mai scumpa. De asemenea, daca majoritatea utilizatorilor foloseste Windows, nu are sens sa cuplezi routerele la un Linux. Se poate, dar ai putea folosi direct serverul Windows prin Active Directory, te va scuti de o mare configurare. Eu sunt genul de inginer caruia ii place sa stie tot, dar in general firmele nu au nevoie de asa ceva, ci de solutii ieftine (cele mici) sau specifice punctuale. De aceea lucrez in invatamant, unde predau retele (de la locale la wide, de la VoIP la configuratii redundante) si sisteme de operare. De asta imi place sa le aflu (ce-i drept cu Mac-ul sunt incepator) dar imi mananca o groaza de timp, ceea ce in industrie e contraproductiv, cand suna mobilul de 256 de ori pe minut ca e pirma paralizata ca tu ai dat pe router pe interfata externa DENY ANY ANY.
    • +1 (1 vot)    
      Si mai adaug ceva (Joi, 29 octombrie 2009, 3:53)

      ALex [anonim] i-a raspuns lui curiosul

      Sa nu credeti carecumva ca vreunul dintre sistemele de operare este mai "sigur". Faptul ca sunt putini care stau si macina cum sa creeze right-escalations sau vulnerabilitati pentru OSX sau Linux nu le face cu nimic mai sigure. Eu acasa am un router Linksys amarat si nu mi-a picat niciodata netul; la o firma aici, unde toata reteaua e pe routere Cisco se mai intampla sa fie probleme - asta nu inseamna ca reteaua mea e mai buna, ci ca nimeni nu si-a batut capul sa ma atace cu un DDOS de sa-mi mearga cei 8 Mbps ai mei ca fulgii.

      Mai mult, daca ai acces la nivel fizic la infrastructura, e ca si distrusa. Putini stiu de exemplu ca in general retelele WAN nu implementeaza nici un fel de securitate. Acolo viteza este esentiala (criptarea la acel nivel de nucleu al retelei ar introduce intarzieri inacceptabile). Este problema ta sa iti securizezi traficul prin alte metrode: WAN-ul iti duce datele de la A la B in timpul cel mai scurt. Securitatea de exemplu a cablurilor transoceanice TAT-11 care pleaca de la Calais din Franta in SUA este asigurata cu pusca. Daca ai intrat in perimetrul statiei de telecomunicatie te aresteaza sau te impusca. Nimeni nu isi permite sa decupleze cineva comunicatiile intercontinentale pe fibra, pierderile economice ar fi uriase, chiar si pentru un interval de cateva minute.
    • +1 (1 vot)    
      :)) (Joi, 29 octombrie 2009, 9:52)

      rakkone [utilizator] i-a raspuns lui curiosul

      Sigur ca da. Cand vei avea pe linux/ubuntu ceva gen AD, group policies, etc se va migra si pe linux, altfel cand ai mii de statii de gestionat centralizat iti trece rapid cheful de experimente ubuntu
      • -1 (1 vot)    
        Mii de statii de gestionat? (Joi, 29 octombrie 2009, 13:26)

        Ratone [anonim] i-a raspuns lui rakkone

        Se vede ca esti de la Microsoft ;-)
        • -1 (1 vot)    
          Si ca (Joi, 29 octombrie 2009, 14:10)

          Fane [anonim] i-a raspuns lui Ratone

          nu stie ca si pe Linux se pot gestiona, chiar mai usor :)) Tari astia de la M$
          • 0 (0 voturi)    
            Nu este vorba ca nu le poti gestiona usor (Joi, 29 octombrie 2009, 15:46)

            ALex [anonim] i-a raspuns lui Fane

            Dar, caci exista un dar, atunci cand statiile angajatilor sunt Linux, si serverul tot Linux. Ce te faci insa la o firma cum e Monster Technologies in Praga, unde pe etaj sunt peste 100 de calculatoare cu XP. Faci administrarea conturilor utilizator de pe Linux? Instalezi pe toate statiile Linux si atunci cum programeaza in ASP.Net? Treci totul in PHP? Cum configurezi de exemplu ca un utilizator odata autentificat in retea, in functie de softurile instalate pe statia lui sa aiba drepturi diferite de acces ale resurselor retelei? (Cu alte cuvinte, daca un angajat are un computer fara antivirus, switch-ul Cisco se poate configura astfel incat sa ii dea acces numai la Internet, nu si la serverele companiei - aflati ca se poate si asa ceva ...)

            Vedeti dvs, migrarea este posibila, exista administrare de credential-uri si pe Linux, dar se merita?
        • 0 (0 voturi)    
          da , mii (Joi, 29 octombrie 2009, 18:23)

          anonim [anonim] i-a raspuns lui Ratone

          n-ai nimerit, e de la P.
    • 0 (0 voturi)    
      Las' ca romanii mai au bani (Joi, 29 octombrie 2009, 13:24)

      Ratone [anonim] i-a raspuns lui curiosul

      Mai vorbim prin Aprilie.
  • -1 (1 vot)    
    M$ (Joi, 29 octombrie 2009, 0:17)

    toma [anonim]

    Ar fi interesant de corelat nivelul coruptiei din tarile mentionate cu rata de adoptie a Windows 7.
  • 0 (0 voturi)    
    www.vaduva.ro (Joi, 29 octombrie 2009, 2:33)

    Cristi VADUVA [anonim]

    In sua rata de adoptie este mica, pentru ca foarte putini s-au deranjat sa testeze Windows 7, ei asteapta sa fie lansat iar apoi il cumpara, daca le place raman cu el daca nu revin la ce aveau inainte ... asadar cota de piata cu versiunea RC nu are nici o relevanta. Eventual arata ca tarile respective sunt mult mai interesate de ceea ce se ofera gratis.
    • -2 (2 voturi)    
      asta demonstreaza (Joi, 29 octombrie 2009, 11:31)

      Fane [anonim] i-a raspuns lui Cristi VADUVA

      cata naivitate si risipa exista in tarile din est. Daca o tehnologie nu este matura, afara n-o adopta decat foarte putini.. Toti prefera sa mearga cu ce au pana cand nevoile ii fac sa caute alta solutie. numai la noi se reped behaitorii sa fie "in trend" cu "ultimul racnet". Au bani de aruncat.
      • 0 (0 voturi)    
        Au bani de aruncat (Joi, 29 octombrie 2009, 13:27)

        Ratone [anonim] i-a raspuns lui Fane

        Inca.
    • 0 (0 voturi)    
      Nu aveti idee (Joi, 29 octombrie 2009, 15:54)

      ALex [anonim] i-a raspuns lui Cristi VADUVA

      Cate companii cumpara tehnologie si inlocuiesc infrastructura curenta si perfect functionala cu una "revolutionara" doar pentru ca un sef a citit prin nu stiu ce revista ca VoIP e cool si trendy.

      Cel mai bun exemplu l-am avut saptamana trecuta cu Renault in Cehia. Au avut o problema si au cerut sfatul si am discutat cu ei de ce reteaua e asa de stufos implementata si de ce au renuntat la PBX in favoarea VoIP. Explicatia a venit rapid: ca sa aiba gratuit long-distance-call-urile, intre sediile din Brno si Praga si mai ales cu firma mama din Franta.

      M-am uitat pe configuratia Gateway Keeper-ului si am vazut ceva ciudat si am strigat "WHAT?!?!?". Aflati ca toate apelurile interurbane si cele internationale foloseau reteaua telefonica PSTN-ul. VoIP-ul mergea doar in interiorul sediului, dupa care apelul era preluat de Telefonica (Cesky telekom). Cu alte cuvinte, nu au economisit NIMIC la apeluri, din contra s-au ales cu niste telefoane Cisco superbe pe care nimeni nu stie sa le foloseasca.

      Si un alt exemplu, la alta firma, unde folosesc Avaya, telefoanele de birou erau legate la acelasi VLAN ca si calculatoarele. Cu alte cuvinte, cu un program de sniffing (gen Wireshark) si cateva codecuri orice angajat putea asculta ce se vorbeste pe telefoanele sefilor. Jesus!!!
  • 0 (0 voturi)    
    binenteles,... (Joi, 29 octombrie 2009, 16:09)

    luci [anonim]

    statiscile ne omoara pe noi, astia orientati mai bine tehnologic, decat vestul , numai ca se va vinde din 31.10.2009... adica interesul este enorm pentru varianta free, ca doar romanii nu prea au ce face, sa vedem contra cost, care mai este interesul tehnologic (aici trebuie macar sa zambiti)...
    in ritmul asta, estul va lasa in urma vestul cat de curand, daca nu se vor lua dupa noi
  • 0 (0 voturi)    
    Windows 7 (Marţi, 3 noiembrie 2009, 0:01)

    M Andrei Iulian [anonim]

    Evident produsul Windows 7 este mult mai calificat pentru a fi utilizat zilnic decat Vista cel buggy si greoi.Scriu din propria experienta.
    Referitor la rata tot mai redusa de vanzare in Occident se poate intelege ca lumea de acolo preferea ceva mai inovator cum ar fi apple sau de ce nu GNU/Linux,BSD etc. De ce sa dau bani pe un sistem de operare cand pot sa-mi downloadez unul si sa-l instalez prin propria cunostinta si putere de intelegere.Lumea este vasta trebuie doar sa stii ce sa cauti.salutari
  • -1 (1 vot)    
    Windows 7 are MULTE probleme (Joi, 12 noiembrie 2009, 14:11)

    razvan [anonim]

    Windows 7 are multe probleme, atat functionale cat si "de fond" (filozofie a utilizarii).

    Iata cateva aici:

    http://www.psy-q.ch/blog/articles/2009/09/13/win7-review-from-free-software-activist/

    http://www.windows7sins.org


    Alternativa LEGALA si GRATUITA e sa folositi SOFTWARE LIBER, dupa preferinte:

    http://alege.softwareliber.ro


    Cat despre cei care care tot insista cu miile de statii cuplate intr-un domeniu Active Directory, de ce ar face un om normal asa ceva, in loc sa le lase pe cont propriu ? Active Directory e atat de "bun", incat, atunci cand "crapa", nu te mai poti loga NICAIERI...

    Adica toata afacerea ta e ... offline.
    • 0 (0 voturi)    
      win7 (Luni, 23 noiembrie 2009, 11:41)

      user [anonim] i-a raspuns lui razvan

      Dupa o ora de utilizare pot sa spun ca merge beton dar am gasit si un lucru ce ma nemultumeste profund: nu are program de defragmentare. Nu defragmenteaza nimic ci doar se preface. Nu-ti arata nici o linie sau patratel.
      • 0 (0 voturi)    
        Ba are. (Luni, 7 decembrie 2009, 10:56)

        ac [utilizator] i-a raspuns lui user

        Mai insista.
        http://blogs.msdn.com/e7/archive/2009/01/25/disk-defragmentation-background-and-engineering-the-windows-7-improvements.aspx

        sau

        http://www.downloadsquad.com/2009/01/26/how-windows-7-handles-disk-defragmenting/


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri