Intalnire HotNews.ro

AUDIO Florian Nila, ex-Visual Soft: Singurele locuri unde lumea va cauta masini second-hand vor fi site-urile specializate, nu retelele de socializare

de Redactia     HotNews.ro
Miercuri, 4 noiembrie 2009, 17:42 Economie | IT

Florian Nila
Foto: Arhiva personala
Piata auto second-hand va exista atata timp cat vor exista masini si singurele locuri unde lumea va cauta masini de acest tip vor fi site-urile specializate, nu retelele de socializare, spune Florian (Bebe) Nila, managerul si totodata unul dintre asociatii de pana acum ai Visual Soft. Sapte luni au durat negocierile ce au dus la una dintre cele mai mari tranzactii de pe piata online din Romania - preluarea site-ului Autovit.ro (Visual Soft) de catre grupul international Naspers, pentru suma de 4.750.000 euro. Florian Nila a raspuns intrebarilor despre aceasta tranzactie intr-o discutie cu cititorii HotNews.ro.

Asculta un scurt interviu HotNews.ro cu Florian Nila





Visual Soft, companie infiintata in 1995, a avut ca principal obiect de activitate dezvoltarea de produse software. Compania a inceput lucrul la www.autovit.ro in 1999, in urma unor discutii cu conducerea Autovit. "Nu a fost vorba de o afacere, initial, ci de un hobby - nu existau tarife, nici angajati care sa se ocupe de activitatea site-ului. A fost o perioada amuzanta, trebuia sa convingem vanzatorii din Autovit ca postarea anuntului pe internet le poate fi folositoare", isi aminteste Florian Nila. 

In timp, oamenii au inteles avantajele unei astfel de platforme, iar "in 2005 deja numarul de anunturi crescuse mult, cheltuielile incepusera sa depaseasca veniturile, asa ca am trecut la taxarea postarii prin SMS. In mod suprinzator, acest pas a dus chiar din prima luna la cresterea brusca a numarului de anunturi postate", spune Florian Nila, care s-a ocupat de administrarea societatii si a site-ului, precum si de realizarea Autovit.ro. Site-ul a inregistrat, in octombrie 2009, peste 848.000 de vizitatori unici si 106 milioane de pagini cu continut afisate (nu sunt contorizate pagini doar cu imagini). 

O precizare: aceasta tranzactie reprezinta o achizitionare a 100% din actiuni, contravaloarea ( 4, 75 mil Euro) intrand direct in contul personal al actionarilor, fara clauze privind obligatia managementului de a-si continua activitatea in companie.. Nu este vorba despre o majorare de capital sau "infuzie", asa cum am fost obisnuiti pana acum in piata .ro.

Vezi mai jos toate raspunsurile date de Florian Nila cititorilor HotNews.ro.


Citeste mai multe despre   






Întrebari puse de cititorii HotNews.ro:


  • Întrebarea nr. 1 Tudor

    Buna ziua,
    care va fi de acum inainte relatia dintre site si targul autovit?
    cine a avut initiativa - v-ati dus voi la sud-africani sau au venit ei la voi?
    Multumesc

    • Florian Nila

      fiind vorba de vanzarea societatii cu totul, toate contractele raman valabile.
      Nu am cautat noi cumparatori :-)

  • Întrebarea nr. 2 margot

    De ce arata siteul ca acum 1000 de ani? De ce n-ati schimbat nimic? Aveti idee, eventual e prevazut ceva in contract, siteul va ramane la fel sau se va schimba dupa cumparare?

    • Florian Nila

      arata ca acum 10 ani pentru ca orice incercare de modificare a dus la reactii dure din partea utilizatorilor.
      Importanta este uzabilitatea, nu briz-briz-urile.
      Eventualele modificari tin de noii proprietari.

  • Întrebarea nr. 3 mark question

    "fara clauze privind obligatia managementului de a-si continua activitatea in companie". scrie in text. asta inseamna ca nu veti mai avea nimic de-a face cu autovit.ro? Veti mai face ceva pe online, veti mai investi ceva, daca tot aveti bani din vanzarea asta?

    • Florian Nila

      este prea devreme ca sa am planuri exacte de viitor. Cert este ca va urma o perioada de odihna, cat se poate de lunga, dupa cateva luni mai vedem.

  • Întrebarea nr. 4 vmarga

    Buna ziua,

    Au tot existat speculatii privind modul de calcul folosit cand s-a stabilit pretul. Pana la urma cum s-a calculat?

    Si inca o intrebare: cand ati pornit siteul va gandeati deja ca o sa-l vindeti peste x ani? Daca nu va gandeati atunci, pentru ca era un "hobby", cand ati inceput sa va ganditi?
    Numai bine

    • Florian Nila

      La astfel de tranzactii nu exista o formula clara de calcul, sunt mult prea multe variabile. Pur si simplu cumparatorii fac estimari asupra sumei maxime pe care o pot plati functie de cum vad ei dezvoltarea ulterioara, vanzatorii fac calcule referitoare la suma minima ce poate fi acceptata tinand cont de profitabilitatea actuala si previziunile viitoare.
      Daca aceste estimari au un punct comun se poate ajunge la o intelegere.

      La vanzare am inceput sa ne gandim de anul trecut.

  • Întrebarea nr. 5 bogdan

    adica ma gandesc ca nimeni nu-i obliga pe cei care au vandut autovitul (care sunt si proprietarii targului din vitan) sa le mai permita de acum incolo accesul in targ noilor propritari pentru "culegerea" de anunturi... practic cam de acolo isi tragea seva autovit.ro... este posibil sa cumparati alt domeniu si sa-i faceti publicitate continuand sub alt nume afacerea consacrata proaspat vanduta, sau aveti in contract clauze clare care va interzic acest lucru?

    • Florian Nila

      Afirmatiile astea cu "cei care au vandut sunt si proprietarii targului" nu au nici o baza reala. Va garantez de exemplu ca nu detin nici o actiune la Autovit SA.
      Site-ul nu "isi tragea seva" din targ, anunturile de acolo sunt sub 5% din totalul de anunturi. Dar este intr-adevar o colaborare benefica pentru ambele parti si nu exista nici o motivatie pentru care aceasta colaborare sa inceteze.
      Este exclusa varianta la care va referiti, daca intentionam sa continui acest tip de activitate nu mai vindeam. Sunt necesari ani buni pentru a aduce un site la asa nivel de popularitate.

  • Întrebarea nr. 6 barbierul din mustang 68

    De ce au venit la voi si nu s-au dus la altii? Ce parere aveti, cat va mai avea succes second hand-ul pe piata auto romaneasca? Si cat de mult vor mai ajuta siteuri ca autovit la vanzarile auto (second hand), daca lumea va putea sa-si gaseasca direct o masina, sa se duca direct la tinta, dupa ce-si intreaba prietenii din mai stiu eu ce retea? Sau tipa pe tuitar ca bai, vreau masina, si sar 1k de foloueri ca-i fac ei rost de una...

    • Florian Nila

      La prima intrebare doar cumparatorii va pot da un raspuns exact. Dar sunt convins ca ocuparea locului 1 in categoria auto si zecile de milioane de afisari lunare au fost factori importanti.
      Piata auto second-hand va exista atata timp cat vor exista masini si singurele locuri unde lumea va cauta masini de acest tip vor fi site-urile specializate, nu retelele de socializare.

  • Întrebarea nr. 7 lamborghini

    La autovit ro cum s-a vazut criza (numar anunturi etc)? de ce mai exista rubrica de cereri daca nu exista nicio inregistrare?

    pdap, astia care au cumparat siteul s-au obligat prin contract sa faca ceva, sa-l imbunatateasca sau sa-l lase la fel? cati oameni lucreaza la site si ce se va intampla cu ei?

    • Florian Nila

      Criza s-a vazut doar comparativ cu lunile oct-nov 2008, cand a fost un adevarat boom de importuri sh. Exceptand aceasta perioada (cand aveam cca 22000 anunturi) nu pot spune ca exista alte influente ale crizei.
      Nu exista obligatii contractuale, dar sunt absolut convins ca vor face imbunatatiri. Ei au echipe specializate pentru dezvoltare, la noi era o singura persoana.
      Toti angajatii actuali ai Visual Soft au fost preluati de cumparator.

  • Întrebarea nr. 8 MIHail

    Buna ziua,

    Puteti spune daca autovit.ro va fi integrat in vreun fel cu alte platforme pe care le-au luat MIH in regiune, inclusiv cea de licitatii online aukro.ro in romania?

    • Florian Nila

      Este o intrebare la care nu am raspuns clar, pot doar sa fac presupuneri si nu e cazul.
      Sunt convins insa ca vor face tot posibilul sa dezvolte autovit.ro si ca vor lua orice masura considera necesar pentru asta.

  • Întrebarea nr. 9 mircea tanasescu

    D-le Nila,
    Eu personal nu v-am vazut pana acum in postura de "guru" al industriei online din Romania, asa cum ii vad pe tot felul de "manajeri de proiecte".
    Si totusi ati reusit cea mai spectaculoasa tranzactie in acest domeniu din 2009. Ce veti face in continuare? Veti deveni consultant pe bani grei? Va veti retrage din afaceri undeva intr-o insula mai prietenoasa? Veti lansa un alt proiect?
    multumesc si bafta, orice veti intreprinde!

    • Florian Nila

      Niciodata nu mi-a placut "sa ies in fata", am acceptat aceasta intalnire doar pentru ca am vazut ca s-au facut multe speculatii pe aceasta tema si am vrut sa ofer clarificarile necesare. Am preferat sa ma ocup de afacere.
      Dupa cum am spus mai sus, in urmatoarea perioada va urma multa, multa odihna. Planuri certe de viitor nu am, vedem mai tarziu.
      Multumesc pentru urari.

  • Întrebarea nr. 10 gabi teli

    Puteti sa-mi spuneti care este modelul de business al autovit.ro? Ce procente din venituri vin din SMS-uri, din reclama sau din taxa de intrare la targul de masini. Exista si alte venituri pentru site?

    • Florian Nila

      Toate aceste cifre sunt confidentiale, firesc. Dar ca sa va faceti idee, incercati sa contactati orice broker de servicii sms si veti vedea cam care este procentajul primit de site din valoarea unui sms.
      Daca mai exista si alte surse de venit ? Chiar m-ati pus pe ganduri, eu nu am reusit sa gasesc altele :-)

  • Întrebarea nr. 11 Vartanu

    Site-ul are nevoie de imbunatatiri in motorul de cautare.
    -Nu se poate sorta dupa nr de km (ca pe mobile.de)
    -An fabricatie minim-maxim
    -Cai putere minim-maxim
    etc

    • Florian Nila

      Poate aveti dreptate, acum eu nu mai pot indrepta asta.

  • Întrebarea nr. 12 mezozoic

    Ce siteuri independente din Romania credeti ca ar mai putea fi vandute unui grup strain, acum, pe asemenea sume sau chiar pe mai mult (daca ar fi de vanzare)? Ma refer si la siteuri de continut, si la siteuri de servicii, ecomert, orice.
    Va considerati "deschizatori de drum"?

    • Florian Nila

      Greu de spus, este o perioada in care cei ce dispun de lichiditati sunt "la vanatoare". Asadar oricand poate apare o noua stire privind achizitionarea unui site din RO, fie independent fie detinut de mari fonduri.
      Nu pot spune ca ne consideram "deschizatori de drumuri" ci niste oameni care au muncit pentru ceva, au obosit, si au vandut cuiva in care am avut incredere ca pot extinde munca noastra.

  • Întrebarea nr. 13 larisa

    Veti mai investi in online? Ce domenii credeti ca ar merita?
    Felicitari pentru vanzare!

    • Florian Nila

      Am precizat mai sus, pentru moment nu am nimic clar la viitor in afara de odihna.
      Multumesc pentru felicitari.

  • Întrebarea nr. 14 autoberc

    ... voi in primii ani ca sa-i convingeti pe oameni ca ajuta sa-si puna anunturile pe net, cand penetrarea netului era trista rau? Cand a devenit hobby-ul business sanatos?

    • Florian Nila

      La propriu mergeam din masina in masina (in targ) si le explicam despre ce este vorba. Le faceam si fotografii, tot gratuit.
      Pentru cei care postau singuri primeam pozele pe mail, le prelucram si le adaugam noi anunturilor...

      Transformarea in business a venit odata cu extinderea accesului la net in RO, lumea s-a familiarizat cu internetul. Pe atunci era un soi de bau-bau :-)

  • Întrebarea nr. 15 gelu

    sunt curios ce profit aducea anual afacerea pe care ati vandut-o. Este numai site-ul, sau e ceva mai complex?

    • Florian Nila

      De cativa ani ne-am ocupat doar cu site-ul.
      Pe site-ul Ministerului de Finante puteti urmari evolutia profitului de la an la an, sunt informatii publice.

  • Întrebarea nr. 16 dana

    Sint convinsa ca intelegeti f bine online-ul. Care credeti ca sint tendintele in viitorii 5 ani? Se trece tot mai mult pe internet pe mobil, sau e doar o vorba repetata papagaliceste la seminare?

    multumesc

    • Florian Nila

      Parerea mea este ca internetul pe mobil este util, dar strict pentru chestiuni punctuale (obtinerea rapida de informatii, etc). Nu imi imaginez ca cineva va sta vreodata sa isi caute masina pe autovit.ro de pe telefonul mobil:-)
      Inca o data, nu ii neg importanta, dar nu trebuie nici supra-apreciat

  • Întrebarea nr. 17 fost coleg de facultate

    Siteul este gazduit pe propriile servere? Site-ul e in php cu mysql? Ai avut probleme de securitate?

    • Florian Nila

      Astea sunt detalii tehnice interne. Daca am fost colegi sigur ai datele mele de contact si ne auzim in privat.

  • Întrebarea nr. 18 vlad

    care sint site-urile romanesti care va plac cel mai mult? daca ati avea bani de investit, in care ati investi?

    • Florian Nila

      Fara suparare, dar daca as raspunde la aceasta intrebare aici mi-as pune prea multa lume in cap. Chestia cu investitia intr-un site nu se aplica, nu sunt adeptul acestui mod de lucru. In cel mai rau caz poate sa cumpar cu totul ceva. Dar la moment nu se pune problema.

  • Întrebarea nr. 19 coco

    aveti informatii desre alte tranzactii care se pregatesc pe piata din .ro?

    • Florian Nila

      Nu. Chiar daca sunt tratative, fiti sigur ca nu rasufla nimic pana la finalizare.

  • Întrebarea nr. 20 mihai s

    Cum apreciati piata serviciilor online din romania? Daca vreti, va rog sa-mi dati cateva exemple de solutii pe care le considerati de viitor, adica utile pentru public si profitabile pentru antrepenor.
    multumesc
    mihai

    • Florian Nila

      Am o mare incredere in viitorul serviciilor online din RO.
      Dupa mine nu exista solutii la cheie care sa garanteze succesul. Conteaza doar oferirea unui continut calitativ, seriozitate si multa munca. Succes poate exista in orice domeniu.

  • Întrebarea nr. 21 roy

    Cat credeti ca ati fi obtinut daca vindeati afacerea inainte de debutul crizei?

    Ati fost tentat sa mai asteptati o perioada, pentru revnirea pietei online si a bugetelor de publicitate?

    • Florian Nila

      Nu cred ca ar fi fost alt pret, sau oricum nu ceva semnificativ diferit. Dupa cum am mentionat mai sus, nu pot spune ca am fost afectati de criza.

  • Întrebarea nr. 22 andrei

    Am citit despre aceasta tranzactie (pentru care va felicit!) si sunt curios sa stiu cu ce capiatal a inceput si cine dintre dumneavoastra a venit cu banii pentru investitia initiala si pentru dezvoltare. Inteleg ca ati fost 4 asociati, fiecare cu cote egale (25%): d-nii parvu (Cornel si Florin) care sunt si actionarii targului Autovit si d-voastra impreuna cu sotia.

    • Florian Nila

      Am inceput cu 2 calculatoare. Asadar investitia initiala a fost nesemnificativa. Angajati au aparut dupa cativa ani, cand deja aveam profit bunicel, tot ce a tinut de dezvoltare soft a fost realizat "in house", fara cheltuieli.
      Referitor la actionariat am specificat mai sus, nu faceti afirmatii fara a avea informatii certe.

  • Întrebarea nr. 23 gepeto

    Inteleg ca a fost vanduta firma in totalitate inclusiv targul de masini. Terenul unde se desfasoara targul:
    1. face parte din capitalul social al firmei?
    2. este in patrimoniul firmei?
    3. este in concesiune?
    4. este inchiriat?
    Daca este una din variantele 1-3, valoarea tranzactiei reprezinta de fapt pretul terenului, unde noul proprietar va ridica un mall?

    • Florian Nila

      S-a vandut Visual Soft, nu Autovit SA care detine targul si respectiv terenul. Este vorba de societati diferite, cu actionariat diferit.
      Chiar si pe perioada de criza doar terenul detinut de Autovit valoreaza de cateva ori mai mult decat valoarea acestei tranzactii.
      Trebuie sa fim realisti, nu sa luam de bune enormitatile scrise de diversi indivizi pe ici pe colo.

  • Întrebarea nr. 24 Catalin

    Ce numar de vizitatori unici lunar avea site-ul ?
    Ce platforma folositi (hardware dar si DB , AppServer)?

    Multumesc,

    • Florian Nila

      Ajunsesem la peste 848 000 unici lunar (pe trafic.ro puteti vedea evolutia in timp).
      Am scris si mai sus, detaliile tehnice sunt informatii interne. Ce va pot spune este ca nu am folosit nici o platforma soft comerciala sau free, totul a fost realizat "in house".

  • Întrebarea nr. 25 vio87

    Va rog, daca puteti, sa-mi dati cateva repere utile unui mic investitor in on-line: care ar fi, dupa d-stra, principalele atu-uri ale unui site dedicat serviciilor in romania? se poate dezvolta un astfel de brand exclusiv pe internet sau e nevoie si de un suport off-line asa cum e cazul autovit (popularitatea targului din vitan a trecut cu mult granitele capitalei)?

    • Florian Nila

      Sunt convins ca se poate dezvolta exclusiv pe online. Exista suficiente exemple care nu au nimic off-line in spate si se bucura de real succes.

  • Întrebarea nr. 26 AlexRmF

    Buna ziua,

    Felicitari pentru tranzactie,
    Sunt curios ce parere aveti depre concurenta pe care o are autovit.ro, din partea mai noului mobile.ro ? (pentru mine e nou)

    Numai bine,
    Alex

    • Florian Nila

      Multumesc.
      Referitor la concurenta mobile.ro aveti statisticile pe SATI.
      Sincer, nu il vad in acest moment un competitor pentru autovit.ro. Iar daca cumparatorul va dezvolta site-ul, clar nu se pune problema unei concurente.

  • Întrebarea nr. 27 funny

    In primul Felicitari dvs. si colaboratorilor!
    As dori un raspuns sincer la:
    Spuneati ca anul trecut v-ati gandit prima data la vanzarea site-ului... Care a fost valoarea de vanzare la care va gandeati atunci? (trebuie sa fi fost una) :)

    • Florian Nila

      Nu pot da cifre exacte, dar cert este ca anul trecut ne gandeam la valori mai mici :-) 2008 a fost un an cu o crestere frumoasa.








Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

5373 vizualizari

  • site-targ (Joi, 5 noiembrie 2009, 9:28)

    Tudor [anonim]

    Buna ziua,
    care va fi de acum inainte relatia dintre site si targul autovit?
    cine a avut initiativa - v-ati dus voi la sud-africani sau au venit ei la voi?
    Multumesc
    • raspuns (Joi, 5 noiembrie 2009, 12:00)

      Florian Nila [hotnews.ro] i-a raspuns lui Tudor

      fiind vorba de vanzarea societatii cu totul, toate contractele raman valabile.
      Nu am cautat noi cumparatori :-)
  • site de nineties (Joi, 5 noiembrie 2009, 9:30)

    margot [anonim]

    De ce arata siteul ca acum 1000 de ani? De ce n-ati schimbat nimic? Aveti idee, eventual e prevazut ceva in contract, siteul va ramane la fel sau se va schimba dupa cumparare?
    • raspuns (Joi, 5 noiembrie 2009, 12:03)

      Florian Nila [hotnews.ro] i-a raspuns lui margot

      arata ca acum 10 ani pentru ca orice incercare de modificare a dus la reactii dure din partea utilizatorilor.
      Importanta este uzabilitatea, nu briz-briz-urile.
      Eventualele modificari tin de noii proprietari.
  • bani si obligatii (Joi, 5 noiembrie 2009, 9:33)

    mark question [anonim]

    "fara clauze privind obligatia managementului de a-si continua activitatea in companie". scrie in text. asta inseamna ca nu veti mai avea nimic de-a face cu autovit.ro? Veti mai face ceva pe online, veti mai investi ceva, daca tot aveti bani din vanzarea asta?
    • raspuns (Joi, 5 noiembrie 2009, 12:06)

      Florian Nila [hotnews.ro] i-a raspuns lui mark question

      este prea devreme ca sa am planuri exacte de viitor. Cert este ca va urma o perioada de odihna, cat se poate de lunga, dupa cateva luni mai vedem.
  • pretul cum s-a stabilit? (Joi, 5 noiembrie 2009, 9:37)

    vmarga [anonim]

    Buna ziua,

    Au tot existat speculatii privind modul de calcul folosit cand s-a stabilit pretul. Pana la urma cum s-a calculat?

    Si inca o intrebare: cand ati pornit siteul va gandeati deja ca o sa-l vindeti peste x ani? Daca nu va gandeati atunci, pentru ca era un "hobby", cand ati inceput sa va ganditi?
    Numai bine
    • raspuns (Joi, 5 noiembrie 2009, 12:10)

      Florian Nila [hotnews.ro] i-a raspuns lui vmarga

      La astfel de tranzactii nu exista o formula clara de calcul, sunt mult prea multe variabile. Pur si simplu cumparatorii fac estimari asupra sumei maxime pe care o pot plati functie de cum vad ei dezvoltarea ulterioara, vanzatorii fac calcule referitoare la suma minima ce poate fi acceptata tinand cont de profitabilitatea actuala si previziunile viitoare.
      Daca aceste estimari au un punct comun se poate ajunge la o intelegere.

      La vanzare am inceput sa ne gandim de anul trecut.
  • Planuri de viitor? (Joi, 5 noiembrie 2009, 9:40)

    bogdan [anonim]

    adica ma gandesc ca nimeni nu-i obliga pe cei care au vandut autovitul (care sunt si proprietarii targului din vitan) sa le mai permita de acum incolo accesul in targ noilor propritari pentru "culegerea" de anunturi... practic cam de acolo isi tragea seva autovit.ro... este posibil sa cumparati alt domeniu si sa-i faceti publicitate continuand sub alt nume afacerea consacrata proaspat vanduta, sau aveti in contract clauze clare care va interzic acest lucru?
    • raspuns (Joi, 5 noiembrie 2009, 12:14)

      Florian Nila [hotnews.ro] i-a raspuns lui bogdan

      Afirmatiile astea cu "cei care au vandut sunt si proprietarii targului" nu au nici o baza reala. Va garantez de exemplu ca nu detin nici o actiune la Autovit SA.
      Site-ul nu "isi tragea seva" din targ, anunturile de acolo sunt sub 5% din totalul de anunturi. Dar este intr-adevar o colaborare benefica pentru ambele parti si nu exista nici o motivatie pentru care aceasta colaborare sa inceteze.
      Este exclusa varianta la care va referiti, daca intentionam sa continui acest tip de activitate nu mai vindeam. Sunt necesari ani buni pentru a aduce un site la asa nivel de popularitate.
  • cat mai dureaza (Joi, 5 noiembrie 2009, 9:46)

    barbierul din mustang 68 [anonim]

    De ce au venit la voi si nu s-au dus la altii? Ce parere aveti, cat va mai avea succes second hand-ul pe piata auto romaneasca? Si cat de mult vor mai ajuta siteuri ca autovit la vanzarile auto (second hand), daca lumea va putea sa-si gaseasca direct o masina, sa se duca direct la tinta, dupa ce-si intreaba prietenii din mai stiu eu ce retea? Sau tipa pe tuitar ca bai, vreau masina, si sar 1k de foloueri ca-i fac ei rost de una...
    • raspuns (Joi, 5 noiembrie 2009, 12:18)

      Florian Nila [hotnews.ro] i-a raspuns lui barbierul din mustang 68

      La prima intrebare doar cumparatorii va pot da un raspuns exact. Dar sunt convins ca ocuparea locului 1 in categoria auto si zecile de milioane de afisari lunare au fost factori importanti.
      Piata auto second-hand va exista atata timp cat vor exista masini si singurele locuri unde lumea va cauta masini de acest tip vor fi site-urile specializate, nu retelele de socializare.
  • criza (Joi, 5 noiembrie 2009, 10:12)

    lamborghini [anonim]

    La autovit ro cum s-a vazut criza (numar anunturi etc)? de ce mai exista rubrica de cereri daca nu exista nicio inregistrare?

    pdap, astia care au cumparat siteul s-au obligat prin contract sa faca ceva, sa-l imbunatateasca sau sa-l lase la fel? cati oameni lucreaza la site si ce se va intampla cu ei?
    • raspuns (Joi, 5 noiembrie 2009, 12:22)

      Florian Nila [hotnews.ro] i-a raspuns lui lamborghini

      Criza s-a vazut doar comparativ cu lunile oct-nov 2008, cand a fost un adevarat boom de importuri sh. Exceptand aceasta perioada (cand aveam cca 22000 anunturi) nu pot spune ca exista alte influente ale crizei.
      Nu exista obligatii contractuale, dar sunt absolut convins ca vor face imbunatatiri. Ei au echipe specializate pentru dezvoltare, la noi era o singura persoana.
      Toti angajatii actuali ai Visual Soft au fost preluati de cumparator.
  • integrare (Joi, 5 noiembrie 2009, 10:14)

    MIHail [anonim]

    Buna ziua,

    Puteti spune daca autovit.ro va fi integrat in vreun fel cu alte platforme pe care le-au luat MIH in regiune, inclusiv cea de licitatii online aukro.ro in romania?
    • raspuns (Joi, 5 noiembrie 2009, 12:25)

      Florian Nila [hotnews.ro] i-a raspuns lui MIHail

      Este o intrebare la care nu am raspuns clar, pot doar sa fac presupuneri si nu e cazul.
      Sunt convins insa ca vor face tot posibilul sa dezvolte autovit.ro si ca vor lua orice masura considera necesar pentru asta.
  • industria online (Joi, 5 noiembrie 2009, 10:47)

    mircea tanasescu [anonim]

    D-le Nila,
    Eu personal nu v-am vazut pana acum in postura de "guru" al industriei online din Romania, asa cum ii vad pe tot felul de "manajeri de proiecte".
    Si totusi ati reusit cea mai spectaculoasa tranzactie in acest domeniu din 2009. Ce veti face in continuare? Veti deveni consultant pe bani grei? Va veti retrage din afaceri undeva intr-o insula mai prietenoasa? Veti lansa un alt proiect?
    multumesc si bafta, orice veti intreprinde!
    • raspuns (Joi, 5 noiembrie 2009, 12:27)

      Florian Nila [hotnews.ro] i-a raspuns lui mircea tanasescu

      Niciodata nu mi-a placut "sa ies in fata", am acceptat aceasta intalnire doar pentru ca am vazut ca s-au facut multe speculatii pe aceasta tema si am vrut sa ofer clarificarile necesare. Am preferat sa ma ocup de afacere.
      Dupa cum am spus mai sus, in urmatoarea perioada va urma multa, multa odihna. Planuri certe de viitor nu am, vedem mai tarziu.
      Multumesc pentru urari.
  • venituri (Joi, 5 noiembrie 2009, 10:50)

    gabi teli [anonim]

    Puteti sa-mi spuneti care este modelul de business al autovit.ro? Ce procente din venituri vin din SMS-uri, din reclama sau din taxa de intrare la targul de masini. Exista si alte venituri pentru site?
    • raspuns (Joi, 5 noiembrie 2009, 12:30)

      Florian Nila [hotnews.ro] i-a raspuns lui gabi teli

      Toate aceste cifre sunt confidentiale, firesc. Dar ca sa va faceti idee, incercati sa contactati orice broker de servicii sms si veti vedea cam care este procentajul primit de site din valoarea unui sms.
      Daca mai exista si alte surse de venit ? Chiar m-ati pus pe ganduri, eu nu am reusit sa gasesc altele :-)
  • Nr km (Joi, 5 noiembrie 2009, 11:19)

    Vartanu [utilizator]

    Site-ul are nevoie de imbunatatiri in motorul de cautare.
    -Nu se poate sorta dupa nr de km (ca pe mobile.de)
    -An fabricatie minim-maxim
    -Cai putere minim-maxim
    etc
    • raspuns (Joi, 5 noiembrie 2009, 12:31)

      Florian Nila [hotnews.ro] i-a raspuns lui Vartanu

      Poate aveti dreptate, acum eu nu mai pot indrepta asta.
  • potential pe piata (Joi, 5 noiembrie 2009, 11:40)

    mezozoic [anonim]

    Ce siteuri independente din Romania credeti ca ar mai putea fi vandute unui grup strain, acum, pe asemenea sume sau chiar pe mai mult (daca ar fi de vanzare)? Ma refer si la siteuri de continut, si la siteuri de servicii, ecomert, orice.
    Va considerati "deschizatori de drum"?
    • raspuns (Joi, 5 noiembrie 2009, 12:35)

      Florian Nila [hotnews.ro] i-a raspuns lui mezozoic

      Greu de spus, este o perioada in care cei ce dispun de lichiditati sunt "la vanatoare". Asadar oricand poate apare o noua stire privind achizitionarea unui site din RO, fie independent fie detinut de mari fonduri.
      Nu pot spune ca ne consideram "deschizatori de drumuri" ci niste oameni care au muncit pentru ceva, au obosit, si au vandut cuiva in care am avut incredere ca pot extinde munca noastra.
  • investitii in online (Joi, 5 noiembrie 2009, 11:41)

    larisa [anonim]

    Veti mai investi in online? Ce domenii credeti ca ar merita?
    Felicitari pentru vanzare!
    • raspuns (Joi, 5 noiembrie 2009, 12:36)

      Florian Nila [hotnews.ro] i-a raspuns lui larisa

      Am precizat mai sus, pentru moment nu am nimic clar la viitor in afara de odihna.
      Multumesc pentru felicitari.
  • ce-ati facut... (Joi, 5 noiembrie 2009, 11:43)

    autoberc [anonim]

    ... voi in primii ani ca sa-i convingeti pe oameni ca ajuta sa-si puna anunturile pe net, cand penetrarea netului era trista rau? Cand a devenit hobby-ul business sanatos?
    • raspuns (Joi, 5 noiembrie 2009, 12:40)

      Florian Nila [hotnews.ro] i-a raspuns lui autoberc

      La propriu mergeam din masina in masina (in targ) si le explicam despre ce este vorba. Le faceam si fotografii, tot gratuit.
      Pentru cei care postau singuri primeam pozele pe mail, le prelucram si le adaugam noi anunturilor...

      Transformarea in business a venit odata cu extinderea accesului la net in RO, lumea s-a familiarizat cu internetul. Pe atunci era un soi de bau-bau :-)
  • ce profit avea afacerea? (Joi, 5 noiembrie 2009, 11:50)

    gelu [anonim]

    sunt curios ce profit aducea anual afacerea pe care ati vandut-o. Este numai site-ul, sau e ceva mai complex?
    • raspuns (Joi, 5 noiembrie 2009, 12:43)

      Florian Nila [hotnews.ro] i-a raspuns lui gelu

      De cativa ani ne-am ocupat doar cu site-ul.
      Pe site-ul Ministerului de Finante puteti urmari evolutia profitului de la an la an, sunt informatii publice.
  • Florian Nila (Joi, 5 noiembrie 2009, 11:59)

    Dan Preda [anonim]

    Felicitari Bebe!
    • raspuns (Joi, 5 noiembrie 2009, 13:19)

      Florian Nila [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dan Preda

      Multumesc !
  • Tendinte (Joi, 5 noiembrie 2009, 12:01)

    dana [anonim]

    Sint convinsa ca intelegeti f bine online-ul. Care credeti ca sint tendintele in viitorii 5 ani? Se trece tot mai mult pe internet pe mobil, sau e doar o vorba repetata papagaliceste la seminare?

    multumesc
    • raspuns (Joi, 5 noiembrie 2009, 12:47)

      Florian Nila [hotnews.ro] i-a raspuns lui dana

      Parerea mea este ca internetul pe mobil este util, dar strict pentru chestiuni punctuale (obtinerea rapida de informatii, etc). Nu imi imaginez ca cineva va sta vreodata sa isi caute masina pe autovit.ro de pe telefonul mobil:-)
      Inca o data, nu ii neg importanta, dar nu trebuie nici supra-apreciat
  • hardware? (Joi, 5 noiembrie 2009, 12:08)

    fost coleg de facultate [anonim]

    Siteul este gazduit pe propriile servere? Site-ul e in php cu mysql? Ai avut probleme de securitate?
    • raspuns (Joi, 5 noiembrie 2009, 12:49)

      Florian Nila [hotnews.ro] i-a raspuns lui fost coleg de facultate

      Astea sunt detalii tehnice interne. Daca am fost colegi sigur ai datele mele de contact si ne auzim in privat.
  • site-uri (Joi, 5 noiembrie 2009, 12:09)

    vlad [anonim]

    care sint site-urile romanesti care va plac cel mai mult? daca ati avea bani de investit, in care ati investi?
    • raspuns (Joi, 5 noiembrie 2009, 12:52)

      Florian Nila [hotnews.ro] i-a raspuns lui vlad

      Fara suparare, dar daca as raspunde la aceasta intrebare aici mi-as pune prea multa lume in cap. Chestia cu investitia intr-un site nu se aplica, nu sunt adeptul acestui mod de lucru. In cel mai rau caz poate sa cumpar cu totul ceva. Dar la moment nu se pune problema.
  • tranzactii (Joi, 5 noiembrie 2009, 12:10)

    coco [anonim]

    aveti informatii desre alte tranzactii care se pregatesc pe piata din .ro?
    • raspuns (Joi, 5 noiembrie 2009, 12:53)

      Florian Nila [hotnews.ro] i-a raspuns lui coco

      Nu. Chiar daca sunt tratative, fiti sigur ca nu rasufla nimic pana la finalizare.
  • piata serviciilor (Joi, 5 noiembrie 2009, 12:12)

    mihai s [anonim]

    Cum apreciati piata serviciilor online din romania? Daca vreti, va rog sa-mi dati cateva exemple de solutii pe care le considerati de viitor, adica utile pentru public si profitabile pentru antrepenor.
    multumesc
    mihai
    • raspuns (Joi, 5 noiembrie 2009, 12:58)

      Florian Nila [hotnews.ro] i-a raspuns lui mihai s

      Am o mare incredere in viitorul serviciilor online din RO.
      Dupa mine nu exista solutii la cheie care sa garanteze succesul. Conteaza doar oferirea unui continut calitativ, seriozitate si multa munca. Succes poate exista in orice domeniu.
  • pret si criza (Joi, 5 noiembrie 2009, 12:13)

    roy [anonim]

    Cat credeti ca ati fi obtinut daca vindeati afacerea inainte de debutul crizei?

    Ati fost tentat sa mai asteptati o perioada, pentru revnirea pietei online si a bugetelor de publicitate?
    • raspuns (Joi, 5 noiembrie 2009, 13:01)

      Florian Nila [hotnews.ro] i-a raspuns lui roy

      Nu cred ca ar fi fost alt pret, sau oricum nu ceva semnificativ diferit. Dupa cum am mentionat mai sus, nu pot spune ca am fost afectati de criza.
  • actionariat (Joi, 5 noiembrie 2009, 12:17)

    andrei [anonim]

    Am citit despre aceasta tranzactie (pentru care va felicit!) si sunt curios sa stiu cu ce capiatal a inceput si cine dintre dumneavoastra a venit cu banii pentru investitia initiala si pentru dezvoltare. Inteleg ca ati fost 4 asociati, fiecare cu cote egale (25%): d-nii parvu (Cornel si Florin) care sunt si actionarii targului Autovit si d-voastra impreuna cu sotia.
    • raspuns (Joi, 5 noiembrie 2009, 13:05)

      Florian Nila [hotnews.ro] i-a raspuns lui andrei

      Am inceput cu 2 calculatoare. Asadar investitia initiala a fost nesemnificativa. Angajati au aparut dupa cativa ani, cand deja aveam profit bunicel, tot ce a tinut de dezvoltare soft a fost realizat "in house", fara cheltuieli.
      Referitor la actionariat am specificat mai sus, nu faceti afirmatii fara a avea informatii certe.
  • teren targ AUTOVIT (Joi, 5 noiembrie 2009, 12:18)

    gepeto [anonim]

    Inteleg ca a fost vanduta firma in totalitate inclusiv targul de masini. Terenul unde se desfasoara targul:
    1. face parte din capitalul social al firmei?
    2. este in patrimoniul firmei?
    3. este in concesiune?
    4. este inchiriat?
    Daca este una din variantele 1-3, valoarea tranzactiei reprezinta de fapt pretul terenului, unde noul proprietar va ridica un mall?
    • raspuns (Joi, 5 noiembrie 2009, 13:08)

      Florian Nila [hotnews.ro] i-a raspuns lui gepeto

      S-a vandut Visual Soft, nu Autovit SA care detine targul si respectiv terenul. Este vorba de societati diferite, cu actionariat diferit.
      Chiar si pe perioada de criza doar terenul detinut de Autovit valoreaza de cateva ori mai mult decat valoarea acestei tranzactii.
      Trebuie sa fim realisti, nu sa luam de bune enormitatile scrise de diversi indivizi pe ici pe colo.
  • sizing (Joi, 5 noiembrie 2009, 12:41)

    Catalin [anonim]

    Ce numar de vizitatori unici lunar avea site-ul ?
    Ce platforma folositi (hardware dar si DB , AppServer)?

    Multumesc,
    • raspuns (Joi, 5 noiembrie 2009, 13:11)

      Florian Nila [hotnews.ro] i-a raspuns lui Catalin

      Ajunsesem la peste 848 000 unici lunar (pe trafic.ro puteti vedea evolutia in timp).
      Am scris si mai sus, detaliile tehnice sunt informatii interne. Ce va pot spune este ca nu am folosit nici o platforma soft comerciala sau free, totul a fost realizat "in house".
  • antreprenor (Joi, 5 noiembrie 2009, 12:42)

    vio87 [anonim]

    Va rog, daca puteti, sa-mi dati cateva repere utile unui mic investitor in on-line: care ar fi, dupa d-stra, principalele atu-uri ale unui site dedicat serviciilor in romania? se poate dezvolta un astfel de brand exclusiv pe internet sau e nevoie si de un suport off-line asa cum e cazul autovit (popularitatea targului din vitan a trecut cu mult granitele capitalei)?
    • raspuns (Joi, 5 noiembrie 2009, 13:13)

      Florian Nila [hotnews.ro] i-a raspuns lui vio87

      Sunt convins ca se poate dezvolta exclusiv pe online. Exista suficiente exemple care nu au nimic off-line in spate si se bucura de real succes.
  • autovit.ro vs mobile.ro (Joi, 5 noiembrie 2009, 12:46)

    AlexRmF [anonim]

    Buna ziua,

    Felicitari pentru tranzactie,
    Sunt curios ce parere aveti depre concurenta pe care o are autovit.ro, din partea mai noului mobile.ro ? (pentru mine e nou)

    Numai bine,
    Alex
    • raspuns (Joi, 5 noiembrie 2009, 13:16)

      Florian Nila [hotnews.ro] i-a raspuns lui AlexRmF

      Multumesc.
      Referitor la concurenta mobile.ro aveti statisticile pe SATI.
      Sincer, nu il vad in acest moment un competitor pentru autovit.ro. Iar daca cumparatorul va dezvolta site-ul, clar nu se pune problema unei concurente.
  • Felicitari!!!! (Joi, 5 noiembrie 2009, 12:47)

    funny [utilizator]

    In primul Felicitari dvs. si colaboratorilor!
    As dori un raspuns sincer la:
    Spuneati ca anul trecut v-ati gandit prima data la vanzarea site-ului... Care a fost valoarea de vanzare la care va gandeati atunci? (trebuie sa fi fost una) :)
    • raspuns (Joi, 5 noiembrie 2009, 13:17)

      Florian Nila [hotnews.ro] i-a raspuns lui funny

      Nu pot da cifre exacte, dar cert este ca anul trecut ne gandeam la valori mai mici :-) 2008 a fost un an cu o crestere frumoasa.
  • Florian nila (Joi, 28 octombrie 2010, 21:33)

    Florin [anonim]

    Uite primul milionar sociabil :))
    In 2006 Florian raspundea la mailurile clientilor de pe autovit.ro foarte prompt si chiar daca il stresam cu problemele intotdeauna raspundea prompt...
    Asa se construieste o afacere de succes...!!!
    Ex text email :
    "Raspund la mail-uri chiar si din concediu (fie in tara, fie in afara - posibilitatea de conectare la net este unul din criteriile de selectie a destinatiilor),
    chiar daca o fac cu intarziere de cateva ore.
    Niciodata nu am ignorat problemele utilizatorilor in peste 5 ani de la lansarea site-ului, nici atunci cand totul era gratuit."
    A ramas si dator cu o bere la un moment dat :))
    "Stima si respect de asemenea, poate bem impreuna o bere (sau altceva) curand, vin frecvent in Poiana :-)"
    ....ramane sa beau o bere cu un milionar in euro :))


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi