Un manager englez al Microsoft afirma ca Windows 7 s-a inspirat din sistemul de operare Mac, Microsoft spune ca managerul e prost informat

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 13 noiembrie 2009, 11:37 Economie | IT

La trei saptamani de la lansarea noului sistem de operare Windows 7, un angajat al Microsoft face valuri pe internet cu o declaratie in care spune ca sistemul de operare a fost creat cu gandul de a avea aspect de "Mac OS" si simplitatea sistemului de operare al Apple. Microsoft a dat replica, sustinand ca managerul nu a fost implicat in dezvoltarea Windows 7 si a adaugat ca citatele sunt inexacte si e pacat ca un angajat al companiei a putut spune asa ceva, scrie PC World.

Un manager al Microsoft din Marea Britanie, Simon Aldous, a declarat pentru revista de comert PCR ca oamenii privesc sistemul de operare al Apple cu o satisfactie fantastica, deoarace e usor de utilizat. Managerul a adaugat apoi cuvintele care l-au facut celebru si controversat: "Ceea ce am incercat sa facem cu Windows 7, fie ca e vorba de formatul traditional sau de unul tactil, a fost sa cream un aspect asemanator cu Mac si un feeling similar in ceea ce priveste grafica".

Reporterul de la PCR a pus apoi o intrebare de urmarire la care Aldous nu a simtit nevoia sa faca anumite clarificari necesare: "Deci ati preluat stilul platformei Mac si l-ati inserat in fundatiile mai solide ale Vista?" Raspunsul managerului a fost ca Microsoft a preluat tot ce era mai bun la Vista si a tinut cont si de sugestiile clientilor.

Microsoft a dat rapid replica, sustinand ca nu a "imprumutat" stilul Mac, iar Aldous a fost incorect citat. Compania a adaugat totusi ca e trist faptul ca un anagajat al sau face astfel de comentarii, mai ales ca el nu a participat la crearea designului Windows 7, astfel ca opiniile sunt inexacte si nu au la baza informatii corecte.

E foarte posibil ca Aldous sa fi fost citat gresit, dar cert e ca interviul a facut furori. Desi cota de piata a Mac OS este foarte mica in comparatie cu cea a Windows, sistemul de operare al Apple are multi fani care nu ar trece niciodata la Windows.


Citeste mai multe despre   












Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ce voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

2606 vizualizari

  • +7 (17 voturi)    
    Nimic nou, (Vineri, 13 noiembrie 2009, 11:46)

    mac [anonim]

    se stie doar ca Micro$oft stie doar sa copieze ce inventeaza alti. Copiaza si ei ce pot, telefoane mobile, console de jocuri, mp3 players si cate un sistem de operare.

    MS a inventat multe lucruri dar astea au fost prin anii 80-90. Cu Ballmer la conducere MS a luat-o la vale rau de tot
    • +2 (16 voturi)    
      Ca de exemplu? (Vineri, 13 noiembrie 2009, 12:07)

      Dobitocus Anonimus [anonim] i-a raspuns lui mac

      Ce a inventat Microsoftul? DOS-ul ii cumparat, Windows 1-2-3-3.11 copiate dupa MAC etc. Ofiice copiat dupa o serie de produse IBM, Visual Studio copiat in mare parte de la Borland... Deci, ce a inventat Microsoftul?
      • +4 (6 voturi)    
        Orice produs (Vineri, 13 noiembrie 2009, 12:31)

        Fruini [utilizator] i-a raspuns lui Dobitocus Anonimus

        E o chestie absolut normala. Orice produs major apare din trebuintele pietei, experienta companiei si chiar a concurentei.

        Un produs gigant, produs de o companie imensa MS sau oricare alta, va fi intotdeauna un produs ce va copia si va fi copiat foarte mult.
      • 0 (0 voturi)    
        esti varza... (Luni, 16 noiembrie 2009, 14:47)

        amazing [utilizator] i-a raspuns lui Dobitocus Anonimus

        de BASIC ai auzit? De Exchange ai auzit? De SQL ai auzit?/(editat de HotNews.ro)
        • 0 (0 voturi)    
          microsoft sql (Luni, 30 noiembrie 2009, 13:46)

          ginel [anonim] i-a raspuns lui amazing

          Microsoft SQL nu a fost copiat de Microsoft. A fost luat cu totul de la Sybase.
    • -3 (3 voturi)    
      hm... serios? (Vineri, 13 noiembrie 2009, 17:03)

      Maria [anonim] i-a raspuns lui mac

      inainte sa vorbesti despre Microsoft ti-as recomanda sa mai citesti una alta. Uite, un link de unde poti incepe:
      http://www.microsoft.com/presspass/press/2006/mar06/03-065000PatentPR.mspx
  • 0 (10 voturi)    
    Totusi (Vineri, 13 noiembrie 2009, 12:13)

    Bogdan [anonim]

    Windows a adus multe noutati in Windows7 care sunt de abia acum preluate de alte sisteme de operare (e.g. stie sa foloseasca GPU pentru calcule complexe). Nu trebuie uitat ca Mac-ul are la baza Unix, iar cel mai bun promotor al Unix-ului ramana Linux-ul.
    • +2 (4 voturi)    
      GPU (Vineri, 13 noiembrie 2009, 12:57)

      zz [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

      Mac OS stie sa foloseasca GPU-ul la calcule complexe inca de la versiunea 10.5 Leopard care a fost lansata de ceva ani. deci nu stiu care copiaza pe care.
      • +6 (6 voturi)    
        Nici unul din voi nu stie despre ce scrie (Vineri, 13 noiembrie 2009, 13:32)

        Dan [anonim] i-a raspuns lui zz

        Mac OS X nu are la baza unix, ci Mach/BSD. O versiune a sa a fost certificata unix, ceea ce e cu totul altceva.
        Utilizarea GPU-ului pentru calcule complexe este ceva ce abia se implementeaza si standardizeaza acum. Exista CUDA, de la Nvidia, Stream de la Ati si DirectCompute care face parte din DirectX 11. Mac OS X are implementat GLSL, care e crossplatform, si nu a fost o inventie Apple.
        Daca vorbim de accelerarea 3D a interfetei, ceea ce cred ca e lucrul la care va ganditi de fapt, Mac OS X Leopard a aparut dupa Vista. Oricum, prima implementare a aparut pentru Linux, in 2006, in XGL.
  • 0 (6 voturi)    
    Totusi sunt cei mai raspinditi si mai tari ! (Vineri, 13 noiembrie 2009, 12:15)

    gheorghe [anonim]

    Nu trebuie sa aruncam cu pietre, au realizat si citeva servere bune NT, W2000/W2003, iar platformele end-user au preluat din mers toate noile hardware si software.
    Toate astea au avantaje dar si dezavantaje.
    Cum au cam 80% din piata end-userilor, o sa mai dureze mult si bine stati linistiti !
    Asa si SUN a promis acum 10 ani o platforma JVM cu un browser si atit ! Teoretic nu ai nevoie de mai mult !
    Dar o sa vina si vremurile alea ....
  • 0 (6 voturi)    
    mare branza (Vineri, 13 noiembrie 2009, 12:41)

    Mihai-G [utilizator]

    Chiar daca au facut asta, ce e rau in asta?

    Din perspectiva mea de utilizator, faptul ca unele lucruri considerate utile sunt copiate de la un sistem de operare la altul nu poate fi decat bine.

    Folosesc si Linux, un grup de sisteme de operare carora nu le-ar strica daca ar mai copia cateva caracteristici user-friendly de la Mac sau Windows.
    • +1 (5 voturi)    
      hm (Vineri, 13 noiembrie 2009, 13:55)

      hash [utilizator] i-a raspuns lui Mihai-G

      stii ce e rau? ca MS mai si patenteaza ce-au facut altii inaintea lor. ultima lor gaselnita: patent pe "sudo"
      • 0 (0 voturi)    
        Ai citit patentul? (Sâmbătă, 14 noiembrie 2009, 10:30)

        Fruini [utilizator] i-a raspuns lui hash

        Patentul se refera la ridicarea drepturilor unui utilizator intr-un sistem. Sudo apare la referinte, dar nu inseamna ca au patentat sudo.
        Si oricum, poti spune cumva ca sudo a fost primul "rights elevator" creat vreodata?
      • 0 (0 voturi)    
        Cum asa?! (Marţi, 1 decembrie 2009, 11:05)

        iancu [anonim] i-a raspuns lui hash

        Daca MS patenteaza ce au facut altii inaintea lor, inseamna ca cei care le-au facut is prosti!!! De ce nu le patenteaza ei?! Sau poate nu is copiate...Esti pe aratura si nu ai logica...
    • +3 (5 voturi)    
      EI mai asteapta (Vineri, 13 noiembrie 2009, 13:56)

      CezarN [utilizator] i-a raspuns lui Mihai-G

      Eu cred ca Microsoft face mult rau inovatiei prin modificarile de forma ale standardelor si rebranduirea lor, insa cred ca ai pus corect problema.
      Ei, cu Linux-ul, mai asteapta un geniu care sa redescopere roata. Sunt simtiti, le este rusine sa nu fie acuzati ca au copiat de la altii. :)))
  • -3 (7 voturi)    
    ahem (Vineri, 13 noiembrie 2009, 13:07)

    mda [anonim]

    si MAC OS X de unde e copiat ??

    ca in sufletul sau e UNIX pur, deci copiat dupa linux...

    Linus oare nu zice si el ceva ? ar trebui sa va uitati cum era mac os x acum 10 ani, si cum arata acum...

    rusinica Steve Jobs, faci bani pe snobismul unora..

    "wow am mac, sunt cool, windows-ul e pentru looseri"
    • 0 (12 voturi)    
      win vs mac (Vineri, 13 noiembrie 2009, 13:20)

      Josh Reyna [anonim] i-a raspuns lui mda

      ce idiot esti....cumpara un Mac si vezi care e diferenta.
      Nu ai bani sa il iei si ti se par strugurii acrii
      • 0 (4 voturi)    
        Mac? (Vineri, 13 noiembrie 2009, 17:09)

        Flamer [anonim] i-a raspuns lui Josh Reyna

        Ia cumpara tu un calculator obisnuit si ruleaza Linux pe el (ti-as recomanda Ubuntu) si ai sa vezi ca ahem are dreptate referitor la Apple ... dar ramane la latitudinea fiecareia ... vrei sa arunci bani degeaba pe geam? ... nici o problema ... cumapara Mac
  • +3 (5 voturi)    
    asa si? (Vineri, 13 noiembrie 2009, 13:59)

    liviu_ [utilizator]

    ms copiaza de la apple, apple de la ms, etc toata lumea e fericita...
    se intampla de cand lumea si pana cand nu o sa existe copyright pe idei o sa se intample asta... si sincer nu cred ca este ceva neaaparat rau
  • 0 (4 voturi)    
    toti tampitii sar (Vineri, 13 noiembrie 2009, 14:28)

    Adi [anonim]

    ///

    MS a creat ceva chiar daca poate aveti dreptate si a plecat de la un anumit produs.

    MS a investit bani si a dus tehnologia dincolo de ce va puteati voi, ca si copii imagina. AR trebui sa le multumiti tuturor angajatilor. Ce voiati sa faca, sa dea totul gratis?! natie de prosti si ingamfati si nesatui ce sunteti.

    Get a life! ca sa zic asa. MS are cel mai de success bussiness cunoscut in lumea asta cladit cum au stiut si cum au putut ei mai bine.

    Sunt de acord cu chestiunea ca ar trebui sa fie o concurenta reala si libera dar asta e viata si legea junglei. Cei mai puternici supravietuiesc!

    ///(editat de HotNews.ro)
  • 0 (4 voturi)    
    Cu asta se ocupa MS (Vineri, 13 noiembrie 2009, 14:49)

    bill [anonim]

    Fura ce au facut alti si zic ca este al lor.

    Ultima hotie? Au acum patent pe comanda "sudo" care exista in sistemele unix de la inceputul anilor 80.

    S-a trezit un guster de la MS, a vazut ca nu e patentata de nimeni si imediat a sarit MS cu patentul
    • +2 (2 voturi)    
      citeste ma patentul (Sâmbătă, 14 noiembrie 2009, 10:34)

      Fruini [utilizator] i-a raspuns lui bill

      Se refera la 'rights elevator'. Nici sudo nu a fost primul care a implementat asta. Ceea ce ar putea face patentul invalid e faptul ca s-ar baza pe 'prior art', in nici un caz pe sudo.
  • +1 (3 voturi)    
    Unix&Windows (Vineri, 13 noiembrie 2009, 16:47)

    WhiteCrow [anonim]

    Stiati ca incepand de la versiunea 10 Solaris introduce si fisiere de configurare binare (aka windows registry) ? In acelasi timp Windows incepe sa aigure medii de scripting si fisiere de configurare "unix style" ?
    Va certati de pomana, fiecare platforma isi are locul ei in acest stufaris IT. Daca vobim de end-user si aplicatii de bussiness, atunci Windows rulz. Daca vorbim de sistem de calcul "real time" atunci trecem catre Unixuri.
    Concluzia este ca mediile informatice converg catre acelasi scop.

    Ce omit multi este faptu ca desi MS s-a "inspirat" la greu de la mai toti mari producatori, a reusit sa-si integreze produsele fff bine. Iar sistem informatic fara buguri pur si simplu nu exista.

    Cat privest Mac.... ma abtin... nu reusesc sa-i vad mult sustinuta superioritate... punct!
  • 0 (0 voturi)    
    Ma, voi cititt ce scrieti ? (Marţi, 17 noiembrie 2009, 14:19)

    Comunistu' de servici [anonim]

    Ce e aia "revista PCR", "reporterul PCR" ? Cumva Gazeta de perete ? Cred ca ati vrut sa scrieti PCW !


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi