Romania, locul patru in lume la viteza medie a conexiunilor la internet

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 13 ianuarie 2010, 16:09 Economie | IT

Raport Akamai: Clasamentul vitezelor medii ale conexiunilor la internet
Foto: Akamai
Romania ocupa in trimestrul al treilea din 2009 locul patru pe plan mondial in functie de media vitezelor conexiunilor la internet, fiind devansata doar de Coreea de Sud, Japonia si Hong Kong, arata cea mai noua editie a raportului State of the Internet, intocmit de compania Akamai. Viteza medie a conexiunilor internet pe plan mondial este de 1,7 Mbps, in Romania este 6,2 Mbps, iar in SUA este de 3,9 Mbps.

Coreea de Sud avea cea mai mare viteza medie a conexiunilor la internet, 14,6 Mbps, crestere de 14% in ultimul an. Japonia si Hong Kong aveau viteze medii intre 7 si 8 Mbps, iar Romania 6,2 Mbps, crestere de 12% fata de Q3 2008. Suedia, Irlanda si Olanda ocupa locurile urmatoare in top 10, cu viteze medii intre 5 si 6 Mbps, iar clasamentul e incheiat de Elvetia, Danemarca si Cehia.

Per total, in Romania 46% dintre conexiunile broadband au viteze de peste 5 Mbps, iar 1,8% au viteze foarte mari de peste 25 Mbps. In Coreea de Sud 74% dintre conexiuni au peste 5 Mbps si 16% peste 25 Mbps.

Akamai a intocmit si un clasament al oraselor care au adoptat in cea mai mare masura internetul broadband de mare viteza, calculand cate din conexiuni au peste 5 Mbps. In clasamentul european al oraselor cu cel mai mare procentaj de conexiuni la Akamai la viteze de peste 5 Mbps, orasul Galati ocupa locul noua, cu 75%. Primele doua locuri sunt ocupate de orasele Pecs si Miskolc din Ungaria, cu 90%, respectiv 88%. In top 10 se mai afla si alte orase est-euopene: Ilguciems din Letonia si Presov din Slovacia.

In lume, Iowa City din SUA e orasul cu cel mai mare procent de conexiuni de peste 5 Mbps (92% din total). In Asia, cel mai bine sta orasul israelian Beersheva (84%), in Africa locul unu e ocupat de capitala Marocului - Rabat (26%), iar in America de Sud orasul chilean Valparaiso e lider, cu doar 6,2%.

Akamai detine peste 55.000 de servere in 70 de tari si transporta o cantitate uriasa de trafic web. Compania are acces la informatii detaliate despre gradul de penetrare al internetului pe plan mondial, iar in trimestrul al treilea peste 444 milioane de IP-uri din mai bine de 200 de tari au fost conectate la retelele companiei.


Citeste mai multe despre   












Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

19908 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Sursa? (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 16:15)

    Dudu [anonim]

    Link? K PLS THX
    • +4 (6 voturi)    
      ... (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 16:31)

      Aph [anonim] i-a raspuns lui Dudu

      akamai.com?!? Duh....
      • +3 (5 voturi)    
        DUH ? (Joi, 14 ianuarie 2010, 9:43)

        je [anonim] i-a raspuns lui Aph

        Ce inseamana "Duh..." ? Ai vrut sa spui "spirit" ?
  • +1 (7 voturi)    
    . (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 16:23)

    radukku [utilizator]

    bineeee, nu se poate stii cu exactitate cat e viteza de internet in Romania. Studiul asta e facut ca pe speed test. Daca serverul pentru testare e din reteaua mea o sa am viteze de 50-80 mbps, dar cand aleg un server indepartat o sa fiu norocos sa am 8-9 mbps. Viteza medie reala a internetului in Romaniei ramane o necunoscuta.
    • +10 (10 voturi)    
      Asa o fi... (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 17:32)

      Scotty McHotty [anonim] i-a raspuns lui radukku

      Foarte posibil sa ai dreptate dar dupa ce am stat doi ani in SUA fara sa bag prea mult in seama viteza internetului de-acolo si m-am intors in Romania in plin boom economic mi-a picat fata sa constat cat de rapid era internetul meu de aici fata de cel de la birou din State.
      • 0 (0 voturi)    
        speed (Vineri, 15 ianuarie 2010, 7:50)

        Teddy [anonim] i-a raspuns lui Scotty McHotty

        Ai dreptate,batrane .Comcast and BrightHouse,in Michigan au un service prost
    • 0 (0 voturi)    
      Germania e departe de noi la viteza netului... (Joi, 14 ianuarie 2010, 9:59)

      Ritzi Pitzi [anonim] i-a raspuns lui radukku

      Acum inteleg dece nu puteam urmari fara intreruperi posturi TV sau asculta radiouri romanesti dintr-un hotel de 4 stele de langa Munchen...
  • +2 (10 voturi)    
    Cu viteza la internet (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 16:27)

    Constantin [anonim]

    stam bine. Eu sunt multumit de legatura la internet pe care o am si acasa si la servici. Si meritul statului aici revine ministerului telecomunicatiilor.

    Chiar sunt curios care este principala cauza a conexiunilor rapide din Romania? Ar putea fi libertatea mare de actiune a operatorilor de internet asigurata de o legislatie flexibila, bine gandita?
    • +11 (11 voturi)    
      raspuns (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 16:38)

      tot constantin [anonim] i-a raspuns lui Constantin

      infrastructura noua..deci..tehnologie noua....pt ca sunt in urma cu implementarea...
      pe cand europa de vest a facut chestia asta cu ceva ani inainte...nu se justifica o schimbare totala a echipamentelor deja existente acolo
      • +1 (3 voturi)    
        nu stiu daca e asa cum zici Constantin (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 22:58)

        toto [anonim] i-a raspuns lui tot constantin

        tutusi in top 10 sunt doar Romania si Cehia, in rest sunt cele 3 tari asiatice de pe primul loc si tari din vestul Europei. Internetul e prea nou ca sa coneze asta.
        • +2 (2 voturi)    
          asa e cum zice constantin (Joi, 14 ianuarie 2010, 10:06)

          Broad Band [anonim] i-a raspuns lui toto

          noi am ars niste etape si uite ca de data asta e bine, pe pietele vestice exista inca o multime de gospodarii pe dial up (vezi UK cel mai bun exemplu). informatiile de mai sus se pupa 100% cu ce ne-a zis un nene director pe digital la un training cu ceva timp in urma. alt exemplu, fost in Italia, verificat mail - mergea binisor dar nu ca la noi, insa la downlodat atasamente trebuia rabdare. de continut audio-video nu mai zic
          • 0 (0 voturi)    
            n-as prea crede (Joi, 14 ianuarie 2010, 10:46)

            Dan [anonim] i-a raspuns lui Broad Band

            S-or fi ars ceva etape dar nu asta e motivul principal.
            Motivul mult mai real ar fi penetrarea inca mica a internetului in Romania. Dintre cei conectati in Ro cei mai multi au viteze mari intradevar, asta si datorita faptului ca s-au folosit retele de cablu pornite in loc de ADSL. In Vest ADSLul este infinit mai mult folosit. Desi utilizeaza viteze mai mici datorita exploatarii vechilor retele de telefonie fixa, ADSL-ul a permis estinderea internetului la scara intregii populatii si nu doar la o parte din populatia urbana cum inca este cazul in Ro.
            Si varsta infrastructurii isi are influenta ei dar principalul element aici este ponderea.
            Acest clasament nu ia in considerare numarul absolut de conectati ci doar media vitezelor pe ceea ce exista. Daca in Romania existau doar doi conectati la internet dar se intampla sa fie niste firme cu peste 100Mbps, atunci eram pe locul intai :).
            Cand masa larga a populatiei se va conecta, aceasta nu-si va permite vitezele de top iar pozitia Romaniei in top va cadea. Doar nu credeati cu adevarat ca ati intrecut Elvetia la ceva?
      • 0 (0 voturi)    
        ministerul gaurilor (Joi, 14 ianuarie 2010, 9:22)

        vazatorul [anonim] i-a raspuns lui tot constantin

        trebuie sa te contrazic categoric. m. telecom. nu are nici o treaba. treaba au retelarii aia de acum vreo 5 ani care au marit vitezele si au facut sa se ieftineasca mbitul, dupa care i-a cumparat rds ca sa elimine concurenta, insa din pacate pentru ei nu au mai putut sa scada vitezele.( si din fericire pt noi ). Daca era dupa M telecom, faceau ei frumos o licitatie castigata dinainte de uti si ne costa mbitul de net 250 euro, ca alternativa la dial-upul de la romtelecom care ar fi mers cu 2,3 kB/s download only. cam asta cu dl Constantin, mai studiaza
      • 0 (0 voturi)    
        perfect deacors (Joi, 14 ianuarie 2010, 9:35)

        Vlad I [anonim] i-a raspuns lui tot constantin

        Am introdus putin mai tarziu banda lata si sigur am folosit ultima tehnologie, tarile mai avansate n-o sa-si schimbe reteaua pana nu isi scot banii pe ea, dar efectul invers v-a veni, cand ei isi vor schimba unele componente, noi inca vom ramana cu astea.
    • +8 (8 voturi)    
      O piata conudentiala.. (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 16:39)

      Surfer [utilizator] i-a raspuns lui Constantin

      ...probabil e motivul. In urma cu nici 10 ani piata de net era ca si inexistenta, doar mici retele de cartier. Apoi a intrat upc, rds&rds, romtelecom, etc si a aparut o concurenta puternica.

      Si eu sunt multimit de viteza la net, e rezonabil si la pret.

      Prea putin cred ca e meritul ministerului telecomunicatiilor. Sunt pur si simplu legile economiei.
      • +2 (6 voturi)    
        E vorba de cicluri tehnologice / investiţionale (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 17:04)

        linbetwin [utilizator] i-a raspuns lui Surfer

        America avea dial-up când noi nu aveam nici calculatoare. Şi broadband când noi abia dacă aveam dial-up. Internetul s-a răspândit mai târziu în România şi bineînţeles că avem acum tehnologie broadband mai nouă. Dar vom rămâne în urmă când ţările cu reţele mai vechi le vor upgrada.
      • +1 (5 voturi)    
        Capitalism FTW! (Joi, 14 ianuarie 2010, 0:45)

        Fuck Che Guevara [anonim] i-a raspuns lui Surfer

        Bingo.

        Guvernele si birocratia darama si franeaza ceea ce inteligenta, creativitatea si good ol' greed creaza din "enlightened self-interest". Ia uitati-va la moaca astuia de la minister (cred ca freaca Solitaire la greu)... intre ala si Adam Smith il aleg pe Adam Smith.

        Nu-mi vine sa cred ca sunt in Romania... am un sentiment ciudat ca dezbatem de ce ne e... BINE. For a change. Mi-a adus aminte de o faza favorita:

        "You want to know the benefits of free trade? Food is cheaper. Food is cheaper! Clothes are cheaper. Steel is cheaper. Cars are cheaper. Phone service is cheaper. You feel me building a rhythm here? That's because I'm a speech writer - I know how to make a point... It lowers prices, it raises income. You see what I did with 'lowers' and 'raises' there? It's called the science of listener attention. We did repetition, we did floating opposites, and now you end with the one that's not like the others. Ready? Free trade stops wars. Heh, and that's it. Free trade stops wars! And we figure out a way to fix the rest. One world, one peace - I'm sure I've seen that on a sign somewhere. "

        ...iar in cazul nostru "pr0n la greu e mai ieftin." Und schneller ;)
    • +1 (3 voturi)    
      am cumparat tarziu.... (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 16:40)

      dan [anonim] i-a raspuns lui Constantin

      si poate ca este nou ce s-a cumparat. CE VA MIRA ASA?
      • -3 (7 voturi)    
        hahaha, ce praf esti (Joi, 14 ianuarie 2010, 0:06)

        nu conteaza [anonim] i-a raspuns lui dan

        auzi frate, noi am cumparat internet nou, aia din germania au din ala mai vechi, esti tare prietene
      • +1 (1 vot)    
        'nou' (Joi, 14 ianuarie 2010, 9:26)

        dudutz [anonim] i-a raspuns lui dan

        frate sa-ti zic un secret: reteaua rds e facuta pe genunchi, acum o carpesc, insa nu o pot da jos de tot sa o faca cum trebuie... NOU? da huawey nou, cu miros de tipla.
    • +3 (7 voturi)    
      Stam prost (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 16:54)

      soferul [utilizator] i-a raspuns lui Constantin

      In Romania sunt viteze mari in orase si ZERO acees la internet in mediul rural. De asta in statistici aparem in top.
      In alte tari poti avea si la tara un ADSL de 2-4 mbps, iar aceste conexiuni trag media in jos. In Romania, in mediul rural: nimic.
      • +10 (10 voturi)    
        Oare? (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 17:13)

        FLORIN [anonim] i-a raspuns lui soferul

        La bunica-mea se poate pune net mobil la viteze decente. In Zvorastea - jud Suceava exista internet wireless gratuit in tot satul!!! Lucrurile se schimba si la sate.
        • +5 (7 voturi)    
          serios,stii tu? (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 17:20)

          marius [anonim] i-a raspuns lui FLORIN

          eu am net la bunici la tara si descarc constant cu 2-3 mb....e prin cablu si merge decent. informeaza-te :)
          • 0 (4 voturi)    
            In cate sate (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 17:53)

            soferul [utilizator] i-a raspuns lui marius

            Unul? Doua? O suta? In niciun caz nu se acopera acelasi procent din populatie ca in alte tari mai vestice.
            • +2 (4 voturi)    
              netu' la sate (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 19:04)

              netu' la sate [anonim] i-a raspuns lui soferul

              Frate, daca habar nu ai ce vorbesti, e mai bine sa te abtii.
              • 0 (2 voturi)    
                depinde (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 23:23)

                dodo [anonim] i-a raspuns lui netu' la sate

                ma tem ca nici tu nu ai habar, chiar daca netul este disponibil la viteze decente in multe sate, nr. total de utilizatori la sat ramane foarte mic pentru Romania per total, probabil ca la asta se referea... de altfel statisticile astea se refera la viteza de conexiune medie, nu la procentul de populatie cu acces zilnic la Internet, unde Romania are o pozitie codasa.
                • +1 (1 vot)    
                  utilizare net la sate (Joi, 14 ianuarie 2010, 7:54)

                  donache [anonim] i-a raspuns lui dodo

                  Pai si cine ai vrea sa foloseasca internetul la sat? Ca in majoritatea media de varsta cred ca e foarte mare. Dar cel putin familiile "capsunarilor" folosesc ca sa tina legatura cu cei plecati.
                  Si eu folosit net pe cablu in satul bunicilor, sat uitat de lume unde abia de vreo 3-4 ani au asfaltat drumul, si parca merge mai rapid decat in oras.
                • +2 (2 voturi)    
                  statistici (Joi, 14 ianuarie 2010, 9:27)

                  mikky [anonim] i-a raspuns lui dodo

                  Si de unde cunosti mataluta ca Romania are o pozitie codasa la procentul de populatie cu acces la internet? Ai ceva statistici sau vorbesti asa de dragul de a-ti auzi vocea?
                  Stam mai bine si la internet fix si la internet mobil decat restul Europei. Si nu e pentru ca avem cabluri noi sau internet doar la oras. E vorba de concurenta si de faptul ca profiturile sunt foarte mari in domeniul asta si noi avem noroc cu mai multi operatori care isi disputa piata.
                  Cablurile "vechi" din restul Europei transporta vitezele mari pe care romanii le folosesc pe cablurile "noi". E o minune nu?
                  Retelele din Europa sunt mult mai performante decat ce avem noi in Romania dar providerii folosesc filtrarea traficului pentru p2p, cam in stilul UPC. Si ce nevoie de net mare ai atunci daca vrei doar sa citesti mailul sau sa vezi un clip pe youtube?
                  Pana la urma 75% din traficul de internet e reprezentat de p2p, iar unde nu se poate folosi nu e nevoie de linii mari de internet.
                  Isi aminteste cineva ce abonamente aveam la telefonie in 97-98 si ce viteze de internet inainte de avantul p2p?
                  • 0 (0 voturi)    
                    hai sa fim seriosi (Joi, 14 ianuarie 2010, 11:13)

                    disneyland [anonim] i-a raspuns lui mikky

                    In ultima statistica pe care am vazut-o, Romania era in grupul al treilea al tarilor in ceea ce priveste accesul internet, ceea ce s-ar traduce prin slab spre mediu. Nu ai decat sa cauti pe google Internet Access World Rankings si gasesti.

                    Din punctul meu de vedere e normal sa fim in fata ca viteza pentru ca in Romania cei mai mari furnizori de acces sunt operatorii de cablu, nu cei de telefonie. Astia au profitat la greu de faptul ca au putut sa intinda cablurile peste tot si normal ca au putut oferi viteze superioare ADSL-ului vestic.

                    In plus mai este si problema accesului in sate... In multe exista intr-adevar net prin cablu la viteze bune, dar problema cablului este exact asta: scalabilitatea. Cand va creste numarul de utilizatori la sate, ori va scadea viteza, ori operatorii vor trebuie sa cableze in draci, asa cum au facut prin orase...
                • 0 (0 voturi)    
                  netu' la sate (Joi, 14 ianuarie 2010, 13:31)

                  netu' la sate [anonim] i-a raspuns lui dodo

                  Pt. soferila si dodolica
                  V-am spus ca habar nu aveti da' nu vreti sa intelegeti. Daca nu aveti acces la informatii in domeniu rugam ciocu' mic.

                  Si daca va spun ca sint aproape 4000 de localitati rurale cu internet broadband ?

                  Si daca sint mai mult de 300000 utilizatori in mediul rural ?

                  O fi mult o fi putin ?
      • 0 (0 voturi)    
        te contrazic (Luni, 24 mai 2010, 3:24)

        florin [anonim] i-a raspuns lui soferul

        te contrazic in privinta asta ca la tara zero acces internet.romtelecom ofera servicii de internet.eu beneficiez de internet de la romtelecom.viteza este de 6 mega pe secunda si nu as da pentru rds pentru nimic in lume chiar daca este mai scump.insa conexiunea este permanenta si de calitate fata de rds care au reale probleme.
    • +1 (1 vot)    
      lipsa de reglementare (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 17:40)

      Io [anonim] i-a raspuns lui Constantin

      1) Fiindca celor de la guvern, primarie etc. le-a curs scuipatul din gura, nu s-au gandit sa reglementeze domeniu si conexele (cabluri pe stalpi etc.).
      Cand s-au trezit era prea tarziu, orasele romanesti erau gata cablate etc.
      2) Fiindca si celor de la Romtelecom le-a curs scuipatul din gura, noi nu prea avem Internet la tara, in consecinta ala de la oras e vasta majoritate, iar ala fiind la viteze LAN...
      Ceea ce se face acum internet la tara de catre cablistii locali, se face in general tot la viteze decente 1Mbps+
    • 0 (0 voturi)    
      Cauza performantei ... (Joi, 14 ianuarie 2010, 10:11)

      Am lucrat si eu in domeniu ... [anonim] i-a raspuns lui Constantin

      Cauza performantei nu are nici pe departe ca motiv MCTI ( Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei ) , ci libera concurenta , deci libertatea mare de actiune a operatorilor .

      Cat despre legislatie , multa vreme a lipsit cu desavirsire , fiecare descurcandu-se cum a putut , dupa capital si tupeu .

      Piata si libera concurenta a ales care e cel mai bun pana la urma .
  • -22 (22 voturi)    
    Astea-s viteze ? (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 16:29)

    Bula [anonim]

    Noi (adica subinsemnatul si Bulangita mea) detinem cu siguranta recordul satului, judetului, continentului si al galaxiei. Cum la ce ? La mbps. Dar ce inseamna cuvintelea iestea imbirligate ?
    Eu le traduc asa: mulge bine pentru Strula. Si eu mulg cam 100 pentru Strula. 100 oi, capre, vaci, magarite si ce s-o mai nimeri. Strula este seful meu direct si impertinent. V-am spus io ca detin recordul mondial ?
  • -9 (11 voturi)    
    Statistrici (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 16:37)

    Alex [anonim]

    Statistici, daor statistici.
    De pomana am eu in ROEDU 100 MB/s si vine de ici, colo, cu catzibva megi/s,dar daca peering-ul cu cei din IERDIEIES e vai mama lui.
    • 0 (0 voturi)    
      ... (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 21:57)

      Aph [anonim] i-a raspuns lui Alex

      Alt "duh": 100 MB/s?!?
  • -5 (7 voturi)    
    asta-i articol publicitar? (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 16:38)

    meteorasky [utilizator]

    Ca eu am avut si am probleme cu toti furnizorii pe care i-am incercat pana in prezent.
    Seara abia reusesc sa deschid paginile, ce sa mai vorbesc de download.
    Singura conexiune convenabila a fost fiberlink-ul dar ce e prin cablu sau wireless...
  • +5 (9 voturi)    
    asa o fi... (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 16:41)

    liviu_ [utilizator]

    eu am oarecare indoieli ca e asa roz cum zic ei, DAR
    e de atmirat ca pentur prima data in cativa ani bun ne aflam si noi intr-un top care chiar spune ceva pozitiv despre tara noastra!
  • +7 (7 voturi)    
    bb (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 16:43)

    Andrei [anonim]

    România e in top 10 si intr-un studiu "concurent", realizat de Univ. Oxford

    http://uk.reuters.com/article/idUKLT71776320090930
  • -1 (9 voturi)    
    # de calculatoare redus (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 16:47)

    NoName [anonim]

    Numarul redus de calculatoare per total, abonamentele inca scumpe, lipsa tranzactiilor bancare is comerciale pe net a persoanelor private sant doar citiva dintre factorii de influenta. Sa nu mai vorbin de acesul la internet din zonele rurale. Pentru orice lucru exista o explicatie.O zi buna.
    • +4 (6 voturi)    
      scumpe? (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 17:16)

      aciduzzu [anonim] i-a raspuns lui NoName

      In vest comunicatiile, mai ales internetul, sunt mult mai scumpe. MUUUUUUUUUULT!
      • 0 (0 voturi)    
        da' (Joi, 14 ianuarie 2010, 9:55)

        ganglio [anonim] i-a raspuns lui aciduzzu

        salariile, cum sunt salariile?
  • +1 (1 vot)    
    akamai (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 17:25)

    GB [anonim]

    Toate serverele pe care s-au efectuat masuratorile au mirror in Romania, Akamai = metro.
  • 0 (0 voturi)    
    bah... (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 17:29)

    dvo666 [utilizator]

    ... macar la asta stam si noi mai bine...
  • 0 (0 voturi)    
    Gata... (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 17:35)

    Vorbe goale [anonim]

    I-am batut pe americani...
  • +3 (3 voturi)    
    :D (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 17:37)

    vienna [anonim]

    ne trage in joc clicknetu'...daca cei care folosesc internetul de la romtelecom ar fi avut ceva cu banda de 100 mbps, atunci am fi putut ocupa primul loc lejer :)
    • -1 (1 vot)    
      ... (Joi, 14 ianuarie 2010, 10:12)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui vienna

      Si mai bine ar fi daca ar avea 100G. Si sa fie si gratis...
  • +1 (1 vot)    
    Da si nu prea (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 18:03)

    AL Canada [anonim]

    Statisticile astea sunt bune dar atunci cand incepi sa le interpretezi apar semnele de intrebare. Am constatat acum vreo 2 ani cand am setat calculatoarele unor rude ca viteza lor la internet ajungea la 25Mbps upload si download. Am fost siderat atunci. Dar asta era adevarat in Bucuresti, daca ieseai din oras ele cadeau la 8-9Mbps dar inca era o cifra buna. In special surpriza placuta pentru mine era ca vitezele de upload si download erau egale (in America de Nord viteza de upload este in general de 10-20 de ori mai mica decat cea de download). Problemele au inceput sa apara cand incercand sa vorbesc pe internet cu rudele am inceput sa avem probleme serioase si am descoperit ca seara si in week-end vitezele lor ajungeau la 100kbps. Si atunci ajungem la problema de rezervare de bandwidth adica care este viteza minima garantata ori acest lucru mi se pare un dezastru in Romania. In Canada am 10Mbps download si 1Mbps upload. Seara si in week-end download-ul poate cobori pana la 7-8Mbps dar upload-ul este mereu la 1Mbps. Intrebarea este de ce m-as bucura sa am 25Mbps cand nu sunt acasa daca atunci cand am nevoie de calculator surfez internetul cu 100kbps (adica de 2 ori mai rapid decat cu un modem)? In mod ironic mi se pare ca aceast subiect este tipic balcanic: avem un produs nemaipomenit dar e adevarat ca nu ai nevoie de el in schimb cel de care ai nevoie e lamentabil.
  • +1 (1 vot)    
    Articol original (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 18:16)

    Articol original [anonim]

    http://www.akamai.com/dl/whitepapers/Akamai_State_Internet_Q3_2009.pdf
  • +4 (4 voturi)    
    - (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 18:38)

    rontzaila [utilizator]

    Akamai e ditamai compania, m-as mira sa aiba informatii foarte eronate. ultimul raport citit de la ei punea romania pe locul 5 la viteza broadband, se pare ca intre timp am mai urcat un loc :).

    din ce legaturi la internet am experimentat pana acum in afara tarii - spania, portugalia, belgia, germania, grecia si turcia, cea de acasa, din romania, e de departe cea mai buna.
  • +3 (3 voturi)    
    sa vedeti netul din spania (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 18:41)

    vasile [anonim]

    in spania internetul este in zona unde stau eu de o medie de 1 mb .este foarte scump in jur de 65 euro pe luna.guvernul regional apromis cetatenilor din castiilla la mancha en anul 2011 internet de viteza 1mb pt toti cetatenii sai si sa nu credeti ca va fi fibra optica cva fi tot cablul telefonic de caca.in rom netul are viteza si nui atat de scump
    astia par din evul
    mediu cand este vorba de internet
    si asta datorita monopolului de telefonica
  • +2 (4 voturi)    
    am rezerve (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 19:13)

    pt_ca_imi_pasa [anonim]

    Daca intrati pe Softpedia sa cititi pe discutiile despre diversi furnizori de internet veti constata ca situatia nu e chiar asa de roz.
  • +2 (2 voturi)    
    internet ieftin si de viteza (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 19:58)

    alex [anonim]

    In RO internetul este f. ieftin si de viteza. In SP, spre expemplu, este extrem de scump si de viteza mica. Am fost la UPC viteza de rahat, am fost la RDS super viteza 50 mb/sec down, acum sunt la o alta locatie, alta firma, am 6 mb down constant pt 25 lei luna. super ieftin.
  • -1 (3 voturi)    
    Broadband (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 20:26)

    Vasile [anonim]

    Nu stiu ce idiot a facut statistica aia, dar nu cred eu ca Ro are viteza de internet mai mare ca Suedia unde au impinzit astia tara inca de acum 15 ani cu fibra optica. In Ro am vazut cabluri atirnate pe stilpi asa alandala, pina si in centrul Bucurestiului am vazut. Urit foarte urit. Iar abonamentul la internet este foarte scump pentru Ro, eu aici platesc pentru 100Mb/s jos si 10 sus doar 15 euro pe luna.
    • +3 (3 voturi)    
      nu cred (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 23:29)

      dodo [anonim] i-a raspuns lui Vasile

      da-mi voie sa ma indoies ca platesti doar 15 euro pe luna pentru o conexiune 100Mbps/download si 10Mbps upload...
  • +2 (2 voturi)    
    la internet stam bine.. (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 20:33)

    ady [anonim]

    la rcs rds conexiunea este de 5mb/s ..internetul zboara .datorita fibrei instalate..in majoritatea tarilor acum se instaleaza infrastructura cu optica ei fiind majoritari pe linia telefonica si la numarul de abonati..
    ..
    oricum e de laudat .si sa speram la cat mai multi conectati..
  • +2 (2 voturi)    
    La noi, media se refera in special la orase (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 22:11)

    DTOMa [anonim]

    In mediul rural nu prea exista conexiuni, chiar daca reteaua ar permite cu o medie a conexiunii de 153KB/s, o medie intre DIAL-UL FIX, GPRS si EDGE. Daca ar exista conexiuni in fiecare casa, cum este in franta, sau alte state europene, media ar fi mult mai mica.
    • +1 (1 vot)    
      Esti aproape de adevar (Joi, 14 ianuarie 2010, 10:26)

      Ragatzeanu [utilizator] i-a raspuns lui DTOMa

      In mediul rural problema care apare este lipsa calculatoarelor personale, datorita nivelului de trai scazut, o familie nepermitandu-si telefon, televizor si internet. Cunosc cazuri care inca mai folosesc televizorul alb-negru stravechi sau care nu au deloc, iar unele sate nici macar energie electrica nu au (parca 400).
      De asemenea, cunosc cazuri de sate (care sunt destul de izolate si in care firmele de cablu inca nu au ajuns - nu au clienti) in care viteza este mare (peste 6Mbps), datorita ADSL-ului de la RTC si fibrei optice. De regula, acolo unde exista centrala telefonica aceasta este automata si este conectata cu fibra optica pentru mentenanta.
      Un astfel de raport este realizat pe baza accesarii unor anumite site-uri care sunt specializate in masuratori de trafic. Bineinteles, acestea au fost accesate in special de catre utilizatorii din orase, care au viteza mare, iar raportarea se face la numarul de accesari si nu la numarul de calculatoare cu acces la internet din tara respectiva.
      Dar aici noi avem o mare problema: infrastructura. In marea majoritate a cazurilor, cablurile sunt amplasate aerian, pe stalpii de electricitate si intre blocuri (una dintre putinele exceptii: Brasov). Din pacate, firmele care le folosesc platesc doar instalarea lor. In momentul in care un cablu nu mai corespunde tehnic, acesta nu este dezinstalat - pe langa el se instaleaza un nou cablu. Asa s-a ajuns ca in unele zone sa existe 1 cablu in functiune si 2,3 poate chiar mai multe "moarte". (Imi pare rau, am divagat de la subiect).
    • 0 (0 voturi)    
      Stimate domn (Joi, 14 ianuarie 2010, 10:56)

      Statul Necoplanar si Irational [utilizator] i-a raspuns lui DTOMa

      Imi pare rau dar nu cititi corect o statistica. Sa luam un exemplu: cand se calculeaza viteza medie a unui grup de masini nu se iau in calcul nici masinile stationate si nici oamenii care nu au masina. Sa luam altul: cand se calculeaza viteza medie de acces la Internet se calculeaza pe grupul conexiunilor la Internet, nu pe numarul de case din sat de la Salcatii de Deal.

      Asadar daca in Romania ar fi existat o singura conexiune la Internet de 100 Gbps, Romania ar fi ocupat lejer primul loc. Asadar comentariul dvs ca "daca ar fi existat in fiecare casa" este pertinent insa nu se refera la obiectul statisticii in cauza.
  • 0 (0 voturi)    
    recese isi bate joc de abonati (Miercuri, 13 ianuarie 2010, 23:34)

    mishu [anonim]

    http://www.petitieonline.ro/petitie/abonatii_rcs_analogic_sunt_bataia_de_joc_rcs-p12325043.html
  • +2 (2 voturi)    
    Bai Comunistilor neiesiti in lume (Joi, 14 ianuarie 2010, 5:13)

    Adrian [anonim]

    Akamai are dreptate. Mai iesiti si voi din Romania ca sa va dati seama, sunte-ti ca moshi aia care nu ies afara din casa da ei stiu tot ca citesc ziare trag cu urechea si se uita pe vizor la cine urca cine coboara.
  • 0 (0 voturi)    
    Studiul e corect (Joi, 14 ianuarie 2010, 8:35)

    gaspy [utilizator]

    Akamai a publicat studii si in anii trecuti si sunt foarte serioase.

    Pentru cei ce sen indoiesc:
    - daca nu stiti cine e Akamai, documentati-va;
    - studiul e disponibil free pe situl lor;
    - oricine a mers prin SUA, Spania, Italia, Franta, UK va poate spune ca stam mai bine decat ei atat ca viteza cat si ca pret.
  • 0 (0 voturi)    
    statistica (Joi, 14 ianuarie 2010, 8:57)

    moshu [anonim]

    ...si ce faceti cu performanta asta? imprastiati spam.
  • 0 (0 voturi)    
    buna asta (Joi, 14 ianuarie 2010, 9:16)

    johnie [anonim]

    nu stiu de ce, dar performanta asta o asociez imediat cu rata pirateriei in romania ..care surpriza sau nu tot pe un loc fruntas ne aflam :)
  • 0 (0 voturi)    
    cam asa... (Joi, 14 ianuarie 2010, 9:51)

    aka [anonim]

    In RO conexiunile sunt rapide dar nu au suflet (pica des)
    In Ro pica foarte des curentul electric, internetul destul de des, apa se mai opreste, chiar si gazul cind e frig. :)

    Deci.. ce folos ca e rapid daca nu dureaza... (cel mai bine ar fi o viteza medie ca in restul europei si o stabilitate ca in restul europei)

    Cunosc situatii cind se prefera pt hosting alte tari pt ca in romania pica energia electrica :D jenant pt sec. 21.
  • 0 (0 voturi)    
    Pai (Joi, 14 ianuarie 2010, 10:42)

    Cotea [anonim]

    Cred c-ar trebui sa mergeti prin Politehnica din bucuresti si sa intrebati de ce asa de mari vitezele la intenet. Acum 7-10 ani viteza de internet nuprea era limitata in Regie si se ajungea la viteze mari de pana la 20MB download extern. Acum nu sunt chiar 100% sigur ca asa era, c-a trecut ceva timp, dar cred totusi ca prin Politehnica trec cele mai bune conexiuni din tara. Din cate am auzit in ani 70-80 am fost fruntasi in tehnilogia asta informationala-retelistica. E posibil sa fi auzit io aiurea. Bafta.
    • 0 (0 voturi)    
      legatura cu externul (Joi, 4 februarie 2010, 14:24)

      Mihnea Simian [anonim] i-a raspuns lui Cotea

      Mediul universitar are meritul principal pentru viteza din tara noastra.

      Intr-adevar, Politehnica este primul loc care s-a conectat la internet, si cel mai rapid de astazi; ea si inca cateva universitati din tara (cea de la Iasi, poate si Cluj, Timisoara) sunt legate direct la bareboneul central european. Daca nu ma insel, Politehnica Bucuresti este nodul central al retelei RoeduNet.
  • 0 (0 voturi)    
    Nu e foarte concludent... (Joi, 14 ianuarie 2010, 10:45)

    Johnny [anonim]

    Latimea de banda nu e concludenta aici. Mai interesante sunt numarul de legaturi internet (rata de penetrare a internetului) si cunoasterea domeniului IT (de catre un numar important de persoane) - se pare ca stam destul de prost aici (poate cu exceptia oraselor mari).
    Un alt punct important este calitatea legaturilor internet.
    Un top interesant l-am gasit aici (latenta este un indicator al calitatii legaturii - cu cat e mai mic aceasta e mai buna):
    http://www.sixxs.net/misc/top/

    Veti vedea ca unii vecini ai nostri, si din vest si din est, ne intrec.
    • 0 (0 voturi)    
      nu cred.. (Joi, 14 ianuarie 2010, 13:11)

      marlene [anonim] i-a raspuns lui Johnny

      am experiente cu Germania, Italia, US si Uk in privinta netului si iti pot spune ca suntem destul de departe..Insa tot degeaba.
      • 0 (0 voturi)    
        Sunt parti bune si parti rele... (Joi, 14 ianuarie 2010, 15:24)

        Johnny [anonim] i-a raspuns lui marlene

        Singura faza mai buna la noi e ca nu prea folosim xDSL-ul, o tehnologie cam invechita care in vest e folosita la greu mai ales la utilizatorii casnici. Asta inseamna un modem pe linia telefonica. La noi acasa se foloseste CATV sau ethernet care permit viteze mai mari. Deci in metropolitan ne merge in general mai bine (serverele Akamai sunt si in Bucuresti - deci MAN).

        Faza nasoala la noi e ca avem legaturi destul de proaste cu externul (de ex. catre marile noduri de fibra optica situate de regula in zona Germania/Olanda/Austria).

        In privinta firmelor se pune alfel problema, deoarece de regula sunt pe fibra optica (deci mult mai bine decat ethernet sau catv).

        Oricum ce e mai important e rata de penetrare a internetului: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_number_of_Internet_users
        Romania cu 33,4% e printre codasele in Europa, desi am avut o crestere spectaculoasa la un moment dat.

        E buna si o banda mare in metropolitan (adica la noi in oras/tara - ptr cei ce nu cunosc bine termenii), dar mai mult pentru torentzi :D

        Ah, si pentru eventualii atinsi la stima de sine, cel mai bine e sa cunoastem toate faptele, si partile bune sa le accentuam si pe cele rele sa le diminuam.
  • +2 (2 voturi)    
    stima de sine zero (Joi, 14 ianuarie 2010, 13:31)

    buncrestin [utilizator]

    mahi sa fie, citind comentarii de mai sus vad ca pentru foarte multi din comentatori - romani si ei - romanii sunt inferiori prin definitie si nu pot avea un statut bun in lume, fie si la o chestie cum ar fi viteza de internet. nu imi imaginam ca grupul celor cu stima de sine zero sau chiar negativa sa fie asa de mare. mi se pare de-a dreptul patologic, un fenomen psihologic de masa demn de studiat. pentru ei romanii trebuie cu orice pret sa fie ultimii oricand si in orice circumstanta. iar daca apare ceva bun despre Romania, se inroleaza voluntari sa combata orice afirmatie pozitiva la adresa Romaniei, combatand de-a dreptul furibund evidenta, cu un zel demn de o cauza mai buna...
  • 0 (0 voturi)    
    E simplu... (Joi, 14 ianuarie 2010, 14:07)

    Ciprian [anonim]

    Raspunsul e simplu. Stalpurile de iluminat din Romania sunt pline cu fibra optica pentru transfer de date. Eu nu am vazut asa ceva nici in SUA nici in Canada sau in Europa vestica. Partea buna este cea din articol: net rapid si ieftin. Partea proasta e estetica si impresia dezolanta. Deja au inceput baietii sa le dea jos pe la Universitate si sa le aduca in pamant. Cand se va intampla la fel in tot Bucurestiul internetul se va limita la un nr de provideri, va fi mai scump si de mai proasta calitate.
  • 0 (0 voturi)    
    I-am facut!!! (Joi, 14 ianuarie 2010, 14:16)

    Navigator [anonim]

    Mama, i-am facut pe americani! Creste pipota in mine cind vad statisticile astea.
    Cit priveste penetrarea Internetului in mediu rural, stam foarte bine chiar si acolo. Cel mai des intilnit este internetul mobil, dar exista si alte solutii, cum am vazut acum citeva luni la TV, intr-o comuna din jud. Covasna: internet pe cablul de curent, la priza. O idee mai mult decit desteapta, avind in vedere ca au ocolit din start niste inutilitati precum infrastura Romtelecom, costul cablului, etc, etc.
    Rezultatul: internet la pret accesibil chiar si satenilor de-acolo.
    Si nu cred ca o stagnam. Romania a avut din 90 incoace cea mai mare rata de dezvoltare a telefoniei mobile, a internetului, a tehnicii de ultima ora. Cita vreme cererea exista, sint sigur ca si providerii vor tot ce le sta in putinta sa tina pasul. E vorba de bani, nu?
  • 0 (0 voturi)    
    Viteza! (Duminică, 24 ianuarie 2010, 14:49)

    sososh [anonim]

    Pt. carcotasi!...I-a veniti fratilor prin Italia sa vedeti viteze!!:)) 2Mbps Down si 368Kbps Up la pret de 40 euro si stau in ditamai orasul(Viterbo).Folosesc aceesi infrastructura veche adica retele de cupru.Astia nu au auzit de fibra optica.Adsl-ul este la putere aici!!
  • 0 (0 voturi)    
    asa e (Vineri, 29 ianuarie 2010, 23:11)

    axal [anonim]

    Are dreptate Sososh! In Italia nu exita fibra optica. Adsl prin modem. La contract de 20Mbps, abia daca ajungi la 6 in down iar la up e dezastru 5-600kbps(asta la oferta cea mai "tare" de la Telecom. Infrastructura e depasita si nu numai in peninsula si in tot occidentul. Numai bine, hai Romania!
  • 0 (0 voturi)    
    Viteza (Sâmbătă, 10 aprilie 2010, 20:17)

    Alberto [anonim]

    Viteza mare la conexiunile din Romania o reprezinta in mare parte Peeringul dintre retele si punctele de conectare externe....
    Am lucrat la o asemenea firma si pot sa zic ca dupa ce sa efectuat peeringul cu ISPisti din Romania au crescut considerabil calitatile conexiunii.
    Daca vrei sa cititi mai mult intrati aici:

    http://www.interlan.ro/?t=5
  • 0 (0 voturi)    
    sad. :( (Sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 15:42)

    Aditzu [anonim]

    sunt in italia de jumate de an ...am net de la wind 7,2 Mb cik.... e cea mai mare porcarie de internet, tv online, radio nimik !! si mai platesc si 20 e luna :( ... bv lor romanilor k au net de viteza !! respect !!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri