YouTube va testa de vineri in SUA un nou serviciu prin care va difuza filme contra-cost ce urmeaza a putea fi vizionate pentru un anumit timp, scrie Financial Times. Pentru inceput vor fi disponibile cateva filme de la festivalul din Sundance pentru patru dolari, iar cei care platesc le vor putea vedea de cate ori doresc intr-un interval de 48 de ore.

YouTube se extinde astfel si spune ca furnizorii de continut vor avea controlul si vor putea decide cat costa filmul si cat timp poate fi vizionat. Pentru inceput vor fi oferite doar cinci filme din 2009 si 2010 cu pretul de 3,99 dolari, cei care platesc putand sa urmareasca filmul de cate ori doresc in 48 de ore. Companiile producatoare vor obtine cel putin 51% din venituri, urmand ca in viitor sa se ajunga la 80% din banii pe care utilizatorii ii vor da catre YouTube.

Compania detinuta de Google are o pozitie puternica pe internet si sute de milioane de oameni vizioneaza clipurile postate, multi dintre ei cautand prezentari ale celor mai noi filme si informatii despre ele, astfel ca e un pas logic sa se lanseze un serviciu prin care sa poti vedea filme noi intregi, spun analisti citati de FT.