Google a oferit joi o explicatie generala asupra sistemului de ordonare a rezultatelor cautarii pe internet prin motorul sau de cautare, la o zi dupa ce Comisia Europeana a confirmat ca analizeaza plangeri care acuza Google de practici anticoncurentiale, potrivit PC World.Intr-o postare pe un blog Google, Amit Singhal, responsabil cu algoritmii de cautare in cadrul companiei, explica procesul complex de ordonare a rezultatelor cautarii pe internet si cat de dificil ar fi introducerea unei reglementari in acest domeniu. Poate si pentru a se apara de acuze, Singhal incheie cu un exemplu: cautarea dupa "search engine" nu afiseaza Google in primele rezultate.

Amit Singhal explica cum Google proceseaza zilnic sute de milioane de interogari, din care cel putin 20% sunt termeni noi. Pentru a administra volumul si varietatea termenilor cautati de utilizatori, Google foloseste o colectie de algoritmi de selectare a datelor.

Potrivit acestuia, intr-o zi obisnuita, Google face una sau doua schimbari la nivelul indicatorilor si algoritmilor de cautare, pentru a reusi sa-si imbunatateasca rezultatele afisate in urma cautarii pe motorul sau de cautare.

Pentru a arata ca mai este loc pentru imbunatatiri dar, poate si pentru a arata ca Google nu-si favorizeaza propriile site-uri, Amit Singhal incheie explicatia sa cu un exemplu: cautarea dupa termenul "search engine" nu afiseaza informatia despre Google, care este cel mai mare motor de cautare la nivel mondial, printre primele rezultate afisate, ci despre AltaVista, Dogpile Web Search, Bing si Ask.com.

Comisia Europeana a confirmat miercuri faptul ca a primit si analizeaza trei plangeri impotriva Google, dar ca pana la acest moment nu a declansat inca o investigatie formala asupra gigantului american.

Google anunta de altfel de marti seara pe unul din blogurile sale ca a primit o notificare din partea Comisiei Europene privind trei plangeri, lasand de inteles cel putin in privinta a doua dintre acestea ca ar fi initiate de Microsoft.

Cele trei companii sunt: Ciao!, detinuta de Microsoft, Foundem, un site britanic de comparare a preturilor care face parte din ICOMP, organizatie care are printre fondatori si pe Microsoft si motorul de cautare francez ejustice.fr.

Daca Ciao! a reclamat probleme legate de publicitatea online, plangerile Foundem si ejustice.fr sunt legate se sistemul de indexare folosit de Google, cele doua companii sustinand ca ocupa in mod nejustificat o pozitie foarte joasa in rezultatele cautarilor pe Google. Google a negat ca ar dezavantaja unele companii in mod deliberat in sistemul de indexare.