Corespondenta din Bruxelles

Cabina de proba virtuala Fits.me, cel mai bun start-up european la Plugg 2010

de George Hari Popescu     Cyberculture.ro
Vineri, 12 martie 2010, 13:53 Economie | IT

Fits.me a cistigat competitia start-up-urilor europene la Plugg 2010. Site-ul iti permite sa-ti creezi un „robot” care corespunde dimensiunilor corpului tau. Acesta iti va folosi drept model pentru a proba haine din diverse magazine online. Compania din Estonia este la inceput de drum, dar a convins juriul de la Plugg de potentialul sau.

La capitolul prezentare in public, Heikki Haldre (unul dintre fondatorii firmei) nu a excelat pe scena concursului si conferintei Plugg 2010 (Bruxelles, 11 martie). Dar juriul a fost impresionat de potentialul comercial al ideii micii echipe a firmei din Estonia. Fits.me propune un serviciu online inedit: utilizatorii isi vor crea un avatar care va arata conform dimensiunilor introduse de acestia.  

Dupa ce precizezi, in toli sau in centimetri, ce inaltime, talie si alte dimensiuni ai, Fits.me iti creeaza un „omulet” care te reprezinta. Apoi vei preciza ce marime de haine crezi ca ti se potriveste – S, M, L etc. – si poti trece la cumparaturi.

Fits.me este intr-o continua  negociere cu magazinele de pe Web, in asa fel incit sa ai de unde alege. Haldre crede ca retailerii vor avea de cistigat: „Ne asteptam la o crestere intre 1 si 3 la suta a vinzarilor pentru magazinele online, in urma trecerii noastre de la faza de testare la cea comerciala”. Fits.me a reusit sa stringa fonduri de aproximativ 1,3 milioane de euro in 2009 si sunt gata de lucru. Cea mai importanta faza a activitatii lor este cea a digitizarii hainelor din depozitul magazinului, doarece imaginile cu vestimentele trebuie transformate in asa fel incit sa poata fi combinate cu avatarul fiecarui client.

Dupa ce juriul a ales dintre cele 19 companii semifinaliste, in finala concursului de la Bruxelles au ajuns Fits.me, Inbox2 si Distimo. Fits.me a fost compania care a cistigat titlul de „Start-up of the Year Plugg 2010”.

Barbieritul global porneste din Europa

Premiul publicului la Plugg 2010, acordat prin vot in ziua conferintei de catre cei aflati in sala, a revenit companiei RazWar (www.razwar.com). Acestia au venit cu o idee care depaseste limitele Internetului si face referire la o problema sintetizata intr-un singur cuvint de David Hachez in prezentarea sa de doua minute: „parul”. Razwar trimite numai in tarile Uniunii Europene pachete cu lame de ras, aparate de ras si produse cosmetice pentru barbierit, la preturi care sfideaza concurenta din tarile respective. Site-ul este deocamdata adresat numai barbatilor, desi exista citeva produse izolate si pentru femei.  

Sistemul este simplu: barbatul european apreciaza de cite lame de ras are nevoie pe an si isi face un abonament pe site. Periodic, la intervale alese de client, Razwar trimite cite un pachet cu produsele solicitate. In cadrul unei prezentari amuzante si relaxate la Plugg 2010, Hachez a spus ca scopul companiei sale e destul de simplu: „barbieritul global”.  

Despre Plugg 2010
 
Ajuns in 2010 la a treia editie, Plugg este compus din doua parti distincte: Start-ups Rally (competitia companiilor europene nou-infiintate) si prezentarile publice ale unor antreprenori si lideri de opinie din firme prestigioase care activeaza in domeniul noilor tehnologii, al retelelor sociale si al serviciilor Web 2.0. 

Mai multe detalii despre Plugg 2010:

Fragmente video de la eveniment: Cyberculture.ro


Citeste mai multe despre   










4555 vizualizari

  • -5 (7 voturi)    
    Inovatie sau cretinism? (Vineri, 12 martie 2010, 14:00)

    andrei [anonim]

    Asemenea site-uri exista deja din 2005. Unde e inovatia exact?

    Prin inovatie inteleg tehnologie inovatoare in nano tehnlogie, medicina la nivel molecular, etc, nu tampenii de genul asta.
    • +2 (4 voturi)    
      catre andrei.. (Vineri, 12 martie 2010, 14:22)

      sorin [anonim] i-a raspuns lui andrei

      ..nu stiu ce ne faceam fara tine...
    • +2 (4 voturi)    
      Informare (Vineri, 12 martie 2010, 14:26)

      George Hari Popescu [utilizator] i-a raspuns lui andrei

      Pune mina si uita-te pe site-uri inainte de a tasta. Care dintre site-uri astea exista din 2005? Inovatia exista in orice domeniu, nu numai in cele enumerate de tine.
    • 0 (2 voturi)    
      ... (Vineri, 12 martie 2010, 14:56)

      rpd [utilizator] i-a raspuns lui andrei

      "Tampenii" care au atras finantari de 1,3 mil euro.
      Te invit sa inventezi si tu "tampenii" care sa atraga finantari de 10.000 euro.
  • +3 (3 voturi)    
    casa pe nisip (Vineri, 12 martie 2010, 14:16)

    sadwank [anonim]

    Chestia asta -- Fits.me -- mi se pare cam ca o casa construita direct pe nisip. Orice om care a fost la cumparaturi stie ca pantofii 42 din Romania nu sint la fel cu cei 42 din Germania sau USA. Iar marimile la tricouri sint supuse acelorasi abateri. XL-ul de la o anumita firma poate fi XXL in alta parte iar M-urile pot fi largi sau strimte, depinde de unde le iei.
    Dar poate ca au un sistem de returnare a marfii care le permite clientilor sa trimita marfa inapoi pentru ca nu le vine bine.
    • 0 (2 voturi)    
      Magazine (Vineri, 12 martie 2010, 14:30)

      George Hari Popescu [utilizator] i-a raspuns lui sadwank

      Fits.me lucreaza numai cu anumite magazine, nu cu orice magazin online. Vei cumpara produse si le vei proba numai daca sunt in acele magazine partenere.

      Pe de alta parte, nu exista piata in Romania pentru asa ceva. Suntem prea obtuzi la minte pentru asemenea inovatii.
    • 0 (2 voturi)    
      nu ai inteles (Vineri, 12 martie 2010, 14:57)

      io [anonim] i-a raspuns lui sadwank

      ideee ii in felul urmator :
      clientu : isi baga dimensiunile pe site
      vanzatorul : isi adauga la haine proprietati , exact dimensiunile in aceleasi puncte de masurare...
      si Fits...
      ideea ii brilliant
    • 0 (2 voturi)    
      ... (Vineri, 12 martie 2010, 14:58)

      rpd [utilizator] i-a raspuns lui sadwank

      Pai de asta sunt "intr-o continua negociere cu magazinele de pe Web".
    • 0 (0 voturi)    
      nu numai (Vineri, 12 martie 2010, 14:58)

      SomeGuy [anonim] i-a raspuns lui sadwank

      si materialele difera si majoritatea cumparatorilor si in special cumparatoarele vor sa vada cum se simte materialul respectiv. Intre un material strech, matase, bumbac si o pinza de sac e diferenta enorma
    • -1 (1 vot)    
      ... (Vineri, 12 martie 2010, 14:58)

      rpd [utilizator] i-a raspuns lui sadwank

      Pai de asta sunt "intr-o continua negociere cu magazinele de pe Web".
    • 0 (2 voturi)    
      nu ai inteles (Vineri, 12 martie 2010, 15:24)

      gabi [anonim] i-a raspuns lui sadwank

      Tocmai asta e si utilitatea sitului: nu mai conteaza marimea scrisa pe haina. Tu iti scri pe site dimensiunile si ei iti arata o poza reala cu haina aleasa de tine pe un manechin cu dimensiunile tale. Deci e vorba de poze reale facut in prealabil cu haina aia, nu de "simulari" virtuale. Din cate vad, situl e inca "demo" cu o singura haina. Va fi greu sa faca atatea poze pentru fiecare model de haina din magazine...
      • 0 (0 voturi)    
        Digitizare (Vineri, 12 martie 2010, 15:43)

        George Hari Popescu [utilizator] i-a raspuns lui gabi

        Hainele reale vor fi fotografiate si transformate in obiecte digitale care sa se potriveasca pe manechinul virtual. Ele vor fi deci niste reproduceri ale realitatii. Noroc ca tu-ti cumperi in final haina reala :-)


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi