Romania, pe locul patru in lume la viteza medie a conexiunilor de internet si in ultimul trimestru din 2009

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Marţi, 27 aprilie 2010, 15:46 Economie | IT

Topul vitezelor medii ale conexiunilor de internet la nivel mondial
Foto: Akamai
Romania detinea locul patru in lume in functie de viteza medie a conexiunilor de internet in ultimul trimestru al anului trecut, dupa Coreea de Sud, Hong Kong si Japonia, cu o viteza medie de conexiune la internet de 7,2 Mbps, pe aceeasi pozitie ca in trimestrul anterior din 2009 insa cu un nivel al vitezei medii de conexiune in crestere cu 14%, potrivit celui mai recent raport al companiei Akamai. Constanta, Iasi si Timisoara se afla in topul primelor 100 de orase la nivel mondial cu cele mai mari viteze medii de conexiune la internet.

Pe plan mondial viteza medie a conexiunilor de internet a ramas la un nivel stabil de circa 1,7 Mbps, in conditiile in care viteza medie a conexiunii la internet a crescut, atat trimestrial, cat si anual, in opt din primele 10 tari fruntase la acest capitol.

Primele trei locuri in topul tarilor care detin cele mai mari viteze medii de conexiune la internet au fost ocupate in ultimul trimestru din 2009 de Coreea de Sud (cu 11,7 Mbps), Hong Kong (8,6 Mbps) si Japonia (7,6 Mbps). Raportat la trimestrul trei din 2009, topul primelor trei tari fruntase s-a modificat, Hong Kong reusind depaseasca la acest capitol Japonia si sa treaca astfel pe pozitia a doua.

In ultimul trimestru din 2009, Romania se afla pe locul patru in acest clasament, la fel ca si in trimestrul anterior din 2009 insa cu o viteza medie de conexiune la internet de 7,2 Mbps, in crestere cu 14% fata de trimestrul anterior din 2009 si cu 28% fata de viteza medie la internet avuta in trimestrul similar din 2008. In clasamentul aferent ultimului trimestru al anului trecut, Romania este urmata de Letonia (6,2 Mbps), Suedia (6,1 Mbps), Olanda (5,3 Mbps), Cehia (5,2 Mbps), Danemarca (5,2 Mbps) si Elvetia (5,1 Mbps). Statele Unite ale americii se afla abia pe locul 22 cu o viteza medie a conexiunii la internet de 3,8 Mbps.

  • Constanta, Iasi si Timisoara, in top 100 orase cu cele mari viteze medii ale conexiunilor de internet din lume

Top 100 orase cu cele mai mari viteze medii ale conexiunilor de internet din lume
Top 100 orase la nivel mondial
Foto: Akamai
Raportul ofera si un top al primelor 100 de orase din lume cu cele mai mari viteze medii de conexiune de internet, in care apar si trei orase din Romania. Este vorba de Constanta, unde viteza medie a conexiunilor de internet este de 8,9 Mbps, Iasi (8,5 Mbps) si Timisoara (8 Mbps). Primele trei locuri in acest top sunt ocupate de trei orase din Statele Unite ale Americii, respectiv Berkeley (cu o viteza medie a conexiunilor de internet de 18,7 Mbps), Chapel Hill (17,4 Mbps) si Standford (16,9 Mbps).

Akamai detine peste 60.000 de servere in 70 de tari si transporta o cantitate uriasa de trafic web. Compania are acces la informatii detaliate despre gradul de penetrare al internetului pe plan mondial, iar in ultimul trimestru al anului trecut peste 460 de milioane de de IP-uri unice din 234 de tari erau conectate la reteaua companiei.


Citeste mai multe despre   












Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

3947 vizualizari

  • +4 (8 voturi)    
    super (Marţi, 27 aprilie 2010, 15:27)

    Andrei [anonim]

    Inafra de topurile referitoare la coruptie suntem si noi undeva fruntasi
    • +1 (1 vot)    
      Pacat ca nu suntem in top si la conexiuni (Marţi, 27 aprilie 2010, 19:38)

      Frankie [utilizator] i-a raspuns lui Andrei

      Pacat ca nu suntem in top si la numarul de conexiuni / cap de locuitor
  • +3 (5 voturi)    
    WOW (Marţi, 27 aprilie 2010, 15:58)

    Vizitiul [utilizator]

    Super! :)
  • +3 (5 voturi)    
    heh (Marţi, 27 aprilie 2010, 16:14)

    pl [anonim]

    avem conexiune buna sa putem fura filme, muzica si programe :))
  • +2 (8 voturi)    
    tnx to... (Marţi, 27 aprilie 2010, 16:27)

    A [anonim]

    RCS-RDS & UPC.
    • +4 (6 voturi)    
      fara UPC (Marţi, 27 aprilie 2010, 15:33)

      blec-bierd [utilizator] i-a raspuns lui A

      te rog nu i lauda k nu ai de ce ;)
      RDS tot respectul
      • +1 (1 vot)    
        upc sucks (Marţi, 27 aprilie 2010, 19:19)

        client.upc [anonim] i-a raspuns lui blec-bierd

        da, upc merge ok pe extern, dar limiteaza total dc++ si torrente :((. nu i recomand, s-au gasit ei mai catolici decat papa.
    • +1 (3 voturi)    
      eu (Marţi, 27 aprilie 2010, 16:31)

      mda [anonim] i-a raspuns lui A

      ai vrea tu..

      cea mai mare banda o ofera romtelecom prin abonamentele sale de metronet... catre provideri mai mici.

      eu de exemplu in piatra neamt sunt la un provider local ce are prin romtelecom, si avem banda de 54 Mbps mai mereu.. seara merge la 20-25 Mbps.. dar in rest rupe netul pentru 15$
      • +2 (4 voturi)    
        viteza (Marţi, 27 aprilie 2010, 16:47)

        enache [anonim] i-a raspuns lui mda

        rds e cel mai cel....in buc avem 100Mbps reali acasa :D (la 39 lei / luna parca - 9,3 EUR)
    • 0 (0 voturi)    
      Fugi tare cu UPC-ul tau (Marţi, 27 aprilie 2010, 21:09)

      ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui A

      Niste nenorociti. In alta ordine de idei vad viteze astronomice cica reale (neimpartite la 8) pe care nici un hard nu le poate suporta. Un SSD nici atat. Si imi pun eu intrebarea cum tregeti? In RAM nu merge decat un buffer micut.
    • 0 (0 voturi)    
      mda (Marţi, 27 aprilie 2010, 21:49)

      alex [anonim] i-a raspuns lui A

      Ai uitat "the mother of all goods": infrastructura pe fibra optica. CFR CFR :)
  • +3 (9 voturi)    
    Yeah right (Marţi, 27 aprilie 2010, 16:33)

    Popestiidinvale [utilizator]

    Avem si noi 3 catune legate cu fibra optica si gata suntem fruntasi.

    Luati in calcul si numarul de conexiuni raportat la numarul de locuitori si mai vedem...
    • +4 (4 voturi)    
      Mda (Marţi, 27 aprilie 2010, 15:44)

      Dragos [anonim] i-a raspuns lui Popestiidinvale

      Corect, bine ca ai scris tu ca imi era deja lene. Pacat ca nu au facut si un top al reliabilitatii unde nu stam chiar asa bine. Chiar si pe abonamentele business pica de 2-3 ori pe zi.

      Iar rata de penetrare este relativ mica.
      • 0 (2 voturi)    
        date (Marţi, 27 aprilie 2010, 18:11)

        observer [anonim] i-a raspuns lui Dragos

        @dr John: Catunele alea sunt ele naspa da sunt legate la viteza mare, asta e, nea' care ati plecat p-fara pot sa confirme, nu o mai macaniti ca nu tine, chiar merge repede internetu' in Romanica...
        @Dragos: stam bine, stai cool, nu ai date nenea/ si desigur, unde sunt date statistice romanul ( ca doar suntem latini) se plange, nu-i asa, daca merge repede nu e reliable, daca e reliable nu e peste tot, daca e peste tot e scump, daca nu e scump n-are basca, samd...
        get lost mai!
    • -2 (4 voturi)    
      draga desteptule necitit (Marţi, 27 aprilie 2010, 15:47)

      aaa [anonim] i-a raspuns lui Popestiidinvale

      Uita-te inainte de a comenta peste intreg raportul Akami. Este si o sectiune cu viteza medie raportatata la numarul de locuitori.

      Insa articolul de fata trateaza viteza medie a conexiunilor si nu altceva.
      Comentariul tau pot numai spune ca este pe langa subiect, cu scop ridiculizant si jenant considerand ca nu esti mandru deloc de performantele care le avem la internet.

      Ramai unde esti, la nivelul tau.. du-te si fa glume si rade pe seama celor care au realizat ceva in viata lor prin munca.

      Eu, cel care muncesc si incerc sa pastrez cat de cat renumele romanului muncitor, o sa incerc pe cat posibil sa le dau in cap celor ca tine si la propriu si la figurat. (www.dexonline.ro ca sa citesti si tu ce inseamna sens propriu si sens figurat)
      • +3 (3 voturi)    
        Tu esti pe langa subiect (Marţi, 27 aprilie 2010, 17:02)

        bobo23 [utilizator] i-a raspuns lui aaa

        in Romania viteza MEDIE este mare fiindca majoritatea conexiunilor sunt din orase. In multe alte tari, media este trasa in jos de abonamentele de dial-up din mediul RURAL.
        • +2 (2 voturi)    
          ok (Marţi, 27 aprilie 2010, 21:51)

          alex [anonim] i-a raspuns lui bobo23

          OK. Si atunci cum se face ca Romania are orase in top? Daca ar fi cum zici tu nu ar trebui sa avem, nu?

          In alta ordine de idei, Bucurestiul are conexiuni mult mai bune la net decat Londra. Pe verificate. Ca sunt mai putine conexiuni in Bucuresti, ce ma intereseaza pe mine? Important e sa mearga netul mai bine. Si daca e si mai ieftin, cu atat mai bine.
  • +2 (6 voturi)    
    Aceasta fiindca (Marţi, 27 aprilie 2010, 16:38)

    it_s__not_news [anonim]

    1. Nu avem penetrare in mediul rural
    2. Avem infrastructura mica, si concentrata in jurul marilor cabluri.

    Prin urmare, acest clasament e inutil.
    • 0 (0 voturi)    
      mediu rural (Marţi, 27 aprilie 2010, 18:13)

      observer [anonim] i-a raspuns lui it_s__not_news

      In mediu rural merge adsl ul de rupe...ai incercat sa ceri sa vezi cum merge. Tatal meu sta la tara in catun (2000 loc) si am vazut cum merge.
      • 0 (0 voturi)    
        Bafta lui (Marţi, 27 aprilie 2010, 18:22)

        bobo22 [utilizator] i-a raspuns lui observer

        (in cazul in care nu esti ironic)
        In satul unde stateau bunicii mei, nici macar semnal la mobil n-aveai decat daca te duceai pe-un deal din apropiere. ADSL? Viseee.
    • 0 (0 voturi)    
      avem net bun in mediul rural (Miercuri, 28 aprilie 2010, 9:13)

      daniel [anonim] i-a raspuns lui it_s__not_news

      eu stau la 50 km de primul oras ,intr-un sat de 1500 loc.Majoritatea avem net de vreo 5 ani prin rtc ,la viteze intre 2-8 mb/s. Asa ca cei care stati la oras nu mai vorbiti in necunostinta de cauza. internetul,telefonul si cablul exista aproape in toate comunele tarii.Va rog sa confirmati si altii
      • 0 (0 voturi)    
        Subscriu (Duminică, 2 mai 2010, 17:52)

        buxa [utilizator] i-a raspuns lui daniel

        In plus, pe http://www.internetworldstats.com/ o sa vedeti o pentrare a internetului in Romania de 33% adica 7,430,000 locuitori (in 2008). Daca din 22.000.000 cati suntem, scadem cateva milioane de romani plecati si inca cateva milioane de conationali de etnie (care nu folosesc calculatorul ci sabia si maneaua) o sa ajungem la un nivel de penetrare de peste 50%.
  • +2 (2 voturi)    
    Partea proasta (Marţi, 27 aprilie 2010, 16:48)

    Daniel [anonim]

    Dar platim pentru asta la cum arata orasele noastre. Avem noi viteze mari, dar faptul ca nu te mai poti uita la cer si cladiri de toate cablurile ce atarna deasupra noastra nu e ceva tocmai placut.
    • +3 (3 voturi)    
      Primari incapabili (Marţi, 27 aprilie 2010, 17:09)

      bobo23 [utilizator] i-a raspuns lui Daniel

      De exemplu in Iasi s-au refacut mai multe trotuare. Era chiar asa de greu sa se sape un sant si sa se bage 10-15 tuburi de plastic (care sa fie ulterior inchiriate companiilor de telecom pt a trage fibra optica prin ele) si APOI sa se refaca trotuarul?
      Nuuu.. las' ca spargem trotuarele peste cativa ani, cand dom' primar o sa aiba nevoie de contracte pt firmele partidului.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi