Steve Jobs: Flash a fost conceput pentru era computerelor si a mouse-ului

de R.M.     HotNews.ro
Joi, 29 aprilie 2010, 20:24 Economie | IT

Steve Jobs a explicat joi, intr-o scrisoare deschisa, decizia Apple de a nu permite utilizarea tehnologiei Flash pe majoritatea produselor fabricate sub celebrul brand, relateaza BBC News. iPod, iPhone si iPad nu pot rula acest soft, in ciuda faptul ca tehnologia Flash este folosita la scara larga pe net pentru video sau animatii.

Jobs afirma insa ca Flash a fost conceput pentru "era computerelor si a mouse-ului" si are o eficienta redusa atunci cand este adaptat pentru a rula pe ecrane tactile.

De asemenea, parintele Apple acuza faptul ca Flash este sub controlul exclusiv al Adobe.

Aceasta scrisoare vine la putin timp dupa ce Adobe a anuntat ca a renuntat la eforturile de a dezvolta versiuni ce pot rula pe produsele Apple. Anuntul a intervenit dupa ce Apple a modificat termenii licentelor pe care dezvoltatorii de soft trebuie sa le semneze inainte de a scrie programe ce ruleaza pe produsele companiei.

El sustine ca aceasta tehnologie este negativa pentru epoca telefoanelor inteligente deoarece nu suporta sistemul multi-touch si consuma bateria mult mai repede. Seful de la Apple a adaugat ca Flash-ul a reprezentat motivul numarul unu pentru problemele cu care s-au confruntat Mac-urile.

Steve Jobs a precizat ca, in prezent, exista tehnologii alternative acestui soft, in special pentru web video.


Citeste mai multe despre   












Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

13907 vizualizari

  • +12 (58 voturi)    
    da da (Joi, 29 aprilie 2010, 19:39)

    diu1so [utilizator]

    vulpea care n-ajunge la struguri zice ca-s acrii...

    si acum sa vina generatia de ipadisti si iphonisti cu minusuri...
      #showComment#showComment#showComment#showComment#showComment#showComment
  • +13 (27 voturi)    
    Focul si roata (Joi, 29 aprilie 2010, 19:41)

    Iulian [anonim]

    Tot ce nu e cu Apple e impotriva lui.

    Sunt curios daca prin alte tehnologii se referea la Silverlight-ul de la Microsoft :)

    E deja penibil cum vrea sa le bage pumnul in gura tuturor. Nu tin minte ca Microsoft sa fi spart casa cuiva nici atunci cand au fost furate sursele de la Windows 2000 (ma refer la redactorul de la Gixzmodo)
  • +7 (7 voturi)    
    silverlight (Joi, 29 aprilie 2010, 19:42)

    popadrian [utilizator]

    e suportat? (daca stie careva ... )
      #showComment#showComment
  • 0 (10 voturi)    
    Mai exista si JavaFX (Joi, 29 aprilie 2010, 20:27)

    tavyy [anonim]

    Mai exista si JavaFX care este mai bun decat Silverlight. Acest Silverlight merge numai pe platforma Microsoft. Ce faci daca "din greseala" ai linux? Sunt de acord cu Steve. Flashul consuma mult dar poti face multe lucruri interesante in el daca stii cum.
      #showComment#showComment
  • +12 (24 voturi)    
    vai ce prostii... (Joi, 29 aprilie 2010, 20:32)

    florinelul [utilizator]

    Flash este sub controlul Adobe la fel cum Tiger OS este sub controlul Apple. daca eu o sa brevetez o tehnologie revolutionara maine dimineata, cu siguranta ca n-o sa-i dau un mail lu Steve Jobs cu codurile sursa. this is business...

    "Flash a fost conceput pt era computerelor si a mausului" si tocmai de aia este una dintre putinele tehnologii care prevad librarii pt programarea ecranelor tactile.

    pe Android, Flash nu are nicio problema.

    hai sa fim seriosi...
      #showComment#showComment
  • +5 (5 voturi)    
    End Develop. Flash-to-iPhone Compiler (Joi, 29 aprilie 2010, 20:34)

    ezy [anonim]

    "...la putin timp dupa ce Adobe a anuntat ca a renutat la eforturile de a dezvolta versiuni ce pot rula pe produsele Apple..."

    nu chiar!

    Joi, 29 Aprilie:

    "Adobe has released a preview release of the 10.1 Flash Player for Mac OS X (code-named "Gala") that supports H.264 video hardware decoding on Mac OS X 10.6.3."

    asta dupa ce Apple "recently released information to allow 3rd party developers to take advantage of this hardware support."

    Adobe a anuntat in schimb: "to End Development on Flash-to-iPhone Compiler in Wake of Apple License Change "
      #showComment
  • +6 (18 voturi)    
    Consumul (Joi, 29 aprilie 2010, 20:42)

    Vizitiul [utilizator]

    E, nu sunt fan Apple dar aici sunt de acord, tehnologia flash consuma fratilor, in draci.

    Fac o analogie cu faptul ca a trebuit sa instalez un plugin ce filtreaza tot continutul flash pentru a putea citi hotnews (Sorry hotnews, mentionez ca pluginul NU este ad blocker, nu blochez reclamele ci flash), fara sa-mi sara procesoru' la un anumit procent inalt de utilizare deci consumand resurse multe degeaba. (Inteleg, posibil ca dezvoltatorii de elemente flash sa fie de vina prin rutine de programare ineficiente etc).

    Pe dispozitivele dependente de baterie, flash ar fi ucigator, fie ele Apple sau altele.
      #showComment#showComment#showComment#showComment#showComment
  • 0 (6 voturi)    
    Silverlight (Joi, 29 aprilie 2010, 20:44)

    Bogdan [anonim]

    Da, exists, se cheama Silverlight. Problema pt Steve e ca e facut de Microsoft.
      #showComment
  • 0 (4 voturi)    
    flash (Joi, 29 aprilie 2010, 21:00)

    vlad [anonim]

    am iphone sunt super multumit; ar fi ok sa am flash, dar pt a sintetiza, acum fara flash sunt multumit 90%, iar pentru orice alt tel nu am depasit 70%, desi am incercat si win si android si pe caracteristice tehnice mult superioare
  • +8 (14 voturi)    
    mda.... (Joi, 29 aprilie 2010, 21:15)

    liviu [anonim]

    "parintele Apple acuza faptul ca Flash este sub controlul exclusiv al Adobe" - sa mori tu? si cine controleaza toate softurile pentru iphone, ipad etc? mama?
    se plange parintele concurentei neloiale de asa ceva... tare frumos...

    "Seful de la Apple a adaugat ca Flash-ul a reprezentat motivul numarul unu pentru problemele cu care s-au confruntat Mac-urile." - mda... faptul ca xcodeul crapa din 5 in 5 minute nu e o problema nu-i asa? sau si asta e cauzata tot de flash?
  • +6 (12 voturi)    
    "barbi" (Joi, 29 aprilie 2010, 21:18)

    gigi [anonim]

    Flash are 99% din segmentul de piata si Jobs are vrea si el o bucatica de acolo. Restul e blabla.
      #showComment#showComment
  • +5 (11 voturi)    
    iDioti (Joi, 29 aprilie 2010, 21:52)

    dan [anonim]

    Ma gandesc ca si portul USB consuma multe resurse...

    Da nu conteaza; atata timp cat sunt destui iDioti care sa cumpere ipoduri, iPaduri, iphoneuri si alte i-uri, apple are viitorul asigurat.
      #showComment
  • -2 (4 voturi)    
    flash, silverlight si... HTML 5 (Joi, 29 aprilie 2010, 21:57)

    gimini [utilizator]

    Probabil Jobs vrea sa faca o tehnologie proprie pentru animatii web. Banuiesc ca vrea sa indrepte lucrurile mult inspre HTML5+CSS3, canvas, chestii de-astea, mai ales ca Safari e de departe cel mai avansat browser in aceasta directie. Si sa fie clar, cand HTML5 va fi generalizat (dar nu mai devreme de 5-6 ani), Flash va muri de moarte buna.
      #showComment#showComment
  • +4 (6 voturi)    
    Perfect (Joi, 29 aprilie 2010, 22:38)

    Demigod [utilizator]

    Sunt de-acod cu decizia lor.
    Flash a fost depasit inca din momentul in care a aparut; singura problema era ca nu a avut concurenti solizi; si-a reprezentat totusi o noutate.
      #showComment
  • +1 (5 voturi)    
    Flash is dead! (Joi, 29 aprilie 2010, 22:38)

    dan [anonim]

    Long live HTML 5 & jQuery !
      #showComment
  • +2 (10 voturi)    
    interesant (Joi, 29 aprilie 2010, 22:44)

    dum_i [utilizator]

    sa inteleg ca si lipsa porturilor USB este o inovatie si un atu IPad samd, nu?

    I-urile sunt pentru snobi
  • -2 (10 voturi)    
    Postat de pe un mac (Joi, 29 aprilie 2010, 23:03)

    Silviu [anonim]

    1. Stirea e veche. Din februarie.
    2. Youtube si Vimeo - au trecut la HTML 5 si MP4
    3. Flash e varza la hd streaming
    4. Nexus One - the iPhone killer (sic) - rezista 40 de minute cand ruleaza Flash - whoops, Jobs are dreptate - gasiti testul pe youtube
    5. iPad-ul in teste de playback video mp4 si html 5 rezista 11 ore - testat de pcworld, nu de macworld
    6. Mobile device inseamna sa nu stai la priza
    7. iPad are port USB optional - se numeste Camera Connector - suporta casti usb, memory carduri si tastatura usb
      #showComment#showComment#showComment
  • +3 (7 voturi)    
    Vrajeala nea Steve (Joi, 29 aprilie 2010, 23:31)

    android [anonim]

    Tocmai azi Google a anuntat suport flash pentru Android 2.2.
    http://www.pcworld.com/article/195130/google_adobe_flash_support_coming_to_android_22.html
    Asa ca o sa ramai cu i de la pad cand or iesi pe piata mobile.
    Asa explica atacul verbal la flash.
  • +2 (8 voturi)    
    apple refuza flashul, de ce nu ma mira? (Joi, 29 aprilie 2010, 23:53)

    epsiSlow [anonim]

    E a nu stiu cata oara cand apple gaseste un motiv aiurea pentru a nu implementa Flashul..

    La iphone au spus ca Flashul este considerat un "troian" datorita flashVm-ului care tb integrat la instalare .. Pentru ca sa playeze videouri de pe youtube a trebuit ca utube sa le dea mura in gura mp4... (&fmt=18) altceva decat normalul flv .. <<formatul Evil de la Adobe>>

    acum spun ca e Flashul e invechit .. flashul nu va disparea asa cum Steve Slujba vrea .. si ei o sa ramana cu minusuri..

    Sigur ca au incercat un agreement cu Adobe mai demult ceva si nu le-a iesit socoteala...

    legat de HTML 5: canvasul e tare dar in momentul asta nu depaseste posibilitatile flashului. poate in cateva decenii o sa poata .. Chiar daca Flashul ca si Canvasul folosesc limbaje provenite ambele din EMACScript ( Actionscript/ JavaScript)..

    Apple o sa dea cateva pungi cu gologani pentru a prelua ceva asemanator flashului si al implementa pe platformele lor.
  • -5 (5 voturi)    
    nu mai puneti botu ca e schema (Vineri, 30 aprilie 2010, 0:35)

    Ncu [anonim]

    Nu mai puneti botu la aceasta schema de PR.

    Apple si-a luato rau cu redactorul Gizmodo caruia i-au intrat politistii in casa, a aparut si la Tonight Show faza, au facut aia misto de ei pe TV. Grav!

    Ce a zis Steve Jobs azi e doar o schema ca sa indeparteze ochii/mintile de la problema cu iPhone-ul 4G furat!
  • +5 (5 voturi)    
    Html5 (Vineri, 30 aprilie 2010, 2:04)

    Marius [anonim]

    Html5 este viitorul ,este open source si in prezent ruleaza un player beta pe youtube.com/html5 ,este dezvoltat de google si va fi sfarsitul politici comuniste a celor de la adobe
  • +2 (8 voturi)    
    Flash e de kkt si poate fi inlocuit (Vineri, 30 aprilie 2010, 3:03)

    Cristi [anonim]

    Flash poate fi inlocuit pentru video cu plug-in quicktime foarte usor. Majoritatea flash playerelor sunt versiunea 0. Asa ca nu va mirati de ce crashuiesc. Cat pentru siteuri animate apare in curand HTML 5... Si eu sunt un programator de meserie si va spun ca in mom actual ce face Adobe se numeste monopol. Avand acest monopol nu au interes sa bage bani intr-o platforma gratuita. Facand applicatii de iPhone pot spune ca una dintre ideologiile Apple este aceea ca, daca un soft nu ruleaza corect, nu este acceptat. Daca voua va cade acum applicatia HotNews o sa injurati deviceul cand poate problema era chiar aici. Steve nu vrea Flash pentru ca ar arata rau ca toate deviceurile sa crasuiasca din cauza Flashului.
  • -2 (10 voturi)    
    Tare! (Vineri, 30 aprilie 2010, 7:04)

    Garett [anonim]

    Adica in traducere: " Daca noi nu suntem in stare sa faca sa mearga ca lumea Flash-ul pe pocnitorile noastre inseamna ca musai softul e de vina!"
    Probabil ca si multi-tasking-ul e depasit in viziunea lui Jobs si de aia nu l-au implementat pe iPad! :D :D :D
    Apple: over-priced, over-hyped, useless piece of technological junk!
      #showComment
  • 0 (4 voturi)    
    Lui Jobs sa i se permita ateatea? (Vineri, 30 aprilie 2010, 8:57)

    BEDE [anonim]

    Nu cumva sa i se permita lui Jobs ceea ce nu i s-a permis lui Bill Gates cu al lui Microsoft?
    Acum, pt iPad Jobs vrea sa impuna dezvoltatorilor niste standarde eleborate de ai lui. Spun sa le impuna printr-un agreement, astfel incat nici un dezvoltator sa nu poata face aplicatii pentru iPad care sa foloseasca alt API decat cele date de Apple si nici o aplicatie sa nu poata face override la functii de-ale sistemului de operare... Deci asta ar fi o frana pusa celor inventivi si ar impune ca numai si numai Apple sa controleze modul in care evolueaza ceea ce se dezvolta pe platformele lor.
    Microsoft nu a impus asaceva, si este de bine, asta chiar daca s-au dezvoltat multi virusi pentru Windows si MS-Office...
    Iar Linux si Open Source au evoluat bine fara sa fie cineva care sa impuna niste reguli stricte: s-a aplicat o forma inteligenta a "selectiei naturale", asa ca tot ce a fost prost a disparut sau a evoluat (prin inteligenta dezvoltatorilor, nu la-ntamplare!) spre ceva bun, care este folosit.
    Daca Jobs va continua sa sustina ca Apple sa aiba control total asupra a ce se dezvolta pentru iPhone si iPad, atunci pare a fi un fel de sepucu.
      #showComment
  • +2 (4 voturi)    
    MAC (Vineri, 30 aprilie 2010, 9:42)

    BigDaddy [anonim]

    Prin anii 90 la inceput toata lumea condamna Apple ca este exclusivist, ca anumite aplicatii de uz comun nu functioneza etc..Neica Bill aducea pe platforma Win totul..Ziarele vuiau ca gata e cu Mac...Traiasca Win si Unix ...Mac OS sucks...
    Si uite ca suntem in Anno Domini 2010, MAC traieste si chiar foarte bine...Jobs stie meserie, iar faptul ca este total diferit nu inseamna ca esti mai slab sau mai putin performant dpdv al tehnologiei sau a profitabilitatii..Toate produsele IT au o nisa de afaceri sau de useri...Asa are si Mac.
    Apple a mutat dur, iar Adobe are mingea...
    Everything is bussiness!!!
  • +1 (3 voturi)    
    ... (Vineri, 30 aprilie 2010, 9:48)

    anonim [anonim]

    Vorbim despre doua firme cu tendinte monopoliste clare. Asa ca orice comentariu e de prisos.
  • +2 (2 voturi)    
    :confused: (Vineri, 30 aprilie 2010, 9:51)

    maxi rodrigues [utilizator]

    Asta-i discutie intre IT-isti.
    Ies de aici, ca nu inteleg decat partial :)
  • +2 (4 voturi)    
    Multitasking (Vineri, 30 aprilie 2010, 9:54)

    Gauloise [utilizator]

    Voi programatorii / scripterii uitati ca nu faceti soft pt programatori. Pe mine ma doare in fund daca pe iPhone exista multitasking atata timp cat pot deschide rapid aplicatiile, cat pot face copy/paste dintr-o app in alta si mai ales cand aplicatiile se deschid in acelasi ecran in care le-ai inchis. Restul sunt frustrari si preferinte normale ale programatorilor/ userilor.
    In alta ordine de idei, Flashul este un pain in the ass pt mine. Imi crapa browserele de nu stiu ce-i cu ele. Si nu ma intereseaza a cui este vina, atata timp cat experienta mea este una proasta. De ce nu imi crapa Html-ul? Sau Javascriptul?

    Si mentionez ca sunt un fan Apple in aceeasi masura in care sunt un fan al produselor cu care imi fac treaba repede, bine si cu un "user experience" foarte bun. Cel mai bun la ora actuala.
      #showComment
  • +2 (4 voturi)    
    INTREBARE (Vineri, 30 aprilie 2010, 10:13)

    ezy [anonim]

    de fapt, cati dintre voi, eroi ai precariatului intelectual ati citit "Thoughts on Flash"?

    nu prea multi si daca atunci nu prea ati inteles mare lucru.

    apple-haters sunt indignati ca jobs nu vrea flash pe iphone ;) situatie grotesca!
  • +1 (1 vot)    
    Problema e AppStore-ul (Vineri, 30 aprilie 2010, 10:14)

    Goaji [anonim]

    Ce il doare pe Steve e ca odata cu implementarea Flash-ului pe iphone/ipad n-ar mai putea controla aplicatiile si jocurile la care au acces utilizatorii. De ce sa mai cumperi din Apple Store cand e plin netul de jocuri Flash? S-ar deschide cutia Pandorei, si asta ar fi inacceptabil. Aici e buba, nu ca restul lucrurilor pe care le zice acolo n-ar fi adevarate, dar cred ca ar fi trecut peste ele. Oricum, desi pe moment pare naspa, sunt convins ca ambitiile astea vor duce in timp la progres, si asta e foarte bine.
      #showComment
  • +2 (2 voturi)    
    one more thing ;) (Vineri, 30 aprilie 2010, 10:44)

    ezy [anonim]

    cum a m mentionat mai sus, autorul articolului a omis un detaliu nu chiar lipsit de importanta!
    apple a permis acces la API pt "hardware-accelerated video":
    "Apple posted a technical note back in late March that removes this restriction and allows third-party developers access to hardware-acceleration APIs for h.264 decoding in compatible GPUs. The technical note describes "a C programming interface providing low-level access to the H.264 decoding capabilities of compatible GPUs""

    si de ce e asta important?
    Adobe tot timpul a dat ca motiv pt lipsa de performant si foamea de resurse a flashului tocmai faptul ca nu aveau acces la API-ul mentionat mai sus.

    Acum NU MAi AU NICI O SCUZA!

    Adobe a reactionat f. rapid si au adus un "preview release of the 10.1 Flash Player for Mac OS X (code-named "Gala") that supports H.264 video hardware decoding on Mac OS X 10.6.3."

    Rezultate: mai bune ca inainte, insa inca departe de a fi ideale:

    solicitare CPU 50% cu flash in timp ce acelasi film html5 numai 15% ;)
  • +3 (3 voturi)    
    R.I.P Courier (un ipad-killer mai putin) (Vineri, 30 aprilie 2010, 11:12)

    uw3. [utilizator]

    "Hewlett-Packard To Kill Windows 7 Tablet Project"

    Toata mandria lui S. Ballmer ;)
    A murit inainte de nastere

    "The device was first unveiled by Microsoft CEO Steve Ballmer at CES 2010 in January and was supposed to hit the market in mid 2010. But our source tells us that HP is not satisfied with Windows 7 as a tablet operating system and has terminated the project (something CrunchGear mentioned months ago)."



    Read more: http://techcrunch.com/2010/04/29/hewlett-packard-to-kill-windows-7-tablet-project/#ixzz0mZLOCKnP
  • -2 (2 voturi)    
    Eu am flash pe un Nokia vechi de 3 ani (Vineri, 30 aprilie 2010, 15:38)

    DanT [anonim]

    Eu am browser cu Full Flash (Skyfire) pe un Nokia ieftin de acu' 3 ani plus suport nativ de la Nokia pt Flash lite 3 (care citeste o parte din flash-uri). Poate ca nu merge perfect, dar in mare merge ... si asta e un telefon cu procesor de 369 Mhz si 64 de MB RAM, adica mult mai slab decat un iPhone. Iar Nokia N900 suporta nativ Flash 9. Deci la altii merge, la Apple nu ... hai sa fim seriosi. Sistemele de operare Maebo/Meego suporta Flash full nativ, iar daca Apple nu pun pe iPhone in final doar ei vor avea de pierdut pentru ca toate telefoanele concurente vor avea Flash in curand (urmeaza si pe Android, iar WinMo are din cate stiu).
      #showComment
  • 0 (0 voturi)    
    adevarul (Vineri, 30 aprilie 2010, 18:07)

    m [anonim]

    pfuai ce spalare de creiere... motivul real e pe departe cel aunntat de steve. apple nu accepta flash pt ca aplicatiile flash merg pe orice device... iar apple vrea asa ceva. diferente de business model. flash vrea sa ruleze pe diferite platforme, iar apple vrea opusul: aplicatii doar pe produsele lui... restul e praf
      #showComment
  • 0 (0 voturi)    
    Marul si fraierul!!! (Sâmbătă, 1 mai 2010, 4:47)

    Matrox [utilizator]

    Domnilor
    va rog sa va temperati!
    Voi vorbi ca un utilizator de produse Adobe si Apple.
    Utilizez produse Adobe inca de la Photoshop 5 (sub windoze penteu ca atat imi permiteam). Imi plac. (Indesign, Ilustrator s.a.).
    In 2004 am pus degetele pe un Mac... . De atunci folosesc produsele Adobe aproape exclusiv pe Mac.
    Un produs Apple este ca si o masina de mare finetze, bagi cheia porneste, iti rezolvi problema si atat, fara inginerii de sistem fara registri fara virusi fara... .
    Acum am 5 calculatoare Apple. (de fraier)
  • 0 (0 voturi)    
    Flash un rau necesar (Luni, 3 mai 2010, 13:09)

    Alui [anonim]

    Vrei - nu vrei, azi nu poti naviga pe internet fara flash. Cam peste 50% din site-uri il flosesc (de la site-urile marcilor auto, pana la cele ale produselor de lux (vezi louisvuitton.com-favoritu romanilor:) ).
    Ai de facut o alegere. Fie iti ei ceva ce merge CEVA mai bine decat restul mobilelor si tabletelor de pe piata, dar renunti la peste 50% din internet, sau iti iei altceva. Parerea mea ca la telefoane mobile cea mai buna alegere sunt telefoanele noi cu Android, iar la tablete -un netbook de 200 de dolari:) (300, daca vrei unul de 1.25Kg cu procesor Intel Atom N450 caruia ii tine bateria 10 ore).
      #showComment


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version