Dupa ce Steve Jobs a atacat Adobe sustinand ca tehnologia Flash e invechita si e buna doar pentru aplicatii mediocre, Adobe a ripostat, iar cel mai nou episod e legat de o campanie pe care compania a pornit-o pe cateva site-uri cunoscute. Campania contine si o scrisoare in care Adobe spune ca Flash e o aplicatie deschisa tuturor si ca pe o piata libera castiga produsele cele mai bune. Adobe mai sustine ca Apple are o atitudine gresita care submineaza urmatoarea etapa in evolutia internet-ului.

Adobe a dat drumul unei campanii publicitare pe cateva ziare celebre si site-uri cunoscute de tehnologie pentru a-si spune pozitia si pentru a ataca Apple. Mesajul central este adresat celor de la Apple: "Ceea ce nu ne place este cand cineva iti ia libertatea de a alege ce sa creezi, cum sa creezi si ce experiente sa ai pe web".

Campania contine si o scrisoare deschisa in care Adobe spune ca un consumator ar trebui sa poata accesa liber ce aplicatie doreste, indiferent de ce computer are, ce browser foloseste si ce terminal prefera.

Adobe mai spune ca pe o piata libera, orice companie cu o idee buna poate sa-si gaseasca noi clienti, iar producatorul Flash sustine ca se ghideaza dupa o astfel de filosofie in care pana la urma castiga produsele cele mai bune si te poti descurca doar daca inovezi mai mult decat concurenta.

Apple e intr-o disputa cu Adobe, legata de faptul ca producatorul iPhone nu permite folosirea tehnologiei Flash pe produsele sale. La final de aprilie s-a consumat un episod mai dur, Steve Jobs spunand ca Flash este o tehnologie demodata, inchisa care aduce numai probleme si duce la crearea de aplicatii mediocre.

Adobe ataca Apple in scrisoarea deschisa spunand ca are "o abordare cu totul diferita" si ca "a facut o serie de pasi care vor submina urmatorea etapa in evolutia internet-ului, o etapa in care terminalele mobile vor depasi numeric PC-urile si orice individ poate deveni publisher iar continutul poate fi accesat oriunde si oricand", se mai mentioneaza in scrisoarea deschisa.

"Pana la urma credem ca intrebarea este: Cine controleaza World Wide Web-ul? Si credem ca raspunsul este nimeni si toata lumea, dar in niciun caz o singura companie", se spune in ultimul paragraf al scrisorii.

Adobe desfasoara campania intr-o serie de publicatii de mare audienta precum New York Times, Washington Post, San Francisco Chronicle, Financial Times, Wall Street Journal, Wired, Techcrunch si Engadget.