Aproape cinci milioane de ore au petrecut vineri vizitatorii Google jucand Pac Man, dupa ce motorul de cautare a inlocuit traditionalul sau logo cu o versiune online a celebrului joc, relateaza Le Monde.

In 21 mai, Pac Man a celebrat trei decenii de existenta si, in ciuda varstei, si-a pastrat atractivitatea, potrivit estimarilor realizate de blogul Rescuetime. Pe baza estimarilor de trafic facute de Wolframalpha, site-ul a calculat ca utilizatorii Google au stat in medie cu 36 de secunde mai mult pe pagina motorului de cautare decat intr-o zi normala de vineri. Multiplicand aceasta cifra cu 500 de milioane de vizitatori, se ajunge la concluzia ca oamenii au petrecut 4,8 milioane de ore jucand Pac Man.

Rescue Time - care creaza softuri de management si de gestiune a timpului - crede ca experimentul Google a avut un impact economic care nu poate fi neglijat. Daca toate persoanele care au jucat Pac Man au facut acest lucru in timpul programului de munca, blogul citat a calculat costul "timpului pierdut" la 120 de milioane de dolari.

Aceasta cifra nu are decat un caracter indicativ, dar pune in evidenta inca o data forta Google si atractia pe care o exercita jocurile online.

Dezactivarea Flash si HTML5

Temandu-se de scaderea productivitatii, o serie de firme au decis sa blocheze accesul la site-urile de jocuri online, dezactivand Flash - limbajul Adobe utilizat de cvasi-totalitatea acestor jocuri.

Practica a fost criticata de industria jocurilor, care a prezentat o serie de studii ce argumenteaza ca astfel de pauze au in final un efect benefic prin combaterea stresului, ameliorand astfel productivitatea.

Aceasta optiune de a dezactiva limbajul Flash ar putea deveni dificila in viitor, odata cu dezvoltarea HTML5, in conditiile in care tot mai multi dezvoltatori creaza jocuri ce pot fi accesate de navigatoare fara a avea nevoie de Flash. Pac Man-ul postat de Google, de exemplu, nu utilizeaza tehnologia Adobe.