Aproape 20 de magazine online au format o asociatie care promite elaborarea unui cod de bune practici in domeniu

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 16 august 2010, 13:32 Economie | IT

Reprezentantii a 19 magzine online romanesti s-au constituit in Asociatia Romana a Magazinelor Online (ARMO), care va sustine interesele membrilor sai si vrea sa intocmeasca un Cod de Bune Practici si un program de atestare a magazinelor. Presedinte este Marius Ghenea, iar vicepresedinte, Radu Apostolescu. Intr-un raport publicat anul trecut de Comisia Europeana cateva magazine online romanesti au fost prezentate ca exemplu negativ din cauza ca au informatii insuficiente despre produse si pretul lor.

Din asociatie fac parte urmatoarele magazine online: www.123flori.ro, www.azerty.ro, www.cel.ro, www.comenzipc.ro, www.emag.ro, www.electrofun.ro, www.evomag.ro, www.fungift.ro, www.magazinultau.ro, www.marketonline.ro , www.mediadot.ro , www.pcfun.ro , www.pcgarage.ro , www.pro.ro, www.oktal.ro, www.sevensins.ro, www.shopit.ro, www.toyfun.ro, www.watchshop.ro.

Asociatia va elabora un Cod de Bune Practici pentru magazinele online din Romania si un program de atestare a magazinelor online conform cu acest Cod de Bune Practici. Conform acestui cod, magazinul care va incalca prevederile poate fi suspendat din asociatie.

"Conformarea cu acest Cod de Bune Practici va fi urmarita atent de noi ca si Asociatie, astfel incat sa oferim o referinta cat mai clara consumatorilor cu privire la magazinele online care poarta marca de incredere ARMO", a declarat Radu Apostolescu, vicepresedinte ARMO.

Intr-o ancheta facuta la nivel european de CE anul trecut cu privire la respectarea drepturilor consumatorilor de catre magazinele online au fost verificate 380 de magazine din 28 de tari, din care sase magazine erau din tara noastra. La toate au fost gasite nereguli precum: informatii incomplete de contact si informatii insuficiente despre unele produse, inclusiv in ceea ce priveste pretul final. Numele magazinelor nu au fost facut publice.

Si ANPC a luat la ochi unele magazine online fiindca exista cazuri cand preturile afisate sunt inselatoare si nu coincid deci cu cele pe care clientul va trebui sa le plateasca in final.


Citeste mai multe despre   












Material sustinut de Siemens

"Comorile" detinute de primarii: cum pot fi folosite marile baze de date pentru a imbunatati serviciile oferite cetatenilor. Studiu de caz City Pulse

Brasovul si orasul Aarhus din Danemarca au luat parte timp de trei ani la un proiect inedit de cercetare - City Pulse, finantat de Uniunea Europeana. Pe scurt, scopul proiectului a fost sa colecteze si sa coreleze cat mai multe date despre cele doua orase, iar pe baza acestora primariile sau companiile sa dezvolte aplicatii gratuite care sa imbunatateasca serviciile oferite cetatenilor.

2229 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    ARMO (Luni, 16 august 2010, 15:13)

    pateutz [anonim]

    Ma astept intr-un final sa nu fie vorba de fapt de o asociatie de monopol dictand preturile din piata on-line .
    Trebuie urmarit in ce masura ajuta clientii.

    In rest numai de bine si la mai bune servicii .
  • 0 (0 voturi)    
    Exista deja un cod de "bune practici" (Luni, 16 august 2010, 15:17)

    GPeC [anonim]

    corerente si relevante pentru zona e-commerce recomandate de GPeC.
    Acum, se presupune ca aceste magazine online respecta aceste noi criterii? Stiu o gramada de nereguli in magazinele mentionate in articol legate de modul nesimit de gestionare a relatiilor cu clientii... + un exemplu personal cu www.cel.ro
    Hai sa fim seriosi, in loc sa se lanseze intr-o concurenta bazata pe servicii, pret si rapiditate in procesarea comenzilor ...o mana de magazine vor sa defineasca criterii noi si eventual pentru a adera la aceste "bune practici" ..sa platesti
  • +1 (1 vot)    
    bun (Luni, 16 august 2010, 15:23)

    zone [anonim]

    Felicitari pentru initiativa! E nevoie de curatarea mediului electronic de site-uri dubioase, asfel incat atestarea de catre un astfel de organism sa confere incredere potentialilor clienti.
  • 0 (0 voturi)    
    Este bine pe naiba! (Luni, 16 august 2010, 18:23)

    shuly [utilizator]

    Piata trebuie sa fie libera si va garantez ca cine se comporta bine vis a vis de clienti va avea de castigat.
    Ceea ce fac ei acum nu este decat o oficializare a monopolului pe care il vor pune .Se vor intelege ca preturile sa fie apropiate si sa isi maximizeze profitul.
    Este o aberatie sa faci o uniune pentru bunele maniere.Marius Ghenea este un mare smecher si ii va pacali cumva pe ceilalti.El nu a avut suces cu site-urile sale si acuma vrea sa ii puna pe cilalti cu botul pe labe.Pacat ca evomag s-a bagat aici dar este oarecum prea mic ca sa se impotriveasca.
    Nu este nimic vor avea de castigat site-urile mici si corecte.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică