SUA si alte 12 tari se joaca de-a razboiul cibernetic si simuleaza un atac informatic de proportii

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 28 septembrie 2010, 13:41 Economie | IT

Cyber Storm III, jocul de-a razboiul
Foto: Reuters
SUA si alte 12 tari - printre care si Ungaria - desfasoara saptamana aceasta o ampla simulare a unui atac informatic masiv, dorind sa vada cum se comporta sistemele de siguranta in fata unei amenintari care ar putea afecta infrastructura si ar putea duce si la pierderi de vieti omenesti, scriu agentiile de presa Reuters si AFP. Exercitiul numit Cyber Storm III dureaza trei - patru zile si nu va implica injectarea de malware real, fiind pur si simplu o simulare care testeaza capacitatea de reactie a diverselor sisteme de aparare.

Exercitiul organizat de departamentul de Securitate Interna din SUA isi propune sa vada cum se comporta sistemele de securitate din diverse tari in fata unei amenintari informatice majore. E primul astfel de test de amploare ca parte a noului plan de aparare impotriva criminalitati electronice, plan lansat de administratia americana in 2009.

Brett Lambo, director al Cyber Storm III a tinut sa precizeze ca nu vor fi atacate de-adevaratelea retele, ci totul va fi o simulare care va pune autoritatile in fata situatiei in care functii esentiale vor fi dezactivate, organismele de raspuns urmand sa reactioneze ca si cand atacurile ar veni de la infractori reali.

La exercitiu participa angajati de la sapte ministere din SUA, 11 state americane plus 12 alte tari (Australia, Canada, Elvetia, Franta, Germania, Japonia, Italia, Olanda, Marea Britanie Noua Zeelanda, Suedia si Ungaria).

"E foarte probabil ca in viitor tara va fi victima unui atac distructiv si trebuie sa fim gata pentru el", declara generalul Keith Alexander, sef al unei divizii din Armata SUA care lupta cu criminalitatea informatica.


Citeste mai multe despre   












Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

2947 vizualizari

  • -6 (14 voturi)    
    Paranoia americana (Marţi, 28 septembrie 2010, 13:55)

    valisa [anonim]

    Intr-o buna zi, cand o sa vad America ingenuncheata, voi fi cea mai fericita. Furtuna seamana, tornada vor culege.
    • +7 (11 voturi)    
      ciudat (Marţi, 28 septembrie 2010, 14:11)

      ampersand [anonim] i-a raspuns lui valisa

      De ce foloseşti serverele americane youtube, google, facebook, rapidshare, imagevenue, imageshack, gmail şi nu unele româneşti? De ce foloseşti GPS-ul mobilului când sateliţii de poziţionare sunt proprietatea guvernului american şi nu unul european sau sovietic? De ce foloseşti Google Earth-ul american şi nu un sitem similar bulgăresc? De ce foloseşti Windows-ul sau Linuxul şi nu un sistem de operare chinezesc? Dac-ai face aşa, ai fi în cea mai perfectă siguranţă faţă de odioşii americani.
      • 0 (6 voturi)    
        esti sigur ca .... (Marţi, 28 septembrie 2010, 14:41)

        mda [anonim] i-a raspuns lui ampersand

        trebuie sa multumim americanilor pentru linux?

        "Dezvoltarea sistemului a fost începută de către inginerul finlandez Linus Torvalds, care inițial dorea să obțină un sistem similar cu Minix, dar fără limitările acestuia. Linux a fost dezvoltat sub Licența Publică Generală GNU GPL, astfel încât nu numai Linux însuși, dar și codul său sursă sunt disponibile tuturor celor interesați."
        • +3 (3 voturi)    
          da trebuie sa le multumesti americanilor pt linux (Marţi, 28 septembrie 2010, 15:20)

          asylum leftovers [utilizator] i-a raspuns lui mda

          daca nu stiai linus torvalds este american, nascut ce-i drept in finlanda.
        • +3 (3 voturi)    
          cool, vorba americanului (Marţi, 28 septembrie 2010, 16:02)

          ampersand [anonim] i-a raspuns lui mda

          Conceptul "Open source" a fost introdus şi promovat tot de americani, din perioada lui Ford, de la începutul sec XX.
      • -1 (9 voturi)    
        ciudat2 (Marţi, 28 septembrie 2010, 14:49)

        ampersand2 [anonim] i-a raspuns lui ampersand

        Rapidshare e o franciza Germania-Elvetia
        Google Earth e programat cu un API norvegian, acum finlandez.
        Linux a fost inventat de finalndezi (Linus Torvalds) si extrem de multi contributori sunt in afara US (Suse, Madriva, Debian, sunt distributii europene de Linux).
        Cat despre Gmail, ar fi bine sa isi mute oamenii incet incet e-mailurile pe servere particulare, pentru ca in ultima vreme Google nu prea mai e ce pare a fi.
    • +6 (10 voturi)    
      Cand vei vedea....! (Marţi, 28 septembrie 2010, 14:16)

      vali [anonim] i-a raspuns lui valisa

      ...Cand vei vedea America ingenuncheata vei purta
      celebra Burka si vei vedea lumea prin plasa de panza neagra...!
      ...si vei fi omorata cu pietre daca sotului i se pare ca l-ai inselat...cu gandul...!
      ...Nu vreau sa-ti doresc ceva de genul....!
    • +7 (9 voturi)    
      paranoia (Marţi, 28 septembrie 2010, 14:20)

      BCC [anonim] i-a raspuns lui valisa

      Sint din pacate multi din cei care gindesc ca tine. Sau mai bine zis, nu prea gindesc.
      Poate ti se va indeplini visul si vei apuca sa porti obligatoriu burqa, si o sa ti se interzica sa mai intri pe internet. Daca nu cumva e desfiintat.
      Poti sa iei o pauza si sa te alaturi talibanilor pt o vreme macar. Sa cunosti si tu adevaratele valori.
    • +6 (8 voturi)    
      daca acuma (Marţi, 28 septembrie 2010, 14:21)

      levi [anonim] i-a raspuns lui valisa

      sortai cartofi in pufaica ruseasca intr-un sovhoz atunci probabil erai si mai fericita!
    • +5 (7 voturi)    
      Oare cu ce gandesc oamenii? (Marţi, 28 septembrie 2010, 14:29)

      Melisa [anonim] i-a raspuns lui valisa

      Ciudati sunt unii oameni, parca ar gandi cu ...

      Valisa, americanii aceia sunt multi. Sute de milione. Dintre acestea doar cateva sute de mii sunt implicate in conducerea politica. Restul nu. Ce ai cu toti americanii? Sau cu alte cuvinte daca generalizezi nu ajungi departe din punct de vedere rational / intelectual ...

      Stii tu ca pe acele taramuri, de vreo 200 si ceva de ani, exista o cultura a libertatii? Ca generatie dupa generatie au printre valorile cele mai importante libertatea? Stii tu ce efecte are aceasta inclusiv in plan MATERIAL (adica bani)? Ai fost acolo sa vezi si gandesti la fata locului? Binenteles ca nu trebuie generalizat nici in ceea ce tocmai am scris: in State existe multi escroci, hoti, criminali. Si foarte multi inculti, dar parca sunt ceva mai destepti ca unii dintre cei care posteaza in limba romana si gandesc cu ...

      Paranoia? Este un exercitiu de antrenament cum se fac si in caz de incendiu sau calamitate, cei care fac.
      • -1 (3 voturi)    
        Cultura libertatii?!!!! (Marţi, 28 septembrie 2010, 15:22)

        valisa [utilizator] i-a raspuns lui Melisa

        Cumva este vorba de aceeasi cultura a libertatii, de care s-au folosit americanii ca sa ii macelareasca pe amerindieni si sa le ia pamanturile? De anii grei de sclavie ai negrilor mai ai ceva de comentat?, De toate razboaiele de ocupatie purtate pentru a suge (precum o sugativa) resursele tarilor? De amestecul in treburile interne ale altor tari pentru a-si atinge scopurile? si multe altele... Ai cazut cumva din copac? Este cumva America singura din lume care are voie sa isi puna bocancul imputit in "curtea altora", iar toti ceilalti trebuie sa taca si "sa se inchine"?
        Astea sunt adevaratele valori ale Americii. Mult succes in "Noua ordine mondiala"!!
        • -1 (5 voturi)    
          tu ce istorie ai citit? (Marţi, 28 septembrie 2010, 16:54)

          ampersand [anonim] i-a raspuns lui valisa

          Amerindieni? Mamă, tu ce istorie ai citit? Tu ştii că SUA e la origine o naţiune de europeni? Ce spui tu, la scara istoriei SUA, e cam acelaşi lucru cu a spune neanderthalul român s-a caftit cu neanderthalul maghiar. Chill!
          • +1 (3 voturi)    
            Da' matale ce istorie ai citit? (Miercuri, 29 septembrie 2010, 0:50)

            Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

            SUA, asa cum e acuma, e la origine o colonie britanica. Colonistii britanici n u doar au macelarit atat triburile locale, in expansiunea lor catre vest, ci dupa razboiul de independenta exterminarea supravietuitorilor nativi a fost vreme de decenii poilitica de stat, practicata prin tot felul de mijloace, inclusiv un fel incpient de razboi biologic (furnizarea de echipament si hrana contaminate indienilor inghesuiti in rezervatii).

            Chestiei asteia i s-a suprapus importul masiv de sclavi din africa, si i-a urmat, dupa razboiul de secesiune, un lung istoric de segregare si discriminare nu doar al populatiei de origine africana ci a tuturor celor care nu erau albi ca laptele - negri, mexicani, alti latino-americani, toate neamurile imigrate din Asia, si bineinteles, putinii supravietuitori ai populatiei native.

            Astea sunt fundamentele pe care s-a construit societatea americana actuala. Toate chestiile astea sunt mai recente decat imperiul austriac, in caz ca nu-ti iese cronologia. Poate asta te mai lamureste relativ la ce consider a americanii libertate si democratie. Si asupra motivelor pt. care o gramada de oameni, nu doar arabi, au un cui impotriva lor.
        • +1 (3 voturi)    
          Exemple ca sa generalizezi, se gasesc intotdeauna (Marţi, 28 septembrie 2010, 17:05)

          Melisa [anonim] i-a raspuns lui valisa

          Vai ce stiu unii sa gandeasca in generalitati. Si ce bine se simt cand isi servesc "argumentele" la o concluzie dinainte gandita.

          Toti americanii au fost stapani de scavi, dar toti. Toti americanii au ucis la amerindieni, dar toti ... si asa mai departe.
          Sa "gandesti" in generalitati este foarte comun, mai greu este sa rationezi, trebuie educatie adevarata nu ce se face in scoala romaneasca (sub Base, desigur)

          Cata dreptate avem cand "gandim" emotional, vai ... avem intotdeauna ... suntem, noi oamenii, atat de buni in a ne cauta argumentele la concluzia pe care o dorim, nu ne intrece nicio primata.


          Cat despre NWO, are nevoie de pseudo-ganditori, nu de oameni liberi, critici si capabili a gandi rational.
      • +1 (3 voturi)    
        Cultura a libertatii ... (Miercuri, 29 septembrie 2010, 0:43)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Melisa

        ... care a decazut cumplit pe parcursul ultimului deceniu. Vezi ce a legiferat congresul in vremea lu' Bush, dupa 9/11, dupa care mai zi de cultura libertatii in SUA.

        Cultura aia a liberratii de care zici matale era deja lovita in aripa la greu la vremea marii recesiuni din '29-'33, si a fost nevoie de un Kennedy ca sa fie cat de cat resuscitata. Chestie pe care americanii nu i-au iertat-o, si in consecinta l-au impuscat.

        Una peste alta, io inclin sa cred ca SUA cam se indeparteaza pe an ce trece de principiile democratiei occidentale. Evident, nu mi se pare un lucru bun ca acest fenomen sa aibe loc in statul occidental cu cea mai mare economie si cu cea mai mare putere armata. Chestia asta are repercursiuni negative asupra intregii lumi.
    • +2 (6 voturi)    
      Lasa (Marţi, 28 septembrie 2010, 14:32)

      muciflenduri [anonim] i-a raspuns lui valisa

      Inseamna ca acolo in stepe aveti o viata destul de trista, daca asta te va face pe tine fericit(a)
      Nu dispera, intr-o zi se vor imbata niste soldati rusi si te vor invata cum functioneaza posta.
      Abia atunci vei fi foarte fericit(a).
    • -2 (8 voturi)    
      paranoia (Marţi, 28 septembrie 2010, 14:54)

      k2 [anonim] i-a raspuns lui valisa

      Da, este paranoia, SUA si-a crescut si invatat populatia sa se teama de orice, oriunde. Au si de ce. In intreaga lor istorie nu au reusit sa faca ceva bun de capul lor, in totdeauna au gasit pe cineva sa scoata castanele din foc. Nu au castigat un razboi fara ajutor, important e pentru ei sa produca distrugeri cat mai mari ca apoi s se care cu coada imtre picioare, vezi Vietnam, Coreea de Nord, mai acum din Irak si urmeaza Afganistanul.
      Ganditi-va ca europenii sunt un pic mai multi, formeaza un mod de viata, o piata din care facem parte si noi. Nu va inchinati idolilor straini, mai ales daca sunt americani
      • 0 (4 voturi)    
        nu prea le ai cu istoria! (Marţi, 28 septembrie 2010, 15:21)

        levi [anonim] i-a raspuns lui k2

        mai studiaza!
      • +1 (3 voturi)    
        Europenii (Marţi, 28 septembrie 2010, 15:23)

        Getodac [anonim] i-a raspuns lui k2

        Poti sa ne dai o si lista cu ce au facut rau europenii? Sunt convins ca din ipocrizie nu o sa-ti amintesti mare lucru. Timp de sute de ani europenii au furat din colonii, au batjocorit si umilit. Au declansat nenumarate razboaie, inclusiv cele mai distructive din istoria planetei. EI au adus sclavia in cele doua Americi (portughezii si englezii).

        Trebuie sa fii destul de naiv sa le mai oferi vreodata europenilor o oportunitate sa acumuleze putere militara necontrolata.
    • +2 (4 voturi)    
      Ingenuncheata (Marţi, 28 septembrie 2010, 15:28)

      Getodac [anonim] i-a raspuns lui valisa

      O sa fii tu ingenuncheata demult, ca multi naivi care isi inchipuie ca America isi va schimba pozitia dominanta prea curand. Pur si simplu nu o sa traiesti indeajuns sa vezi asa ceva.
      • -1 (3 voturi)    
        Nici nu-mi doresc (Marţi, 28 septembrie 2010, 15:37)

        valisa [utilizator] i-a raspuns lui Getodac

        Dar pentru tine, ma rog sa ai parte.
      • +1 (3 voturi)    
        Cred ca o sa traim timpurile astea (Miercuri, 29 septembrie 2010, 7:31)

        SomeGuy [anonim] i-a raspuns lui Getodac

        Sau esti tu prea batrin.

        Ca orice imperiu o sa cada din interior si in principal coruptiei corporatiste. Politicieni apara tot mai mult interese corporatiilor si nu pe cele ale celor ce ii voteaza. De asemeni sistemul lor cu doar 2 partide este cam perimat.
        Nu europeni vor fi cei care o sa le ia locul ci asiaticii cel mai probabil China.
    • -1 (5 voturi)    
      valiza fara creier (Marţi, 28 septembrie 2010, 17:17)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui valisa

      cum te simti cand trezindu-te in fiecare dimineata iti dai seama ca esti o biata epava, sub-mediocra din toate punctele de vedere, frustrata de propria neputinta si, intelectual, comparabila cu verii tai cimpanzeii?
      • +1 (3 voturi)    
        Scuze, da' ... (Miercuri, 29 septembrie 2010, 0:52)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui gigi

        ... argumentatia in comentariul matale e sublima dar lipseste cu desavarsire. La ce bun ai mai postat? Asa, de dragul poluarii? (Io de-aia-ti raspund, ca-s ecologist si ma deranjeaza poluarea de orice fel.)
  • +6 (8 voturi)    
    sisteme de securitate (Marţi, 28 septembrie 2010, 14:01)

    catt [anonim]

    ce fel de sisteme de securitate testeaza?
    ce teste fac, pe ce sisteme si pe ce nivele informatice?ce fel de retele?
    sincer, ca specialist nu pricep nimic din ce spune acest articol pt ca nu spune nimic.
    poate pentrru altii suna a bomba nucleara.
    mie imi miroase a propaganda in care birocratii atehnici isi dau importanta.bleah!
    • -1 (1 vot)    
      :) (Marţi, 28 septembrie 2010, 14:39)

      Bogo [anonim] i-a raspuns lui catt

      eh stai linistit ca ei nu stiu sa raspunda la astfel de intrebari. acesta e doar un articol tradus. sunt foarte ageri sa traga concluzii si sa isi dea cu parerea pe alte domenii in schimb. mda
    • 0 (2 voturi)    
      securitate (Marţi, 28 septembrie 2010, 14:46)

      miki [anonim] i-a raspuns lui catt

      Da! Si eu as fi interesat.
      Si poate ca ne dau mai multe detalii impartite pe tari si sisteme, precum si descrierea testelor si rezultatele (mai ales punctele vulnerabile).

      De abia atunci voi crede ca au testat intr-adevar ceva si nu fac doar propaganda...

      ... si sa nu uit... ip-urile publice prin care ies sistemele pe internet.
  • +2 (10 voturi)    
    Băieţi deştepţi (Marţi, 28 septembrie 2010, 14:05)

    ampersand [anonim]

    bravo lor, nu aşteaptă să fie prinşi cu "pantalonii-n vine".
    • +2 (8 voturi)    
      Ma bucur (Marţi, 28 septembrie 2010, 15:17)

      Petre [anonim] i-a raspuns lui ampersand

      Ma bucur ca din ce in ce mai multi romani gandesc normal. SUA nu este raiul dar fara ei si cultura lor, aia atat de criticata, planeta ar fi mult mai trista. America este avangarda civilizatiei si chiar daca are multe bube in cap, cele mai multe realizari tehnice si stiintifice de acolo vin. Criticati SUA dar cu discernamant. Si daca nu ar fi ei ce am pune in loc?........
    • 0 (4 voturi)    
      foarte (Marţi, 28 septembrie 2010, 17:34)

      ZNU [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

      acum o sa-i prinda "cu pantalonii rupti in fund" :)))))
      • 0 (0 voturi)    
        tare (Luni, 1 noiembrie 2010, 2:29)

        Bobo1 [utilizator] i-a raspuns lui ZNU

        ZNU, asta chiar m-a amuzat mult. LOL
  • -1 (3 voturi)    
    Pai daca (Marţi, 28 septembrie 2010, 14:20)

    ik [anonim]

    in urma testului se ajunge la concluzia ca n centrale nucleare si 10 rafinarii au sarit virtual in aer inseamna ca asanumitul concept "fail-safe" e doar un bullshit. Va fi o grea lovitura celor care detin licente in domeniu !
  • -2 (4 voturi)    
    si cum testeaza concret? (Marţi, 28 septembrie 2010, 14:27)

    ZNU [utilizator]

    Adica, din ce am inteles din articol, e ca si cand i-as spune colegului de birou "Ba, m-am facut ca-ti infectez statia" si dupa doua minute el imi zice "Ba, m-am facut ca am dezinfectat-o", adica asa cum zicea si catt, nimeni n-a facut nimic. Cred ca simularea asta e la fel de importanta ca o simulare de incendiu facuta intr-o scoala generala...
  • +2 (2 voturi)    
    Eu zic ca se face asa (Marţi, 28 septembrie 2010, 14:42)

    ik [anonim]

    statia aia infectata este una off-line din fericire. Apoi se urmaresc iesirile. Presiunea intr-un reactor fa fi inlocuita de exemplu cu un led rosu/verde. Led rosu - nasolie tata, ce ne facem, presiunea e critica. Avem oresce protectii mecanice cum ar fi de ex o supapa etc? Da avem dar face ea fata ? etc, etc
  • +2 (8 voturi)    
    . (Marţi, 28 septembrie 2010, 14:47)

    FlorinM212 [utilizator]

    Sunt tare curios ce o sa se mai intample. In caz ca lumea nu stie si la atacul de la 11 septembrie tot rulau "simulari" exact pe faza ca teroristii vor prelua avioane comerciale si incerca sa le prabuseasca. Tot asa cum au rulat simulari pentru lovirea pentagonului cu un avion, sau simulare pentru incendii provocate de teroristi in astfel de cazuri la cladirile gen Turnurile Gemene.

    Si totusi au for prinsi cu "pantalonii in vine" culmea exact in ziua simularii ca sa ascunda mai bine atacul terorist. Destepti teroristii astia crescuti in pesteri. Mai tari decat CIA, FBI si toate serviciile americane... tare. Asta daca mai crede cineva in Mos Craciun...
    • 0 (4 voturi)    
      extraordinar (Marţi, 28 septembrie 2010, 17:31)

      ampersand [anonim] i-a raspuns lui FlorinM212

      Ce bine că noi ştim ce-a fost DE FAPT în 9/11 la americani, care-s la 6000 km de noi, dar nu ştim DE FAPT ce-a fost la noi, în curtea noastră, în decembrie 89. Dacă-mi poţi vorbi despre Peneş Curcanul cu-aceeaşi dezinvoltură cu care vorbeşti de Turnurile Gemene, ai 10 puncte de la mine.
      • 0 (2 voturi)    
        Da ma, stim ... (Miercuri, 29 septembrie 2010, 0:58)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

        Doua chestii:

        1) Pt. cine chiar vrea sa stie, ce s-a intamplat in '89 se stie. Doar ca tre' sa faci putin sapaturi, ca antenele si realitatea evident n-o sa-ti dea mura in gura ceva ce-i incrimineaza pe patronii lor.

        2) Una din putinele chestii cu adevarat democratice care au supravietuit in SUA dupa Bush e libertatea de expresie. Cum tara e mare, se gaseste de obicei finantare pt. a investiga orice chestie de interes public, si rezultatele investigatiei chiar se publica. De-aia, pt. cine e curios si sapa, e relativ limpede ce s-a petrecut in 9/11.

        Ca matale chestia asta cu sapaturi dupa informatie ti se pare anormala ma duce la o singura concluzie. Matale esti obisnuit sa ti se dea totul mura in gura. Iti urez succes cu abordarea asta, da' il consider improbabil.
  • +1 (5 voturi)    
    Sa vad daca apare mesajul (Marţi, 28 septembrie 2010, 14:57)

    Mihai Popa [anonim]

    Oare nu au inceput deja "simularea" cu centrala aia din Iran?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi